'جزئیات جزئی' پنهان کردن در شنهای صحرا

اگر ظلم و ستم است احساس ترین بشدت در عادات تجسم زندگی روزمره ممکن است به مقاومت در برابر آن خشونت خزش به حالت

توسط NEWSSALAM در 4 خرداد 1399

اگر ظلم و ستم است احساس ترین بشدت در عادات تجسم زندگی روزمره ممکن است به مقاومت در برابر آن خشونت خزش به حالت عادی? این یک سوال است که اشغال Adania شبلي کار برای برخی از زمان. در مصاحبه منتشر شده در سال 2017 شبلي enigmatically پیشنهاد کرد که این امری عادی — "پیاده روی یک پیاده رو درخت و سنگ بی جزئی اشیاء" — که می تواند تبدیل به یک سایت برای ادعای کرامت انسان در برابر حسی که ثابت غیرانسانی inflicts. ظلم و ستم نمی توانید این جزئی اشیاء زیرا آنها ناچیز به اندازه کافی برای فرار از تشخیص آن است. شبلي نظرات اکو محزون کلمات ریلکه در او نوشت: "Duino مرثیه." اگر فرشتگان و آسمانی وحشتناک هستند و چندان اشتیاقی, ریلکه آه و یادداشت ها

... وجود دارد باقی می ماند برای ما
برخی از درخت در دامنه کوه که هر روز ما می توانیم
به چشم انداز ما وجود دارد باقی می ماند برای ما دیروز خیابان
و وفاداری به یک عادت بسیار در سهولت
وقتی که می ماند با ما است که آن را نقل مکان کرد و هرگز به سمت چپ.

("Duino مرثیه و غزل به اورفئوس" توسط راینر ماریا ریلکه ترجمه و توسط استفان میچل 1923)

شبلي آخرین رمان جاست تحت عنوان "جزئی جزئیات" (ترجمه از عربی توسط الیزابت Jaquette) obsesses بیش دنیوی توصیف. این توصیف می توان گذشت بیش از بسیاری از دیگر راویان از همان داستان به نفع پر شور تر توصیفاتی نظامی و خشونت به خصوص پس از تجاوز و قتل یک زن بادیه نشین اشکال رویداد اصلی این کتاب است. در طی "جزئیات جزئی," شبلي التماس ما را به فشار جزئی جزئیات به حاشیه کسانی که ریلکه را حفظ هستند و منحصر به فرد ماست و بنابراین ردیابی طرح استقلال ما حفظ بیش از زندگی ما است.

قسمت اول رمان زیر یک فرمانده جوخه و نیروهای نظامی خود را به عنوان آنها گشت زنی در مرز جنوبی که به تازگی تشکیل دولت اسرائیل. "گشت جنوب مرز" و معلوم است که یک تعبیری برای وحشت از فعالیت های آنها شرکت می کنند در حالی که در وظیفه. روایت سوم شخص ما این شانس را برای دسترسی به, فرمانده افکار یا احساسات است که برای بهترین. وجود دارد هیچ نقطه ای در بینی خود را در مورد روانشناسی و نقش آن در خشونت غیر قابل بیان است که او بازدیدکننده داشته است پس از بادیه. در محل نافذ تجزیه و تحلیل روانی فرمانده و سربازان خود راوی fixates بر آن خرده نگرانی که پریشان زندگی ما: چرکین زخم فاسد بو و منظور از ما فضاهای زندگی.

در حالی که سربازان انجام عملیات خود را تحت پوشش گرفتن "نفوذی" به بادیه می خواهید بدون مشکل با سربازان و عمدا هدایت روشن گشت شبانه در کویر. کشته شدن شش اعراب است شنیع را در خود دارد اما این حس بی عدالتی و ناخرسندی افزایش است توسط این واقعیت است که آنها غیر مسلح و حمله با سربازان.

شبلي است به طور قابل توجهی بی طرفانه در sentimentalizing این رویداد و حاضر ما نیابتی تجربه خشونت بلاعوض. در عوض اگر راوی یک شاهد حوادث رله در بخش اول از این رمان راوی شاهد در همان معنا که درختان, بیابان, شن و ماسه, سگ و علف خشک ممکن است به عنوان شاهد بیش از حد. نگاهی به عمد از راه دور شرح دستگیر بدوی زن در قتل توسط سربازان: "خون ریخت از حق خود معبد بر روی شن و ماسه است که به طور پیوسته آن را مکیده در حالی که بعد از ظهر نور خورشید جمع شده در خود پایین خود را به رنگ شن و ماسه." شن و ماسه شبلي به نظر می رسد نشان می دهد به عنوان های زیادی برای گفتن درباره خشونت پایان به عنوان یک راوی خواهد بود. و در عین حال واقعی اورا از دست دادن و کفن این رویداد در نامرئی و سکوت یکی کمک گمنامی و lifelessness از گسترده صحرای نگب.

در بخش دوم از "جزئی جزئیات" خواننده کاملا احساس می کند این از دست دادن زمانی که یک زن از رام الله در می آید ثبت این رویداد در دهه های بعد و غلبه بر میل به پیدا کردن اطلاعات بیشتر. در هوی و هوس او با سفر به محل کشتار تنها برای پیدا کردن خودش در مواجهه با چیزی بیش از او در حال حاضر می داند. با نهایی صفحه از رمان او متوجه می شود ماموریت خود را در غیر منتظره شاعرانه و غم انگیز در راه است.

انسجام "جزئیات جزئی"'s روایت قوس می آید از این بی معنی اکو سرکوبگر و خشونت. معقول پاسخ به ظلم و اشغال نظامی که شبلي بنابراین بطور سرد کدها در این رمان خواهد بود ناامیدی. اما پس از شبلي رمان است به نام "جزئیات جزئی" ما بپرسید چه چیزی از جزئیات کوچک به ما بگویید ؟ معلوم می شود که جزئیات کوچک هستند که قدرت به حساب از putrefying آسیب در سردار پا به پارس سگ نگه می دارد که زن از رام الله مزاحمت. و به عنوان زنی از رام الله درایوهای خارج از منطقه اداری او ثبت تمام تغییرات کوچک در شهری جغرافیا که اجرا شده اند از برجستگی های سرعت به ساختمان های جدید است. روشن است وجود دارد بالاتر از هدف است که تعیین اگر این جزئیات کوچک به مقدار چیزی, اما در این رمان آن است که جزئیات جزئی که میشود این شخصیت به عمل می کنند.

عنوان رمان همراه با شبلي قابل توجه با توجه به تغییر شنهای نادیده گرفته شده از ویژگی های زندگی روزانه به منزله یک درخواست: توجه به جزئیات کوچک است که در آن قدرت ممکن است اصلاح شده.

تماس با یاس لیو در jasmineliu در jliu98 'در' stanford.edu.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب