آشنایی با قیمت سیر سیاه لاغری در فروشگاه آریوکالا/09109483228

سیر سیاه چیست؟ سیر سیاه از طریق یک فرآیند تخمیر و پیری گسترده ایجاد می شود که در آن پیازهای سیر خام و سفید بی

توسط NEWSSALAM در 30 مهر 1401

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه از طریق یک فرآیند تخمیر و پیری گسترده ایجاد می شود که در آن پیازهای سیر خام و سفید بین 140 تا 190 فارنهایت (60 تا 87 درجه سانتیگراد) در رطوبت بالا برای دوره های طولانی - گاهی اوقات تا یک ماه نگهداری می شوند. این فرآیند باعث می شود رنگ، بافت و طعم کل لامپ تغییر کند.

 

Czerwony می‌گوید: «این به لامپ کمک می‌کند تا لطیف شود و به این رنگ بدبو و سیاه تبدیل شود.

 

افرادی که اولین بار ممکن است انتظار داشته باشند که سیر سیاه طعمی شبیه سیر برشته داشته باشد، اما مشخصات طعم آنها کاملاً متفاوت است: به جای کارامل کردن قندهای آن در حرارت بالا مانند سیر بو داده، سیر سیاه در دمای ثابت برای مدت طولانی نگهداری می شود، "کم و آهسته". فرآیندی که به آن طعم ملاس مانند و طعم ملایمی شیرین و بافتی چسبناک می دهد.

 

آیا سیر سیاه سالم است؟

با توجه به فرآیند تخمیر و پیری، Czerwony می‌گوید که مزایای سلامتی ذاتی سیر به سادگی تقویت شده و از حالت اولیه خود بهبود می‌یابد. با این حال، Czerwony هشدار می دهد که بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، ممکن است بخواهند هنگام استفاده از سیر سیاه در رژیم غذایی خود محتاط باشند.

 

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، سیر خون را کمی بیشتر رقیق می کند. اما اگر به آن حساسیت ندارید و هیچ نوع اختلال انعقادی خون ندارید، اینها تنها مواردی هستند که من به عنوان مضرات احتمالی پیدا کرده ام.

 

فواید سیر سیاه برای سلامتی بسیار گسترده است.

 

سلامت مغز را بهبود می بخشد

سیر سیاه یک ضد التهاب طبیعی است و از آنجایی که می دانیم التهاب در مغز می تواند حافظه را مختل کند یا عملکرد مغز را در طول زمان بدتر کند، سیر سیاه می تواند به سلامت کلی مغز کمک کند. چروونی می‌گوید: «ترکیبی وجود دارد که برخی از دانشمندان دریافته‌اند که مرتبط با بیماری آلزایمر است، و آنها فکر می‌کنند که اگر بتوانیم التهاب مغزی کمتری داشته باشیم، این ترکیب شیوع کمتری خواهد داشت و احتمال ابتلای افراد به آلزایمر را کاهش می‌دهد.»

 

حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد (مولکول هایی که در بسیاری از شرایط مانند بیماری قلبی یا سرطان نقش دارند) محافظت می کنند. سیر سیاه در نتیجه فرآیند تخمیر دو تا سه برابر بیشتر از سیر خام آنتی اکسیدان دارد. Czerwony می گوید: «وقتی ما به آنتی اکسیدان ها نگاه می کنیم، این به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. حتی برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد این ماده دارای خواص ضد سرطانی است و می تواند از کبد شما در برابر آسیب محافظت کند.

 

به تنظیم قند خون کمک می کند

داشتن قند خون بالا (هیپرگلیسمی) می تواند باعث عوارض شدیدی مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیه و آسیب عصبی شود، در حالی که قند خون پایین (هیپوگلیسمی) می تواند باعث تشنج، غش و مرگ شود. سطح نامنظم قند خون می تواند منجر به دیابت یا عوارض بعدی آن شود، اما مطالعات نشان می دهد که سیر سیاه به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. Czerwony می‌گوید: «برخی سیر سیاه دارای این پروبیوتیک است که به جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری کمک می‌کند. شاید این کمک کند که کمی اشتهای شما را کاهش داده و سطح قند خون شما را کاهش دهد. وقتی قند خون پایین تری داشته باشید، احتمال ابتلا به عوارض دیابت کاهش می یابد.

 

خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

سیر سیاه می تواند کلسترول "بد" LDL را کاهش دهد و کلسترول "خوب" HDL بدن شما را افزایش دهد. در نتیجه، این می تواند التهاب را در قلب و عروق شما کاهش دهد و در عین حال جریان خون را افزایش دهد. Czerwony می گوید: «به طور کلی، این به بهبود پروفایل چربی شما کمک می کند.

 

نحوه استفاده از سیر سیاه

از آنجایی که سیر سیاه بسیار تندتر از سیر خام و سفید است، Czerwony پیشنهاد می کند از سیر سیاه به روش های کوچک و قدرتمند برای شروع استفاده کنید.

 

او می‌گوید: «ممکن است مواد دیگر را تحت تأثیر قرار دهد. "من پیشنهاد می کنم از آن به عنوان طعم اصلی استفاده کنید."

 

برخی از رویکردهای رایج برای گنجاندن سیر سیاه در رژیم غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

آن را با یک وینگرت بالزامیک مخلوط کرده و با سالاد، ماهی کبابی یا گوشت قرمز همراه کنید.

آن را با کمی پیاز تفت دهید و از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید.

آن را به صورت مکعبی خرد کرده و در قالب زیتون مخلوط کنید.

چرخ کرده و با روغن زیتون و نمک دریا برای غوطه ور شدن نان مخلوط کنید.

آن را در سیب زمینی، هوموس یا سایر دیپ ها له کنید.

Czerwony پیشنهاد می‌کند برای هر حبه سیری که در یک دستور پخت نیاز است، از نصف آن هنگام پختن با سیر سیاه استفاده کنید و سپس مقدار بیشتری را در صورت نیاز اضافه کنید.

 

چروونی می گوید: «غذاهای سالم هنوز باید طعم خوبی داشته باشند. «سیر واقعاً آسان است و به غذاها طعم و مزه می بخشد. این شما را کمی سریعتر به اهداف سلامتی خود می رساند."

 

سیر سیاه را از کجا بخرم؟

سیر سیاه - پیاز کامل، میخک پوست کنده، پوره و غیره - را می توانید به صورت آنلاین در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و سوپرمارکت های تخصصی پیدا کنید. باید آن را در دمای اتاق نگهداری کنید تا زمانی که آن را باز کنید، و سپس باید آن را تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

 

قیمت سیر سیاه لاغری 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن