جت هواپیما اگزوز مرتبط با تولد زودرس

یک مطالعه از دانشگاه UCLA فیلدینگ دانشکده بهداشت عمومی پیدا کرده است که زنان باردار در معرض سطوح بالایی از ult

توسط NEWSSALAM در 1 مرداد 1399

یک مطالعه از دانشگاه UCLA فیلدینگ دانشکده بهداشت عمومی پیدا کرده است که زنان باردار در معرض سطوح بالایی از ultrafine ذرات از جت هواپیما اگزوز هستند و 14 درصد بیشتر احتمال دارد به یک تولد زودرس از کسانی که در معرض سطوح پایین تر.

محققان قرار گرفتن در معرض در میان زنان ساکن در نزدیکی فرودگاه بین المللی لس آنجلس در یک منطقه که شامل محله در لس آنجلس, El Segundo Hawthorne, Inglewood, و چند تن دیگر جوامع داخلی از فرودگاه.

"این داده ها نشان می دهد که هواپیما آلودگی منجر به تولد زودرس در بالا و فراتر از منبع اصلی آلودگی هوا در این منطقهاست که ترافیک," دکتر گفت: Beate ریتز یک استاد در بخش اپیدمیولوژی و بهداشت محیط علوم در فیلدینگ مدرسه.

تولد زودرس در ارتباط است با عوارض مانند نابالغ ریه ها مشکل تنظیم درجه حرارت بدن ضعیف تغذیه و کاهش وزن به دست آورید.

این تیم تحقیقاتی با همکاری رهبری ریتز و اسکات Fruin از کک مدرسه پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بررسی سوابق برای همه تولد — در مجموع 174,186 —بین سال های 2008 تا سال 2016 به مادران زندگی در 9 مایل (15 متر) انگار. آنها تقسیم کلی منطقه را به چهار بخش بر اساس میزان ultrafine ذرات یا UFP آلودگی از اگزوز جت با بخش نزدیکترین فرودگاه تجربه بالاترین قرار گرفتن در معرض.

پس از تنظیم برای ترافیک های مربوط به آلودگی هوا و متغیرهای دیگر که ممکن است این خطر تولد زودرس از جمله فرودگاه های مرتبط با صدا و سن مادر سطح آموزش و پرورش و نژاد آنها دریافتند که مادران باردار در سه ماهه با بالاترین میانگین ultrafine ذرات قرار گرفتن در معرض تا به حال 14 درصد شانس بالاتری از تولد زودرس از مادران در سه ماهه با کمترین میزان قرار گرفتن در معرض.

"نزدیک به 2 میلیون نفر زندگی می کنند در عرض 10-شعاع مایل از سهل انگاری بسیاری از آنها در معرض سطوح بالای هواپیما-منبع UFPs" گفت: سام بال یک محقق در فیلدینگ مدرسه نیز مشغول به کار در این مطالعه است.

پژوهش است و خلاصه در یک مقاله منتشر شده در 22 ژوئیه در مجله بهداشت محیط زیست دیدگاه ها و بر اساس طولانی مطالعه از بهار سال 2020 نسخه از مجله. دیگر نویسندگان شامل تیموتی لارسون و Sarunporn Boonyarattaphan از دانشگاه واشنگتن و Neelakshi Hudda از دانشگاه تافتز.

این تحقیقات با حمایت مالی از موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست, بخشی از موسسه ملی بهداشت.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن