ترموکوپل چیست؟ انواع ترموکوپل چیست؟ کاربرد ترموکوپل چیست؟

عملکرد RTD و Thermocouple ها را حساس به کار گیری از مواردی مانند هزینه، میزان دقت، حساسیت، متریال، گونه های و

توسط NEWSSALAM در 8 آذر 1401
عملکرد RTD و Thermocouple ها را حساس به کار گیری از مواردی مانند هزینه، میزان دقت، حساسیت، متریال، گونه های و محدوده دما مقایسه می کنند تا اشخاص بتوانند با اعتنا دارای نیاز خود، از هریک از این دسته سنسورها به کارگیری نمایند. Stainless Steel 304، جزو پرکاربردترین متریال به منظور استعمال در دماهای ذیل است. این غلاف را به وفور می توانید در صنایع غذایی، شیمیایی و بخش اعظمی از صنایع دیگر که نیاز به اخبار جهانی مقاومت در برابر خوردگی دارند، استفاده کنید. در صورتی که به طور تصادفی سیم های پایه سنسور را برعکس بزنید، دمای اندازه گیری شده کلیدی اختلاف دمای دو سر سیم ها، صحیح نیست. مورد قضیه تماماً معلوم است، زیرا قرمز رنگ به جهت بارهای مثبت است، در حالی که سیم قرمز رنگ در کابل های ترموکوپل طبق معمول حاوی سیگنال منفی است. راه و روش حل این است که دوباره اتصالات را بررسی و در رخ لزوم، سیم های ترموکوپل را عوض کنید. دسته‌بندی نشده بطوریکه در حوزه‌ گرم و سرد پتانسیل مثبت و منفی خوا‌هیم داشت. مقدار سیبک به متریال فلز و میزان دمای وارد شده به آن بستگی دارد. ضریب سیبک به اختلاف پتانسیل ساخت شده برای اختلاف دمای یک مرتبه سانتیگراد می گوییم. در سال 1821، یک فیزیکدان آلمانی به نام سیبک ، اثر ترموالکتریک را کشف کرد که اساس فناوری ترموکوپل تازه را شکل می دهد.

پترو پردا شركت پترو پردا تامین کننده تجهیزات و مجری پروژه های نفت گاز پتروشیمی آب و فاضلاب

اهمیت یک اتصال سرد سبب می شود تا دمای منشاء بتواند اتصال کلیدی خود را به اکران بگذارد و اتصال ترموکوپل باعث ترازو گیری دما هم می گردد و شما می توانید دو تیم ترموکوپل های فلز شالوده و ترموکوپل های فلزات قیمتی را در حیث بگیرید. همین ترموکوپل از فلز آهن و آلیاژهای مس- نیکل Cu-Ni (کنستانتان Constantan ) ساخته می شود. روزگار آیتم نیاز یک سنسور به جهت وصال به ۶۳٫۲٪ تغییر و تحول تراز دما در یک گروه از شرایط مشخص تمجید شده است. پنج ثابت روزگار لازم می باشد تا سنسور به ۱۰۰٪ میزان تغییر و تحول مرحله نزدیک شود.
  • هرچه قطر غلاف پروب کوچکتر باشد، جواب سریعتر است، اما حداکثر دما ممکن می باشد کمتر باشد.
  • مثلا یک غلاف از جنس فولاد ضد زنگ دارای عایق اکسید منیزیم را می‌توان به کار گرفت.
  • انواع جفت گرما بر مبنا ترکیبات آن مشخص و معلوم می‌شود که در ادامه به تفسیر هر یک می‌پردازیم.
  • محدوده اندازه گیری دما بسته به اشکال ترموکوپل، بزرگ و در موقعیت محیطی گوناگون قابل به کارگیری می باشند.
  • این را می اقتدار به راحتی به وسیله یک دستگاه فن ای و مخصوص، کالیبره و تهیه نمود، تا به وسیله یک دستگاه compensation، اتصال مرجع، به راحتی و فارغ از هیچ نوع مشکلی انجام گردد.
قیمت آن¬ها بالا و آلرژی آن ناچیز و در حدود10 µV/°C و محدوده دمایی آن نسبتاً -50 °C و +1750 °C است. یک فیزیکدان آلمانی به اسم یوهان توماس سیبک دو فلز متعدد با دمای متفاوت را اهمیت یکدیگر سری کرد و اخذ که از همین روش می­توان نیرومحرکه الکتریکی یا این که ولتاژ ایجاد کرد. بنابر دستاوردهای سیبک، فارغ از صورت فلز، هرچه اختلاف دمای میان همین دو فلز فراتر باشد، مرحله ولتاژ تولید شده بالاتر است. همین یافته به اثر سیبک دارای شهرت میباشد و مبنا عمل کلیه ترموکوپل­هاست.

سروو موتور (Servo Motor) چیست؟

سیم شیلددار حالتی میباشد که بر روی سیم های ترموکوبل روکشی کشیده شده است و اصولا از جنس آلیاژ منزیم فشرده شده می باشد و حفظ کننده قابل قبولی به جهت ترموکوبل است. این شیلد انعطاف زیاد بالایی دارد و در برابر دما، ضربه های مکانکی مقاوم است. به منظور خرید کردن و پیشنهاد گونه های ترموکوپل می‌توانید حساس تیم صنعتی ابزار ظریف ساتراپ دما تماس حاصل نمایید و از خرید ترموکوپل مشاوره بدون پول کارشناسان ما بهره‌مند شوید. صحیح نظیر روند تولید، المان‌های گوناگون می‌توانند اصلی گذر زمان اهمیت سیم‌های ترموکوپل مخلوط شده و ترکیب‌بندی آنان را تغییر‌و تحول دهند. همین واکنش‌ها به شکل اصولی طریق خوانش ترموکوپل را تغییر تحول می‌دهد. در نتیجه حیاتی گذر زمان، اعتنا ابزار را کمتر میدهند و سرنوشت نیاز میگردد که دستگاه را ردوبدل کنید.

ترموکوپل چیست؟ + معرفی اشکال ترموکوپل

تمامی محصولاتی که در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرند، از ترکیب پلاتین و رادیم اهمیت سایر فلزات و عناصر موجود در درختان ساخته می‌شوند. جالب است بدانید که همین مدل قیمت دوچندان بالایی دارند، بنابراین در هر جایی از آن ها استعمال نمی‌شود. معمولا در صنایع تبارک حیاتی دماهای بالا به کار گیری از اشکال ترموکوپل‌های دسته S، R و B متداول است. از گزاره صنایعی که به جهت همین عمل گزینه استعمال قرار می‌گیرند، صنعت شیشه و فولاد می‌باشد. در صورتی که می خواهید بدانید که تفاوت مهم همین محصولات در چیست، می بایست بدانید که تفاوت بیشتر این سه گونه در مقدار پلاتین به عمل رفته در هر یک است.

ترموکوپل چیست و اشکال ترموکوپل کدام اند؟

اساسا، سنسورهای دما دستگاه‌هایی میباشند که برای اندازه‌گیری میزان انرژی گرمایی ساخت شده در یک سیستم مورد به کارگیری قرار می‌گیرند. و همین اندازه‌گیری حساس حس نمودن هر تغییر فیزیکی مرتبط اهمیت دستگاه یا سیستم محقق می‌شود. در واقع، ترموکوپل‌های نوع K در یک پروسه تمیز کردن به وسیله اکسیداسیون مهم بهره‌وری بسیار بالایی عمل می‌کنند، در صورتی که ممکن میباشد ترموکوپل دسته J در این محیط مبتلا اکسایش شده و جراحت ببیند. همچنین ترموکوپل‌های گونه K به جهت بکارگیری در دماهای مضاعف بالا – تا سقف ۱۲۶۰ سکو سلسیوس – مناسب تر میباشند و همین قابلیت را آماده می سازند که حتی با وجود چنین حرارت هایی، دما را اهمیت صحت خوبی اندازه گیری کنید.

انواع اجاق گاز صفحه ای ( رومیزی )

این گونه کاربردی شبیه به نوع S دارااست مهم این تفاوت که به طور معمول از آن در دماهای ذیل به کارگیری می‌شود. همین دسته پایدارترین ترموکوپل هست اما به جهت دماهای ذیل به کارگیری می‌شود. طرز دوم از شیوه رنگ بندی استاندارد سیم ها است، به طوری که سیم های ترموکوپل اهمیت اعتنا به استانداردهای جهانی اهمیت رنگ بندی مشخصی و هر رنگ نشانگر یک پلاریته است. اتصال RTD های سیمه ترانسمیتر های هد مونت دما پیش از این که به سراغ نحوه های اتصال RTD برویم، به... این کابلها از ترموکوپل ارزانتر میباشند و جهت سهولت اتصال به رخ انعطاف پذیر طراحی شده­اند کابلهای اتصال کلیدی وارد کردن سخن X بعد از آن از مدل ترموکوپل شناخته می­شوند به عنوان مثال کابل اتصال به جهت ترموکوپل نوع K اساسی KX مشخص می­شود. ترموکوپل مدل R مهم به کار گیری از Pt-Rh (پلاتین- رادیوم) و Pt (پلاتین) ساخته می­شود ،حساسیت این جور ترموکوپل، ذیل و در حدود ۸µv/°c است. این سیم حسگر را از نویز الکتریکی عایق می کند، ولی به استدلال مواد عایق، انتقال حرارت کندتر است. بنابراین یک پراب زمین نشده دقیق تر است، البته کندتر جواب می دهد. 2- پروب زمین شده حالتی هست که محل اتصال حسگر در تماس مستقیم مهم انتهای غلاف باشد.

شینه مسی ارت

دو سر این دو سیم به یکدیگر جوش خورده‌اند و یک اتصال را به وجود آورده‌اند. هنگامی که اتصال تغییری را در دما تجربه کند، یک ولتاژ ایجاد می‌شود. این ولتاژ اهمیت استفاده از جدول‌های منبع ترموکوپل به جهت محاسبه‌ی دما آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد. اصلی خرید المنت استخری دقت به پیشرفت دنیایی تکنولوژی امروزه امکان خرید و پیشنهاد اینترنتی تجهیزات ظریف در هر صنعتی ایجاد شده است. این ترموکوپل ها مهم به کار گیری از Pt-Rh (پلاتین – رادیوم) اهمیت ترکیبات گوناگون ساخته می شود (تفاوت همین سه جور در مقدار پلاتین آنهاست). زمانیکه 2 سیمی متشکل از فلزات غیر همجنس در یک سر به هم وصل می شوند و طرف دیگر گرم می شود، جریان مداومی وجود دارد که در مدار ترموالکتریک جریان دارد. درصورتیکه این مدار در مرکز انقطاع شود، ولتاژ مدار گشوده (ولتاژ Seebeck)، تابعی از دمای محل تماس و ادغام دو فلز بوده و بدین معنی می باشد که هنگامی محل تماس دو فلز گرم یا خنک می شود، ولتاژی ایجاد می کند که کلیدی دما رابطه مستقیم دارد. همان طور که قبلا گفتیم، ترموکوپل نوع K از سیم های دارای آلیاژ کرومل و آلومل ساخته شده است. می اقتدار از آن به جهت میزان گیری دما از 330- جايگاه فارنهایت تا بیش از 2460 مرتبه فارنهایت استعمال کرد. امروزه به راحتی می توان اصلی ماژول‌های دوچندان مناسب و دقیق میزان دمای ترموکوبل را خواند. يکی ديگر از گونه های ترموكوپل‌ها كه از نظر شكل فيزيكي تنوع بسيار زيادي دارند ترموكوپل حساس كابل رابط مي باشد. در اين نوع ترموكوپل سيم و يا كابل رابط مستقيم در نوك غلاف محافظتي كوپل شده است و به دليل حجم كوچك و نصب معمولی در محلهايي كه فضاي كافي جهت کارگزاشتن وجود ندارد بسيار مناسب است. تعیین كابل مناسب با اعتنا به شرايط محيطي محل کارگزاری از نكات با در زمان خريد اين نوع ترموكوپل مي‌باشد. اینجا یک تبدیل باطن شیر گاز قرار می گیرد و سپس ترموکوپل در سمت دیگر تبدیل قرار می‌گیرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن