مگنوس کارلسن برای دفاع از عنوان شطرنج خود بازگشت

[ad_1] 1090 روز از آخرین مسابقات شطرنج قهرمانی جهان می گذرد. در همین حال، بازی باستانی یک رنس

توسط NEWSSALAM در 7 آذر 1400
[ad_1]

1090 روز از آخرین مسابقات شطرنج قهرمانی جهان می گذرد. در همین حال، بازی باستانی یک رنسانس مدرن را پشت سر گذاشته است، افزایش محبوبیت ناشی از تکنولوژی و یک بیماری همه گیر جهانی، یک پیش درآمد دراماتیک برای رویداد بازی.

بالاخره این هفته، مگنوس کارلسن نروژی بار دیگر از بالاترین عنوان بازی خود دفاع خواهد کرد، این بار در مقابل یان نپومنیاشچی از روسیه. مسابقه قهرمانی که در ابتدا برای دسامبر گذشته برنامه ریزی شده بود، در دبی و با پس زمینه اکسپو 2020 در این شهر برگزار می شود، چیزی شبیه به یک نمایشگاه جهانی مدرن. بازی 1 برای جمعه برنامه ریزی شده است و رقابت برای بهترین ها از 14 مسابقه می تواند در سه هفته آینده ادامه یابد.

کارلسن 30 ساله از سال 2013 قهرمان جهان شده است. نپومنیاشچی 31 ساله با برنده شدن در تورنمنت کاندیداها در آوریل حق رقابت با او را برای عنوان قهرمانی به دست آورد، رویدادی که به لطف COVID-19 13 ماه به طول انجامید. می شکند. کارلسن یک دهه است که در رتبه اول جهان قرار دارد. نپومنیاشچی (به اختصار "نپو") رتبه 5 را دارد.

🇳🇴 کارلسن از سال 2013 قهرمان جهان شده است

عناوین جهانی مگنوس کارلسن در شطرنج با رکورد حریفش

در حال ضبط
سال حریف او برنده می شود تلفات او نقاشی می کشد - او رنگ می کند
2013 🇮🇳 ویشواناتان آناند 3 0 7
2014 🇮🇳 ویشواناتان آناند 3 1 7
2016 * 🇷🇺 سرگئی کاریاکین 1 1 10
2018 * 🇺🇸 فابیانو کاروانا 0 0 12
2021 🇷🇺 جان نپومنیاشچی ? ? ?

* کارلسن برنده تای بریک شد.

منبع: chessgames.com

این دو استاد بزرگ، حرفه‌های درهم تنیده‌ای در شطرنج نخبگان داشته‌اند، هم در بهترین رویدادهای جوانان و هم بعداً به‌عنوان حرفه‌ای برتر. در بیشتر آن زمان، کارلسن از نپومنیاشچی جلوتر بود، با رتبه بالاتر، پیروزی های بیشتر در مسابقات و شهرت جهانی بیشتر. اما نپومنیاشچی اخیراً در زمینه بازی جسورانه خود گام های بلندی برداشته است، واقعیتی که توسط همکارانش ذکر شده و در داده ها منعکس شده است. او بدون توجه، از شماره 43 جهان در چند سال کوتاه به یک مدعی عنوان صعود کرد.

مسابقه جام جهانی نوید نشان دادن دو سبک متضاد را می دهد که بازیکنان در اوج مهارت خود تسلط دارند. کارلسن به دلیل دقت قاطع خود شناخته شده است - او با دقت مخالفان را نابود می کند و دائماً لبه های کوچک را برای پیروزی های احتمالی تعقیب می کند. از طرف دیگر، نپومنیاشچی به خاطر حمله تهاجمی و سرعت باورنکردنی خود بر روی تخته معروف است - او استراتژی های مخاطره آمیزی را بیان می کند، در حالی که مزایای زمانی زیادی نسبت به حریفان خود به دست می آورد. ناظران این برخورد سبک ها را جشن می گیرند، به این امید که منجر به بازی های تیز، مصمم و سرگرم کننده شود.

"[Ian’s] بن فینگولد، استاد بزرگ آمریکایی، در پیش نمایش خود از این مسابقه گفت: سبک برعکس مگنوس است که خوب است. "ایان اگر مثل خودش بازی کند می تواند کاملاً نابود شود - یا اگر مثل خودش بازی کند می تواند در بازی های زیادی پیروز شود و بازی را برنده شود.

همانطور که اتفاق می افتد، نپومنیاشچی در گذشته مقابل کارلسن موفق بوده است. این دو پیش از این 13 بار در بازی‌های طولانی و آهسته دیدار کرده‌اند که جام جهانی را تعیین می‌کند، و Unremembered برتری 4-1 همراه با هشت تساوی دارد، یک نتیجه قابل توجه در برابر بهترین‌های جهان - و شاید بهترین نتیجه زمانی وجود داشته است.

Unremembered در مقابل کارلسن خوب رفتار می کند

بازی‌های شطرنج کلاسیک بین یان نپومنیاشی و مگنوس کارلسن از سال 2002، با اینکه آیا برنده در لباس سیاه برنده شد یا خیر. یا سفید قطعات

سال رویداد برنده
2002 قهرمانی زیر 12 سال اروپا بیادماندنی
2002 جام جهانی زیر 12 سال می کشم
2003 قهرمانی زیر 14 سال جهان بیادماندنی
2011 تاتا استیل گروه A بیادماندنی
2011 یادبود تال می کشم
2017 استادان فولاد تاتا می کشم
2017 جام سینکفیلد می کشم
2017 کلاسیک شطرنج لندن بیادماندنی
2019 استادان فولاد تاتا می کشم
2019 GCT کرواسی کارلسن
2019 جام سینکفیلد می کشم
2021 شطرنج نروژی می کشم
2021 شطرنج نروژی می کشم

منبع: chessgames.com

رابرت هس، استاد بزرگ و مفسر مسابقه Chess.com به من گفت: "او از مگنوس نمی ترسد." "فکر نمی کنم او از کسی می ترسد."

با این حال، دو پیروزی نپومنیاشچی زمانی به دست آمد که این زوج کودک بودند و عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست. شبیه سازی های کامپیوتری ساده فقط در مقایسه با رتبه بندی بازیکنان فعلی الو، به کارلسن یک مزیت قابل توجه می دهد: در بسیاری از جهان های متناوب، نروژی قطعاً در 83 درصد مواقع برنده مسابقه است، در حالی که بقیه زمان تقریباً بین پیروزی روسیه و نیاز به تای بریک تقسیم می شود. شرط بندی ورزشی کارلسن را با شانس مشابهی به تساوی کشاند.

بازی امسال شامل دو بازی بیشتر از نسخه های قبلی خواهد بود - 14 بازی به جای 12 - شاید تا حدی، بنابراین این بازی ها به احتمال زیاد قهرمانی تعیین کننده در مقررات به ارمغان می آورند. در سال 2016، بازی های نظارتی تنها یک برد و 10 تساوی را به ثبت رساندند، در حالی که در سال 2018 شامل 12 تساوی متوالی بودند. هر دو در نهایت توسط مسابقات تای بریک سریعتر مشخص شدند. (برنده ها 1 امتیاز هستند و نصف امتیاز مساوی می شوند. اگر بازیکنی در وسط مسابقه واقعاً به بیش از نیمی از کل امتیازات برسد، عنوان برنده می شود و بازی دیگری انجام نمی شود.)

هیستوگرام تعداد امتیازاتی را که کارلسن در 10000 شبیه سازی مسابقات قهرمانی جهان شطرنج 2021 بر اساس رتبه بندی فعلی بازیکنان الو به دست آورد را نشان می دهد.  در شبیه سازی ها، کارلسن 83.5 درصد و نپومنیاشچی 8.8 درصد برنده شدند.

کارلسن در مصاحبه ای در ماه سپتامبر گفت: "اگر بتوانم بهترین باشم، شانس بسیار بسیار خوبی برای برنده شدن خواهم داشت." با این حال وی افزود: هیچ وقت حس خوبی از بازی مقابل او نداشتم، زیرا همیشه احساس می کنید که اوست که به شما فشار می آورد نه برعکس.

نپومنیاشتی در مصاحبه ای با Chess.com در این ماه گفت که او و تیمش "کار دیوانه کننده ای" انجام داده اند و امیدوار است که "به اندازه کافی آماده باشد".

وسوسه انگیز است که یک مسابقه شطرنج نخبه را در یک محیط سیاسی یا فرهنگی گسترده تر قرار دهیم تا آن را روی صحنه بگذاریم تا بازی پیچیده و انتزاعی و ظرافت های تاکتیک ها و تئوری های آن - که اغلب برای بیننده (از جمله شما) قابل درک نیست - برخی از آنها را جذب کند. معنی بزرگ، قابل هضم، متصل.

در یکی دیگر از بازی‌های اخیر نروژ و روسیه، جام جهانی 2016، خبرنگاران تلاش کردند تا "نقاط ژئوپلیتیکی" را در مورد شطرنج بیابند و به بیش از 100 مایل مرز مشترک و تقویت نظامی روسیه اشاره کردند. و در حالی که نروژی ها از هموطن سلسله خود استقبال می کنند، روس ها می توانند امیدوار باشند که به هژمونی شطرنج بازگردند که این کشور در بیشتر قرن بیستم از آن برخوردار بوده است. اما در هر صورت، نپومنیاشچی علیرغم اینکه ریشه در بریانسک و خانه اش در مسکو دارد، ظاهراً نمی تواند زیر پرچم روسیه بازی کند. فدراسیون بین المللی شطرنج (FIDE)، نهاد حاکم بر این ورزش، توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است و بنابراین تحت نظارت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، که روسیه را به دلیل برنامه دوپینگ تحت حمایت دولت تحریم می کند، فعالیت می کند. این تحریم گسترده است: در ماه آوریل، یکی از کارکنان پرچم یک بازیکن روسیه را در جریان بازی شطرنجی جام جهانی برداشت.

دوره امسال مسابقات قهرمانی نیز یک نبرد بسیار خاص بین نسل‌ها است: هر دو بازیکن در سال 1990 به دنیا آمدند، که گاردین آن را "اولین سال پرنعمت برای تولد استادان بزرگ در تاریخ شطرنج" نامید. در همان سال سرگئی کاریاکین متولد شد که در سال 2016 برای عنوان قهرمانی می جنگد. ماکسیم واشی لاگراو، فرانسوی که در میان نامزدها دوم شد. و تعداد انگشت شماری از استادان بزرگ دیگر.

اما درخشان‌ترین پس‌زمینه رقابت‌های امسال، ویروس کرونا و اینترنت است. این قهرمانی از آخرین رونق شطرنج پیروی می‌کند، رونق شطرنج که در زمان انفعال ایجاد شده توسط همه‌گیری، مینی‌سریال موفق "The Queen's Gambit" و تبدیل کلی شطرنج به esport و grist برای آسیاب‌های Twitch و YouTube دنبال می‌شود. شطرنج بازان بی‌شماری اخیراً جایگاه‌های آنلاین خود را کشف کرده‌اند، درس می‌دهند یا به‌طور دیگری طرفداران و طرفداران را سرگرم می‌کنند و انجیل بازی را به برادران مشتاق جدید گسترش می‌دهند. استریم‌هایی مانند هیکارو ناکامورا، گاتهام چس، دانیل نارودیتسکی و خواهران بوتز به نام‌های مشهوری در میان معتقدان شطرنج تبدیل شده‌اند.

شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی نیز تجسم این شطرنج جدید و بسیار آنلاین هستند. نپومنیاشچی یک بازیکن مشتاق در سایر ورزش های الکترونیکی است بیوگرافی در توییتر شطرنج را به همراه دوتا و هارثتون ذکر می کند. و کارلسن، به نوبه خود، مدتی را قبل از بازی به بازی شطرنج آنلاین گذراند - آن بازی‌های بسیار سریع که برای موارد دشواری که قهرمانان جهان را تعیین می‌کنند، بی‌خطر به نظر می‌رسند.

آنا کراملینگ، 19 ساله، شطرنج باز حرفه ای، به من گفت: «شطرنج در اینترنت بسیار محبوب شده است. اما به گفته او، این محبوبیت به همان اندازه که با تکنولوژی ارتباط دارد، با نوستالژی هم ارتباط دارد. "شطرنج چیزی است که به مردم یادآوری می شود، مانند "اوه، این همان بازی است که من در مورد آن می دانم، اجازه دهید یک بار دیگر آن را امتحان کنم." کراملینگ، دختر استادان بزرگ، دموکراتیک شدن شطرنج و ادامه جنبش جوانان را در میان حامیان آن جشن می گیرد. او گفت: "همه می توانند شطرنج بازی کنند، همه می توانند از شطرنج لذت ببرند، و من فکر می کنم بیشتر مردم می توانند در شطرنج نسبتا خوب شوند." "آیا کسی می تواند استاد بزرگ شود؟" این موضوع دیگری است.»

افشای آنلاین شطرنج در حال حاضر در یک عصر طلایی است و از دستورالعمل های غبارآلود قدیمی ها دور شده و به سرگرمی می پردازد، از جمله حساب های مناسب برای پخش و میمینگ. جنیفر شاهاد، قهرمان دوبار شطرنج زنان آمریکا، به من گفت: «این به یک شکل هنری تبدیل شده است. و در حالی که این روزها بیشتر شطرنج های آنلاین سرعت بالایی دارند، این ژانر می تواند با کنترل های زمان بر جام جهانی افسانه ای که توسط دو استاد بزرگ واقعی رقابت می شود، سازگار باشد. شاهاد گفت: «اگر به شطرنج علاقه دارید، چهار، پنج یا شش ساعت خیلی سریع می گذرد.

برای شاهاد، مرحله مسابقه نبرد برای تبدیل شدن به بهترین شطرنج تمام دوران است. او گفت: "اگر مگنوس در این مسابقه پیروز شود، ادعاهای بسیار قوی دارد." "این واقعاً بین او و گری کاسپاروف است - بیشتر مردم فکر می کنند که او روی گردنش است.

آیا کارلسن می تواند چنین اظهاراتی را بیان کند؟ ما مشتاقیم که بفهمیم. کل مسابقه را با ما در اینجا دنبال کنید و در توییتر.

هفت بازی توسط الیور رودر

برای نوشتن بیشتر در مورد شطرنج و بازی‌های دیگر، به کتاب جدید رودر، هفت بازی: تاریخ بشر مراجعه کنید.،،«در ژانویه موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن