در چه مواردی نباید از سرور مجازی استفاده کنیم؟

VPS (سرور خصوصی مجازی) یا سرور مجازی خصوصی یک ماشین مجازی است که توسط سرویس های میزبانی اینترنت ارائه می شود.س

توسط NEWSSALAM در 9 بهمن 1399

VPS (سرور خصوصی مجازی) یا سرور مجازی خصوصی یک ماشین مجازی است که توسط سرویس های میزبانی اینترنت ارائه می شود.

سرور مجازی یا VPS (VPS) برای خود سیستم عامل جداگانه ای دارد و مشتریان Superuser به این سیستم عامل دسترسی دارند تا بتوانند هر نرم افزاری را که می خواهند روی آن سرور نصب کنند. از بسیاری جهات ، یک سرور مجازی را می توان تقریباً معادل یک سرور اختصاصی و فیزیکی دانست ، با این تفاوت که تنظیم و پیکربندی این نوع سرورها بسیار ساده تر است. سرورهای مجازی بسیار ارزان تر از سرورهای اختصاصی معادل آنها هستند ، اما با توجه به اینکه در یک سرور مجازی ، سخت افزار فیزیکی موجود در آن سرور با سایر سرورهای مجازی و سرور مجازی به اشتراک گذاشته می شود ، عملکرد آنها ممکن است کمی پایین تر باشد و ممکن است به اندازه استفاده از سرورهای مجازی دیگر باشد. بستگی به سخت افزار دارد.

انواع مختلف vps کدامند؟

بسیاری از شرکت ها خدمات میزبانی سرور مجازی یا میزبانی تخصصی سرور را به عنوان بخشی از خدمات میزبانی وب ارائه می دهند. البته خدمات سرور مجازی در کشور ما در بسیاری از شرکت ها مانند Self-administrated یا Unmanaged ارائه می شود.

این بدان معناست که مدیریت سرور مجازی ارائه شده معمولاً به عهده کاربر و مشتری است و شرکت میزبان این سرور مسئولیتی در قبال مدیریت این سرور ندارد. انواع دیگر خدمات سرور مجازی شامل میزبانی یا میزبانی نامحدود است ، به این معنی که با این نوع خدمات سرور مجازی نامحدود ، کاربر محدودیتی در میزان انتقال داده (مصرف پهنای باند) ندارد. البته در دنیا این نوع میزبانی نامحدود معمولاً با پهنای باند 10 مگابیت در ثانیه ، 100 مگابیت در ثانیه یا 1000 مگابیت در ثانیه ارائه می شود. این به این معنی است که کاربر می تواند ماهانه 3.33 ترابایت داده را انتقال دهد ، اگر از پهنای باند 10 مگابیت بر ثانیه برخوردار باشد و همچنین با سایر پهنای باند ، کاربر می تواند بالاترین پهنای باند ممکن را انتقال دهد. البته ، در سرور مجازی پهنای باند نیز به اشتراک گذاشته شده است ، بنابراین می توان گفت که این پهنای باند به معنای نوعی سیاست مصرف صحیح است. برای دیدن ویژگی ها و سفارش سرور مجازی در ایران یا سرور مجازی در خارج از کشور می توانید با server.ir تماس بگیرید.

خرید سرور مجازی

سرور خصوصی مجازی که به اختصار Linux و Windows VPS نامیده می شود ، سرویس دیگری است که به صورت حرفه ای به عنوان یکی از اصلی ترین سرویس های میزبانی وب در Server.ir پیاده سازی می شود. این سرویس ها ، هم با زیرساخت سنتی سرور مجازی (سیستم عامل های مجازی سازی مانند KVM) و هم با فناوری های جدید سرور ابری (aeroserver) یکی از ویژگی های متمایز و خدمات تخصصی این مجموعه است که وب سایت های بسیار محبوب و معتبری در ایران هستند. این خدمات به عنوان زیرساخت میزبانی وب آنهاست. اگر می خواهید یک سرور مجازی بخرید ، توضیحات کامل این سرویس را به طور کامل بخوانید و در صورت نیاز به کمک می توانید با تیم پشتیبانی سرور .ir تماس بگیرید. سرویس های سرور مجازی دارای سیستم عامل های مختلف لینوکس و ویندوز در داخل و خارج از کشور هستند که قادر به ارائه ویژگی های مختلفی مانند هارد دیسک پرسرعت ، RAM DDR4 ، پهنای باند نامحدود و طیف وسیعی از کاربردهای مختلف فنی و تجاری هستند. دادن.

در چه مواردی باید از سرور مجازی (VPS) استفاده کنیم؟

از نظر سطح خدمات میزبانی وب ، سرور مجازی بین سرویس میزبانی مشترک و سرور اختصاصی قرار می گیرد. البته این تعریف بسیار سنتی و ساده است اما به طور خلاصه تصویر کلی درستی را در ذهن شما ایجاد می کند. معمولاً دو دلیل وجود دارد که شما را مجبور به مهاجرت از میزبانی مشترک به vps می کند: یکی این که مصرف سایت یا منابع نرم افزاری شما به دلایلی مانند افزایش بازدید یا پیچیدگی پردازش ، از میزبانی مشترک بیشتر است. آنها به مجوزهایی مانند امکان نصب و نگهداری زبانهای برنامه نویسی ، استفاده از پورتهای خاصی که در میزبانی مشترک ممنوع است ، دسترسی به کنسول و موارد دیگر نیاز دارند. همچنین ، اگر به دلایلی میزبان اشتراکی به شما پاسخ نمی دهد و به سرور نیاز دارد ، اما سرور اختصاصی منابع یا قیمت های بالاتر از آنچه شما نیاز دارید و انتظار دارید با تهیه یک سرور vps داشته باشید ، می توانید تقریباً تمام ویژگی های سرور ویژه را در هزینه کمتری در دسترس شما.

در چه مواردی نباید از سرور مجازی استفاده کنیم؟

اگر در حال راه اندازی یک سایت ساده وردپرس هستید یا در اولین مراحل ورود به دنیای مجازی هستید ، نیازی به پرداخت هزینه برای سرور مجازی ندارید و میزبانی مشترک احتمالاً پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. به طور کلی ، به طور پیش فرض بهتر است که از هاست مشترک استفاده کنید و اگر هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز شما نیست ، یک سرور مجازی (vps) را در نظر بگیرید. یکی از مزیت های سرویس میزبانی مشترک Server.ir این است که ما 7 روز ضمانت بازگشت وجه داریم و اگر میزبانی اشتراکی پاسخ شما نیست ، می توانید دریافت کنید

آخرین مطالب