درمان روانی کمک می کند کاهش التهاب مزمن در بدن

سلامت + رفتار تجزیه و تحلیل می یابد شناختی رفتار درمانی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن UCLA سلامت جورج

توسط NEWSSALAM در 17 خرداد 1399
سلامت + رفتار

تجزیه و تحلیل می یابد شناختی رفتار درمانی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بررسی بیش از 50 آزمایش های بالینی نشان داده است که روانی و رفتاری درمان ممکن است به عنوان موثر درمان بدون دارو برای کاهش بیماری باعث التهاب در بدن است. نتایج متا تجزیه و تحلیلمنتشر شده در JAMA Psychiatry همچنین نشان می دهد که درمان شناختی رفتاری یا CBT نسبت به دیگر روان درمانی در تقویت سیستم ایمنی بدن.

مطالعه ارشد نویسنده جورج Slavich مدیر UCLA آزمایشگاهی برای ارزیابی استرس و تحقیقاتو همکارانش از دانشگاه دیویس و دانشگاه ایالتی سن دیگو نگاه که آیا مداخلات به طور معمول مورد استفاده برای درمان مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب و افسردگی نیز ممکن است افزایش فرآیندهای بیولوژیکی دخیل در سلامت جسمی.

آنها به بررسی نتایج حاصل از 56 بالینی تصادفی شامل بیش از 4000 نفر در آن شرکت کنندگان دریافت بدرمان روانی مداخلات مورد بررسی قرار گرفت immunologically. این پژوهشگران تجزیه و تحلیل مدت زمان و نوع روان درمانی دریافت کرده — از جمله این که آیا آن گروه و یا غیر-گروه درمانی — و همچنین چگونگی درمان آسیب های مختلف نشانگر التهاب و دیگر سیستم ایمنی بدن فرآیندهای در بدن است.

"مردم به طور خودکار به دارو برای اولین بار به منظور کاهش التهاب مزمن اما داروها می تواند گران قیمت و گاهی اوقات عوارض جانبی" Slavich گفت. "در این بررسی ما می خواستند بدانند که آیا روان درمانی نیز می تواند بر سیستم ایمنی بدن و اگر آنهایی که دارای بیشترین اثرات مفید بیش از مدت طولانی."

Slavich و همکارانش در مقایسه نتایج حاصل از کارآزمایی های بالینی است که به بررسی اثرات انواع مختلفی از مداخله از جمله CBT, بندگی به علاوه دارو غم و اندوه و سوگ پشتیبانی ترکیبی از دو یا بیشتر از روان درمانی و آموزش روانی در میان دیگران.

"این به نظر می رسد یک مورد از ذهن بیش از ماده" Slavich گفت. "روان درمانی مانند CBT می تواند تغییر نحوه فکر کردن ما درباره خودمان و جهان و تغییر این برداشت می تواند در نوبه خود بر ما زیست شناسی. نتایج حاصل از این مطالعه این ایده یک گام بیشتر و نشان می دهد که روان درمانی ممکن است موثر و نسبتا مقرون به صرفه استراتژی برای کاهش افراد خطر ابتلا به بیماری های مزمن است که شامل التهاب."

در تلاش برای درک بهتر چگونگی واکنش بدن به درمان بدون دارو برای التهاب مزمن محققان در نگاه چند ایمنی بدن نتایج از آزمایش های بالینی. از کسانی که نتایج التهابی سايتوکاين ها بیشتر شد به شدت تحت تاثیر روان درمانی به طور کلی و CBT در خاص است. این سايتوکاين ها قابل توجه هستند زیرا آنها کمک به سیستم ایمنی بدن درمان فیزیکی زخم و مبارزه با عفونت. اما اگر آنها باقی می ماند مداوم بالا آنها می تواند منجر به التهاب مزمن افزایش خطر ابتلا به بیماری های جسمی مانند بیماری های قلبی و سرطان و بیماری آلزایمر و همچنین مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب و افسردگی و استرس پس از سانحه, اختلال اسکیزوفرنی خودآزاری و خودکشی.

"بسیاری از مردم وجود دارد که ترجیح می دهم به استفاده از مواد مخدر غیر مداخلات برای بهبود سیستم ایمنی بدن خود را تابع" Slavich گفت. "در برخی از موارد آنها می توانند برخی از داروها به خاطر دلایل پزشکی و در دیگر موارد این داروها نیاز به آنها بیش از حد گران هستند. و سپس مردم وجود دارد که به سادگی ترجیح می دهند یک رویکرد جامع تر به بهبود سلامت خود را."

 Slavich گفت که این یافته ها ارائه شواهد قوی است که روان درمانی ممکن است مفید در این زمینه است.

"از همه از مداخله مورد بررسی قرار می دهیم, CBT شد موثر برای کاهش التهاب و به دنبال آن متعدد و یا در ترکیب مداخلات" او گفت:. "ما متوجه شد که مزایای CBT در سیستم ایمنی گذشته برای حداقل شش ماه پس از درمان. بنابراین اگر شما به دنبال به خوبی تست شده بدون دارو مداخله برای بهبود ایمنی مربوط به بهداشت و درمان CBT است که احتمالا بهترین انتخاب شما است."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب