روابط عشق و عاشقی در چت روم شلوغ احساس چت

1. فقدان دانش دقیق و واقع بینانه: معمولاً گفته می شود که چنین روابط و دوستی هایی با انگیزه ازدواج شکل می گیرد

توسط NEWSSALAM در 7 آذر 1399

1. فقدان دانش دقیق و واقع بینانه: معمولاً گفته می شود که چنین روابط و دوستی هایی با انگیزه ازدواج شکل می گیرد ، اما با کمی دقت می توان فهمید که روح چنین دوستی هایی عاشقانه کور است ، نه عقلانیت. قدم خرد و عقل در میدان عشق لنگ است. حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: "عشق به این چیز کور و خستگی ناپذیر است". در حالی که تصمیم صحیح برای ازدواج با شخص خاصی تنها با اتکا به عقلانیت و عقلانیت امکان پذیر است. دوستی قبل از انتخاب شوهر راه عقل را می بندد و چشم واقعی را بین مرد کور می کند و اجازه نمی دهد که یک تصمیم صحیح و مستقیم به اشتباه گرفته شود. این نوع انتخاب در فضایی پر از احساسات و عواطف انجام می شود. زندی به دلیل نداشتن دانش عمیق و واقع بینانه ، عمومی را تلخ و آینده را تاریک می کند.

۲. ایجاد چت روم فارسی به عنوان فضای بدبینی و ازدواج های ناموفق: ازدواج هایی که از رابطه قبلی دختر و پسر حاصل می شود با مشکلات زیادی روبرو است. از طرف دیگر ، به دلیل اینکه عشق و علاقه قبل از اینکه دقیقاً یکدیگر را بشناسند شکل می گیرد ، این امر قدرت انتخاب را از آنها می گیرد و باعث می شود بدون شناسایی دقیق طرف مقابل و خانواده اش ازدواج کنند. بر این اساس ، پس از یک دوره ازدواج و سرکوب عشق اصلی ، هر دو طرف به کاستی ها و ناهماهنگی های طرف مقابل پی می برند. مشاهده این موارد زمینه های جدایی و درگیری بین همسران را فراهم می کند. از طرف دیگر ، به دلیل رابطه قبلی بین هر دختر و پسر ، آنها به همسر خود مشکوک هستند و تسلط بر فضای بی اعتمادی منجر به شکنندگی روابط آنها خواهد شد. دختر و پسری که قبل از ازدواج رابطه داشتند نمی توانند به یکدیگر اعتماد کنند و همیشه این تصور وجود دارد که همسرش با دیگری رابطه ندارد. پسر به خودش می گوید این دختر وقتی خیلی راحت با من ارتباط برقرار می کند و رابطه خارج از ازدواج ندارد ، ایمان زیادی ندارد. پس از کجا می دانید او قبل از اینکه با من تماس بگیرد با کسی دوست نشده است؟ از کجا می دانید که در آینده ، حتی اگر همسر من باشد ، با شخص دیگری ارتباط برقرار نخواهد کرد؟ دختر نیز همین تصور را در مورد پسر دارد. بر این اساس ، چنین ازدواج هایی پایه ضعیف و ناپایداری دارند و تجربه نشان داده است که اغلب منجر به طلاق و جدایی می شود.

طبق تحقیقی در ایالات متحده ، زوجینی که قبل از ازدواج با هم زندگی می کنند در زندگی زناشویی خود مشکلات زیادی دارند و منجر به طلاق می شوند. دکتر کاترین کوهان ، استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گفت: "طبق آخرین تحقیق ، افرادی که قبل از ازدواج رابطه داشتند ، پس از ازدواج قادر به حل مشکلات خود نیستند زیرا نسبت به یکدیگر بسیار بدبین هستند." کهن گفت: "ماهیت ارتباطات آزاد این است که زوجین انگیزه کمی برای حل تعارضات و حمایت از مهارت های خود دارند." وی افزود: به نظر می رسد رابطه این افراد نسبت به افرادی که با هم دوست نبودند سردتر است که منجر به طلاق می شود. در پایان ، وی گفت: می توانم بگویم که رابطه قبل از ازدواج به هیچ وجه باعث دوام زندگی زناشویی نمی شود [مجله جمهوری اسلامی - № 6571 - 29.11.2001 - ص.

3. افت تحصیلی و رکود تحصیلی: چنین روابطی باعث می شود که هر دو کشور تمام توجه و توجه خود را به جلسات شخصی و جلسات تلفنی اختصاص دهند و این بزرگترین مانع رشد و پیشرفت علمی است. زیرا کسب دانش مستلزم تمرکز نیروهای فکری و معنوی است. نگرانی و اضطراب ناشی از چنین روابطی بزرگترین مانع پیشرفت علمی و دانشگاهی است. به همین دلیل روسای مدارس و دانشگاه ها آن را توصیه می کنند. حتی روزهای ازدواج و نامزدی جوانان نیز مجبور نیستند در حد تحصیل باشند تا بتوانند با تمرکز بیشتری تحصیلات و امتحانات خود را ادامه دهند.

4. عدم پذیرش برای تشکیل خانواده: چنین روابط و دوستی هایی معمولاً به منظور سرگرمی و سرگرمی ایجاد می شود و در این مدت از اعتماد به نفس و سرعت دختران سو استفاده می شود. متأسفانه ، در بسیاری از موارد تفاوتی بین عشق و شهوت وجود ندارد. عشق واقعی و ناب با خواسته های آلوده و زودگذر تفاوت اساسی دارد. برخی از این روابط که مبتنی بر هوس و سرگرمی است ، سرد می شود و پس از مدتی از بین می رود. جاذبه ها و جذابیت ها با اولین روزها و ماه های دوستی همراه است. اما طولی نمی کشد که این رابطه عادی و جدا می شود. احساس تنوع انسانی از یک سو و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر باعث می شود برخی افراد برای ازدواج نروند و تشکیل خانواده دهند. جامعه ای که از ایجاد کانون خانواده استقبال نکند ، هیچ تضمینی برای رشد و شکوفایی فضایل انسانی ندارد. فضایل اساسی انسان و کمالات والای انسانی در پرتو تشکیل خانواده سالم تحقق می یابد.

5. اضطراب ، اضطراب و اضطراب: در دوستی های دختران و پسران ، زیرا والدین یا جامعه مقاومت زیادی برای جلوگیری از شکل گیری این دوستی ها دارند ، چنین دوستی هایی متفاوت است . 

7. محرومیت از ازدواج ناب: هرکس به دنبال پاکی و نجابت در ذات و نهاد خود است. دختران و پسراني كه به دنبال اين روابط نامشروع هستند در حقيقت به سرنوشت خود پشت كرده اند و اين امر باعث مي شود كه آنها به دليل آلودگي اين روابط شرايط ازدواج ناب را از دست بدهند. چنین روابط ناسالمی مشکلاتی را در ازدواج پسران ایجاد می کند و در آینده باعث عدم رضایت از زندگی می شود و دختران را در معرض آسیب های بسیار و گاه جبران ناپذیری قرار می دهد.

8. سرایت با گناه: قرآن کریم و داستان معصوم (ع) انسان را از روابط غیرقانونی با دیگران و نگاههای هوس انگیز بر حذر می دارد و نوید خسارت و مجازات مرتکبان چنین کارهایی می دهد. قرآن کریم می فرماید: قل للمونمین یغزوا من بسارهم و یحفزوا فروغم داوات زکی ... و من یغزن للومونات لااقل بسارن ویهفزن فروجن و لا یبدین ... زینتن بجز لوبولثن ...؛ "به مrsمنان بگویید!" چشمان خود را ببندید [و به غیرقانونی نگاه کنید] و عفت خود را حفظ کنید. این برای آنها خلوص تر است ... و به زنان مievingمن بگویید: "چشمهای خود را [از نگاه هوس آلود] ببندید و گردن خود را حفظ کنید و زینت خود را آشکار نکنید ، مگر برای شوهرانشان ..." (1).

این آیه به صراحت به مردان و زنانی که محرم نیستند ، دستور می دهد که با هوس به یکدیگر نگاه نکنند. به راستی اگر این آیه مبارک اجرا شود و دختر و پسر نامشروع از ابتدا به یکدیگر توجه نکنند و با هوس به یکدیگر نگاه نکنند ، آیا دوستی و عشق خیابانی وجود دارد؟ اگرچه این آیه کاملاً مربوط به نظرات جنس مخالف است و آن را منع کرده است ، اما می تواند دلیل قانع کننده ای برای حل نشدن رابطه دختر و پسر باشد؛ زیرا در روابط دختر و پسر هزاران چشم آلوده رد و بدل می شود و این می تواند فراتر از نگاه اروتیک باشد و منجر به رابطه جنسی شود.

در آیه 25 سوره نسا، ، قرآن کریم همچنین به مردان دستور داده است که با دخترانی که روابط پنهانی و دوست پسر دارند ازدواج نکنند. قرآن کریم این عمل را زشت و ناپسند می داند و آن را همراه با زناکاران معرفی کرده است (2)؛ همچنین در آیه 5 سوره مائده ، وی به مردان توصیه می کند که پاکدامن باشند و از روابط پنهانی با زنان پرهیز کنند و با دختر دوستی نکنند (3).

*** پرسشگر عزیز ما م believeمن هستیم و کلام الله مجید در قرآن برای ما حجت است و دو آیه فوق به ما می گوید: هیچ پسری نباید دوست دختر داشته باشد و هیچ دختری نباید دوست پسر داشته باشد. آیا این آیات دلیل محکمی برای نزدیک نشدن به چنین روابطی نیست؟ ***

مجلس علامه در داستانی از معصوم (ع) می فرماید که آنها فرمودند: «هر که هنگام ورود به صحرا زنی را با دست حرام لمس کند ، دست او بسته است ؛ و هرکس با زنان نامحرم شوخی ، شوخی و شوخی کند ، خدا او را به جای هر کلمه ، سالها زندانی خواهد کرد. و اگر زنی راضی باشد که مردی از حرم او را در آغوش بگیرد ، حرمس را ببوسد یا ملاقات کند یا با او شوخی کند ، هم برای او و هم برای این مرد گناه است »(4).

*** آخرین یادداشت:

پرسشگر عزیز رابطه غیرقانونی دختر و پسر یکی از بهترین فضاها برای هوای روح و شیطان است. شیطان یک هنرمند بزرگ است و این روابط غیرقانونی را توجیه می کند: "این چیزها هیچ مشکلی ندارد" ، "رابطه شما یک پیام کوتاه است" ، "رابطه شما تمیز است" ، "شما که هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهید" ، "شما هوس خود هستید". "شما هیچ قصد بدی ندارید" ، "شما که ازدواج می کنید و به زودی با هم صمیمی می شوید" ، "شما که گناه نمی کنید" ، "اجازه دهید آنها بیشتر بدانند" ، "افرادی که مانع شما می شوند" "آنها به شما حسادت می کنند و هزار بهانه شرور دیگر. این نوع رابطه فرصتی طلایی را برای هوای روح و شیطان فراهم می کند تا انسان را از راه بندگی خدا خارج کرده و در باتلاق گناه غرق کند. هیچ کس نمی تواند بگوید که من کنترل دارم ، من همینطور هستم ، من ... تاریخچه این رابطه چیز دیگری می گوید. هیچ کس انکار نمی کند که تماس با جنس مخالف باعث تحریک غریزه و ایجاد لذت در انسان می شود. اما آیا باید هر لذتی را به نوعی به دست آورد؟! دین ما روشی برای لذت بردن از جنس مخالف دارد و آن ازدواج است و این نوع لذت را باید از این طریق بدست آورد. دین به ما منجر شد تا به حق زندگی کنیم و به ما می گوید که چنین ارتباطی با نامحرم (با هر توجیهی) بسیار مضر است و پیامدهای منفی زیادی برای زندگی فرد در این دنیا و فراتر از آن دارد. اگر ما مسلمان هستیم ، باید راه دین را انتخاب کنیم ، نه راه شیطان. هوای نفس و وسوسه های شیطانی مسیر درست را مخدوش کرده و مسیر اشتباه را زیبا می کند. این هنر شیطان است. اکنون ما از یک سو هم اراده و اقتدار خود هستیم و از سوی دیگر مسیر دین و هم مسیر شیطان هستیم. قسمت آزمون آماده است. ما می توانیم راه درست (مسیر دین) را انتخاب کنیم و خوشحال باشیم ، یا راه اشتباه (مسیر شیطان) را انتخاب کرده و آینده ابدی خود را نابود کنیم.

شاید بزرگترین مشکلی که با گپ دارم ، و در پیام رسان ها ، به ویژه هنگام صحبت با دختران ، لحن من مشکل می شود و اغلب باعث سو mis تفاهم می شود ، به عنوان مثال تحریک یک چت ده دقیقه ای برای خوشامدگویی به چت یک ساعته. برگرد تا عذرخواهی کنی کاش او این مسئله را به نوعی در چت حل کرده بود .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن