چگونه تئوری های توطئه ظهور و چگونه خود داستان سقوط از هم جدا

یک مطالعه جدید توسط UCLA اساتید ارائه می دهد یک راه جدید برای درک اینکه چگونه بی اساس تئوری های توطئه ظهور آنل

توسط NEWSSALAM در 5 تیر 1399

یک مطالعه جدید توسط UCLA اساتید ارائه می دهد یک راه جدید برای درک اینکه چگونه بی اساس تئوری های توطئه ظهور آنلاین. این تحقیقات که ترکیبی از پیشرفته هوش مصنوعی و دانش عمیق از چگونگی فرهنگ عامه ساختار توضیح می دهد که چگونه نامربوط آمار و اطلاعات نادرست می تواند با اتصال به یک روایت چارچوب است که به سرعت سقوط از هم جدا اگر برخی از این عناصر خارج شده از مخلوط.

نویسندگان از UCLA دانشگاه UCLA Samueli دانشکده مهندسی مصور تفاوت در داستان سرایی عناصر افشا و خنثی تئوری توطئه و کسانی که پدید آمده است که هنگامی که روزنامه نگاران تحت پوشش یک رویداد واقعی در رسانه های خبری. رویکرد خود را می تواند کمک به روشن چگونه و چرا دیگر تئوری های توطئه از جمله کسانی که در اطراف COVID-19 گسترش — حتی در شرایطی که از حقایق است.

مطالعه منتشر شده در مجله PLOS One تحليل گسترش اخبار در مورد 2013 "Bridgegate" رسوایی در نیوجرسی — واقعی توطئه و گسترش اطلاعات غلط در مورد 2016 "Pizzagate" اسطوره های کاملا ساختگی تئوری توطئه که واشنگتن, پیتزا, رستوران مرکز یک کودک-فیلم قاچاق حلقه که درگیر برجسته حزب دموکرات مقامات از جمله هیلاری کلینتون ،

محققان با استفاده از یادگیری ماشین یک فرم از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات است که گسترش آنلاین در مورد Pizzagate داستان. هوش مصنوعی به طور خودکار می تواند اذیت کردن تمام مکانها و اشیاء و سازمان ها در یک داستان گسترش آنلاین — آیا این داستان واقعی است یا ساختگی — و شناسایی آنها چگونه به یکدیگر مرتبط هستند.

پیدا کردن قطعات پازل

در هر صورت — چه برای یک تئوری توطئه یا واقعی اخبار داستان — روایت چارچوب ایجاد شده توسط روابط میان همه عناصر داستان است. و معلوم تئوری های توطئه تمایل به فرم در اطراف عناصر خاصی است که عمل به عنوان چسب برگزاری حقایق و شخصیت های با هم.

"پیدا کردن روایت پنهان در رسانه های اجتماعی مرجع تخصصی مانند حل یک پازل با اضافه شدن عوارض ناشی از سر و صدا که در آن بسیاری از قطعات فقط بی ربط گفت:" Vwani Roychowdhury یک UCLA استاد مهندسی برق و کامپیوتر و یک متخصص در یادگیری ماشین و سرب نویسنده این مقاله است.

در سال های اخیر محققان را ساخته اند گام های بلندی در توسعه هوش مصنوعی ابزار است که می تواند تجزیه و تحلیل دسته ای از متن و شناسایی قطعات این پازل. به عنوان هوش مصنوعی یاد می گیرد به شناسایی الگوهای هویت و تعاملات جاسازی شده است که در کلمات و عبارات این روایت شروع به ایجاد "حس." نقاشی از مقدار عظیم از داده های موجود در رسانه های اجتماعی و به دلیل بهبود فن آوری سیستم به طور فزاینده ای قادر به آموزش خود را به "خواندن" روایت تقریبا به عنوان اگر آنها انسان است.

این بازنمایی بصری از کسانی که داستان چارچوب نشان داد که محققان چگونه نادرست تئوری توطئه روایات با هم برگزار شده با موضوعات است که برای اتصال چندین شخصیت ها مکان ها و همه چیز. اما آنها دریافتند که اگر حتی یکی از آن موضوعات است که قطع شده و دیگر عناصر اغلب نمی تواند به صورت یک داستان منسجم و بدون آن.

UCLA

یک تئوری توطئه unravels: محققان دریافتند که با ویکی لیکس روابط حذف به عنوان "چسب" به صورت کاذب روایت دیگر عناصر Pizzagate اسطوره به سرعت قطع از یکدیگر است.

"یکی از ویژگی های یک تئوری توطئه روایت چارچوب است که آن را به راحتی به 'قطع'" گفت: تیموتی Tangherlini یکی از مقاله مولفان استاد در UCLA اسکاندیناوی بخش که بورس با تمرکز بر فرهنگ عامه و افسانه ها و فرهنگ عامه است. "اگر شما را از یکی از شخصیت های داستان و یا عناصر یک تئوری توطئه ارتباط بین عناصر دیگر داستان سقوط از هم جدا."

که عناصر چوب ؟

در مقابل او گفت: داستان در اطراف واقعی توطئه — چرا که آنها درست — تمایل به ایستادن حتی اگر هر عنصر از داستان حذف شده است از این چارچوب است. در نظر Bridgegate به عنوان مثال که در آن نیوجرسی مقامات بسته چند خط از پل جورج واشنگتن با انگیزه های سیاسی ، حتی اگر هر تعداد از تاپیک حذف شدند از پوشش خبری از رسوایی های داستان را با هم برگزار شد: تمام شخصیت های درگیر به حال چندین نقطه اتصال از طریق نقش خود در نیوجرسی سیاست است.

"آنها همه در همان دامنه, در این مورد, New Jersey, سیاست است که ادامه خواهد داد به وجود صرف نظر از حذف" Tangherlini گفت. "کسانی که اتصال نیاز ندارد همان 'چسب' که یک تئوری توطئه می کند."

Tangherlini خود را یک "محاسباتی folklorist." بیش از چند سال گذشته او به طور منظم با همکاری Roychowdhury برای درک بهتر گسترش اطلاعات در سراسر داغ دکمه مسائل مانند ضد واکسیناسیون جنبش است.

به تجزیه و تحلیل Pizzagate که در آن تئوری توطئه به وجود آمد از تفسیر خلاق از هک ایمیل های منتشر شده در سال 2016 توسط ویکی لیکس محققان حدود 18,000 پست از مارس 2016 از طریق فوریه 2018 از تخته های بحث در وب سایت Reddit و Voat.

"هنگامی که ما در لایه ها و ساختار روایت در مورد Pizzagate ما متوجه شدیم که اگر شما را از ویکی لیکس به عنوان یکی از عناصر در داستان بقیه اتصالات نگه ندارد تا" Tangherlini گفت. "در این توطئه ویکی لیکس ایمیل کمپرسی و چگونه نظریه پردازان خلاقانه تفسیر محتوای آنچه در این ایمیل تنها با برگزاری چسب توطئه با هم."

داده های تولید شده توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل فعال محققان برای تولید یک نمایش گرافیکی از روایات با لایه ها به صورت عمده در کرتهای فرعی از هر داستان و خطوط اتصال کلید به افراد و مکان ها و موسسات در داخل و در میان آن لایه است.

سریع ساخت در مقابل slow burn

تفاوت دیگری که پدید آمده بین واقعی و کاذب روایات مربوط به زمان آنها را به ساخت. روایت سازه های اطراف تئوری توطئه تمایل به ساخت و پایدار تبدیل به سرعت در حالی که روایت چارچوب در اطراف واقعی توطئه می تواند سال به ظهور Tangherlini گفت. برای مثال روایت چارچوب Pizzagate تثبیت ظرف یک ماه پس از ویکی لیکس کمپرسی و در آن باقی می ماند نسبتا مداوم در طول سه سال آینده.

"واقعیت این است که بیشتر اطلاعات مربوط به یک واقعی توطئه ظهور بیش از یک دوره طولانی از زمان (در اینجا پنج و نیم سال) ممکن است یکی از نشانه های ثبتشده از تشخیص یک توطئه از یک تئوری توطئه" نویسندگان نوشت: در مطالعه است.

Tangherlini گفت: آن را تبدیل شدن به طور فزاینده مهم است به درک که چگونه تئوری های توطئه های فراوان در بخشی به دلیل داستان مانند Pizzagate الهام گرفته اند به برخی از اقدامات است که افراد دیگر به خطر اندازد.

"تهدید روایات موجود در تئوری های توطئه می توانید این مفهوم را میرسانند و یا در حال حاضر استراتژی است که مردم را تشویق به دنیای واقعی عمل," او گفت:. "ادگار ولش رفت که واشنگتن پیتزا فروشی با یک تفنگ به دنبال قرار است غارها پنهان قربانیان قاچاق جنسی."

UCLA محققان همچنین نوشته شده است یکی دیگر از مقاله بررسی روایت چارچوب اطراف تئوری های توطئه مربوط به COVID-19. در این مطالعه که در سایت منتشر منبع باز فروم آنها پیگیری که چگونه تئوری های توطئه هستند که لایه به قبلا منتشر تئوری های توطئه از جمله کسانی که در مورد درک خطر واکسن و در سایر موارد چگونه همه گیر افزایش داده است به طور کامل جدید دوست دارم این ایده که 5G شبکه های تلفن همراه گسترش coronavirus.

"ما در حال استفاده از همان خط لوله در COVID-19 بحث که ما برای Pizzagate," Tangherlini گفت. "در Pizzagate این اهداف بودند و بیشتر محدود و تئوری توطئه تثبیت سرعت در حال. با COVID-19 وجود دارد بسیاری از رقابت تئوری های توطئه و ما در حال ردیابی تراز متعدد کوچکتر تئوری های توطئه به آنهایی که بزرگتر است. اما نظریه ای یکسان برای همه تئوری های توطئه است."

آخرین مطالب