قیمت پرشیا موتور زانتیا مدل 83 - سایت قیمت خرید هزینه

اما از قطعاتی مانند میل لنگ و شاتون و زیربندی و اکسل عقب به جز کمک فنرها آن هم در سالهای گذشته، میتوان به عنوا

توسط NEWSSALAM در 10 شهریور 1400

اما از قطعاتی مانند میل لنگ و شاتون و زیربندی و اکسل عقب به جز کمک فنرها آن هم در سالهای گذشته، میتوان به عنوان نکات مثبت این خودرو نام برد چون کمتر دچار نقص میشوند. آن مدلهای که به پیشرانه TU5 مجهز هستند در خیلی از موارد در قسمت کاتالیزور دچار نقص میشوند. زانتیا فیس لیفت ایرانی در سال 1387 معرفی شد. البته اگر سوخت بنزینتان تمام شد میتوانید ۷۵ لیتر گاز را هم برای رسیدن به مقصد مصرف کنید که نزدیک به چند صد کیلومتر شعاع حرکتی دارد. ولی نکته منفی آن مصرف سوخت بالای آن بود که با داشتن یک پیشرانه ۸ سوپاپ، موجب شد شمار زیادی از این خودرو به تولید نرسد و از چرخه تولید خارج شود. مصرف سوخت آن هم در عمل بیشتر از ۱۰ لیتر است که البته کارخانه سازنده به رقم ۹.۵ برای حالت بنزین اکتفا کرده است. البته اگر قصد تجربه هیجان بیشتر با Eکلاس را دارید و جذابیت صدای پیشرانه برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، با افزایش مبلغ پرداختی، سراغ نمونه E350 بروید که با ۵۰ اسب بخار بیشتر و جعبه دنده ۷سرعته تیپ ترونیک، دیگر جای هیچ گلهای را باقی نمیگذارد. البته اگر نحوه رانندگی شما پر هیجان نیست این خودرو را برای خرید برگزینید چون با سرعت ۱۴.۲ ثانیهای آن برای دستیابی به شتاب ۱۰۰ کیلومتر ممکن است اندکی احساس کندی بکنید.

البته از نظر تنفسی این پیشرانه در مرتبهای پایینتر از پیشرانه TU5 و XU7 16 سوپاپ قرار میگیرد چون برای تنفس مجهز به ۸ سوپاپ است و این یعنی راندمانش پایینتر از آنهاست. اگر با شتاب پایینتر 405 های 1800 نسبت به بعضی رقبا از جمله لوگان و ریو مشکلی ندارید و می توانید با مصرف بیشتر 1800 کنار بیاید سراغ TU5 نروید. EBD هم در خودرو وجود دارد ولی به علت گازسوز بودن خودرو وزن قسمت عقب بیشتر است که وجود ترمز دیسکی میتواند باعث هندلینگ بهتر خودرو شود. در بررسی خودزو زانتیا از لحاظ فنی، این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره می برد که توانایی تولید ۱۱۲ تا ۱۳۵ اسب بخار را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه دارد. این خودرو هم با پیشرانه EUM 2.0 تولید میشد که به علت نسبت تراکم بالاتر نسبت به محصولی مثل پارس سال، ۱۰ اسب بخار هم قویتر است چیزی نزدیک به ۱۰۵ اسب بخار. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که ۴.۵ لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر عوض کنیم که نزدیک به ۶ لیتر حجم دارد. خوب یعنی اینکه ما به 3500 رسیدیم عوض کنیم ؟

ما ناچاریم پمپ و شیر هیدرولیک را با نوع استوک و سالم عوض کنیم که ایراد رفع شود. سلام دوستان ۴ماه میشه پارس دوگانه کارخانه مدل نود خریدم، شتابش خوبه فقط مصرف گاز و بنزینش زیاده، بردم نمایندگی گفت عادیه میخوام با یه پارس ای ال ایکس مدل نود عوض کنم. مشکل جوش آوردن و آسیب به سرسیلندر در مدلهای ۸۶ به بالا خیلی یافت میشود که البته دوگانه سوزها بیش از بقیه به این نقیصه دچار میشوند. این دندهها اصطلاحاً زود تیز میشوند و جعبه دنده به صدا می افتد. فرق این دو مدل این است که مدل ۲۸۵۱۳ دارای مالتی پلکس است ولی مدل ۲۸۵۱۵ دارای سیستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر (در ترمزهای محکم با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن میشوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از شرایط باز و بسته شدن درب خودرو به دست چراغهای راهنما و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر هستند. البته این مدل مثلاً از مدل دوگانه سوز ۸۸ کیلوگرم سبکتر است که در شتابگیری آن نقش مهمی دارد.

محمد صادق قاسمی از نمایشگاهداران قدیمی میگوید: پارس سفید رنگ بهتر فروش میرود البته مدل دوگانه سوزش اخیراً در میان مردم محبوب نیست و به خوبی فروش ندارد. البته سید محمد طاهر علوی هم اعتقاد دارد پارس اتوماتیک کمترین متقاضی را دارد زیرا خیلی کند است. ELX : این مدل برخلاف تصورات که شایعه شده است از موتور زانتیا استفاده می کند، پیشرانه 4 سیلندر XU7J4P به عنوان قلب تپنده در آن کار می کند. از طرف دیگر نمایشگاهداران اعتقاد دارند پارس سفید رنگ TU5 را بهتر میفروشند و بازار بهتر از آن استقبال کرده است و پیشنهاد میشود که این مدل از پژو پارس خریداری شود. های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید. شکی نیست که پژو پارس در هر دوره زمانی یکی از محبوبترین خودروهای بازار ایران بوده است. شتاب ۱۱ ثانیه ایی این مدل با جعبه دنده ۵ سرعته دستی آن را به سریعترین پارس بازار تبدیل کرده است. هم اکنون در بازار کشور شاهد آن هستیم که با افزایش قیمت خودروهای موجود ، به دنبال آن هزینههای تعمیر و نگهداری ماشین ها نیز افزایش یافته و همین موضوع به دغدغه خیلی از اقشار کم درآمد جامعه تبدیل شده است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب