چرا استفاده از تشک های لبه دار برای نوزادان مناسب تر است؟

تقریبا اکثر ما می دانیم که قبل از به دنیا آمدن هر نوزادی والدین شروع به خرید سیسمونی می کنند. سیسمونی شامل تما

توسط NEWSSALAM در 3 تیر 1400

تقریبا اکثر ما می دانیم که قبل از به دنیا آمدن هر نوزادی والدین شروع به خرید سیسمونی می کنند. سیسمونی شامل تمام اقلام مورد نیاز مادر و فرزند می باشد که خرید تشک هم جزئی از آن محسوب می شود.

تشک های لبه دار تشک هایی هستند که جهت نگه داری بهتر نوزادان طراحی شده اند. این تشک ها ویژگی های کاربردی زیادی دارند که در ابتدا به بررسی آن ها می پردازیم.

 

یکی از محبوب ترین ویژگی های کاربردی تشک های لبه دار این است که شما به عنوان والدین می توانید نوزاد را در کنار خود بخوابانید. نوزاد چون توانایی انجام کوچک ترین کار ها را هم ندارد، نیاز است که از او مراقبت و پرستاری شود به همین منظور مادر ها دوست دارند نوزاد را کنار خود بخوابانند اما اگر خواب والدین یا حداقل یکی از آن ها سنگین باشد، این عمل برای کودک بسیار خطر ناک است چرا که ممکن است والدین بدون این که متوجه باشند فشار زیادی به کودک وارد کنند و باعث خفه شدن نوزاد گردند. به همین دلیل تشک های لبه دار طراحی شدند که شما بتوانید آن را روی تخت، روی زمین و یا حتی روی تخت خود نوزاد قرار داده و با خیال راحت نوزاد را در آن بخوابانید.

 

یک مزیت مهم دیگر تشک های لبه دار این است که سلامت و ایمنی نوزاد را به صورت کاملا تضمینی حفظ می کنند. علاوه بر احتمال صدمه به نوزاد از جانب والدین، احتمال صدمه از جانب خودش نیز وجود دارد، مثلا ممکن است در خواب غلت بزند روی صورت خود بیوفتد و راه تنفسی را ببندد که این عمل نیز موجب خفگی نوزاد می شود. تشک های لبه دار با طراحی خاصی که دارند مانع از جا به جایی بیش از حد نوزاد می شوند.

 

مزیت اقتصادی اين وسيله خواب امن و راحت براي نوزاد امکان حمل و نقل آن ها است. شما میتوانید نوزاد را به همراه تشک  لبه دار به راحتی جا به جا کنید و در مسافرت ها از آن استفاده نمایید.

 

 

عوامل ایجاد تفاوت بین تشک لبه دار و گارد دار چیست؟

تشک لبه دار و گارد دار در اصل تفاوتی ندارند و کاربرد و مزایای هر دو آن ها یکی می باشد اما در یک سری از مسائل جزئی مثل ابعاد و قیمت و رده سنی و کیفیت با هم تفاوت دارند.

 

آیا تشک های لبه دار قابلیت شستشو دارند؟

نوع شستشو به برند سازنده بستگی دارد. یکی با دست و دیگری با ماشین لباسشویی شسته می شود. یک مدل هم رویه جدا شدنی دارد که فقط آن را جدا می کنید و شستشو می دهید.

 

بررسی قیمت تشک های گارد دار:

قیمت تشک ها به کیفیت، سایز، برند تولید کننده و سن نوزاد بستگی دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن