بک لینک چیست و چقدر در سئو تاثیر دارد؟

در طی سال ها، وبمستران سعی کردند برای سایتشان لینک هایی بسازند که رتبه بالاتری بگیرد و راه های زیادی را کشف کر

توسط NEWSSALAM در 20 مرداد 1400

در طی سال ها، وبمستران سعی کردند برای سایتشان لینک هایی بسازند که رتبه بالاتری بگیرد و راه های زیادی را کشف کردند که تعداد لینک ها را افزایش دهند. به جای انتشار محتوای سایت خود، شما می توانستید با سایر وبمستران در ارتباط باشید و تبادل لینک انجام دهید. سئو خارجی به کلیه اقدامات و استراتژی های سئویی گفته می شود که در خارج از صفحه سایت خود به منظور کاهش رتبه در نتایج موتور جستجو گوگل انجام می دهید. مزیت سئو خارجی برای صاحبان وب سایت ها چیست؟ زمانی که یک وب سایت ِ خارجی به وب سایت شما لینک می شود، یک "بک لینک" ایجاد شده است. هم چنین شانس اینکه آن محتوا، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، لایک بگیرد، بوک مارک (bookmarked) شود و در انجن های مختلف به اشتراک گذاشته شود، خیلی زیاد است. √ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.

خب تفاوتی که این سایت با سایت فوق دارد در قیمت ارائه شده است ، این سایت ماهیانه 400000 تومان بابت فروش بک لینک از مشتریان خودش دریافت میکنه. خب حالا اگر شما متوجه بشید که این ده نفر از آرایشگاه صدف بابت معرفی پورسانتی دریافت میکنند اهمیت شما بیشتر می شود یا کمتر؟ در اینجا گوگل متوجه می شود که سایت شما از ارزش زیادی برخورداری است که یک سایت معتبر دیگر، در موضوعی سایت شما را به عنوان مرجع انتخاب کرده است و به شما لینک داده است. با این کار اعتماد گوگل به سایت شما و همچنین به آن صفحه که در آن موضوع مرجع قرار داده شده است بیشتر می شود. برای مثال، اگر کسی از یک مقاله خوشش بیاید و لینک آن را در بلاگ یا وب سایتش به عنوان مرجع قرار دهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگوید که این صفحه، حاوی مطالب ارزشمندی است. یکی از مزیت های اصلی سئو خارجی این است که، وب سایت شما در سرپ (SERP)، رتبه بالاتری کسب می کند. آن سایتی که لینک های خارجی بیشتر، با ارزش تر و قوی تر داشته باشد، جایگاه بالاتری را کسب خواهد کرد.

و در نهایت، انگار وارد یک چرخه ای می شوید همه چیز برای شما محیا می شود تا ساییتان قوی تر شود. شاید به جرات بتوان گفت که لینک سازی به عنوان مهم ترین عنصر در سئوی خارجی وب سایت های مختلف محسوب می شود و شما باید بتوانید لینک سازی وب سایت خود را برای رسیدن به وضعیت سئوی خارجی مطلوب تقویت کنید. در این شرایط از آنها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند. شما می توانید با ایجاد یک محتوای خوب و قرار دادن آن در سایت های پربازدید و مرتبط با کسب و کارتان مشتریان زیادی جلب کنید. خودتان را در فضای متناسب با موضوع کسب و کار به دیگران بشناسانید. چگونه بک لینک کسب کنیم؟ وبسایتی که با کیفیت باشد و مطالب خوب ارائه دهد، احتمال اینکه بک لینک بگیرد، خیلی زیاد است. برای اینکه حقوق بگیر بودن برام حس بدی داشت و مثل برده بودم از تیم جدا شدم و تصميم گرفتم کار مستقل خودمو شروع کنم.

نکته سه: بعید میدونم در محیط وب بتونید پاسخ این سوال “من میخوام برای سایتم بک لینک بخرم چطوری و از کجا بخرم” رو پیدا کنید، منابعی که برای اموزش ساخت بک لینک وجود داره بسیار ناقص هست و اصلا در هیچ سایتی غیرممکنه کامل درباره بک لینک صحبت کنن، من خودم سال ها هست قصد دارم یک سری مقالات جامع درباره بک لینک بنویسیم ولی متاسفانه نتونستم. وقتی به دنبال ایجاد لینک به وبلاگ خود هستید ، سعی کنید وبلاگ ها و وب سایت هایی با روابط عمومی 3 و بالاتر پیدا کنید. اینها یک نوع لینک با ارزش هستند که می توان از طریق روابط عمومی و پست مهمان به دست آورد. دایرکتوریهای عمومی نوع دیگری از بکلینکهای پولی هستند. به عنوان مثال شما برای خرید لباس به رنگ، نوع پارچه ، سایز و نوع دوخت دقت میکنید و خرید خود را انجام میدهید .خب حالا برای خرید لینک به چه چیزی باید نگاه کنیم.

به عبارت دیگر با استفاده از رپورتاژآگهی میتوانیم محصول خود را به صورتی تبلیغ کنیم که در نگاه اول، خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن مقاله نشود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برای وب سایت هایی که با آنها شریک هستید توصیفی ارائه دهید. برای مثال می توانید یک متن یا به اصطلاح انکر تکست را به صفحه سایتتان لینک دهید؛ می توانید یک عکس و یا حتی آدرس همان صفحه را به عنوان لینک به آن قرار دهید. برای استفاده از این سرویس از این لینک در وبسایت موز استفاده کنید. یعنی میتوانید از این لینکها برای افزایش ترافیک سایت و طبیعی کردن ساختار لینک سازی خود استفاده کنید. یک لینک عادی دو نوع ویژگی قابل درک برای سئو و ربات های گوگل دارد. اما داده های حاصل از عوامل مختلف در رتبه بندی موتورهای جستجو، نشان می دهد که سئو خارجی، بیش از 50% در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار است.

بسیاری از این فاکتورها اثبات شده است، اما برخی دیگر فقط حاصل گمانه زنی هاست. هرچند تمامی فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو همیشه شرح داده شده، ولی میزان اهمیت هرکدام از این فاکتورها قابل محاسبه نیست؛ آنچه که به طور قطع می توان بیان کرد، تاثیر تقریبا حداکثری بک لینک های موثر در ارزش یک وب سایت است. کافی است در انجمن های گفتگو ایرانی و خارجی ثبت نام کنید و مقالاتی در زمینه فعالیت خود در آن منتشر کنید و در انتهای مقاله وب سایت خود را به عنوان منبع درج کنید و سپس از کاربران انجمن بخواهید در مورد مقاله شما نظرات خودشون را بنویسند . به عنوان مثال می توانید یک مقاله فنی بنویسید یا پست هایی را ارسال کنید که واقعا اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب دارد. آنها لینک سایت خود را در امضا درج می کردند تا در تمامی پست هایشان نشان داده شود. این زمان حتی می تونه بیشتر هم بشه و هیچ زمان دقیقی برای این مورد در هیچ منبعی ذکر نشده و تمامی زمان های اعلام شده تنها گمانه زنی و مطابق با تجربیات هستن. موتور جست و جوی گوگل هیچ وقت الگوریتم های خود را اعلام نمیکند و تمامی آنها را به صورت سکرت نزد خود نگه میدارد.

به این ترتیب هنگامی که شما با صاحب سایت تماس برقرار میکنید میتوانید لینکهای شکسته او را با مقالات خود جایگزین کنید. بسیاری از افراد با پرداخت هزینههای زیادی تلاش میکنند برای سایت خود بک لینک بسازند. مشکل “هاست های سئو” این است که اکثر آنها دارای ردپا هستند که نشان می دهد همه آنها برای یک ارائه دهنده هستند. برخی از سایتها سرویس تبادل رایگان بک لینک ارائه میدهند. برای گرفتن لینک از سایتها زیاد عجله به خرج ندهید. خب یک سایتی در دنیای به صورت روزانه سایتها را بررسی میکند و گفته بر اساس مطالعات و تحقیقات من گوگل به این موارد اهمیت بیشتری میدهد. در سال ۲۰۱۴ نیز برای انکه وبمستران را مجبور کند بک لینک های با کیفیت و حقیقی داشته باشند ، شروع به بررسی دستی نمود تا بدین شکل افراد سئوکار کمتر بسراغ بک لینک های فیک و بی مورد بروند. چگونه می توان بک لینک ها را از وب سایت خود حذف نمود؟ همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن