واکنش سفید نیز نوعی محاسبه نژادی است

[ad_1] در 25 می 2020، جورج پری فلوید جونیور، یک مرد سیاهپوست 46 ساله، در روز روشن توسط درک شووین، یک

توسط NEWSSALAM در 16 دی 1400
[ad_1]

در 25 می 2020، جورج پری فلوید جونیور، یک مرد سیاهپوست 46 ساله، در روز روشن توسط درک شووین، یک افسر پلیس سفیدپوست از اداره پلیس مینیاپولیس کشته شد.

در روزها و هفته‌های پس از آن، میلیون‌ها نفر در ایالات متحده و سراسر جهان به خیابان‌ها آمدند و شعار «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» و خواستار عدالت نژادی بودند که پلیس آمریکا را بازاندیشی کرد. افکار عمومی به طور فزاینده ای از اعتراضات حمایت کردند. با توجه به ناگهانی و مقیاس واکنش به قتل فلوید، چیزی متفاوت بود. ما همیشه مطمئن نبودیم که تفاوت چیست، اما وجود داشت چیزی به نظر می رسید که آن لحظه را متمایز می کند.

کارشناسان و سیاستمداران، از جمله پرزیدنت بایدن، گفتند که این یک لحظه "محاسبه نژادی" بود - لحظه ای از خوش بینی، علیرغم فاجعه همه چیز. به نظر می رسد این خوش بینی ریشه در این باور دارد که اگر زمانی برای از بین بردن سلسله مراتب نژادی آمریکا وجود داشته باشد، همین. به ما گفته شده است که اکنون زمان تسکین کسانی است که مدت ها در زیر ستم نژادی زندگی کرده اند. برخی از ما مشکوک بودیم، اما اجماع عمومی این بود که پیشرفت نژادی در افق است - روزهای بهتر، روشن‌تر و منصفانه‌تر در پیش است.

اما برای اینکه قصاص اتفاق بیفتد، باید چیزی فراتر از اعتراف به بی عدالتی وجود داشته باشد. باید اقدام شود. این قصاص به معنای مهلتی برای فعالان Black Lives Matter بود که سال ها پس از قتل تراوون مارتین در اعتراض به خشونت پلیس سپری کردند. این محاسبه مستلزم دگرگونی امنیت عمومی بود. این اتکا به معنای حمایت از سیاست‌ها برای مداخله در تفاوت شکاف در ثروت نژادی، شکاف مداوم اشتغال و شکاف رو به رشد در امید به زندگی بود.

به طور خلاصه، محاسبه نشان می دهد که کشور در آستانه تغییر پایدار است. اما تا آنجا که به محاسبه مربوط می شد، عمر کوتاهی داشت و به تغییرات اساسی منجر نشد.

حمایت از جنبش Black Lives Matter که در روزهای پس از ترور فلوید به اوج خود رسید، به شدت کاهش یافت. به طور کلی، ایستگاه های پلیس ایمن نبودند. اگرچه برخی از شهرها کاهش های جزئی داشته اند (اغلب با ریاضت های همه گیر مرتبط است)، بودجه های اجرای قانون ثابت مانده است - یا حتی اندکی افزایش یافته است. و در ماه‌های اخیر، با اعتراض ساکنان به امنیت عمومی، مقامات دولتی محلی به یک راه‌حل آشنا روی آورده‌اند: سرمایه‌گذاری مجدد در پلیس و دولت سیاه‌چال.

پیامدهای اقتصادی و سیاسی این همه گیری نیز نابرابری های نژادی موجود را تشدید کرده است. این بیماری همه گیر هر گونه پیشرفتی را که در دهه گذشته در زمینه پر کردن شکاف سیاه و سفید در امید به زندگی ایجاد شده بود، از بین برده است. این امر، دسته‌بندی مشاغلی را که در آن سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از حد حضور دارند، از خطرناک و بی‌ارزش به مرگبار تبدیل کرده است. سابقه آمریکا در جداسازی سیاه‌پوستان آمریکایی به خانه‌های فقیرانه همچنین به این معنی است که بسیاری از افرادی که به کووید-19 مبتلا شده‌اند نمی‌توانند به طور موثر با گسترش بیماری به خانواده‌هایشان قرنطینه شوند. کودکان سیاهپوست و اسپانیایی تقریباً دو و نیم برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در معرض خطر از دست دادن مراقب اصلی بودند. احتمال ابتلا به کودکان بومی آمریکا بیش از چهار برابر بیشتر است. سایر نشانگرهای نابرابری نیز حفظ شده اند. از این گذشته، شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه وعده پیشرفت نژادی ثمرات زیادی را به بار آورده است، حداقل برای کسانی که نزدیک به حاشیه جامعه آمریکا زندگی می کنند.

اما محاسبه نژادی که منجر به پیشرفت نژادی می شود، تنها یکی از انواع محاسبه نژادی است. واکنش نژادی نیز نوعی محاسبه نژادی است. و گزارش نژادی این لحظه - که با واکنش سفید به از دست دادن قدرت و موقعیت مشخص می شود - به نظر می رسد بسیار سازگارتر باشد.

شواهد این محاسبه نژادی در 6 ژانویه 2021، زمانی که جمعیتی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای مخالفت با تایید پیروزی بایدن بر ترامپ، به ساختمان کنگره یورش بردند، آشکارتر بود. همانطور که یکی از ما (جفرسون) در همان هفته نوشت، کسانی که در واشنگتن دی سی گرد آمدند، «فقط برای دفاع از دونالد ترامپ نیامدند. آنها [came] در دفاع از برتری سفیدپوستان."

این امر به ویژه از نماد 6 ژانویه، پرچم کنفدراسیون که به کاپیتول حمل شد، و چوبه دار روز طناب، که از مانیفست خاطرات ترنر گرفته شده بود، واضح بود. 6 ژانویه یک محاسبه نژادی بود. این انتقام علیه وعده دموکراسی چند نژادی و تأثیر محسوس رأی سیاهان بود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کسانی که در قیام شرکت کردند به احتمال زیاد از مناطقی می آیند که کاهش قابل توجهی در جمعیت سفیدپوست غیر اسپانیایی را تجربه کرده اند - شواهد دیگری که نشان می دهد طوفان کاپیتول تا حدی واکنشی است به ادعای از دست دادن موقعیت. دانشمندان علوم اجتماعی "تهدید ملموس برای وضعیت" را می نامند.

برخی از سیاستمداران جمهوری خواه بلافاصله پس از آن حمله به ساختمان کنگره را محکوم کردند، اما آنها و بقیه اعضای حزب به زودی از کشور خواستند تا به جلو حرکت کند و این حمله آشکار و خشونت آمیز به دموکراسی آمریکایی را فراموش کردند. به طور مشابه، شرکت‌هایی که در ابتدا از حمایت کسانی که از کودتای آشکار حمایت کردند، دست کشیدند، اما به قانون‌گذارانی که از «دروغ بزرگ» ترامپ حمایت کردند مبنی بر اینکه انتخابات از او دزدیده شده و الهام‌بخش خشونت‌هایی بودند که در آن روز شاهد بودیم، بازگشتند.

اما به همان اندازه که وقایع 6 ژانویه وحشتناک بود، آنها فقط درخشان ترین نمایش محاسبات نژادی در حال حاضر در ایالات متحده بودند. در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان در سراسر کشور، قانونگذاران ایالات متحده یک سری قوانین را برای سرکوب رای دهندگان تسریع کرده اند، که یادآور قوانین تصویب شده پس از بازسازی در اواخر دهه 1870 است. این قوانین نه تنها رأی گیری را دشوارتر می کند، بلکه با اجازه دادن به مجالس ایالتی برای جایگزینی مدیران انتخابات محلی با ایدئولوگ هایی که علناً دروغ های مربوط به تقلب در انتخابات را پذیرفته اند، جایگزینی اراده مردم را برای جمهوری خواهان آسان تر می کند.

این مناقشه حتی به استراتژیست های دموکراتیک و کارشناسان چپ میانه نیز رسیده است که آنچه را که آنها تاکید بیش از حد بر نژاد و هویت می دانند محکوم می کنند. این استراتژیست ها می گویند برای جلب نظر رأی دهندگان سفیدپوست طبقه کارگر، حزب باید مسیر خود را تغییر دهد. تعداد کمی مستقیماً چنین گفته اند، اما در این مرحله از واکنش نژادی، به نظر می رسد درس این است که حزب مترقی نژادی باید تعهد عمومی خود را به عدالت نژادی کنار بگذارد تا کسانی را که مخالفت خود را به وضوح بیان کرده اند ناراحت نکند.

در مورد آن فکر کنید. در روزها و هفته‌های پس از ترور فلوید، کتاب‌هایی درباره نژاد و نژادپرستی، از جمله چگونه می‌توان ضد نژادپرست بود، نوشته تاریخ‌دان ایبرام ایکس. کندی، پرفروش شد. امروزه، این متن، از جمله پروژه 1619 نیویورک تایمز، هدف اندیشکده‌های جناح راست و مجالس قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان و هیئت‌های مدارس محلی است. حداقل 9 ایالت قانونی را تصویب کرده اند (با حداقل 20 ایالت دیگر که قوانین مشابهی را در نظر گرفته اند) که تدریس "نظریه نژادی انتقادی" را ممنوع می کند، چارچوبی قانونی برای بورسیه های تحصیلی که توسط قانون به عنوان یک کلمه کلیدی برای پوشش همه چیزهایی که کودکان در مورد نابرابری نژادی می آموزند پذیرفته شده است. در مدارس اما بسیاری از این قوانین به قدری گسترده هستند که به نظر می رسد صرفاً تصدیق نابرابری نژادی با روح قانون در تضاد است.

آمریکایی‌ها اسطوره‌شناسی پیشرفت نژادی را دوست دارند، که امواج کوتاه تغییرات مترقی را در دوره بازسازی و جنبش حقوق مدنی برجسته می‌کند. البته قهرمانی این حرکات قابل توجه بود. پاسخگویی کامل ما را ملزم می کند که قدرت سیاسی عظیمی را که آمریکایی های آفریقایی تبار پس از جنگ داخلی در دوره ای به نام بازسازی رادیکال داشتند، بشناسیم. اما این محاسبه نژادی که نوید تغییر شرایط مادی و اجتماعی سیاه پوستان تازه آزاد شده در ایالات متحده را می داد، با محاسبه نژادی دیگری مواجه شد: تولد کوکلاکس کلان و سیاست های نژادپرستانه جیم کرو واکنش هایی به دوران بازسازی بود. پیش رفتن.

واکنش‌های جنبش حقوق مدنی به همان اندازه چشمگیر بود. خانواده های سفیدپوست در حال از بین بردن کل جوامع هستند تا از مدارس یکپارچه اجتناب کنند. حتی واکنش‌های نسبتاً جزئی - مانند اقدام مثبت در پذیرش دانشگاه - با دهه‌ها برنامه‌های مشروعیت‌زدایی مواجه شده است. چنین مقاومتی تمام نشده، بلکه در حال تکامل است. حذف مراحل پیش پردازش قانون حقوق رای توسط دادگاه عالی در سال 2013، دستاورد قابل توجه جنبش حقوق مدنی را تضعیف کرد. در سال 2021، مجالس ایالتی صدها لایحه با هدف حق رای، احیای تاکتیک‌های دوران بازسازی، پیشنهاد سیاست‌های خنثی که با این وجود نژادی هستند، ارائه کردند. و برای مثال، تلاش‌های اخیر برای ممنوعیت و محدود کردن اعتراضات تحت حمایت قانون اساسی، واکنش‌های واضحی به اعتراضات چند نژادی ۲۰۲۰ بوده است.

بله، دوره‌هایی از پیشرفت نژادی وجود دارد که در پی لحظاتی از انتقام است که از ملت می‌خواهد تا به آرمان‌های آزادی و عدالت برای همه عمل کند. اما آنچه مشخص تر و سازگارتر است، دوره های طولانی است که در آن وضعیت موجود بدون تغییر باقی می ماند، زمانی که اشکال مختلف ستم نژادی بدیهی تلقی می شود. در این لحظات، شاهد شواهدی هستیم از آنچه دریک بل، وکیل حقوق مدنی و آکادمیک آن را «پیمان قربانیان نژادی» یا مبادله سود برای سیاهپوستان آمریکایی به نام سیاست مماشات با سفیدپوستان نامید.

این دقیقاً همان لحظه ای است که امروز در آن قرار داریم.

این ایده که محاسبه نژادی در سال 2020 همچنان بر اساس برخی از رایج ترین افسانه ها در مورد نژاد در آمریکا است - به ویژه، خوش بینی در مورد آنچه که از اعتراضات و فعالیت ها در سال 2020 حاصل می شود. باید به عنوان مارتین لوتر باور داشت. کینگ جونیور گفت که "رنگین کمان جهان اخلاقی طولانی است، اما به عدالت خم می شود."

اما داستان بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که خوانش خوش بینانه نقل قول معروف کینگ نشان می دهد. پیشرفت نژادی هرگز خطی نبوده و به طور کامل رو به جلو حرکت نکرده است.

بله، لحظاتی از محاسبات نژادی - هرچند زودگذر - وجود دارد که به نوعی زندگی اقلیت های نژادی و قومی را بهبود می بخشد. اما این لحظات که حکایت از تغییر در سلسله مراتب نژادی و تغییر وضعیت و موقعیت اجتماعی سیاهپوستان آمریکایی دارد، هرگز با حمایت یکسانی از سوی مردم آمریکا مواجه نمی شود.

در عوض، این لحظات اغلب با واکنش های خشونت آمیز مواجه می شوند. آنها همچنین اغلب با قوانین جدیدی روبرو می شوند که به دنبال تضعیف قدرت سیاسی سیاهپوستان و در عین حال تقویت قدرت سیاسی سفیدپوستان است. و بله، این لحظات همچنین اغلب با تلاش‌هایی برای ارائه روایتی ملموس از تاریخ آمریکا مواجه می‌شوند که به حفظ اسطوره‌شناسی پیشرفت نژادی کمک می‌کند که بسیاری از آمریکایی‌ها آن را بسیار جذاب می‌دانند.

برای کسانی که به عدالت نژادی متعهد هستند، به اصطلاح محاسبه نژادی سال 2020 احتمالاً به دلایلی که در بالا ذکر کردیم ناامید کننده است.

برای کسانی که تعهدشان به عدالت همچنان پابرجاست، به نظر می‌رسد که زمستان طولانی و سردی در پیش است، زیرا گزارش‌های نژادی در حال حاضر با سرعت تمام در حال حرکت هستند و هیچ نشانه‌ای از فروکش به این زودی‌ها وجود ندارد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن