فناوری جدیدی که می تواند نحوه تماشای بسکتبال را تغییر دهد

[ad_1] فناوری های پیشرفته در همه جای بسکتبال وجود دارد و فقط در حال افزایش قدرت هستند. برخی از عناصر

توسط NEWSSALAM در 29 آذر 1400
[ad_1]

فناوری های پیشرفته در همه جای بسکتبال وجود دارد و فقط در حال افزایش قدرت هستند. برخی از عناصر فن‌آوری در حال حاضر برای این ورزش ضروری در نظر گرفته می‌شوند، مانند فناوری ردیابی دوربین قایق، که نزدیک به یک دهه در NBA بوده است. موارد دیگر، مانند ردیابی دقیق سبد ارائه شده توسط شرکت هایی مانند بسکتبال نوح، هنوز در مراحل اولیه آگاهی عمومی هستند.

بی سر و صدا، یک بازی ویژه WNBA در ماه آگوست شامل یک نوآوری بزرگ دیگر بود که می تواند تأثیر طولانی مدت زیادی بر بسکتبال و چندین ورزش دیگر در این قاره داشته باشد: اولین ترکیبی از فناوری پوشیدنی در بازی با ردیابی نوری.

بازیکنان Seattle Storm و Connecticut Dream که در اوج مسابقات جام کمیسیونر در طول فصل ملاقات کردند، به حسگرهای ردیابی پوشیدنی ساخته شده توسط KINEXON، یک شرکت فعال در چندین ورزش اروپایی که با نیمی از تیم های NBA نیز کار می کند، مجهز شدند. ارائه ردیابی در سالن های ورزشی خود. (در حال حاضر چنین ردیابی در طول بازی‌های NBA ممنوع است.) حسگرهای KINEXON همچنین در طول بالون اورلاندو به عنوان بخشی از تلاش‌های لیگ برای ردیابی تماس‌ها با COVID-19 استفاده شد.

فینال کمسیون جام نشان داد که اولین استفاده از چنین ابزارهای پوشیدنی در آمریکای شمالی چه می تواند باشد. سنسورهای کوچکی با فناوری رادیویی فوق عریض در کمر هر بازیکن قرار داده شد و 25 بار در ثانیه داده ها را بر اساس حرکات و عملکرد آنها جمع آوری می کرد.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=oAGTCC76DI4[/embed]

بازیکنان برای شتاب، تغییر جهت، سرعت، چابکی - حتی معیارهای "بار" و برنامه های کاربردی مشابه مبتنی بر تناسب اندام ردیابی شدند. این بینش‌ها بدون فدا کردن ذره‌ای از راحتی به دست آمد - یک لحظه کلیدی در هم تنیدگی برای برخی بازیکنان.

در خارج از کشور، تیم های زیادی می پوشند [sensors] برای ردیابی ضربان قلب، اکسیژن و چیزهای دیگر، بنابراین من قبلاً این کار را انجام داده ام، "دوانا بونر از خورشید به FiveThirtyEight گفت. در طول فصل خارج از WNBA، بونر در لیگ های خارج از کشور در کشورهایی مانند اسپانیا، روسیه و جمهوری چک بازی کرد. "[But] در خارج از کشور، آنها فقط آن را روی بدن شما قرار می دهند و در طول بازی دائما در تلاش برای حفظ آن هستید. من فقط یک بار آن را به آنجا بردم و انداختمش دور چون با خودم گفتم "من نمی توانم این کار را انجام دهم."

اینجا مشکلی نبود. سنسورها تقریباً به اندازه یک جعبه کبریت استاندارد هستند که در یک کیسه محافظت شده قرار می گیرند و در آنجا باقی می مانند. نیازی به تنظیم یا تنظیم نیست. بونر که در فینال جام حذفی 11 امتیاز کسب کرد، گفت: «در واقع وقتی بازی تمام شد، آن را فراموش کردم. آنها می گفتند: "فراموش نکنید که مانیتور خود را بردارید."

در همین حال، بازیکنان به طور همزمان به صورت اپتیکال ردیابی می شدند - دوباره به روشی که قبلاً در این بخش از جهان به ندرت یا هرگز دیده شده است.

Hawk-Eye سونی، سازمانی که شاید بیشتر برای هواداران آمریکایی به خاطر قضاوت هایش در تنیس شناخته شده است، در مورد فینال جام کمیسیونرها نیز به توافق رسیده است. Hawk-Eye با استفاده از 14 دوربین ردیابی واقع در اطراف مرکز ردپای فونیکس، 17 نقطه مختلف روی اسکلت هر بازیکن و داور به اضافه توپ را ردیابی کرد.

دوربین Hawk-Eye بالای دادگاه در Footprint Center در فینیکس.

نمای هاک

NBA چندین سال است که از دوربین‌های ردیابی Second Spectrum (SportVU سابق) استفاده می‌کند، اما ردیابی آن تنها از شش دوربین واقع در تیرهای ورزشگاه استفاده می‌کند و فقط نیم تنه بازیکنان را پوشش می‌دهد، بنابراین پویایی بسیار کمتری نسبت به تنظیمات Hawk- دارد. چشم با 14 دوربین. توانایی ردیابی بازوها و پاها با جزئیات و از دیدگاه های مختلف به طور تصاعدی بینش و جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

و این حتی بدون در نظر گرفتن دستگاه های پوشیدنی است. زمانی که به طور کامل سنتز شد، انتظار می‌رفت که فرآیندی که توسط دوربین‌های Hawk-Eye شریک Microsoft Azure League و پوشیدنی‌های KINEXON کنترل می‌شود، تقریباً 50 میلیون نقطه داده را با هم تولید کند - از این بازی بسکتبال منفرد.

کریستی هجپت، مدیر عامل WNBA برای فصل 2021، گفت: "این اولین بار است که این دو سیستم به صورت ترکیبی در ایالات متحده استفاده می شود، اگر نه در جهان."

تجربه فینال جام کمیسیونرها چیزی جز یکبار نبود. در واقع، شرکت‌کنندگان فناوری مورد استفاده در بازی را نشانه‌ای می‌دانند که این رویکرد ممکن است به زودی رایج شود، و شاید نه فقط در WNBA.

با نحوه ارائه بسکتبال به هواداران شروع می شود. پخش جام کمیسیونرها توسط آمازون پرایم، بخشی از یک توافق چند ساله بین آمازون و WNBA، شامل نکات برجسته ای بود که بیشتر به یک بازی ویدیویی نزدیکتر از یک بازی بسکتبال معمولی بود. اپراتورهای تلویزیون می توانند ویدیوی هر بازی را با محدوده دید 360 درجه ای و سه بعدی بچرخانند.

لیزا باینگتون، گوینده میلواکی باکس و شیکاگو اسکای گفت: "برای اینکه بتوانم به عنوان یک طرفدار به برایانا استوارت نزدیک شوم و فقط ضربه او را مطالعه کنم، این واقعاً چیزی است که احساس کردم می‌توانیم به طرفداران بدهیم." که جام کمیسر را هم نامید.

چنین چیزهایی فقط نوک کوه یخ هستند. شبیه به استفاده از داده‌های Statcast از لیگ اصلی بیسبال برای تجسم عناصری مانند زاویه شوت و فاصله دویدن خانگی، نمایش‌های بسکتبال با استفاده از این اشکال ردیابی می‌توانند اطلاعات جدید و دیدگاه جدیدی را برای طرفداران به ارمغان بیاورند.

البته، این فناوری همچنین پتانسیل ایجاد انقلابی در آمار بازیکنان و تیم ها را دارد و اطلاعات بسیار دقیق تری در مورد آنچه در زمین اتفاق می افتد به رقبا می دهد. به عنوان مثال، مسابقات مسابقه ای را در نظر بگیرید: در حال حاضر، دوربین های رفتینگ فقط موقعیت نیم تنه تیرانداز و نزدیک ترین مدافع را در زمان شلیک کنترل می کنند. با این حال، این شکل جدیدتر تزریق نوری/پوشیدنی چیزهای بیشتری به ما می‌گوید، از موقعیت دقیق دست‌ها و بازوهای مدافع تا ارتفاع پرش هر دو بازیکن. به جای تقریبی تقریبی از میزان "باز بودن" ضربه، اکنون می‌توانیم با نزدیک‌ترین میلی‌متر بفهمیم که دست مدافع در زمان شلیک ضربه چقدر به توپ نزدیک بود، به علاوه چند قطعه دیگر از زمینه مهم.

این داده ها از فینال جام کمیسیونر WNBA در ماه اوت بدست می آید.

نمای هاک

موضوع جالبی است، اینطور نیست؟ اکنون آن را برای تقریباً هر اقدام رایج دیگری در دادگاه که می توانید به آن فکر کنید، اعمال کنید.

علاوه بر این، این نوع فناوری می تواند مناطق خاصی از عملیات بازی را متحول کند. آیا از بررسی ویدیویی طولانی مکالمات خارج از مرزها در پایان بازی های آینده خسته شده اید؟ NBA و WNBA هم‌اکنون در حال آزمایش خودکار کردن این تماس‌ها با فناوری ردیابی هستند و فوراً تعیین می‌کنند که چه کسی مالک مالکیت می‌شود. چندین برنامه کمکی مرتبط برای داوران ممکن است به زودی در دسترس باشد، مانند توانایی خودکار کردن تماس‌های دروازه‌بان، تخلفات سه ثانیه‌ای و تخلفات مشابه با دقت 100 درصد.

بخش بزرگ دیگر از داده های بازیکن / تیم سلامت است، نوعی جام مقدس در این مکالمات. داده های حرکتی گرفته شده توسط فناوری پوشیدنی می تواند به تیم ها کمک کند تا بار کلی بازیکنان را در طول بازی درک کنند. هرچه اطلاعات بیشتر در دسترس باشد، تیم های بهتر می توانند از آسیب دیدگی جلوگیری کنند و عملکرد بازیکنان خسته را زیر نظر بگیرند. (بیش از نیمی از تیم های NBA از حسگرهای KINEXON در سالن های ورزشی خود برای همین منظور استفاده می کنند، برای منابع مختلف لیگ و تیم.)

برخی ممکن است این اندازه‌گیری‌ها را بخشی از یک منطقه «بیومتریک» گسترده‌تر بدانند که می‌تواند سؤالات دشواری در مورد حریم خصوصی بازیکن و داده‌های پزشکی ایجاد کند. ماکسیمیلیان اشمید، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل KINEXON گفت: نه چندان سریع.

اشمیت به FiveThirtyEight گفت: «بیومتریک بیشتر با بدن درونی شما مرتبط است. "اگر به صورت بیومتریک نگاه کنید، ضربان قلب، فشار خون، عرق کردن است. KINEXON بر این موضوع نظارت نمی کند. "ما در حال اندازه گیری هستیم جنبش داده ها، "او گفت.

"حرکت بدن دقیقاً همان چیزی است که می بینید و ما فقط جمع می کنیم [that] داده ها و پردازش آنها در زمان واقعی. همه می توانند آن را ببینند و ما آن را جذاب تر می کنیم.

پس چقدر دنیای بسکتبال در آمریکای شمالی می تواند این نوع فناوری تمام وقت را ببیند؟ گفتن دقیق آن دشوار است، اگرچه چشم انداز بسیار واقعی تر از چند سال پیش به نظر می رسد.

هر پذیرش پایدار فناوری درون بازی نیاز به چانه زنی جمعی دارد که یک مانع بزرگ برای WNBA و NBA است. به گفته چندین منبع آگاه، هر دو لیگ و انجمن های بازیکنان مربوطه آنها در دو سال گذشته در مورد این موضوع صحبت کرده اند، و فینال جام کمیسیونرهای WNBA به عنوان یک میدان آزمایشی برای فناوری در نظر گرفته شد.

نگرانی ها از دیدگاه بازیکنان نه تنها شامل مسائل بیومتریک و حریم خصوصی، بلکه مسائل مربوط به مالکیت و استفاده از داده ها نیز می شود.

میشل رابرتز، مدیر اجرایی اتحادیه ملی بسکتبال گفت: "اگر من یک ورزشکار هستم و مثلاً در حال مذاکره برای یک قرارداد هستم، می توان از برخی از آن ها علیه من استفاده کرد." "من در رابطه با این چیزها حق حفظ حریم خصوصی دارم، مگر اینکه آنها را رها کنم."

گفت و گو در اینجا پیش می رود، هرچند به کندی. در آخرین دور قرارداد چانه زنی جمعی NBA (CBA)، یک کمیسیون مشترک از کارکنان لیگ و انجمن بازیکنان به همراه کارشناسان فناوری خارجی تشکیل شد تا به طور منظم بر روی گزینه‌های پررونق برای حمل فناوری و موانع نظارت، به‌روزرسانی و بحث کنند. مانند دسترسی به داده ها

پول نیز در خطر است: بازیکنان طبیعتاً سهم خود را از همه دلارهای جدید می خواهند که به تولید با استفاده از فناوری جدید کمک می کند. اما قوانین موجود CBA برای تقسیم درآمد برای هر دو لیگ، آن را به یک تپه مقیاس پذیر تبدیل می کند که زمان آن فرا رسد.

بسیاری از محافل بسکتبال فکر نمی کنند که این واقعیت دور از دسترس باشد. فقط به آن سوی دریاچه نگاه کنید، جایی که کل بوندسلیگا هندبال آلمان، لیگ برتر هندبال حرفه ای کشور، از سنسورهای سایش KINEXON در طول مسابقات استفاده می کند.

اشمید گفت: «آنها راه‌هایی برای متقاعد کردن بازیکنان، تیم‌ها، فدراسیون‌ها پیدا کردند تا به توافقی برسند که همه متقاعد شده‌اند برای خلوص بازی خوب است. "من مطمئن هستم که در ایالات متحده، وقتی صحبت از بسکتبال به میان می آید، ما شاهد همین پیشرفت خواهیم بود.

معلوم نیست چه زود این اتفاق می افتد، اما اشتباه نکنید: این چیزها در راه است. از پخش بینش و آمار پیچیده بازیکنان گرفته تا جلوگیری از آسیب‌دیدگی و بهبود عملکرد بازی، پوشیدنی‌های مدرن و فناوری‌های نوری آماده هستند تا نحوه نگاه طرفداران، بازیکنان و حتی سازمان‌ها به بازی بسکتبال را تغییر دهند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن