چگونه Omicron آنچه را که ما فکر می کردیم در مورد ایمنی طبیعی می دانستیم تغییر داد

[ad_1] پس از هفته‌ها تورم سرگیجه‌آور، به نظر می‌رسد موارد کووید-۱۹ در نیویورک و شیکاگو رو به کاهش است

توسط NEWSSALAM در 29 دی 1400
[ad_1]

پس از هفته‌ها تورم سرگیجه‌آور، به نظر می‌رسد موارد کووید-۱۹ در نیویورک و شیکاگو رو به کاهش است. در بیشتر مناطق بوستون، میزان SARS-CoV-2 یافت شده در فاضلاب به همان سرعتی که افزایش یافته در حال کاهش است. قسمت سخت هنوز تمام نشده است، اما موج Omicron شروع به شکستن می کند و به سمت دریا می چرخد. به زودی خواهیم دید که آیا گنجی در استخر جزر و مدی باقی مانده است یا خیر.

بین 1 دسامبر تا 17 ژانویه، حداقل 18 میلیون آمریکایی به کووید آلوده شدند. داده‌ها نشان می‌دهند که اکثر این موارد در افراد واکسینه نشده بودند، اما بسیاری از افرادی که دسته اولیه واکسن خود را دریافت کردند، نوع omicron ضد ایمنی را نیز دریافت کردند. تا زمانی که این موج به پایان برسد، بدن های آمریکایی ویروس را مانند قبل تشخیص خواهند داد. اما آیا بازماندگان از ابتلا به این بیماری چیزی به دست خواهند آورد؟ در نهایت، گزینه های بیشتری در آینده وجود خواهد داشت. آیا مصونیتی که به سختی از omicron به دست آوردیم می تواند به ما در مبارزه با آنها کمک کند؟ آیا این موج می تواند آخرین موج باشد؟

روز دوشنبه، آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید گفت که هنوز برای پاسخ به این سؤالات زود است. دانشمندانی که با آنها صحبت کردیم موافق بودند. اما آنها هم گفتند دلیل پاسخ به این سؤالات به دلیل مشکلی که همیشه توجه زیادی را در حوزه عمومی به خود جلب نکرده است بسیار دشوار بود: مصونیت ایجاد شده توسط خود عفونت کووید. دانشمندان از آغاز همه‌گیری، چیزهای زیادی در مورد این "ایمنی طبیعی" آموخته‌اند. اما omicron بسیاری از این انتظارات را شکست داده است، و هر چه بیشتر در مورد این گزینه بیاموزیم، آنچه را که باید برای آینده ویروس و مصونیت خود در برابر آن انتظار داشته باشیم کمتر روشن می شود.

دانشمندان از زمانی که کووید برای اولین بار ظاهر شد، ایمنی ناشی از عفونت ها را مطالعه کردند. جان مور، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در کالج پزشکی ویل کورنل دانشگاه کرنل، گفت: در واقع، این تنها نوع ایمنی بود که در آن زمان می توانست واقعاً مطالعه کند. و در حالی که در حال حاضر مطالعات بیشتری در مورد ایمنی ناشی از واکسن وجود دارد، به لطف آزمایشات بالینی و جمعیت های واکسینه شده به راحتی قابل ردیابی مانند کادر پزشکی، می توان در مورد ایمنی طبیعی قبل از omicron، با درجه اطمینان کافی، چیزهای زیادی گفت.

یک نتیجه گیری مهم از همه این مطالعات قبل از omicron: ایمنی ناشی از عفونت و ایمنی ناشی از واکسن کاملاً مشابه هستند. به طور کلی، مطالعات نشان داده اند که اثربخشی ایمنی ناشی از عفونت تقریباً به همان اندازه است که از دو دوز واکسن mRNA دریافت می کنید و گاهی اوقات بیشتر است. به عنوان مثال، یک مطالعه در بریتانیا که چند صد هزار شرکت‌کننده را در یک مطالعه طولی در مقیاس بزرگ ردیابی کرد، نشان داد که مصرف دو دوز واکسن (بدون توجه به نوع) قبل از 16 مه، خطر ابتلا به تست مثبت را تا 79 درصد کاهش می‌دهد تا زمانی که واکسینه شود. عفونت قبلی، خطر را تا 65 درصد کاهش می دهد. هنگامی که واریانت دلتا غالب شد، واکسیناسیون کمتر موثر شد و خطر را تا 67 درصد کاهش داد، در حالی که عفونت قبلی خطر را تا 71 درصد کاهش داد.

به طور مشابه، به نظر می رسد هر دو نوع ایمنی با گذشت زمان کاهش می یابند - اگرچه مور گفت که ایمنی ناشی از عفونت ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا از بین برود، زیرا واکسیناسیون تقریباً یکباره انجام می شود، در حالی که عفونت به زمان بیشتری نیاز دارد تا روند افزایش، کاهش و در نهایت طی شود. در حال پاکسازی از بدن "اما این نیز اساساً متفاوت نیست [from antibody titers to vaccination]. او گفت که این با سال اندازه گیری نمی شود، بلکه با ماه اندازه گیری می شود.

بنابراین، برخی از کشورها، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بهبودی مستند از COVID-19 را از نظر عملکردی مانند واکسیناسیون در سیستم‌های پاسپورت واکسن خود می‌دانند.

با این حال، ایمنی ناشی از واکسن انتخاب بهتری است، نه به این دلیل که ایمنی قوی‌تری ایجاد می‌کند، بلکه به این دلیل که به شما امکان می‌دهد بدون عوارض جانبی و خطرات ناشی از بیماری - مانند خطر بالاتر مرده‌زایی - ایمنی بدن را به دست آورید. اگر باردار هستید. یا مبتلا به کووید طولانی مدت، بستری شدن در بیمارستان و مرگ به طور کلی.

تحقیقات قبل از omicron همچنین یک معایب دیگر ایمنی ذاتی را نشان داد: این که می تواند متغیرتر باشد. هر ایمنی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و برخی از انواع را بهتر از سایرین تحمل می کند. جان دنهی، استاد زیست شناسی در مرکز فارغ التحصیلی در دانشگاه شهر نیویورک، گفت: اما مصونیت از عفونت نیز می تواند کم و بیش مؤثر باشد، بسته به اینکه مورد کووید شما چقدر شدید بوده است. از اولین مطالعات، دانشمندان شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد بیماری‌های شدیدتر پاسخ آنتی‌بادی بالاتری را ایجاد می‌کنند، در حالی که موارد خفیف‌تر در نهایت بسیار کمتر تولید می‌کنند.

سپس Omicron آمد. تمایل عمومی برای اطلاعات در مورد omicron سریعتر از آنچه علم می تواند تولید کند در حال حرکت است، اما می دانیم که این گزینه به راحتی از مصونیت طبیعی در برابر واکسن جلوگیری می کند. Omicron حامل جهش‌های زیادی است که باعث می‌شود از آنتی‌بادی‌ها اجتناب کند - و این واقعاً مهم نیست چگونه جفری کلاسنر، استاد پزشکی در گروه بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA، گفت: شما در وهله اول این آنتی بادی ها را دریافت کردید.

فراتر از آن، تصویر تار است. به عنوان مثال، ما می دانیم که عفونت های خفیف تر، با سویه های گذشته، منجر به ایمنی کمتر موثر شده است. اگر مشخصه اومیکرون عفونت‌های خفیف‌تر است - و این دلیل اصلی این است که چرا اینقدر حرف و حدیث وجود دارد که شاید بهتر باشد این گزینه را انتخاب کنید و مصونیت طبیعی بگیرید - واقعاً چقدر می‌توان انتظار داشت که از این عفونت‌های خفیف خارج شود. ? مور گفت: "ما تا چند هفته دیگر مطمئن خواهیم شد، زیرا بسیاری از مواد از پیش چاپ شده در حال انتشار هستند، اما من امروز پاسخ آن را نمی دانم." این اطلاعات است، روزنامه نگاران می توانند برگردند و بعداً به شما اطلاع دهند، اما اکنون گمانه زنی آگاهانه را دشوار می کند. (در عین حال، ردیاب تحقیقاتی ما را برای COVID-19 دنبال کنید.)

زمانی که شما شروع به تجزیه و تحلیل آنچه افراد واکسینه شده می توانند از مورد پیشرفت Omicron انتظار داشته باشند، همینطور است. نشان داده شده است که ترکیب واکسن و ایمنی ناشی از سیستم ایمنی ترکیبی را تولید می کند که احتمالاً از هر نوع به تنهایی مؤثرتر است - اما باز هم، این مطالعه از مطالعات قبل از omicron حاصل شده است. آیا یک کیس خوب به اندازه یک تقویت کننده خوب است؟ اگر بعد از شکستگی یک تقویت کننده دریافت کردید، چقدر باید صبر کنید؟ اینها سوالاتی هستند که دانشمندان هنوز پاسخی برای آنها ندارند، تا حدی به این دلیل که هیچ خط مشخصی در مورد آنچه که پس از برخورد با omicron باید انتظار داشت وجود ندارد.

دیوید توماس، مدیر بیماری های عفونی در جانز هاپکینز مدیسین می گوید: «شاید خوانندگان شما حق دارند که گیج شوند، زیرا ما واقعا نمی دانیم مصونیتی که از omicron به دست می آورید چقدر طول می کشد.

که ما را به بزرگ‌ترین سؤال می‌رساند: آیا بسیاری از عفونت‌ها، عفونت‌های مجدد و عفونت‌های پیشرو مرتبط با omicron - در نهایت - ما را در موقعیت بهتری برای یک جامعه به خوبی محافظت شده و ایمن‌تر قرار می‌دهند؟ شاید حتی جامعه‌ای که دیگر امواج بزرگی بر سرش نمی‌کوبد؟ کلاوسنر به من گفت از نظر تئوری بله. و خوشبین است که این اتفاق بیفتد. از طرف دیگر توماس و دنیهی محتاط تر بودند. در نهایت، دنهی گفت، هیچ تضمینی وجود ندارد که سویه‌های آینده به omicron مرتبط شوند. اگر Omicron به اندازه کافی با دلتا متفاوت باشد که از مصونیت نوع قبلی جلوگیری کند، اگر یک نوع آینده که به جای omicron از دلتا تکامل یافته است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ انتظار یک موج کاملاً جدید غیر منطقی نیست.

و مور چه فکری می کند؟ او فقط آماده بود تا حدس و گمان را متوقف کند و قبل از اینکه کسی برای خود یا جامعه تصمیم بگیرد، اطلاعاتی به دست آورد. او گفت: «از پاسخ های اشتباه خبرنگارانی مثل شما خسته شده ام، زیرا جواب آن را نمی دانم. "هیچ یک از ما با اطمینان نمی دانیم."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب