خانه هوشمند

خانه هوشمند در تهران  به راه‌اندازی خانگی مناسب اشاره می‌کند که در آن وسایل و دستگاه‌ها می

توسط NEWSSALAM در 8 مهر 1401

خانه هوشمند در تهران  به راه‌اندازی خانگی مناسب اشاره می‌کند که در آن وسایل و دستگاه‌ها می‌توانند به طور خودکار از راه دور از هر نقطه و با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های شبکه کنترل شوند. دستگاه‌های یک خانه هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و به کاربر اجازه می‌دهند تا عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کند.

دستگاه های خانه هوشمند در تهران  به یکدیگر متصل هستند و می توان از طریق یک نقطه مرکزی - تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا کنسول بازی به آنها دسترسی داشت. قفل درها، تلویزیون ها، ترموستات ها، نمایشگرهای خانگی، دوربین ها، چراغ ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. این سیستم بر روی تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه نصب شده است و کاربر می تواند برنامه های زمانی ایجاد کند تا برخی تغییرات اعمال شوند.

لوازم خانگی هوشمند دارای خودآموزی هستند تا بتوانند برنامه‌های زمانی صاحب خانه را یاد بگیرند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهند. خانه هوشمند در تهران مجهز به کنترل روشنایی به صاحبان خانه اجازه می دهد مصرف برق را کاهش دهند و از صرفه جویی در هزینه های مرتبط با انرژی بهره مند شوند. برخی از سیستم‌های اتوماسیون خانگی در صورت مشاهده هرگونه حرکتی در خانه به صاحب خانه در صورت عدم حضور آنها هشدار می‌دهند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند در صورت بروز موقعیت‌های قریب‌الوقوع با مقامات - پلیس یا آتش نشانی - تماس بگیرند.

پس از اتصال، خدماتی مانند زنگ درب هوشمند، سیستم امنیتی هوشمند، و لوازم هوشمند همه بخشی از فناوری اینترنت اشیا هستند، شبکه ای از اشیاء فیزیکی که می توانند اطلاعات الکترونیکی را جمع آوری و به اشتراک بگذارند. خانه هوشمند در تهران می‌توانند سیستم‌های بی‌سیم یا سیم‌کشی یا هر دو را داشته باشند. نصب سیستم های بی سیم راحت تر است. قرار دادن یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم با ویژگی هایی مانند روشنایی هوشمند، کنترل آب و هوا و امنیت می تواند چندین هزار دلار هزینه داشته باشد که آن را بسیار مقرون به صرفه می کند.

 

نقطه ضعف سیستم های بی سیم این است که احتمالاً به پوشش Wi-Fi قوی و خدمات باند پهن در سراسر خانه خود نیاز دارید. این ممکن است شما را ملزم به سرمایه‌گذاری در توسعه‌دهنده برد یا نقاط دسترسی بی‌سیم سخت‌افزاری کند. سیستم‌های خانه هوشمند در تهران  و  بی‌سیم به دلیل اندازه کوچک‌تر معمولاً برای خانه‌های کوچک‌تر موجود یا املاک اجاره‌ای مناسب‌تر هستند.از سوی دیگر، سیستم های سیمی قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند و معمولاً هک آنها دشوارتر است. یک سیستم سیم کشی شده می تواند ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد. علاوه بر این، سیستم‌های خانه هوشمند سیم‌کشی شده به راحتی می‌توانند مقیاس شوند. بنابراین، اغلب در هنگام طراحی یک ساختمان جدید یا انجام یک بازسازی اساسی، این روش پیش فرض است.یک اشکال وجود دارد . نسبتاً گران است. نصب یک سیستم هوشمند لوکس و سخت می تواند میلیون ها تومان برای صاحبان خانه هزینه داشته باشد. علاوه بر این، باید فضایی برای تجهیزات سخت افزاری شبکه از جمله کابل های اترنت داشته باشید.

https://bmskaren.ir/smart-home/smart-home-in-tehran/

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن