بیشتر و بیشتر آمریکایی ها در حال کشیدن یک قابلمه هستند. این برای سلامتی آنها چه معنایی دارد؟

[ad_1] چندی پیش، عرق به عنوان یک تابو "داروی انتقالی" اعلام شد که ریه های شما را کاهش می دهد و به مغز

توسط NEWSSALAM در 9 آذر 1400
[ad_1]

چندی پیش، عرق به عنوان یک تابو "داروی انتقالی" اعلام شد که ریه های شما را کاهش می دهد و به مغز شما برای همیشه آسیب می رساند. اما دیگ دیگر تابو نیست. هجده ایالت و واشنگتن دی سی آن را قانونی کرده اند و از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، سالمندان آمریکایی بیش از هر زمان دیگری از این دارو استفاده کرده اند.

و درست همانطور که قانون و فرهنگ اطراف دیگ تغییر کرد، بخشی از علم نیز تغییر کرد. اپیدمیولوژیست‌ها هنوز نگران تعداد آمریکایی‌هایی هستند که دیگ می‌کشند، اما اذعان دارند که این دیگ تهدیدی برای سلامتی نیست که زمانی به ما گفته شده بود - و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک دیگ کوچک می‌تواند چیز خوبی برای بزرگسالان باشد.

استفاده از گلدان در میان آمریکایی‌های بالای 26 سال افزایش یافته است - طبق نظرسنجی ملی دارو و سلامت (NSDUH)، که بزرگترین نظرسنجی در کشور برای مصرف مواد مخدر است، بیش از 10 درصد از آنها در یک ماه مشخص در سال 2020 افزایش یافته‌اند. این بیش از دو برابر استفاده ماهانه گزارش شده در سال 2010 است.

اما خطرات واقعی مصرف حشیش چیست؟ برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کاسه دیگری را بارگیری کنید یا برای همیشه از بونگ خارج شوید، آخرین علم در مورد خطرات سلامتی ماری جوانا را خلاصه کرده ایم. مناطقی که هیچ مدرکی مبنی بر خطر بودن گلدان وجود ندارد (در نظر بگیرید: سرطان ریه). و در نهایت، دلیل شگفت انگیزی که چرا مدیر آژانس فدرال مسئول مطالعه مضرات مواد مخدر معتقد است که بزرگسالان می توانند از مصرف حشیش سود ببرند.

خطرات واقعی هستند

بسیاری از اثرات عرق در تحقیقات بحث برانگیز مطرح شده است، اما چندین خطر سلامتی واضح برای مصرف مواد مخدر وجود دارد. سیگار کشیدن منظم شاهدانه می‌تواند علائمی شبیه برونشیت ایجاد کند و مطالعه‌ای که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که مصرف‌کنندگان مزمن شاهدانه، افرادی که حداقل چهار بار در هفته برای بیش از سه سال از گلدان استفاده می‌کنند، عملکرد پانکراس مختل شده‌اند. همچنین مواردی از مصرف کنندگان روزانه شاهدانه وجود دارد که بدون هیچ عامل خطر آشکار دیگری به پانکراتیت مبتلا می شوند.

استفاده منظم از گلدان همچنین با سطوح بالاتر افسردگی، اضطراب و پیامدهای بدتر زندگی مانند بیکاری همراه است، اما ارتباط علت و معلولی ثابت نشده است، زیرا سایر عوامل ممکن است فرد را مستعد مصرف حشیش و بیماری روانی یا عدم کار کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حشیش هنگام استفاده در موقعیت های خاص، مانند دوران بارداری یا هنگام رانندگی وسیله نقلیه می تواند خطرناک باشد. یک مطالعه اخیر افزایش سطح لوسمی در دوران کودکی را با افزایش مصرف حشیش مرتبط کرد و یک مطالعه جداگانه ارتباط بین زنانی که در دوران بارداری حشیش مصرف می‌کنند و فرزندانشان که میزان اضطراب بالاتری دارند، نشان داد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از گلدان در دوران بارداری می‌تواند منجر به کاهش وزن هنگام تولد شود، اگرچه این شواهد هنوز محدود تلقی می‌شوند. نشان داده شده است که رانندگی در سطح بالا خطر تصادف با وسیله نقلیه موتوری را به طور متوسط ​​​​افزایش می دهد.

اعتیاد نیز می تواند مشکل ساز باشد. برخی از افرادی که یک قابلمه سیگار می کشند به چیزی مبتلا می شوند که به آن اختلال مصرف حشیش (CUD) می گویند، که تشخیص بالینی مصرف مشکل ساز و کنترل نشده حشیش است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نرخ CUD از سال 2008 افزایش یافته است، اما دکتر کوین هیل، روان‌پزشک اعتیاد و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، در ایمیلی به FiveThirtyEight گفت: «هنوز مهم است که توجه داشته باشیم که اکثر افرادی که حشیش مصرف می‌کنند، این دارو را ندارند. مشکل با آن است."

NSDUH برای سال 2020 نشان داد که 4.1٪ از افراد 12-17 ساله معیارهای CUD را دارند، 13.5٪ از افراد 18 تا 25 ساله این اختلال را داشتند و 4٪ از افراد بالای 26 سال به این اختلال مبتلا بودند. با این حال، این ارقام کمتر از میزان اختلال مصرف الکل در همه گروه های سنی در مطالعه 2020 است.

دبورا هاسین، اپیدمیولوژیست در دانشگاه کلمبیا، گفت که او در مورد استفاده روزافزون از حشیش توسط بزرگسالان بسیار نگران است، زیرا CUD با کیفیت پایین تر زندگی، زوال شناختی و اختلال در آموزش و اشتغال مرتبط است. مطالعه Hassin نشان داد که 19.5 درصد از افرادی که از حشیش استفاده می کردند در طول زندگی خود معیارهای CUD را داشتند.

حسن می گوید: «معلوم است که همه کسانی که ماری جوانا می کشند همه این مشکلات را ندارند، اما خطر وجود دارد و خطری بزرگتر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند.

استفاده از حشیش اغلب خطر ابتلا به CUD را افزایش می دهد و استفاده مکرر از گلدان در بین بزرگسالان در حال افزایش است. براساس نتایج مطالعه NSDUH، استفاده ماهانه برای افراد 26 تا 34 ساله از سال 2008 بیش از دو برابر شده است و نسبت افرادی که حداقل پنج روز در هفته درآمد دارند از 5.8 به 13.8 درصد بین سال‌های 2008 و 2019 افزایش یافته است.

با این حال، برخی از خطرات اغراق آمیز هستند

تصویر محبوب یک سر کوچک پر از معانی منفی سلامتی است، از دود مفاصل که باعث سرطان می شود تا سنگ های فراموشکار که با علف به مغز آنها آسیب می زند. اما علم واقعی پشت این تلقینات رایج هنوز مشخص نیست، و به نوعی شواهد نشان می دهد که عرق در واقع یک عامل مضر نیست.

در حالی که دود قابلمه حاوی مواد شیمیایی سرطان زا است، تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف حشیش با خطر بالاتر سرطان ریه یا آمفیزم مرتبط نیست. استفاده از گلدان در واقع با افزایش ظرفیت حیاتی اجباری، معیاری برای عملکرد ریه، همراه است. (این بدان معنا نیست که اگر افراد از گلدان استفاده کنند، ریه های آنها لزوما سالم تر است - آنها اینطور نیستند. ناسالم روی این شاخص.)

مدت‌هاست که عرق به ایجاد روان‌پریشی یا اسکیزوفرنی متهم می‌شود، خواه این یک افسانه قرون وسطایی باشد، چه فیلم جنون ریفر از دهه 1950، یا یک فیلم مالکوم گلدول محصول 2019 در نیویورکر. و در حالی که تحقیقات مدرن نشان داده است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی میزان مصرف حشیش بالاتری نسبت به افراد بدون این بیماری دارند، هیچ اجماع علمی وجود ندارد که حشیش می‌تواند باعث روان‌پریشی یا اسکیزوفرنی در افرادی شود که در غیر این صورت به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

یک مطالعه در سال 2019 پس از ایجاد ارتباط بین مصرف روزانه شاهدانه با قدرت THC بالاتر و ابتلا به اسکیزوفرنی، توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد و ظاهراً شواهد بیشتری را ارائه کرد که نشان می‌دهد حشیش قدرتمند فروخته شده در داروخانه‌های ایالات متحده خطرناک است. اما چیزی که در گزارش های خبری ذکر نشده بود این بود که نویسندگان این مطالعه متوجه نشدند که شاهدانه ارتباط مستقیمی با اسکیزوفرنی دارد. شواهد قوی وجود دارد مبنی بر اینکه عوامل ژنتیکی هم اسکیزوفرنی و هم مصرف حشیش را پیش‌بینی می‌کنند، و یک مطالعه در سال 2021 که صدها هزار پرونده ژنتیکی را بررسی کرد نشان داد که ژنتیک خاص خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را بیشتر از سیگار کشیدن شاهدانه دارد.

کارل هارت، متخصص مغز و اعصاب در کلمبیا، گفت که علیرغم توجهی که در سال 2019 مورد توجه قرار گرفت، در واقع متخصصان را متقاعد نکرد که قدرت بالاتر باعث اسکیزوفرنی می شود.

هارت گفت: "این مطالعات بد و فاسد هستند - آنها مطالعات همبستگی هستند." وقتی به داشتن یک گربه در دوران کودکی و احتمال ادامه داشتن یک بیماری روانپزشکی نگاه می کنید، آنچه که آنها همبستگی قوی می نامند، تقریباً همان همبستگی است.

اثرات طولانی مدت گلدان روی مغز نیز پیچیده تر از کاریکاتور سر سوخته است. مطالعات مغزی در مصرف کنندگان معمولی شاهدانه تغییرات قابل توجهی را در ساختار مغز و کاهش جزئی در عملکرد شناختی نشان داده است، اما بررسی 56 مطالعه مغزی در سال 2017 مشخص نیست که آیا این تغییرات ناشی از مصرف حشیش بوده یا قبل از آن و اینکه آیا این تغییرات ساختاری واقعاً تأثیر می گذارد. عملکرد مغز.

گلدان همچنین مزایای شگفت انگیزی دارد

سازمان‌های دولتی مانند مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) بیش از 1 میلیارد دلار برای تحقیر حشیش به عنوان یک ماده مضر اختصاص داده‌اند، اگرچه استفاده از گلدان با مرگ و میر کلی بالاتر در هنگام استفاده از الکل و دخانیات همراه نیست. و شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد حشیش می تواند فواید سلامتی را ارائه دهد. با توجه به اینکه این دارو یکی از قدیمی ترین داروها در جهان است، این شاید چندان تعجب آور نباشد. مطالعات اپیدمیولوژیک و حیوانی کنونی نشان می‌دهد که کانابینوئیدها، ترکیبات فعال موجود در گلدان‌ها، نویدبخش درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سرطان و زوال عصبی هستند و حتی سازمان غذا و دارو پتانسیل پزشکی آن را با تأیید حشیش تشخیص داده است. دارویی برای درمان اشکال نادر صرع.

برخی از مطالعاتی که با هدف اندازه گیری اثرات مضر گلدان انجام شده اند، به طور متناقضی، شواهدی از فواید آن پیدا کرده اند. یک مطالعه در سال 2016 که گروهی از بزرگسالان نیوزیلندی را به مدت 20 سال دنبال کرد، نشان داد که مصرف حشیش با سلامت لثه‌های ضعیف‌تر، اما سطح کلسترول بهتر، BMI کمتر و کاهش دور کمر مرتبط است.

این نتایج در مطالعه‌ای در سال 2020 که مصرف حشیش را در بین افراد بالای 60 سال مورد بررسی قرار داد، تأیید شد. مصرف کنندگان شاهدانه در این مطالعه بیشتر تمرین کردند و BMI به طور قابل توجهی کمتر از افراد غیر مصرف کننده داشتند.

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد BMI که فقط وزن و قد را اندازه‌گیری می‌کند، بهترین راه برای اندازه‌گیری سلامت افراد با وزن طبیعی یا اضافه وزن خفیف نیست، اما نمرات BMI بسیار بالا به طور قابل توجهی با مرگ و میر مرتبط است.

شواهد فزاینده ای که نشان می دهد مصرف حشیش با BMI پایین در بزرگسالان مرتبط است یکی از دلایلی است که دکتر نورا ولکوف، مدیر NIDA، گفت حشیش می تواند برای بزرگسالان مفید باشد.

ولکوف گفت: "BMI برای مصرف کنندگان ماری جوانا کمتر است و این بسیار تعجب آور بود، اما ما هنوز هم می دانیم که BMI بالا، به خصوص در سنین بالاتر، می تواند اثرات منفی داشته باشد." "به همین دلیل است که ما باید آن را مطالعه کنیم."

ولکوف تکرار کرد که او "کاملا" نگران افزایش سطح مصرف حشیش است، زیرا مصرف طولانی مدت روزانه حشیش، به ویژه محصولات با THC بالا که در داروخانه های قانونی فروخته می شوند، "ممکن است حتی بر مغز بزرگسالان اثر مضری داشته باشد."

اما برای بزرگسالانی که هر از گاهی و در دوزهای متوسط ​​از حشیش استفاده می کنند - رایج ترین روشی که آمریکایی های مسن تر از شاهدانه استفاده می کنند - ولکوف گفت که مشخص نیست آیا اثرات منفی وجود دارد یا خیر. «تا آنجا که من می دانم هیچ مدرکی وجود ندارد که هر از گاهی نشان دهد [adult] مصرف ماری جوانا اثرات مضری دارد. من هیچ مدرک علمی برای این نمی دانم. فکر نمی‌کنم از او قدردانی شود، "ولکوف گفت. "ما باید آن را آزمایش کنیم."

آمریکایی های مسن منتظر انجام این آزمایشات نیستند. در عوض، ما یک کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی شده را راه‌اندازی کردیم که در آن میلیون‌ها بزرگسال هر ماه حشیش مصرف می‌کنند. برای برخی افراد، این می تواند منجر به سرفه سیگاری و مصرف مشکل حشیش شود، اما برای برخی دیگر، استفاده مکرر از گلدان می تواند چیز خوبی باشد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن