ارشد ستون: تاریخچه و جستجو برای یگانگی خویشتن

زمانی که من برای اولین بار وارد در دانشگاه استنفورد در پاییز 2016, من فکر کردم من که قرار بود به عمده در علوم

توسط NEWSSALAM در 28 خرداد 1399

زمانی که من برای اولین بار وارد در دانشگاه استنفورد در پاییز 2016, من فکر کردم من که قرار بود به عمده در علوم رایانه و تاریخ است. مانند بسیاری دیگر از دانشجویان سال اول من می خواستم برای انجام "اجتماعی خوب" در جهان است. Imbibing منظمی بسته بندی شده Silicon Valley اخلاق از زمان ما, من خودم را متقاعد که اگر من آموخته به کد من می تواند انجام دهد خوب است. با خودم می گفتم من هم می خواهم عمده ای در تاریخ چون من عاشق این موضوع اما از همه مهمتر به این دلیل که تاریخ می تواند ارائه خیالی من شروع کردن با یک "چارچوب اخلاقی" برای حل مشکلات اجتماعی معاصر.

اگر من از آن آگاه نیست در زمان اوایل این خود مفهوم من استنفورد آموزش و پرورش پدید آمد و از من سابقه خانوادگی. پدر و مادر من هر دو وارد در ایالات متحده در زمستان سال 1989 چند ماه پس از شرکت در تظاهرات طرفداران دموکراسی از میدان تیان آن من که ماه ژوئن است. در چین آنها بخشی از یک رو به رشد گروه طرفدار غرب دانشجويان و فعالان که امیدوار به مد جدید و آینده سیاسی کشور خود. اما وقتی که رویای تبخیر پس از دولت را پایین نگه داشته و سیاسی تظاهرات در سراسر کشور آنها وارد ایالات متحده به عنوان مهاجران. تاریخ خود را در هم تنیده شد با رویای آمریکایی به آنها پیوست هجوم کالج تحصیل و بسیار ماهر مهاجرانی که از آسیا در 1970s و 1980s به ایالات متحده امیدوار به رسیدن به موفقیت مالی در غرب است.

مانند بسیاری از دوستان من از زمینه های مشابه من احساس کردم که مسئولیت من به عنوان نسل دوم مهاجر بود برای تکمیل این سابقه خانوادگی از پیشرفت اقتصادی از طریق یک حرفه ای به عنوان یک مهندس پزشک یا وکیل (که منظور از مطلوبيت) به امید تحقق آنچه که در حال حاضر پس از فراگیر مندرج به عنوان "اسطوره مدل اقلیت است." درک من از سابقه خانوادگی و سپس تحت تاثیر این راه برای من زندگی خود مسیر و جایی که یک استنفورد آموزش و پرورش مناسب خواهد بود و در درون آن.

پس از دریافت یک جای شرم آور درجه در CS106B زمستان سه ماهه من در سال اول تصمیم گرفتم که علوم کامپیوتر بود "نه برای من." در عین حال یک نوازنده مفهوم آموزش و پرورش — این ایده که یک درجه بود و متناسب با موفقیت مالی و ویژگی های ابزار — باقی مانده است. من تصمیم گرفتم برای تبدیل شدن به یک اقتصاد عمده من دانشجوی سال اول بهار.

پس از رشد در یک جامعه مهاجر من هرگز فکر نمی کردم من آموزش و پرورش در هر راه دیگر به عنوان یک ابزار برای تحرک رو به بالا. در عین حال استنفورد شروع به تغییر این. من با دانش آموزانی که علاقه کمی نشان داد در این نوازنده مدل آموزش; ساختار لیبرال آموزش و پرورش, دانش آموزان, برای مثال, که واقعا به نظر می رسید به آغوش سپس ناآشنا کلیشه از "دانش برای دانش خاطر" یا ضد فرهنگ نوع زندگی می کردند که در co-ops و تنها عینک thrifted لباس در اعتراض به نظام سرمایهداری است که پدر و مادر من پس از فرار از کمونیست چین را دیدم به عنوان یک لازم تاریخی پیروزی بیش از سوسیالیسم.

بیشتر الهام بخش شکل بود و من سال اول هم اتاقی Zach یک نیمه سفید و نیمه تونگایی سابق مورمون که دیوار یک Malcolm X پوستر در اتاق ما درست بعد از ما نقل مکان کرد. پدرش مهاجرت کرده بودند به گلندل در ایالت یوتا یک دهه قبل از پدر و مادر خود من بود و او تبدیل به مورمونها در مدت کوتاهی پس از. در عین حال چشم انداز برای یک قهوه ای تونگایی در آمریکا به وضوح متفاوت از کسانی که در بازار های شرق آسیا به فارغ التحصیلان و تحرک اجتماعی در گلندیل محدود بود تبعیض نژادی بین طبقه کارگر و تونگایی سیاه و لاتین جمعیت.

در حالی که من در ابتدا توجیه سابقه عمده از طریق قاب باریک کسب صلاحیت و اخلاق ژاک بررسی موضوع به درک بهتر خود و خانواده خود گذشته و هویت سیاسی. خواندن زندگی نامه مالکوم ایکس در دبیرستان او شک و تردید از لیبرال سیاست که اغلب با کمک نژادپرستانه پلیس و سیاست های مسکن که به گل نشسته در تونگایی کنار خانواده اش. کلاس های او را گرفته در سیاست نژادی و سیاه و رادیکال جنبش در دانشگاه استنفورد تحت تاثیر خود فعال کار در برابر جوانان از جرم و خشونت پلیس در خلیج.

هر یک از ما در کلاس 2020 حمل خود ما خانواده تاریخ تاریخ آن نیز آمیخته با داستان از تمام مردمان و ملت ها قصه از پیروزی سیاسی و تراژدی. آن را منحصر به فرد این زندگینامه که بیمه مجموعهای از نگرش یک استنفورد آموزش و پرورش است که پس مرا شوکه کرد زمانی که من برای اولین بار مواجه می شوند آنها را سال اول. آنها چه انگیزه برخی از (عمدتا غیر سفید) دانش آموزان به دنبال یک استنفورد مدرک به تجهیز خود را در مبارزه برای عدالت نژادی و یا دیگران برای تبدیل شدن به پزشکان و مهندسان برای تحقق یک مهاجر داستان اقتصادی پیروزی اجتماعی زیر دررفتگی. آنها همچنین چه انگیزه (عمدتا سفید) دانش آموزان به افراط در علوم انسانی به عنوان یک راه برای فرار از جهان ارائه بیش از حد غیر شخصی با پیروزی کالا سرمایه داری و فرهنگ سازمانی.

***

که من آماده یک درخواست بورس تحصیلی برای تحصیل در چین در پاییز گذشته من شروع به تلاش برای قرار دادن به کلمات من تصمیم به مطالعه تاریخ در دانشگاه استنفورد. من همیشه عشق به یادگیری در مورد دوره های زمانی و جغرافیای من تاریخچه همسالان را انتخاب کنید و به مطالعه آن است که تقریبا همیشه در برخی از راه بازتابی از سیاست های شخصی و یا هویت. من انواع مختلفی از تاریخ کلاس در دانشگاه استنفورد اما تمرکز من تنگ است به تاریخ امپراتوری بریتانیا و اتحاد جماهیر شوروی. من نوشت: پایان نامه ارشد من در جورج Padmore سیاه ترینیداد, ضد استعمار که تبدیل به مارکسیسم به نظریه پردازی یک طرح برای استقلال از بریتانیا در طول 1930s و 1940s.

قرار داده و برای این کار از من توضیح علمی راه من تلاش برای توضیح دهید که چرا من تصمیم به مطالعه این ویژه تاریخ. آشکارا وجود ندارد و از من متن بسیار تاریخ چین و یا حتی تاریخ آمریکا است. حذفیات بودند عجیب و غریب, با توجه به اینکه من تا به حال بنا من فارغ التحصیل نرم افزار در استفاده از هویت من به عنوان یک آمریکایی چینی به بهبود آمریکا و چین روابط در آینده است. زمانی که من تصمیم به حل و فصل برای یک اقتصاد جزئی به جای تکمیل عمده پس از من junior, سقوط من هم شروع به ترک یک دقت-نوازنده رویکرد به من استنفورد مدرک. (سرنوشت من بود اما مهر و موم شده چند ماه بعد زمانی که من تصمیم به گرفتن یک عمده کمک مالی برای انجام تحقیقات پایان نامه و تبدیل کردن یک cushy SF مشاوره شغلی.) اما چه مدل از آموزش من بیا به آغوش در پی این تصمیم گیری ؟ آنچه به من رمه را به آغوش نظم و انضباط است که من تا به حال درمان به عنوان چیزی بیش از مفید "دنیای واقعی" دانش در سال اول?

پاسخ من فکر می کنم وضع جایی در من رشد عدم اطمینان و نارضایتی راه من تصور خود من سابقه خانوادگی با چگونه من مربوط به این مجموعه رویدادهای سیاسی و ایدئولوژی است که تولیدات و من را به یک چینی-آمریکایی در حال رشد در حومه نیویورک و در حال حاضر حضور نخبگان دانشگاه آمریکایی.

مطرح شده توسط مهاجران چینی من تا به حال درونی تقریبا زانو حرکت تند و سریع گریزی به هر چیزی حتی از راه دور دلسوز به کمونیسم. من قبول یک چشم انداز از تاریخچه نماد رویای آمریکایی قول می دهم که پیروزی سرمایه داری و لیبرال دموکراسی خواهد هرالد چه فرانسیس فوکویاما اعلام "پایان تاریخ است." من یاد گرفتم که بیشتر داستان پیچیده در دانشگاه استنفورد یکی که در آن توسعه لیبرالیسم همراه ظهور برده داری و استعمار, و که در آن حکومت قانون بود مورد استفاده قرار گیرد برای محافظت از سفید مالکیت خصوصی و توجیه خشونت علیه ستم جمعیت. به عنوان یک تاریخدان و من هم شروع به از یاد بردن من unthinking خصومت به مارکسیسم و سیاسی رژیم آن birthed. از طریق پایان نامه من یاد گرفتم که مارکسیسم تاریخی ثبت شد نه فقط تعریف شده توسط خشونت است. در طول قرن 20 از آن نیز وعده داده شده (اگر ناموفق) برای استعمار مردم چیزی است که لیبرالیسم نمی تواند: فوری سیاسی خود مختاری و عادلانه تر جهانی توزیع مجدد ثروت است.

آیا من از آن آگاه است یا نه بازاندیشی تاریخ مدرن نیز تحت فشار قرار دادند من به تجدید نظر داستان که ظاهرا undergirded خود من مهاجر روایت است. چهره های تاریخی مورد مطالعه قرار من مانند W. E. B. Du Bois و جورج Padmore دلسوز به چین کمونیست و آنها را به عنوان مبارزه با همان سیستم امپریالیسم غربی است که تا به حال نگه داشته و آفریقا تحت کنترل اروپا ، بله حزب کمونیست چین تحت مائو بود مسئول برای میلیون ها نفر از مرگ و میر. آن را نیز تبدیل پشت خود را در برابر ارزش های دموکراتیک پدر و مادر من برگزار شد و دانشجویان در 1980s. اما آن را نیز در پایان قرن استعمار و سلطه در دست غرب ؟ آیا مائو نیز الهام بخش جنبش های ضد استعماری در آفریقا و آسیا در طول دهه 1950 و دهه 60 با تعهد خود برای ارتقای عادلانه سوسیالیستی توسعه در سراسر جهان سوم?

این سوالات شروع به تغییر راه من درک خود من فرهنگی و سیاسی ارث. من کشف چهره های تاریخی که به چالش کشیده لیبرال telos از تاریخ من باور در من آموخته است که پدر بزرگ من که در حال حاضر زندگی در پکن سرسخت عضو حزب کمونیست چین و مشتاق مدافع مائو میراث. در حال رشد در 1940s و 50s او به اشتراک گذاشته Padmore را انتقاد از امپریالیسم غربی و جمعی نابرابری اقتصادی است که سرمایه داری تا به حال تولید شده است. پدر من استفاده می شود به من بگویید که هرگز به گوش دادن به آنچه که پدر بزرگ من تا به حال به می گویند. اما من در حال حاضر سهم حداقل برخی از فکری میل با او یکی از بیشتر کنجکاو نتایج سفر خود من از طریق نخبگان آمریکایی آموزش و پرورش است.

مانند نظم و انضباط از تاریخ خود را راه که در آن ما تصور خود ما سابقه خانوادگی هستند و اغلب تلاش خلاق. بالا بردن پدربزرگ من داستان من اجازه می دهد تا به طور فزاینده ای سیاست مترقی من توسعه یافته در دانشگاه استنفورد صحت خود من نسب سیاسی. در همان زمان بازاندیشی پدر و مادر من' داستان نه فقط از طریق لنز از مدل اقلیت فرهنگ بلکه یکی از نرم افزار-دموکراتیک فعالیت سیاسی به تازگی به من کمک کرد توسعه خود من حس هویت مدنی به عنوان یک شهروند آمریکایی. به من پیوست و صدها نفر از دیگر مردم در راهپیمایی پایین Columbus Circle در نیویورک در حمایت از سیاه و سفید زندگی می کند موضوع در هفته گذشته من در مورد نقش محوری پدرم به ویژه در تظاهرات میدان تیان آن من سی سال پیش.

شاید ما فرهنگی ارث هنوز تعریف ما یگانگی خویشتن در راه است که اغلب غیر ممکن است برای فرار. "همه مفاهیم — مفاهیم خوب و بد از خوشایند و ناخوشایند از طنز و جدی از زشت و زیبا — اساسا طبقه متوسط مفاهیم" جورج اورول می نویسد: در جاده ای به اسکله ویگان. "واقعیت این است که رو به رو است که برای لغو کلاس-تفاوت معنی لغو بخشی از خودتان را." ما می توانیم قیاس خود را در نتیجه من فکر می کنم برای ما گسترده تر جنسیتی و قومی و نژادی و جنسی و هویت. من بزرگ شده در یک مدل اقلیت فرهنگ است که با تاکید بر سیاسی شب جمعه بمیرد قرار داده و به صورت غیر منتظره ای بالا حق بیمه در آموزش و پرورش; در خانه من به گوش به موسیقی کلاسیک و من تا به حال ناسالم و تا حدودی شرم آور با وسواس EDM. به مزاج و سلیقه من توسعه یافته از چنین تربیت همیشه با من بماند البته در بیشتر ضعیف اشکال.

من اغلب شوخی با چند آسیایی-آمریکایی ها دوستان من که به مطالعه علوم انسانی در دانشگاه استنفورد در مورد ما دو بیگانگی: از کد-خرد مهندسی فرهنگی ما می رود را وارد کنید و از آداب و رسوم و رفتار و سفید به کار گرفته شد. در عین حال تحصیل در رشته تاریخ نیز به من اجازه داد به reimagine من هویت خود را در راه است که تحت فشار قرار دادند در برابر ارزش ها و باورهای من مهاجر دوران کودکی و تولید شده است. در پی سیاه و سفید زندگی می کند مهم نیست من فکر می کنم این شروع به نوبه خود به یک اجتماع وسیع تر پروژه. بسیاری از ممتاز چینی-آمریکایی دانش آموزان می خواهم خودم را ساخته اند تلاش آگاهانه برای از یاد بردن سفید assimilationism حمایت ما تربیت به جای چرخش نسبت به حقوق مدنی سابقه زاد نژادپرستی همبستگی در میان آسیایی و آمریکایی ها به عنوان یک مدل برای امروز سیاه زندگی مهم جنبش است.

***

در آن زمان من به پایان رسید من نرم افزار برای تحصیلات در مقطع کارشناسی در چین, من تناقض متوجه شدم که تحصیل در رشته تاریخ بود که بیش از هر چیز دیگری یک پروژه شخصی. به من سود آن را هنوز هم آسان تر برای درست کردن برخی instrumental دلیل برای تحصیل در رشته تاریخ از گفتن زبان انگلیسی برای کسانی که چالش ارزش درجه من. در عین حال من در حال حاضر می دانیم که این تلاش در واقع برخاسته از نارضایتی مهاجر روایت من به ارث برده بود در حال رشد و از حس rootlessness و unbelonging که من فکر می کنم در برخی از راه تعریف تجارب تقریبا هر اقلیت دانشجو در دانشگاه استنفورد. تاریخچه ارائه شده من چیزی است که من هرگز پیش بینی در مورد خود من تحصیلات دانشگاهی: هدایت همدم که من dialogued با خود من (هنوز هم بسیار نامشخص) هویت, سیاست و گذشته است. آن است که این تجربه شخصی تا آنجا که مردم شگفت انگیز و روابط من با تشکیل بیش از چهار سال گذشته که من در حال حاضر گرامی به عنوان یک تازه ضرب استنفورد فارغ التحصیل.

بربر جین '20 بود یک میز سردبیر در اخبار برای حجم 255 و 256. شروع این سقوط او به مطالعه به عنوان یک Yenching محقق در دانشگاه شهر پکن در پکن ،

تماس با بربر Jin در fjin16 'در' stanford.edu.

روزانه متعهد به انتشار یک تنوع از op-eds و نامه به سردبیر. ما دوست دارم به گوش افکار خود را. ایمیل و نامه به سردبیر به eic 'در' stanforddaily.com و op-ed ارسالی به نظرات 'در' stanforddaily.com.

به دنبال روزانه در Facebook, Twitter و Instagram.

آخرین مطالب