علم پشت این احساسات راحت و دنج تعطیلات

[ad_1] چه چیزی یک خانه را خانه می کند؟ چگونه خبر آسایش و شادی را در آپارتمان خود منتشر می کنید؟ آیا

توسط NEWSSALAM در 24 آذر 1400
[ad_1]

چه چیزی یک خانه را خانه می کند؟ چگونه خبر آسایش و شادی را در آپارتمان خود منتشر می کنید؟ آیا برشته کردن شاه بلوط روی آتش باز واقعاً باعث می شود که احساس کنید مشکلات شما کیلومترها دورتر است؟

ما به طور غریزی می دانیم که ظاهر خانه هایمان می تواند بر احساس ما تأثیر بگذارد - اما کمتر روشن است که چگونه احساسات خاصی را که می خواهیم ایجاد کنیم. این سوالی است که محققان در گوگل و دانشگاه جانز هاپکینز در سال 2019 هنگامی که یک آزمایش هنری تعاملی را با بریده‌ای از نمایشگاه مبلمان گران‌قیمت در میلان ایتالیا ایجاد کردند، سعی داشتند به آن پاسخ دهند. محققان مچ بندهایی به بازدیدکنندگان دادند که می توانست چندین نشانگر زیستی مختلف مانند ضربان قلب را مشاهده کند و سپس آنها را از طریق یک سری اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری مدل مجهز به مبلمان مشابه اما موضوعات متفاوت راهنمایی کردند. این تم ها با تغییر انتخاب رنگ، نور، بو و بافت پارچه ایجاد می شوند. سپس محققان از شرکت کنندگان پرسیدند که کدام اتاق باعث می شود آنها بیشتر احساس راحتی و سبک کنند.

و بعد اتفاق عجیبی افتاد…

"گاهی اوقات مردم آنچه را که از نظر شناختی فکر می کنند بیشتر دوست دارند یا جایی که فکر می کنند آرامش بیشتری دارند [was] تاشا گلدن، مدیر تحقیقات آزمایشگاه بین‌المللی هنر + ذهن در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، می‌گوید نه آنچه بیومتریک آنها می‌گوید. «بین آنچه مردم فکر می‌کنند بیشتر دوست دارند و آنچه بدنشان به نظر می‌رسد به آن واکنش نشان می‌دهد تفاوت وجود دارد.

در طول سال، زمانی که افکار ما به طور طبیعی به دلپذیری و دنج بودن روی می آورند، خوب است که علم به ما بگوید دقیقاً چگونه این هیج را ایجاد کنیم که همه ما در مورد آن بسیار شنیده ایم. محققان مطمئناً تلاش می کنند، اما در فرآیند کمی سازی راحتی، آنها همچنین دریافته اند که بررسی عینی مفاهیم ذهنی می تواند به نتایج واقعاً عجیبی منجر شود. خبر خوب این است که وقفه هایی مانند آنچه محققان جان هاپکینز کشف کرده اند به این معنا نیست که تحقیق در مورد چگونگی و چرایی درک زیبایی شناسی بی معنی است. حتی اگر هیچ کس نتواند تعیین کند که چه "تعطیلات دوستانه" باید به نظر می‌رسد که تحقیق در مورد سلیقه‌های فردی و فرهنگی ما همچنان می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا مغز را بهتر درک کنند، به شما در دستیابی به نتایج سلامت بهتر کمک کند، و شاید حتی به شما کمک کند از بازسازی‌های پرهزینه خانه جلوگیری کنید.

به نظر می رسد که یافتن تفاوت هایی بین آنچه مردم می گویند دوست دارند و آنچه بدن آنها واقعاً به آنها پاسخ مثبت می دهد، غیر معمول نیست. لیندسی گراهام، متخصص تحقیقات در مرکز محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت که در تلاش برای کشف اینکه مردم با چه نوع محیط‌های معماری در حال استراحت هستند با مشکلات مشابهی مواجه شده است. او قطع رابطه را به این واقعیت ساده نسبت می دهد که قضاوت های زیبایی شناختی ما در خلاء فرهنگی اتفاق نمی افتد.

گراهام می‌گوید: «ما چیزهایی را در تبلیغات اینستاگرام می‌بینیم که از نظر زیبایی‌شناختی خوشایند هستند و ممکن است با بخشی از ما یا آنچه ما می‌خواهیم مطابقت داشته باشند. اما اگر واقعاً با چه کسی هستیم یا با آنچه که نیاز داریم مطابقت نداشته باشد، در واقع به آنچه ما فکر می کنیم دست نخواهد یافت.» به عبارت دیگر، بین آنچه شما فکر می کنید تفاوت وجود دارد باید مثل و چی در حقیقت باعث می شود احساس کنید در خانه هستید

و این تنها ذهنیتی نیست که محققان هنگام مطالعه راحتی با آن مواجه می شوند. آنجان چاترجی استاد نورولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا است. او به من گفت که چه چیزی باعث می شود در خانه احساس راحتی کنیم بسته به جایی که هستیم متفاوت است. افراد در تحقیقات او اگر عناصری در بیرون داشته باشند - مثلاً گیاهان یا مواد و الگوهای طبیعی - فضای داخلی را خنک تر ارزیابی می کنند. اما اگر عناصری از نظم وجود داشته باشد، مانند یک باغ انگلیسی مرتب، محیط خارجی خانه‌دارتر ارزیابی می‌شود.

به نظر می رسد فرهنگ بر قضاوت های زیبایی شناختی نیز تأثیر می گذارد. تاکنون، محققینی که با آنها صحبت کردیم، بیشتر تحقیقات در علم ادراک زیبایی شناسی بر موضوعاتی از ایالات متحده و کشورهای اروپایی متمرکز شده است. اما وقتی در مناطق و ملل دیگر اتفاق می افتد، به سرعت اختلافات ایجاد می شود. گراهام گفت: "ما یک پایگاه داده واقعا بزرگ از برداشت های نظرسنجی داریم که به آنچه که رضایت را پیش بینی می کند" از یک فضای معماری نگاه می کند. «در جمعیت اصلی ما در آمریکای شمالی، ما دیده‌ایم که مقدار فضا مهم است. اما یک مطالعه اخیر نشان داد که نظافت در سنگاپور قابل پیش بینی ترین راه برای ارضا شدن است.

بیویل کانوی، محقق ارشد مؤسسه ملی بهداشت که مطالعه می‌کند چگونه مغز رنگ ما را درک می‌کند، گفت: این نوع تنوع باید باعث شود محققان از نسبت دادن اطمینان بیش از حد به آنچه فکر می‌کنند درباره نحوه قضاوت‌های زیبایی‌شناختی مردم می‌دانند بترسند. واقعاً آسان است که فردی را به یک دستگاه fMRI متصل کنید یا به او یک سری تحقیق بدهید و فرض کنید در حال یادگیری چیزی جهانی در مورد زیبایی هستید - وقتی کاری که واقعاً انجام می‌دهید این است که افراد چقدر با ایده‌های از پیش تعیین شده در مورد ظاهر آن مطابقت دارند. و چقدر حس خوبی داره

اما این بدان معنا نیست که نمی توان چیزی در مورد زیبایی شناسی دانست. دانشمندان ممکن است نتوانند دقیقاً به شما بگویند که چگونه خانه خود را تزئین کنید تا شما و همه کسانی که به شما مراجعه می کنند احساس راحتی کنید، اما گلدن گفت شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طیف گسترده ای از مردم صدای آب جاری و سایر صداهای طبیعی را برای تسکین و آرامش می دانند. صلح آمیز

او به من گفت که این لزوماً یک اثر جهانی نیست، اما بسیار نزدیک است - به اندازه‌ای است که بتوانید فکر کنید که برای مردم به طور کلی درست است، حتی اگر برای هر فردی صادق نباشد. تیم او در جان هاپکینز به این نوع تحقیقات علاقه مند است زیرا آنها معتقدند می توانند روی تکنیک هایی تمرکز کنند که سلامت و رفاه را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، این صداها از طبیعت می تواند اثر کاهش استرس در برخی افراد داشته باشد. مهمتر از نکاتی از این دست، سؤالات بزرگتری است که کار گلدن به دنبال پاسخ به آنها در مورد اینکه چگونه چیزهایی که دوست داریم بر فیزیولوژی ما تأثیر می گذارند است. حتی اگر ذائقه‌های خاص از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، تأثیرات ممکن است جهانی‌تر باشد. وقتی کسی فقط می گوید: "من راحت هستم" چه کمکی به حال او می کند؟ یا فقدان این چگونه می تواند بر سلامت و رفاه آنها تأثیر بگذارد؟ او گفت.

این سوالات مربوط به کار چاترجی است، که نشان داد وقتی مردم فضایی را که توصیف می‌کنند زیبا می‌بینند، این تجربه در قسمت‌هایی از مغز که دانشمندان با سیستم‌های پاداش درونی بدن ما مرتبط می‌دانند، ایجاد می‌شود - درست مانند آنچه اتفاق می‌افتد. وقتی خوب می‌شویم. غذا یا رابطه جنسی خوب

گراهام همچنین معتقد است که ممکن است شباهت هایی بین این که مردم چگونه می خواهند فضا به آنها احساسی بدهد، وجود داشته باشد، حتی اگر ایده های متفاوتی در مورد آنچه فضا را دنج می کند، داشته باشند. تیم او روی تحقیقاتی کار کرده است که سعی می کند بفهمد مردم چه انتظارات عاطفی از اتاق های مختلف خانه دارند. او گفت که نمونه‌های آن‌ها از آمریکای شمالی است، اما آنها در اینجا سازگاری زیادی پیدا کرده‌اند، و پاسخ‌دهندگان معمولاً یکی از دو چیز را از اتاق خواب می‌خواهند: راحتی آرام یا صمیمیت عاشقانه. او به من گفت این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از دیدگاه یک معمار می‌تواند مفید باشد برای درک اینکه مشتریان می‌خواهند اتاق‌هایشان چه احساسی داشته باشند - زیرا این چارچوب می‌تواند بحث‌ها را هدایت کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان خوشحال‌تر هستند. در فضاهای ایجاد شده برای آنها طولانی‌تر .

با این حال، فراتر از جنبه عملی، دلیلی برای علاقه مندی به علم زیبایی شناسی ذهنی وجود دارد، فقط به این دلیل که واقعاً بسیار عجیب است. کانوی گفت: "می توانم از شما بپرسم، "هی، مگی، رنگ موز چیست؟" و شما حتی به یکی از آنها نگاه نمی کنید و می توانید تصور کنید که چه شکلی است." بنابراین ما می دانیم که مغز این کار واقعا جالب را انجام می دهد [with color]که به نوعی در طول زمان یکپارچه می شود. این به شما امکان می‌دهد گاهی آینده را پیش‌بینی کنید و گذشته را به خاطر بسپارید. کار او شامل نقشه‌برداری از بخش‌هایی از مغز است که به پردازش رنگ‌ها در پستانداران انسانی و غیرانسان کمک می‌کند، و او طرح‌های پردازش رنگ را در مکان‌هایی که انتظار نمی‌رفت کشف کرده است، از جمله بخش‌هایی از قشر پیشانی که معمولاً با تصمیم‌گیری مرتبط است.

ممکن است رنگ موز در کریسمس کاملاً از راحتی اتاق نشیمن والدین شما حذف شده باشد، اما هر دو تجربه زیبایی شناختی هستند که به همان اندازه که تحت تأثیر علم هستند، تحت تأثیر فرهنگ بشری نیز هستند. از نقطه نظر فیزیکی، نور زرد یک شمع از نظر فیزیکی سردتر از نور آبی مایل به آبی یک لامپ فلورسنت است - اما ما نور زرد را گرم می نامیم زیرا اغلب آن را با احساسات دنج یک خانه در زمستان مرتبط می کنیم.

برای افرادی مانند کانوی، درک اینکه چگونه مغز ما همه این تداعی ها را به هم متصل می کند، چگونه این معانی می توانند تغییر کنند، و چگونه تغییر در جامعه ما می تواند بر نحوه تفکر ما در مورد رنگ ... یا مکان ... تاثیر بگذارد، خوب، بسیار عالی است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب