خودرو جک j5 را با ام جی 360 مقایسه کنید

خودروهای جک در بین ایرانیان از نام‌آشناترین خودروهاست و موردپذیرش واقع‌شده‌اند. جک j5 نیز از این قاعده مست

توسط NEWSSALAM در 5 شهریور 1399


هشت آپلود
خودروهای جک در بین ایرانیان از نام‌آشناترین خودروهاست و موردپذیرش واقع‌شده‌اند. جک j5 نیز از این قاعده مستثنا نیست. عرضه جک j5 در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک، از سال 1393 در ایران توسط کمپانی کرمان موتور آغاز و فروش فوق‌العاده‌اش در ایران در سال 1396 پایان یافت.
و اما خودروی دیگر موردبحث ما، ام جی 360 که ازنظر مقبولیت کم از آن ندارد، سال 1396 آغاز فروش این خودروی چینی در ایران بود که توسط نمایندگی مدیاموتورز عرضه شد. این خودرو نیز دارای دو تیپ دنده‌ای و همچنین اتوماتیک می‌باشد. در ادامه تلاش شده تفاوت‌ها و ویژگی‌های مهم ذکر شود. در هر مدل حالت دنده‌ای و اتوماتیک در نظر گرفته‌شده است.


هشت آپلود
مشخصات فنی
جک j5 اتوماتیک برای تولید قدرتی معادل با 141 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن متر از موتوری 1.8 لیتری گیربکسی با 4 دنده اتوماتیک که در این ماشین تعبیه‌شده، استفاده می‌کند و همچنین برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 10.5 ثانیه زمان لازم است. حداکثر سرعت در این ماشین هیجان‌انگیز، 175 کیلومتر بر ساعت و هر صد کیلومتر طی شده این ماشین 7.6 لیتر از سوخت را مصرف می‌کند؛ اما مدل دنده‌ای ماشین ذکرشده با موتور 1.5 لیتری نیرویی برابر با 111 اسب بخار می‌تواند تولید کند اما با شتابی معادل 10 ثانیه که اندکی تفاوت ایجاد می‌کند. 6.6 لیتر میزان سوختی است که حالت دنده‌ای j5 در صد کیلومتر مصرف میکند.
ام جی 360 اتوماتیک 4 سیلندره با نیروی پیش برنده 110 اسب بخار و گشتاوری معادل با 135 نیوتن متر شناخته می‌شود. نهایت سرعت این ماشین در 170 کیلومتر بر ساعت با شتابی برابر 13.9 ثانیه تعریف‌شده است. در مقدار مصرفی سوخت آن 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر آمده است؛ در برابر حالت اتوماتیک، نیروی 360 دنده‌ای چیزی کمتر از حالت اتوماتیکش ندارد و همچنین درنهایت سرعت هم باهم برابری می‌کنند؛ با این تفاوت که در حالت دنده‌ای صفر تا صد کیلومتر به 11 ثانیه زمان نیاز دارد.


امکانات رفاهی
هشت آپلود
خودرو های چینی در هرچه ضعیف یا قوی باشند معمولا به رسم دیرینه در بخش آپشن ها و امکانت رفاهی در مقابل رقبای همرده خود کم نمی آورند و معمولا لیستی بلند بالا از امکانات در این خودرو ها وجود دارد که باعث خوشحالی مصرف کنندگان بخصوص مصرف کنندگان ایرانی خواهد شد.
جک j5 اتوماتیک دارای نمایشگر مرکزی است و برای رفاه سرنشینان 6 اسپیکر قرارگرفته شده است. برای سیستم تهویه خودرو جای نگرانی نیست، این خودرو دارای سیستم تهویه خودکار می‌باشد. برای رفاه راننده سیستم اتو لایت، چراغ مه شکن عقب و جلو، دکمه‌های کنترلی بر روی فرمان لحاظ شده، صندلی‌ها روکش چرمی دارند و صندلی‌های جلو قابلیت تغییر به 8 حالت به‌صورت دستی دارند. مدل دنده‌ای در امکانات رفاهی کم از مدل اتوماتش ندارد.
ام جی 360 اتوماتیک برای دید راننده سیستم دی لایت و چراغ مه شکن عقب را در نظر گرفته و دکمه‌های کنترلی و حساس به‌سرعت بر روی فرمان با روکش چرمی قرار گرفته شده است. مانیتور لمسی 8 اینچی در جلوی خودرو و سیستم صوتی 4 اسپیکره برای سرنشینان قابلیت هندزفری دارد. مدل دنده ای دارای تفاوت هایی است. مانیتور و سیستم دی لایت و نیز دکمه های قرار گرفته بر فرمان در این مدل حذف شده ولی سایر امکانات ذکرشده پابرجاست.
هشت آپلود
ایمنی
جک j5 در آزمایش‌های ایمنی سربلند بیرون آمده است و دارای 5 نشان ایمنی از موسسه ایمنی c-ncap است؛ بااین‌حال دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو تعبیه شده. حس‌گر عقب و فشار باد تایر و نیز قابلیت توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل از سیستم‌های هشداردهنده و سیستم ترمز این مدل از خودروهای جک است.
ام جی 360 نیز مانند خودروی رقیب خود در بحث ما، توانسته 5 نشان ایمنی را کسب کند و می‌توان مانند خودروی رقیبش سیستم‌های ترمز را از آپشن های این دو دانست؛ ولی در مورد سیستم تنظیم باد تایر در اینجا جک جی 5 از ام جی 360 پیشی می‌گیرد.


طراحی

جک جی ۵ دارای طراحان به نامی است که برای همگان شناخته‌شده‌اند و در طراحی زبانزد هستند. ظاهر خشن این خودرو توانسته در دل خریداران ایرانی‌اش جایی باز کند. چرم به‌کاررفته در صندلی‌ها و فرمان احساس نرمی و راحتی ملایمی برای سرنشینانش به ارمغان آورده و از خودروهای لوکس عقب نمانده است. فضای راحت و قابل قبولی که به دلیل وجود فاصله دو محور عقب به وجود آمده است، برای سرنشینان عقب رضایت‌بخش است. سانروف ازجمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو است. هر دو مدل اتوماتیک و دنده‌ای در ظاهر باهم برابری می‌کنند.
ام جی 360 ظاهری ساده‌تر اما دلپذیر، بدون خطوط حجم دهنده و تندوتیز، ظاهری عامه‌پسند دارد و ازنظر ابعاد با j5 برابری می‌کند. صندلی‌ها و فرمان چرمی علاوه بر حس راحتی، ظاهری زیبا و لوکس به داخل خودرو می‌دهد. زیر آرنجی جلو و عقب برای قرارگیری بهتر و راحت‌تر سرنشینان، ازجمله طراحی‌هایی است که خریداران را برای داشتن خودرویی لوکس و شیک و راحت می‌فریبد.

منبع: قیمت جک j5 چقدر است؟ 

آخرین مطالب