تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با ضمانت نامه کتبی، تعمیر ظرفشویی در تهران

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشوییدر طول روز در هر خانه ای شستشوی ظرف انجام میشود و هیچ خانه ای نیست که از این قان

توسط NEWSSALAM در 20 دی 1399

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی

در طول روز در هر خانه ای شستشوی ظرف انجام میشود و هیچ خانه ای نیست که از این قانون مستثنا باشد به همین دلیل ماشین ظرفشویی به یکی از پرکاربردترین وسایل در منزل تبدیل شده است، آشنایی با مشکلات ماشین ظرفشویی امکان عیب یابی و تعمیر را به راحتی میسر میکند.

در اینجا  به برخی از سوالات و مشکلات رایج ماشین ظرفشویی پرداخته‌ایم:

تمیز نشستن ظروف

در مرحله اول باید ببینید که از برنامه درست برای شستشواستفاده کرده اید و یا از مواد شوینده مناسب و استاندارد استفاده می کنید، گاهی اوقات بازوهای آب فشان ظرفشویی بخاطر برخورد با ذرات غذا کثیف شده و مرحله آب فشانی به درستی انجام نمیشود بازوهای آب فشان را به طور کامل بررسی و تمیز کنید.
در برخی از مواقع ممکن است بخاطر قرار دادن ظروف بیشتر از ظرفیت مجاز، آب فشانی بدرستی انجام نشود و گاهی اوقات به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز پیدا می کنید.

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

آبگیری نادرست و یا آبگیری نکردن ماشین چند دلیل دارد اول باید از باز بودن شیر ورودی آب مطمئن شوید گرفتگی لوله های آب ورودی ظرفشویی خرابی شناور و سوئیچ شناورازموارد دیگرآبگیری نکردن است.

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

اگر درب بسته نشود ماشین ظرفشویی شما نمی تواند کار شستشو را انجام دهد تنظیم نبودن زبانه چفت درب، فرسودگی و هرز شدن چفت درب، وجود قطعی در کلیدِ درب و نرسیدن برق از مدار الکتریکی به کنترل و گاهی هم خرابی پوشش درب، با تعویض پوشش درب می توانید این مشکل را برطرف کنید.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

ایراد در چفت و یا کلید در

کامل فشرده نشدن کلید استارت یا شروع

ایراد در موتور محرک و سیم پیچ‌های آن

خرابی در رله استارت موتور(واقع در کنار موتور)

خرابی در فیوز حرارتی و در نتیجه نرسیدن برق به برد کنترل

ایراد در کنترل الکترونیکی یا تایمر واقع در پشت پنل کنترل در بالای در

خراب بودن کلید انتخابگر(واقع در موتور و یا مدار آبگیری)

روشن نشدن ظرفشویی در حالیکه لامپ نشانگر برق ورودی روشن باشد

در مرحله اول باید آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید چون قطع بودن جریان آب باعث میشود تا دستگاه کار نکند اگر مشکلی در جریان آب و فشار آب وجود نداشت و شلنگ آب دچار تاخوردگی و گرفتگی نشده بود باید سالم بودن دکمه استارت ماشین را بررسی کنید و از قفل نبودن صفحه کلید مطمئن شوید.

سر و صدای ماشین ظرفشویی

طبیعی است که وقتی ماشین ظرفشویی شروع بکار میکند برخی از صداها را بشنوید اما اگر سر و صداها متفاوت از آنچه قبلاً به آن عادت کرده اید یا بلندتر باشد علت آن فرسوده شدن حلقه بلیرینگ بازوها یا کاسه نمد، لق بودن بازوها به علت خرابی در بخش میانی یا توپی آنها، خرابی پمپ به علت‌ گیر کردن باقیمانده غذا در تیغه، فرسوده شدن پروانه‌ها و تیغه از بین برنده باقیمانده غذا و یا گیر کردن موادی مانند خلال دندان، تکه‌های غذا و ظروف در پروانه بالا

تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

عیب یابی ماشین ظرفشویی گام اول در تعمیر آن می باشد و در مرحله بعد باید بتوانید افراد متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید به عبارت دیگر، مشکلات و خطاهای جزئی در این تجهیزات را می توانید با داشتن کمی دانش فنی برطرف کنید و مشکلات پیچیده تر را باید به افراد حرفه ای و باتجربه بسپارید تا از خرابی های بیشتر و هزینه بر جلوگیری شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن