چرا 'Game of Thrones' به پایان رسید راه آن را قسمت پنجم

در بخش قبلی این مقاله ما در مورد محرومیت از احساسات (به عنوان نمونه از طریق Jon Snow) به عنوان اولین وسیله برا

توسط NEWSSALAM در 10 تیر 1399

در بخش قبلی این مقاله ما در مورد محرومیت از احساسات (به عنوان نمونه از طریق Jon Snow) به عنوان اولین وسیله برای مبارزه با این انگیزه که حرکت چرخه سیستماتیک خشونت است. با این حال روشن است از پیچیدگی های دولت است که به سادگی با انتخاب وظیفه بیش از عشق نمی توان همه که مورد نیاز برای ایجاد مثبت سیستمیک تغییر دهید.

ایجاد چنین تغییر نیاز به این کار حداقل در بخشی از مردم در موضع قدرت است که می تواند تصمیم گیری عاقلانه و با استفاده از قدرت خود را برای تغییر این سیستم بهتر است. در فصل چهار بعد از Joffrey, می میرد و جوان Tommen می شود در خط بعدی برای تاج و تخت Tywin Lannister تلاش برای جلوگیری از او را از تکرار Joffrey, اشتباهات با طرح یک سوال به او: "چه چیزی باعث خوب پادشاه؟" Tommen ارائه می دهد چندین پاسخ — قدرت و عدالت و غیره. — و Tywin ارائه می دهد مقابله با مثال برای هر یک که ثابت کند آنها را در خود ندارد کافی ویژگی های خوبی حاکم است. سپس او می پرسد: "چه همه آنها فاقد ؟" و Tommen می گوید: "عقل." "بله! حکمت" Tywin پاسخ می دهد: "اما آنچه که حکمت hm?" این یکی دیگر از سوال هسته ای از "بازی تاج و تخت." چگونه حاکمان را به بهترین تصمیم گیری آنها می تواند ؟ خیلی از داستان اشغال شده است با افراد مختلف در موقعیت قدرت در تلاش برای ایجاد حق انتخاب در نقش خود به عنوان رهبران. وقتی که می آید به این سوال که چه کسی در موضع قدرت می کشت حکمت لازم به واقعا در خدمت مردم خود به خوبی مارتین پاسخ با دیگر بحث طرح نقطه: پادشاه Bran Stark.

در حالی که منتقدان از فصل نهایی نیز در زمان های سنگین هدف در این طرح انتخاب این ویژگی نشان می دهد پایان دادن به که مارتین تایید شده است برنامه ریزی شده برای پایان سری کتاب از ابتدا. سبوس است اولین نقطه نظر تا کنون گرفته شده در کتاب, و اگر شما بررسی آن از نزدیک شما می توانید ببینید که ابتدا از خود داستان است یک درس در چگونه به یک شاه خوب است. جان می گوید سبوس به نظر نمی آید دور که ند استارک دلخراش مردی که بیابان شب دیده بان پس از برخورد با وایت واکر. ند تلاش برای سرب به عنوان مثال در اینجا موجب درس به سبوس است که "مردی که می گذرد این حکم باید به نوسان شمشیر است." اما سبوس به نظر می رسد مطمئن نیستید که آیا یا نه این مرد واقعا مستحق مرگ می پرسد و پدر خود را اگر آن را درست است که او را دیدم سفید واکر که ند در پاسخ به سادگی مایکروسافت او را خاموش کرد و گفت "یک مرد دیوانه می بیند آنچه را که او می بیند." این البته یک نادیده می گیرند اما فوق العاده مهم انتخاب چرا که اگر ند تا به حال گوش به انسان و سپس سفید واکر تهدید ممکن است شده ام با برخورد به مراتب زودتر. اما به جای آن از ابتدا به دنبال درک ند بلافاصله به جلو می رود با دولت "عدالت" است که می شود با یک روند مشترک در میان بسیاری از غیر عاقلانه انتخاب ساخته شده است در "بازی تاج و تخت."

به این دلیل سبوس داستان بسیار آموزش و پرورش در عقل نیاز به یک حاکم خوب این است که از طریق یک اساطیری افزایش توانایی خود را برای به دست آوردن درک. اولین جنبه ای از عقل است که به کاوش خود را از طریق داستان است که یادگیری از گذشته. سبوس سفر مراکز و او را تبدیل به سه چشم کلاغ سیاه جادویی با قدرت greensightیک هدیه اصل مهار توسط کودکان از جنگل است که اجازه می دهد تا کاربر را به رعایت تمام تاریخ به عنوان اگر آنها در واقع در حال حاضر برای آن است. سبوس قادر به یادگیری از گذشته در راه است که هیچ کس دیگری در این داستان می تواند. این به ویژه مهم است داده چقدر Westeros به نظر نمی رسد به هر چیزی از خود آن تاریخ است. برای مثال Daenerys بود که اول Targaryen برای حمله به Westeros. سه صد سال قبل از شروع داستان Aegon the Conqueror حمله Westeros با خواهر-همسران و هر یک از آنها سوار بر اژدها سوزانده شهرستانها و ایالات هفت پادشاهی (به استثنای Dorne) تحت یک حاکم. کسی که در حال حاضر دقیقا چه Daenerys شده بود برای هدف و در عین حال به نوعی او معتقد است که نتایج حاصل از مبارزات انتخاباتی او متفاوت خواهد بود. بررسی گذشته می تواند کمک به بشریت جلوگیری از تکرار اشتباهات مشابه.

این نیز مهم است به یاد داشته باشید که به دلیل توانایی های خود را سبوس است که قادر به تبدیل شدن به تجسم انکار احساسات. فصل هفت او می شود سنگ رو به طور کامل و جدا از هر گونه روابط شخصی. او اصرار دارد که او را کاملا یک مرد دیگر و نه او به طور کامل Bran Stark – "من به یاد داشته باشید آنچه در آن بود به Brandon Stark اما من به یاد داشته باشید بسیار دیگری در حال حاضر." زمانی که جان پیوست با او می گوید, "نگاه شما! شما یک مرد هستید!" و سبوس پاسخ "تقریبا." به این دلیل است که سبوس قطع شده است از احساس شور و شوق است که او آزاده و این او را فراهم می کند وضوح و در نتیجه مافوق انسانی عقل نیاز به صرفه جویی در Westeros. او قادر به نجات بشریت توسط بخشی از برش خود را از خود.

در حالی که سبوس تنها با توانایی های جادویی در این راستا برخی از عاقلانه شخصیت های داستان نیز عادت یادگیری از گذشته با استفاده از نزدیک ترین انسان تقریب به greensight است که خواندن. در فصل اول وقتی جان می پرسد Tyrion چرا او می خواند بسیار, Tyrion پاسخ "یک ذهن نیاز به کتاب را مانند یک شمشیر نیاز به یک سنگ چاقو تیز کن." Tyrion می خواند به شدت و به این ترتیب تبدیل به یکی از خردمندترین شخصیت های داستان و حتی فن های مورد علاقه پیشنهاد برای که باید با نشستن بر روی آهن تخت. در واقع آن را سبوس ویژه ارتباط با گذشته است که Tyrion طنین انداز با آن بعدها به عنوان اساس Tyrion این مورد که چرا سبوس باید شاه — او قاب سبوس به عنوان "حافظ از همه ما داستان" و معتقد است که این اجازه خواهد داد که او را به بهترین شکل ممکن هدایت برای Westeros آینده. Samwell Tarly است که شاید این داستان را پرشورترین خوان و دانش او سود از انجام این کار به پایان می رسد تا تبدیل شدن به مهم به بقیه جهان: خواندن او او کمک می کند تا یاد بگیرند که استفاده از Dragonglass در مبارزه با وایت واکر; آن او کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه به درمان Jorah Mormont از فعلی; این کمک می کند تا او را تایید می کنند که سبوس را ادعا در مورد Jon بودن وارث آهن تاج و تخت درست است ، کسانی که یادگیری از تاریخچه نقش مهمی در داستان و هر کس در اطراف آنها بهتر است برای آن.

وجود دارد یک خودنمایی مشکل با تاریخچه: سوابق تاریخی هستند و ناقص. نه تنها بسیار کمی از اطلاعات از دست رفته از سابقه تاریخی (یعنی هیچ کس در این نشان می دهد اما سبوس می داند که ایجاد وایت واکر و چرا) اما حساب تاریخی اغلب در تضاد با یکدیگر و آن را دشوار است برای خوانندگان تاریخ به دانستن آنچه که دقیقا به اعتماد. این هم یک موضوعی عنصر در "بازی تاج و تخت" و آن یکی که مارتین بارها مورد استفاده قرار گیرد برای کمک به زمین داستان در واقعیت است. به عنوان داستان پیشرفت بسیار تاریخی "حقایق" که بسیاری را برای اعطا به عنوان حقایق در Westeros در واقع تبدیل می شود نادرست است. Rhaegar Targaryen نیست در واقع آدم ربایی و تجاوز به عنف Lyanna Stark — آنها عاشق شد و آنها تا به حال یک پسر. ند استارک نیست در واقع شکست Ser آرتور Dayne در مبارزه تنها — او با چاقو در پشت هاولند رید. Joffrey, read bio or unf و Tommen نیست در واقع Cersei و Robert Baratheon کودکان — آنها محصولات زنای با محارم. حتی در پایان داستان وقتی Samwell Tarly ارائه پادشاه با شورای نوشته شده و تاریخ وقایع از "بازی تاج و تخت," با عنوان "ترانه ای از یخ و آتش" بعد از سری کتاب های ما آمده است برای پیدا کردن که Tyrion که ما می دانیم که نقش مهمی در داستان است و نه حتی ذکر شده است. سبوس قادر به دیدن وقایع را به عنوان آنها واقعا اتفاق افتاده است اما هر کس دیگری باید تکیه بر خوانش از تاریخ است که همیشه می آید از یک دیدگاه محدود. مارتین بود و بنابراین متعهد به اضافه کردن این مطلب واقع بینانه عنصر به دنیای فانتزی که زمانی که او نوشت: یک تاریخی همراه با "ترانه ای از یخ و آتش" جهان او ساختار آن را به عنوان مجموعه ای از نوشته های مختلف Maesters در سراسر زمان با همان دسترسی به مواد که واقعی تاریخ اند: منابع اولیه و ثانویه و منابع, افسانه ها و سنت های شفاهی. بیشتر شناخته شده است در مورد برخی از حوادث از دیگران برخی از حساب از همان رویداد تعارض و آن را هرگز به طور کامل روشن است که چه درست است و چه چیزی نیست. این می افزاید: یک پایه نکات دقیق وظریف به داستان درمان از تاریخ و در خدمت به واقعی تر داستان های فانتزی که مارتین می خواست بگوید.

بنابراین با توجه به این که یادگیری از گذشته است که نه تنها جنبه ای از حکم عقل چه چیز دیگری سبوس داستان نمونه? این ما به ارمغان می آورد به فینال مهم ترین قطعه از عقل در داستان: همدلی.

بسیاری از اشتباهات در "بازی تاج و تخت" متعهد توسط کسانی که به دنبال به قاضی بدون درک کسانی که هستند بنابراین مطمئن شوید که آنها واقعا می دانیم آنچه که مردم دیگر سزاوار است که آنها در نهایت دلیلی گرفتن زندگی دیگران. شخصیت های مانند Daenerys, Tywin, Stannis ، انجام bastardized نسخه از عدالت چرا که آنها بارها و بارها رد به فرد دیگری دیدگاه های این بسته کردن پتانسیل برای شفقت. زمانی که Jorah Mormont توصیه Dany در فصل پنج او می گوید: "آن را وسوسه انگیز برای دیدن دشمنان خود را به عنوان بد اما خوب و بد در هر دو طرف از هر جنگ تا کنون جنگیدند." اگر هیچ فاصله بین احساس عدالت و تنفر یا میل به انتقام و سپس آن را غیر ممکن است برای عدالت در خدمت هر نوع مولد نقش یک چرخ از چرخهای خشونت آمیز قدرت نقش نمی تواند متوقف شود با انجام بیشتر قضاوت با استفاده از نفرت و عذاب بلکه از طریق بخشندگی و درک.

سبوس توانایی اجازه می دهد او را به همدردی با دیگران بیش از هر کس دیگری در این داستان می تواند. نه تنها می تواند او را ببینید گذشته و درک حقیقت در مورد تجارب افراد, اما به عنوان یک warg او به معنای واقعی کلمه است که توانایی دیدن از طریق چشم دیگران. در طول نمایش او حمل و نقل آگاهی خود را به, که از گرگ و کلاغ و حتی افراد دیگر است. او به معنای واقعی کلمه قادر به راه رفتن (یا پرواز) یک مایل در یکی دیگر از کفش.

سبوس را جدا از خود احساسات و نفس اجازه می دهد تا او را به درک درستی از دیگران که در واقع بازده تولیدی را تغییر دهید. حتی اگر Jaime وحشیانه معلول سبوس در ابتدای داستان وقتی که او برمی گردد به Winterfell سبوس نه تنها می بخشد و او است قادر به گرفتن چشم پرنده دیدگاه (جناس در نظر گرفته) و ببینید که چگونه این عمل ممکن است برای بهترین:

جیمی: "من متاسفم برای آنچه که من به شما."

سبوس: "شما نمی متاسفم پس از آن. شما تنها حفاظت از خانواده خود را."

جیمی: "من نه آن شخص دیگر."

سبوس: "شما هنوز هم خواهد بود اگر شما تا به حال تحت فشار قرار دادند من از آن پنجره. و من هنوز هم می تواند Brandon Stark."

سبوس ارائه می دهد همان نوع بخشش به Theon — یک شخصیت او اگر او هنوز هم صرفا انسان را به احتمال زیاد متنفر بودم و به دنبال انتقام در برابر. با وجود همه قتل Theon متعهد در برابر Starks در فصل دو در فصل هشت سبوس تصمیم به بخشش Theon و نشان می دهد او شفقت. پس از Theon دفاع سبوس در Winterfell در یکی از احساسی ترین ساخته لحظات فصل سبوس به نظر می رسد در Theon و می گوید: "شما یک مرد خوب است. با تشکر از شما." او در می یابد آن را در او به دیدن Theon با شفقت و این اجازه می دهد تا Theon امکان برای رستگاری. در راه همان, اگر Sansa و جان تا به حال ببخشند Theon در فصل گذشته او هرگز نمی خواهد از آن ساخته شده ایم به Winterfell به دفاع از سبوس در وهله اول.

نه تنها سبوس قادر به بخشش اما او قادر به حفظ تمرکز بر آنچه تولیدی به جای چه لذت بخش; برای جدا کردن آنچه در واقع بهترین برای رفاه همه درگیر از آنچه صرفا ارائه می دهد اولیه رضایت.

جیمی: "چرا شما آنها را بگویم؟"

سبوس: "شما نمی خواهد بود قادر به کمک به ما در این مبارزه اگر من اجازه دهید آنها را به قتل شما برای اولین بار."

آن است که دقیقا این ظرفیت است که اجازه می دهد تا سبوس در واقع شکستن چرخ به جای کمک به تبدیل آن; او قادر به استفاده از ترمیمی عدالت به جای retributive عدالت است. این کمک می کند تا مقابل او با نیروهای که در حال حرکت است Westeros برای قرن ها قبل از. زمانی که Tyrion است محاکمه در آخر Grey Worm اشیاء به او که ساخته دست پادشاه بر این اساس که او مرتکب خیانت و این که او "سزاوار عدالت است." اما سبوس در پاسخ گفت: "او فقط آن را کردم. او ساخته شده بسیاری از اشتباهات وحشتناک و او را برای رفتن به صرف بقیه عمر خود را رفع آنها." سبوس قادر به انجام عدالت در راه است که در واقع اجازه می دهد تا برای آشتی و سیستماتیک تغییر — پادزهر به کینه توز عدالت گرفتار شده است که Westeros برای مدت طولانی. این عدالت است که کمتر متمرکز بر چه کسی سزاوار و نه در آنچه که بهترین است برای همه درگیر. در حالی که سبوس شروع داستان شاهد یک عمل "پیر راه" یا retributive عدالت با ند استارک گردن زدن یک فراری از شب به تماشای سبوس آن به پایان می رسد توسط طلوع در یک راه جدید با یک عمل عدالت ترمیمی با استفاده از رحمتی به عنوان یک وسیله اجازه می دهد آنچه را شکسته بود و ثابت شده است.

این موضوعی اهمیت همدلی در "بازی تاج و تخت" نیز اجازه می دهد تا ما را به درک بیشتر در مورد چگونه آن سایه افکنده داستان از شخصیت های دیگر. بسیاری از شخصیت های اصلی' سفر آنها شامل پله به کفش از دیگران است. زمانی که جان برف می پیوندد شب تماشای بسیاری از دیگر اعضای جدید شروع به قلدر او هدف او و حتی گوشه ای او را در ثبات و قرار دادن چاقو به گلو او را. در حالی که جان است وسوسه به نفرت آنها گفت که آنها فقط حسادت او به دلیل بهتر شمشیرزن از آنها Tyrion هدایت او را بر روی یک مسیر متفاوت — او می گوید جان در مورد چگونه هر یک از آنها متولد ضعیف و ناتوان است و هیچ یک از آنها تا به حال یک "Ser Rodrick" به آنها میآموزد که چگونه به مبارزه در حال رشد است. او مجبور جان به در نظر گرفتن چقدر امتیاز او با برکت نسبت به آنها و به عنوان نتیجه Jon قادر به کار با آنها را به جای تبدیل شدن به دشمنان خود را. به جای مبارزه با او را شروع به درس دادن به دیگر برادران در مورد چگونه به مبارزه با شمشیر.

بعد از آن در جان سفر او را مجبور به دوست Wildings — یک گروه از مردم که بقیه دیده بان به طور مداوم به عنوان "وحشی" شده است و hellbent در قتل است. اما جان صرف بیش از یک فصل زندگی به عنوان یک wildling و در انجام این کار او رشد می کند به تحسین برخی از آنها و حتی می افتد در عشق با یک. بعد از این همدلی و شفقت او نسبت به Wildlings اجازه می دهد تا او را به دیدن آنها را به عنوان انسان و نه کافر و از آنجا که این, آنها قادر به همکاری با یکدیگر برای کمک به شکست White Walkers, که تا به حال بسیار بزرگتر ارتش نبود جان تلاش برای نجات Wildlings او قرار بود به نگه داشتن به عنوان دشمنان است. این است که فرم خود را از شکستن چرخ — Jon حاضر به ارتکاب بی فایده خشونت و اضافه کردن به ارتش مرده و به عنوان یک نتیجه وحدت ایجاد می شود نه تقسیم.

این مفهوم نیز نشان نمادین در Arya داستان. Arya سفر متمرکز شده است آموزش او با مردان بیچهره و تبدیل شدن به هیچ کس — صرفنظر خود خواسته های شخصی و هویت برای یک هدف بالاتر. او را مجبور به معنای واقعی کلمه راه رفتن در اطراف افراد دیگر کفش مبدل به عنوان آنها را و چهره خود را. در حالی که مردان بیچهره یک گروه از تروریستها را به قتل توسط بی طرف و صرفا انجام اراده خدا از مرگ و حتی گاهی اوقات مهربان مانند زمانی که آنها را بدون درد خودکشی برای کسانی که در جستجوی آن است.

در راه این همان چیزی است که مارتین انجام داده است و با داستان خود را به عنوان یک کل: او را بدست ما را به همدردی با طیف گسترده ای از شخصیت های نشسته در نقاط خود را از مشاهده برای ساعت ها و ساعت ها آموزش به طنین انداز با هر کس از راست قهرمانان به راز ظالم و قادر به دلسوزی برای همه مردم و نه فقط آنهایی که به ما و یا می دانم که بسیار مهم است برای شکستن الگوهای سیستمیک خشونت است.

در پایان "بازی تاج و تخت" برگ ما امیدوار توجه داشته باشید. این feudalistic سیستم چرخ که تبدیل شده و باعث تخریب در Westeros برای مدت طولانی است که در حال حاضر حداقل شروع به فرو ریختن — حاکمان دیگر به ارث برده اما انتخاب شده است. البته می توان گفت که چرخ نیست واقعا شکسته با توجه به اینکه یک الیگارشی همراه با خود انبوهی از مشکلات را حل نمی کند تمام مسائل اجتماعی است که Westeros, است, اما این مهم است به یاد داشته باشید که مارتین می خواستم به زمین در واقعیت و در واقع پیشرفت آهسته است. این امر بوده ام, عجیب و غریب برای اولین بار از این Westerosi شورای رفتن از سلطنت به دموکراسی در یک روز. اما این به این معنا نیست که پیشرفت به پایان رسید — این واقعیت است که Samwell Tarly حتی نشان می دهد این ایده دموکراسی در آخر نشانه ای از امید است که چنین پیشرفت بیشتر رخ خواهد داد حتی اگر آن را در طول عمر از شخصیت ما می دانیم. و حتی اگر حاکم و تغییر جامعه, خشن, کثیف روند — به عنوان نمونه مجادله در فینال شورای عالی صحنه — این یکی است که می تواند در مورد تغییر مثبت و ترک این جهان به مکانی بهتر برای کودکان و نسل های آینده است. در حالی که داستان شروع شد و با آمدن زمستان این پایان برگ ما در سخنان مارتین عنوان برنامه ریزی شده برای نهایی کتاب "رویای بهار." و ما با توجه زیبا اشاره به این که در نمایش نهایی صحنه به پایان می رسد که این سری فقط آن را به عنوان شروع با یک گروه از مردم از رفتن به جنگل های شمال دیوار. تنها در این زمان وجود ندارد وایت واکر به آنها خوش آمد می گوید; در عوض, فقط زمین باز: یک محل امن تر به آن Jon Snow می شود کودکان از فردا و به آنها trudge به بعد ما شاهد یک گیاه سبز peeking از زیر برف — نشانه آن است که زمستان است در نهایت آمدن به پایان است.

به عنوان "بازی تاج و تخت" در ادامه به برگزاری چنین مکان مهم در چشم انداز فرهنگی این مهم است که ما قادر به بحث در مورد داستان در راه است که به طور کامل محتضر معنای آن و تمام راه های ما ممکن است استفاده از آن تم به بررسی زندگی خود ما و جوامع که در آن زندگی می کنیم. این نیز مهم است که ما قادر به تجزیه و تحلیل انتقادی و بررسی داستان فکر کردن در مورد اینکه چرا این نویسنده ساخته شده است که انتخاب آنها ساخته شده به جای دادن به خشم نمی تواند انتهای خاص ما می خواستیم. این نه تنها به ما اجازه می دهد تا با دقت بیشتری قضاوت آثار هنری, اما آن را نیز اجازه می دهد تا ما را به گرفتن زیبایی و نبوغ زمینه داستان های بسیاری است که ما ممکن است در غیر این صورت از دست اگر ما بیش از حد سریع به قاضی. من امیدوارم که این تحلیل در این مقاله به ما اجازه انجام این کار با "بازی تاج و تخت" و این که به جای اجازه دادن به آن را غرق به توده ای از سولفات ما می توانیم به جای آن آمد آن را برای آنچه در آن واقعا است: عمیق و نوآورانه سهم به ژانر فانتزی و یکی از درخشان ترین داستان در تاریخ تلویزیون است.

نویسنده توجه داشته باشید: بسیاری از استدلال های موجود در این مقاله مطلع شده است و/یا با الهام از استدلال های ساخته شده توسط طرفداران دیگر از سری. سازنده ترین منابع برای این استدلال را می توان در بر داشت زیر:

وایت واکر

Jaime Lannister

Daenerys

سبوس

تماس با اسحاق Vaught در ivaught 'در' stanford.edu.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن