فنجان قهوه صبح ممکن است عمر شما را افزایش دهد!

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مزایای بالقوه قهوه برای سلامتی باقی می ماند، حتی اگر مقداری شکر به جاوای خود اضا

توسط NEWSSALAM در 16 خرداد 1401

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مزایای بالقوه قهوه برای سلامتی باقی می ماند، حتی اگر مقداری شکر به جاوای خود اضافه کنید.

بر اساس داده های به دست آمده از بیش از 171000 شرکت کننده بریتانیایی بدون بیماری قلبی یا سرطان، افرادی که هر مقدار قهوه شیرین نشده می نوشند، 16 تا 21 درصد کمتر از افرادی که قهوه را مصرف نمی کنند، زودتر می میرند.

مصرف قهوه با شکر

محققان دریافتند حتی افرادی که قهوه خود را با شکر مصرف می کنند، فوایدی برای سلامتی دارند.

بر اساس یافته های منتشر شده در 31 مه در Annals of Internal Medicine، مصرف کنندگان قهوه شیرین که به طور متوسط ​​1.5 تا 3.5 فنجان در روز می نوشند، 29 تا 31 درصد کمتر در طی هفت سال پیگیری نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. .

دکتر کریستینا وی، معاون سردبیر مجله، که سرمقاله ای را همراه با مطالعه نوشت، گفت: «به طور متوسط، حتی زمانی که قهوه شما کمی شیرین شده است، هنوز به نظر می رسد که بالقوه مفید است و حداقل مضر نیست.

برای سفارش آن ماکیاتوی کاراملی هنوز عجله نکنید، متخصصان خاطرنشان کردند که افراد در این مطالعه تمایل داشتند مقادیر کمی شکر به دمنوش خود اضافه کنند.

وی و آنتونی دیمارینو، متخصص تغذیه در مرکز تغذیه انسانی کلینیک کلیولند، می‌گویند به‌طور متوسط، مردم در هر فنجان قهوه حدود 1 قاشق چای‌خوری شکر می‌ریزند.

دیمارینو که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «این تقریباً تنها 16 کالری اضافی است که قابل توجه نیست. در مقابل، بیشتر قهوه های تخصصی صدها کالری از قند و چربی دریافت می کنند.

برای این مطالعه، تیمی به سرپرستی دکتر چن مائو از دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین، داده‌های رژیم غذایی ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان در Biobank بریتانیا، یک پایگاه داده با اطلاعات سلامتی نیم میلیون نفر در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان به طور متوسط ​​به مدت هفت سال پیگیری شدند تا ببینند آیا نوشیدن قهوه بر خطر کلی مرگ و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی تأثیر می گذارد یا خیر.

محققان دریافتند که قهوه شیرین نشده خطر مرگ شرکت کنندگان را بدون توجه به مقدار مصرف آنها کاهش می دهد، با "نقطه شیرین" حداکثر سود در حدود 2.5 تا 3.5 فنجان در روز.

قهوه شیرین همچنین فوایدی برای سلامتی داشت، تا زمانی که فرد کمتر از 4 فنجان در روز بنوشد. افرادی که بیش از 4.5 فنجان قهوه شیرین در روز می نوشند، خطر مرگ زودهنگام خود را اندکی افزایش می دهند.

محققان دریافتند قهوه شیرین یا بدون شیرینی به طور مداوم خطر مرگ ناشی از علل خاص مانند سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می دهد.

به گفته کارشناسان، تئوری های زیادی در مورد اینکه چرا قهوه ممکن است برای شما مفید باشد، وجود دارد.

دیمارینو گفت: قهوه حاوی نزدیک به 1000 ترکیب گیاهی است که بیشتر آنها هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. قهوه مواد مغذی مانند ویتامین های B، پتاسیم و ریبوفلاوین را که برای سلامتی ضروری هستند، فراهم می کند.

در نهایت، وی افزود، نشان داده شده است که قهوه هوشیاری، حافظه و عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. دیمارینو می‌گوید: «این تأثیرات مطمئناً به ما کمک می‌کند تا آگاه‌تر باشیم و کمتر اشتباه کنیم.

وی خاطرنشان کرد که قهوه همچنین حاوی اسیدهای کلروژنیک است که اثر ضد انعقادی در خون دارد. این به طور بالقوه می تواند از حملات قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته جلوگیری کند.

دکتر آلن روزانسکی، متخصص قلب و عروق از Mount Sinai Morningside در شهر نیویورک، گفت: تیم‌های تحقیقاتی دیگر در حال بررسی راه‌هایی هستند که قهوه می‌تواند با بهبود سلامت روده، افزایش ذخیره چربی کارآمد و محافظت از کبد به افراد کمک کند.

روزانسکی، که بخشی از آن نبود، گفت: "اینها مسیرهایی هستند که در حال روشن شدن هستند و ما برای تعریف آنها به کار بیشتری نیاز داریم، اما تعاملات وجود دارد و دلایل محکمی برای درک اینکه چرا این نوشیدنی برای سلامتی شما خوب است وجود دارد." مطالعه.

وی خاطرنشان کرد، با این حال، پزشکان تا حدودی نگران کافئین موجود در قهوه هستند که می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و متابولیسم شما را به روش های نگران کننده دیگری تغییر دهد.

او گفت: "اما ما مطالعاتی داریم که نشان می دهد اگر شما یک قهوه کافئین دار معمولی می نوشید، بدن شما به نوعی نسبت به آن تحمل می کند." وقتی برای اولین بار شروع به نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌کنید، ممکن است پاسخ فیزیولوژیکی واضح‌تری داشته باشید. اما پس از مدتی، مانند همه چیزهایی که بدن شما به نوعی عادت می‌کند، به نظر نمی‌رسد مصرف مقادیر متوسط ​​آن مضر باشد. نوشیدن قهوه ادامه دارد."

وی افزود، در عین حال، مطالعه ای مانند این نباید افرادی را که قهوه دوست ندارند، ترغیب کند که شروع به نوشیدن این مواد کنند.

وی گفت: "ما با احتیاط می توانیم نتیجه بگیریم که به نظر می رسد ضرری نداشته باشد، بنابراین اگر قبلاً قهوه می نوشید، نیازی به تغییر نیست." اکنون این که آیا باید نوشیدن قهوه را برای دریافت فواید آن شروع کنید یا نه، کمتر مشخص است.

منبع : اسپرسو میکر

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن