a warming California sets the stage for future floods

در دو سال ۲۰۷۰، گرم شدن زمین باعث افزایش بارندگی شدید و کاهش بارش برف در سیرا نوادا خواهد شد، و با ارائه یک وه

توسط NEWSSALAM در 21 مرداد 1399

در دو سال ۲۰۷۰، گرم شدن زمین باعث افزایش بارندگی شدید و کاهش بارش برف در سیرا نوادا خواهد شد، و با ارائه یک وهم دو برابر که به احتمال زیاد مخازن کالیفرنیا را زیر فشار خواهد داشت و خطر سیل در بسیاری از ایالت ها را بالا خواهد گرفت، بر اساس یک مطالعه جدید دانشمندان آب و هوای UCLA.

درجه حرارت گرم تر خواهد شد باران در طول رویدادهای بارش سنگین زمستان افزایش و کاهش برف پک که معمولا در طول بهار و تابستان ذوب می شود. این بدان معناست که مخازن کوه که در حال حاضر گرفتن این آب و هوای آزاد می تواند در زمستان و خشک در تابستان غرق می شود، گفت: Xingying هوانگ، که رهبری مطالعه به عنوان یک محقق پسادکتری در مرکز علوم آب و هوا در دانشگاه UCLA موسسه محیط زیست و پایداری. پژوهش در نامه های پژوهشی ژئوفیزیکی منتشر شده است.

هوانگ که اکنون در حال ادامه کار پسادکتری خود در UC Santa Barbara است، می گوید: «وقتی حوادث برف سنگین گذشته به رویدادهای باران سنگین در آینده تبدیل می شود - و حتی بزرگتر از قبل هستند- جوامع پایین دست با خطر بیشتری از سیل مواجه هستند.

طرح های مطالعاتی که میانگین بارش در طول رودخانه های جوی در آینده شدید، راهروهای طولانی رطوبت در جو که می توانند آب بیشتری را نسبت به رودخانه آمازون حمل کنند، حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت، و نسبت بسیار پایین تری از آن بارش به عنوان برف سقوط خواهد کرد. در نتیجه افزایش آب های آب قابل توجه خواهد بود — نزدیک به 50٪، با توجه به مطالعه.

آن پدیده در میان چیزهای دیگر، بار مدیران آب کالیفرنیا را افزایش خواهد داد، که در حال حاضر با چالش وزنی جمع آوری آب فقط کافی برای آخرین بار در طول تابستان مواجه هستند در حالی که فضای کافی در مخازن برای گرفتن آب های اضافی از طوفان های زمستانی و جلوگیری از سیل را ترک می کنند- تعادلی که حفظ آن حتی با ادامه تغییرات آب و هوایی دشوارتر خواهد بود.

مخازن کالیفرنیا آب را به 39 میلیون نفر از ساکنان ایالت و بیش از 5 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی آبیاری تامین می کند. آنها سیل را با تصرف آب اضافی از جریان های سنگین سطحی ناشی از رودخانه های بزرگ جوی کاهش می دهد. دانشگاه کالیفرنیا در تحقیقات نشان داد که تغییرات آب و هوایی خواهد شد اندازه این رودخانه ها را افزایش می دهد، و ظرفیت مخازن کالیفرنیا را برای گرفتن تمام آب های آب های سطحی حاصل از آن، افزایش می دهد.

آب های جوی زمانی شکل می دهند که آب دریا تبخیر می شود و به آلوهای مرطوب متراکم می شود؛ رطوبت را به صورت باران و برف در تماس با زمین می بارند.

آلکس هال، استاد دانشگاه UCLA و دانشمند آب و هوا می گوید که تغییرات آب و هوایی در حال حاضر در حال افزایش میزان رطوبت در رودخانه های جوی است که در حال ایجاد بارندگی شدید و سیل است، اغلب توسط آبخیزهای آسیب پذیر شدید.

اداره ملی اقیانوسی و جوی

تصویر ماهواره ای از یک رودخانه جوی که بر روی اقیانوس آرام شکل می دهد.

هال گفت: «هوای گرم تر می شود، رطوبت بیشتری می تواند نگه دارد» رودخانه های جوی آینده با آب بیشتری پر خواهند شد وقتي به کاليفرنيا ضربه مي زنن، اون آب اضافي رو به ما مي دن"

با استفاده از مدل سازی اقلیمی با وضوح بالا، محققان شبیه سازی می کنند که اگر گرم شدن در طول زمان جاری خود ادامه یابد، وقایع جوی جوی چقدر شدید تغییر خواهند کرد. آنها پیش بینى کرده بودند که تا دى سال 2070، رودخانه های جوی شدیدتر خواهند بود، و می تواند در هر رویداد جوی رودخانه، دو تا پنج برابر آب بیشتری به مخازن ارائه دهد. که یک خطر جدی برای سیل ایجاد کنید، به خصوص در ارتفاع حدود 2،000 تا 2،500 متر (تقریبا 6،500 تا 8،200 فوت) بالاتر از سطح دریا که پیش بین می شود به کاهش عمده در بارش برف و افزایش قابل توجهی در باران.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب