بحران آب و هوا بیش از 800 درصد هزینه دارد؟

(مجله پزشکی پرتقال) تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان پول مورد نیاز برای کمک به جوامع در مواجهه با شرایط اضطرا

توسط NEWSSALAM در 20 خرداد 1401

(مجله پزشکی پرتقال) تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان پول مورد نیاز برای کمک به جوامع در مواجهه با شرایط اضطراری مرتبط با آب و هوا بیش از 800 درصد در دو دهه گذشته افزایش یافته است زیرا بحران آب و هوا نیز به سرعت شتاب گرفته است.

وضعیت بحرانی آب و هوا

این گزارش که روز سه‌شنبه توسط آکسفام منتشر شد، نشان می‌دهد که نه تنها نیاز به کمک‌های مالی بشردوستانه سازمان ملل مربوط به آب و هوای شدید اکنون به شدت بیشتر از 20 سال پیش است، بلکه کشورهای اهداکننده نیز در برابر هزینه‌های سرسام‌آور بحران آب‌وهوایی ناکام هستند.

در سال 2021، تلفات اقتصادی رویدادهای شدید آب و هوایی تقریباً 329 میلیارد دلار در سطح جهان بود - سومین سال بالاترین رکورد و تقریباً دو برابر کل کمک های اهدایی کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیرتر در همان سال.

بین سال‌های 2000 تا 2002، سازمان ملل به طور متوسط ​​سالانه به 1.6 میلیارد دلار بودجه برای پروژه‌های بشردوستانه پس از حوادث شدید آب و هوایی نیاز داشت. از سال 2019 تا 2021، به طور متوسط ​​هر سال به دنبال 15.5 میلیارد دلار بود - افزایش بیش از 800٪.

علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که به ازای هر 2 دلار مورد نیاز برای رسیدگی به بلایای ناشی از تغییرات آب و هوایی، کشورهای کمک کننده ثروتمند تنها نیمی از آن را تامین می کنند.

"تاخیر به معنای مرگ است": گزارش جدید نشان می‌دهد که راه‌های سازگاری با بحران آب و هوا رو به اتمام است. در اینجا مواد غذایی کلیدی وجود دارد

مرگ افراد در شراطیط آب و هوای نامساعد

«تاخیر به معنای مرگ است»: گزارش جدید نشان می‌دهد که راه‌های سازگاری با بحران آب‌وهوایی در حال تمام شدن است. در اینجا مواد غذایی کلیدی وجود دارد

راسل آرمسترانگ، مدیر ارشد آب و هوای آکسفام آمریکا: «تغییرات آب و هوا در درجه اول به سیاه‌پوستان، بومیان و رنگین پوستان و سایر جوامع آسیب‌پذیر آسیب می‌زند و به بدترین شکل ممکن آسیب می‌رساند - معیشت، فرهنگ، سلامت و شیوه زندگی آنها را مختل می‌کند». مشاور سیاسی، به CNN گفت.

وی افزود: «اگرچه خسارات اقتصادی تغییرات آب و هوایی، که بین 300 تا 500 میلیارد دلار در سطح جهان تخمین زده می‌شود، با یارانه‌های دولت برای سوخت‌های فسیلی برابری می‌کند، درخواست‌ها برای راه‌حل‌ها شنیده نشده است».

از سال 2017، تقریباً 54 درصد از کشورهای توسعه یافته که مسئول علل بحران آب و هوا هستند، این درخواست‌های بشردوستانه سازمان ملل را برآورده کرده‌اند و کسری بودجه تا 33 میلیارد دلار را برجای گذاشته‌اند.

از پرداختن به جنگ‌ها گرفته تا کمبود مواد غذایی در سراسر جهان، محققان می‌گویند که بحران آب‌وهوایی فشار بیشتری را بر سیستم بشردوستانه سازمان ملل که از نظر مالی تحت فشار قرار گرفته است، وارد می‌کند.

تأثیر بلایای ناشی از تغییرات آب و هوایی، نابرابری‌هایی را تشدید می‌کند که قبلاً در زیرساخت‌های فیزیکی و اجتماعی یک کشور ایجاد شده است و بیشتر کشورهای کم‌درآمد را بیشترین ضربه را می‌زند.

چنین کشورهایی معمولاً فاقد زیرساخت‌های مناسب و پول لازم برای بازیابی از بلایا هستند.

بر اساس این گزارش، کشورهایی که بیشترین درخواست های مکرر در مورد بحران های شدید آب و هوایی را دارند عبارتند از افغانستان، بورکینافاسو، بروندی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، کنیا، نیجر، سومالی، سودان جنوبی و زیمبابوه.

انتشارات تاریخی باعث بحران آب و هوا شد. اما مطالعه نشان می‌دهد این کاری است که امروز انجام می‌دهیم که آن را می‌سازد یا می‌شکند

انتشارات تاریخی باعث بحران آب و هوا شد. اما این همان کاری است که ما امروز انجام می دهیم، آن را می سازد یا می شکند، مطالعه نشان می دهد

در همین حال، کشورهای ثروتمندی مانند ایالات متحده همچنان به انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای ادامه می دهند که این رویدادهای شدید آب و هوایی را تحریک می کند.

آرمسترانگ گفت: ایالات متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تاریخی آلودگی کربن، در قبال جامعه جهانی موظف است که مبارزه با تغییرات آب و هوایی را در اولویت قرار دهد و به پرداخت هزینه‌های تخریب ناشی از آب و هوای شدید کمک کند.

بر اساس این گزارش، درخواست‌های بشردوستانه سازمان ملل تنها بخش کوچکی را شامل می‌شود - تقریباً 7.5 درصد یا 474 میلیون از 3.9 میلیارد نفر تخمین زده شده - از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​که از زمان وقوع فجایع ناشی از تغییرات آب و هوایی گرفتار شده‌اند. آغاز این قرن

این گزارش در در فارسی کلاب منتشر شد که وزرا در شهر بن آلمان برای گفتگوهای آب و هوایی برای بحث در مورد موضوع «تلفات و خسارت»، که اساساً پرداخت وجوه از سوی جهان ثروتمند به کشورهایی که با تأثیرات شدیدتر بحران آب و هوا مواجه هستند، گفتگو می‌کنند، منتشر شد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
ایبوک رالی
تاریخ ثبت : 21 خرداد 1401

بهترین مرکز خرید کتاب‌های دیجیتال کدام است؟


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

آپشن‌ های بی مصرف خودروهای امروزی


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

رنو در بازار ایران


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

سریع ترین هاچ بک ها


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شرکت های فولکس واگن


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

چند شرکت خودروسازی معروف که ورشکست شدند


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شورولت کامارو


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

قدرتمندترین خودروهای جهان


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

مزایا و معایب فیات ۵۰۰