اصول کلی طراحی داخلی محیط های اداری و مسکونی و مغازه

یکی از انواع فضاهایی که طراحی داخلی اداری در آن حائز اهمیت است، ادارات هستند. در طراحی داخلی اداری این نوع فضا

توسط NEWSSALAM در 29 آبان 1400

یکی از انواع فضاهایی که طراحی داخلی اداری در آن حائز اهمیت است، ادارات هستند. در طراحی داخلی اداری این نوع فضاها باید به نیازها و سلیقه کارکنان توجه شود.


اصول کلی طراحی داخلی محیط های اداری و مسکونی و مغازه

 

طراحی داخلی اداری نیاز به رعایت اصول و استانداردهای هر محل کار سازمان فعالیت اداری دارد. در این مقاله به بررسی اصول کلی طراحی داخلی ساختمان اداری که باید رد یک شرکت طراحی داخلی برنامه ریزی شود پرداختیم.

اصول کلی طراحی داخلی اداری

نحوه ساماندهی ساختمان های اداری را می توان در چند مورد خلاصه کرد که از اهداف اصول طراحی اداری می باشد. فضا و کارکردهای اساسی یک ساختمان اداری عبارتند از: سازه، طراحی نمای ساختمان اداری، مصالح نما، طراحی نورپردازی نما، سیرکولاسیون، اداری، عملکردها و فناوری های جدید که نیازهای فضایی مشتری را برآورده می کند. هر یک از موارد فوق شامل تعاریف خاصی است که نقش مهمی در هماهنگی ساختمان های اداری دارد. به خصوص نوع کاربری اداری ساختمان نیاز به طراحی خاصی دارد.

نکات کلیدی طراحی داخلی اداری چیست؟

اگر چه در حال حاضر اکثر واحدهای اداری به صورت فلت (flat) طراحی شده اند، اما در نهایت هر تجارتی می تواند بر اساس نیاز خود پارتیشن بندی شود و پلان خود را داشته باشد، اما در هر صورت ساختمان های اداری یکی هستند. در نقشه اولیه این ساختمان اداری نکاتی باید رعایت شود.

 

طراحی فضای اداری

طراحی داخلی اداری با توجه به نوع عملکرد کاربر ارائه شده است. این با توجه به استانداردها و اصول طراحی تعیین می شود. مشاغل در بخش های هنر، فرهنگ، صنعت، حمل و نقل و پزشکی فضاها و گردش های متفاوتی دارند. طراحی داخلی فضای اداری هر یک از کارهای فوق در یک ساختمان اداری نیازمند دو ویژگی است. اولین مورد طراحی خطوط برنامه ریزی و جریان است که با توجه به فضای خرد هر فعالیت تعیین می شود. مورد دوم، امکانات هر ساختمان با توجه به کارکردهای داخلی آن است. تاسيسات الكتريكي و مكانيكي هر ساختمان اداري را نيز بايد از نظر كاركرد در نظر گرفت.

 

طراحی داخلی منزل مسکونی زیبایی خاص و چشم نوازی را به منزل می بخشد. علاوه برآن، طراحی داخلی منزل مسکونی باعث افزایش ارزش گذاری منزل می شود.


طراحی داخلی منزل مسکونی با ایده هایی مدرن و متفاوت

 

طراحی داخلی منزل مسکونی یکی از مهم ترین ویژگی ها برای ارزش گذاری واحد مسکونی می باشد. در طراحی داخلی منزل مسکونی ایده هایی بسیار شیک و کاربردی تاثیر بسزایی در زیبایی خانه دارد و یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت منزل می باشد.هدف از طراحی داخلی تغییر یک فضای معمولی به فضایی با نشاط و کاربردی بدون اشغال کردن بیهوده فضا می باشد. لذا یک طراح خوب بهترین روش ها را برای طراحی داخلی مسکونی پیاده می کند. پس با ما همراه باشید تا با طراحی مسکونی  بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی داخلی منزل مسکونی

طراحی منزل مسکونی خوب و زیبا می تواند به خانه جلوه ای دیگر بخشد و علاوه بر افزایش ارزش مالی از هزینه های داشتن یک منزل خوب شیک در دراز مدت بکاهد. طراحی داخلی منزل مسکونی باید به گونه ای باشد که اعضای خانواده فضای شلوغ بیرون را فراموش کنند و فضایی آرام را برای خانواده ایجاد کند.

 

 

توجه در انتخاب دکوراسیون و طراحی مغازه از عواملی است که باعث جذب مشتری و فروش بیشتر می‌شود. دکوراسیون حرفه‌ای بر مشتری تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.


تاثیرات باورنکردنی دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه بر جذب مشتری!

 

تا مدتی باورها بر این بوده که طراحی مغازه تاثیری در فروش ندارد و این کیفیت کالا است که باعث می شود میزان فروش افزایش یابد. اما در عصر جدید باورها تغییر پیدا کرده و هرروزه مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگی با معجزه ای به نام دکوراسیون و طراحی داخلی فروش خود را بارها و بارها بیشتر میکنند.

انسان‌ها ذاتاً زیبا پسندند و خواه، ناخواه تحت تأثیر زیبایی قرار می‌گیرند. اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید کسب‌وکار خود را افزایش دهید و در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشید ساده از کنار مقوله دکوراسیون و طراحی داخلی برای مغازه و فروشگاه خود عبور نکنید، چراکه تأثیرات آن خیره کننده است.

 

سلایق مشتریان خود را بشناسید!

وقتی شما بدانید مشتریان شما اغلب چه افرادی از اجتماع هستند و آشنایی نسبی با روحیات این افراد داشته باشید کار برایتان بسیار راحت تر میشود و تاثیری که از این دکوراسیون و طراحی میگیرید به مراتب بیشتر از طراحی است که صرفا با توجه به سلایق خودتان انتخاب میکنید.

برای مثال فرض کنید کار شما در زمینه پوشاک کودکان است. در این صورت انتخاب دکوراسیون کودکانه و استفاده از رنگ های شاد و متنوع بسیار مفید، واقع خواهد شد.

 

قانون رنگ ها

ابتدا متراژ مغازه یا فروشگاه خود را در نظر بگیرید چرا که در محیط کوچک استفاده از دکوراسیونی که رنگ تیره در آن غالب است کار جالبی به نظر نمی آید و فضا را کوچک و خفه نشان میدهد این نکته در طراحی داخلی مغازه میتواند معجزه کند.

خاص باشید

سعی کنید در دکوراسیون و طراحی مغازه خود خاص باشید و از ایده دیگران کپی برداری نکنید. خاص بودن باعث میشود  حس کنجکاوی افراد تحریک شود و واکنش بهتری را به همراه داشته باشد.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن