داده های جدید در مورد سلاح های بازیابی شده در مورد افزایش خشونت در سال 2020 چه چیزی می تواند به ما بگوید؟

[ad_1] این مقاله با همکاری FiveThirtyEight و دنباله، یک اتاق خبر غیرانتفاعی گزارش خشونت با اسلحه.

توسط NEWSSALAM در 18 آذر 1400
[ad_1]

این مقاله با همکاری FiveThirtyEight و دنباله، یک اتاق خبر غیرانتفاعی گزارش خشونت با اسلحه.

در مارس 2020، زمانی که اولین شیوع کووید-19 در ایالات متحده شروع شد، آمریکایی ها به فروشگاه های اسلحه هجوم آوردند. در مجموع، غیرنظامیان در طی 9 ماه آینده حدود 19 میلیون سلاح گرم خریداری کردند که هر رکورد فروش سالانه را شکست. در همین حال، تیراندازی ها در سراسر کشور افزایش یافته است و ده ها شهر رکوردهای قتل را به ثبت رسانده اند.

با پیشرفت بیماری همه گیر و افزایش فروش تسلیحات همراه با تیراندازی، محققان از ارتباط بین این دو روند متقاطع متحیر می شوند. آیا افزایش جرایم خشن با افزایش فروش اسلحه در سال گذشته مرتبط بود؟ ممکن است سال‌ها پاسخ قطعی برای این سوال نگیریم، اما داده‌های جدید از اداره الکل، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره، برخی از اولین شواهد را نشان می‌دهد که یک پیوند وجود دارد.

داده‌های ATF نشان می‌دهد که در سال 2020، پلیس تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2019 سلاح‌های کوتاه‌مدت «جنایت» پیدا کرده است - در این صورت، سلاح‌ها ظرف یک سال پس از خرید کشف شدند - نسبت به سال 2019. مقامات مجری قانون معمولاً آن را زمان کوتاهی در نظر می‌گیرند. جرم به عنوان نشانگر این است که یک اسلحه گرم با نیت مجرمانه خریداری شده است، زیرا اسلحه با پنجره باریک بین فروش و بازپرداخت احتمال کمتری دارد که صاحب آن را تغییر دهد. در مجموع بیش از 87000 سلاح از این دست در سال 2020 کشف شد که تقریباً دو برابر حداکثر قبلی است. و نزدیک به 68000 سلاح در سال 2020 با زمان جرم کمتر از هفت ماه کشف شد (به این معنی که احتمال خرید آنها در سال قبل کمتر بود).

به بیان واضح تر، هزاران سلاح خریداری شده در سال 2020 تقریباً بلافاصله برای جرم و جنایت مورد استفاده قرار گرفتند - برخی بلافاصله پس از فروش. طبق سوابق پلیس، تپانچه 9 میلی‌متری برتا که توسط مردی اهل آرلینگتون از رهن‌فروشی و جواهرات عمو دان در دالاس خریداری شد، چنین بود. ماموران 24 ساعت بعد در جریان دستگیری مواد مخدر اسلحه را از صاحبش کشف و ضبط کردند. در مثالی دیگر، مردی از لاردو، تگزاس، به مادرش حمله کرد و سپس با تفنگ Smith & Wesson M&P 15-22 خود در ژوئیه 2020 به سمت پلیس تیراندازی کرد. این اسلحه تنها سه ماه قبل از Cabela's در آمون، آیداهو خریداری شد.

جولیا شلیمر، محقق در برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، پس از بررسی داده‌های ATF گفت: «به طور کلی، فکر می‌کنم می‌توانیم بگوییم که افزایش فروش اسلحه ممکن است به افزایش جرم و جنایت کمک کرده باشد».

او افزود، اما این امکان نیز وجود دارد که افزایش فروش تسلیحات تنها مسئول افزایش بازیابی در کوتاه مدت به جرم نباشد. شلیمر پیشنهاد کرد که استفاده بهتر از فناوری ردیابی اسلحه توسط پلیس ممکن است منجر به زمان کوتاه‌تر ردیابی جرم شود، حتی اگر تعداد سلاح‌های کشف‌شده توسط مجری قانون یا فروخته‌شده به مردم تغییر نکند.

ردیابی سلاح فرآیندی است که در آن پلیس جزئیات یک سلاح گرم پیدا شده را به ATF ارسال می کند و سپس اطلاعاتی مانند سازنده سلاح، خرده فروش اصلی، تاریخ خرید و زمان جنایت و سایر اطلاعات را ارائه می دهد. همانطور که The Trace قبلا گزارش داد، ATF مدتهاست که برای متقاعد کردن مجریان قانون محلی برای ردیابی همه سلاح های کشف شده آنها تلاش کرده است. انطباق در دهه گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما بسیاری از آژانس ها هنوز در ردیابی سلاح ها ناکام هستند.

محققانی که برای این داستان مصاحبه کردند، هشدار دادند که تعداد سلاح‌های کشف‌شده و ردیابی شده توسط مجریان قانون همیشه تعداد جنایات اسلحه را در یک سال مشخص نشان نمی‌دهد. به عبارت دیگر، عواملی که منجر به افزایش تعداد سلاح‌های جنایت کوتاه‌مدت در داده‌های ATF می‌شود، ممکن است جدا از عوامل مؤثر در خشونت اسلحه باشد.

شلیمر گفت، با این حال، در مقایسه با سال 2020، زمانی که خرید تسلیحات به اوج بی‌سابقه‌ای رسید، هیچ افزایشی در فروش وجود ندارد و به طور قابل‌توجهی دامنه سلاح‌های اخیرا خریداری شده را که می‌توانند به طور بالقوه در صحنه‌های جنایت ظاهر شوند، گسترش می‌دهد.

همانطور که داده‌های ما نشان می‌دهد، تعداد مطلق سلاح‌های کشف‌شده و ردیابی شده اندکی قبل از جرم در سال 2020 به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما از آنجایی که فروش در سال گذشته نیز افزایش یافته است، منطقی است که انتظار داشته باشیم این تعداد نیز افزایش یابد. سپس بررسی این نکته مفید است که آیا میزان بازیابی سلاح در زمان کوتاه تا جرم نیز افزایش یافته است. به عبارت دیگر: سهم بیشتری از سلاح های فروخته شده در سال 2020 نسبت به سال های گذشته در صحنه های جرم و جنایت بوده است؟

داده‌ها نشان می‌دهد که در حالی که سهم سلاح‌های کشف‌شده و ردیابی‌شده در مدت زمان کوتاه نسبت به جرم و جنایت نسبت به تعداد کل سلاح‌های فروخته شده افزایش یافته است، اما میزان این افزایش غیرعادی نیست. در واقع روند سال 2013 را ادامه می دهد.

از لحاظ تاریخی، کاهش و جهش در فروش اسلحه به شدت با تعداد سلاح‌هایی که اخیراً خریداری شده توسط پلیس در یک سال معین کشف شده است، مرتبط نبوده است. دانیل وبستر، مدیر مرکز پیشگیری و سیاست خشونت با اسلحه در دانشگاه جان هاپکینز، گفت: داده‌های محدود موجود نشان می‌دهد که فروش اسلحه پیش‌بینی ناقصی از بازیابی تعداد اسلحه‌هایی است که اخیراً خریداری شده است: در 10 سال گذشته، اسلحه فروش بدون افزایش متناسب در بازیابی در مدت زمان کوتاه تا جرم افزایش یافت. به طور مشابه، فروش تسلیحات اغلب کاهش می یابد در حالی که بازیابی افزایش می یابد.

وبستر گفت که متغیرهای اضافی احتمالاً در تغییر تعداد سلاح ها در زمان کوتاه تا جنایت کشف شده و ردیابی شده توسط پلیس نقش دارند. اما او خاطرنشان کرد که از آنجایی که محققان فقط به داده‌های ردیابی کل دسترسی دارند، دیدن این متغیرها دشوار است. او گفت: «در حالت ایده‌آل، شما مایلید بین جنایاتی که توسط کسانی که اسلحه خریداری کرده‌اند و جنایاتی که به سمت افراد دیگر انجام می‌شود، تفاوت قائل شوید. قانون فدرال در حال حاضر ATF را از اشتراک گذاری داده های ردیابی دقیق با عموم محدود می کند.

اریک لانگ نکر، سخنگوی ATF، گفت که گمانه زنی در مورد دلیل افزایش بازیابی در کوتاه مدت به جرم توسط آژانس، "نامناسب" خواهد بود.

جیم بوئرمن، رئیس پلیس سابق کالیفرنیا که به عنوان کارشناس ارشد در مرکز سیاست جنایی مبتنی بر شواهد خدمت می‌کند، گفت که اگرچه داده‌های جدید ممکن است شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر ارتباط علی بین فروش اسلحه و جرم و جنایت، سلاح‌ها ارائه نکنند، اما اهمیت تحقیقات بیشتر. «داده‌هایی مانند این بیشتر سؤال می‌پرسند تا پاسخ دهند، اما این یک فراخوان آشکار برای جرم‌شناسان برای انجام تحقیقات در این زمینه است».


با این حال، تحقیقاتی که ما داریم نشان می‌دهد که رونق فوری دسترسی به سلاح‌های گرم تقریباً همیشه منجر به اوج‌های مربوط به خشونت می‌شود.

دکتر گارون وینتموت، که سرپرست برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت در دانشگاه کالیفرنیا دیویس است، گفت که از اینکه بزرگترین افزایش دسترسی به سلاح گرم در تاریخ دست به دست هم داده و خشونت را به موازات آن افزایش داده است، تعجب نکرده است.

اما تا کنون، تیم او برای یافتن یک رابطه علّی تلاش کرده است. در ماه ژوئیه، او و شلایمر مقاله‌ای را با هم نوشتند که به دنبال بررسی تأثیر، در صورت وجود، رونق فروش این بیماری همه‌گیر بر جرایم خشن بود. ارتباطی پیدا نکرد در عوض، آنها به این نتیجه رسیدند که بیکاری، نابرابری اقتصادی و فاصله گذاری فیزیکی تشدید شده توسط همه گیری، پیش بینی کننده های بسیار قوی تری برای افزایش خشونت هستند. یافته‌ها با نظریه‌های محققان، فعالان پیشگیری از خشونت و مجرمان سابق در مورد علل اصلی خشونت با اسلحه مطابقت دارد.

وینتموت گفت که یافته های او نباید اهمیت داده های جدید ATF را تضعیف کند. او اشاره کرد که مطالعه او فقط انجمن های سطح ایالت را ارزیابی می کند و قبل از انتشار داده های ATF در مورد زمان وقوع جرم تا سال 2020 منتشر شد.

"ممکن است رتبه بندی آماری مشارکت های هر یک از آنها دشوار یا غیرممکن باشد [phenomena] وینتموت گفت: «تا زمانی که خشونت افزایش یابد، انجام دهید. اما نکته اصلی این است که اگر تحقیقات قبلی به تأخیر بیفتد و افزایش دسترسی به افزایش خشونت مرتبط باشد، زمان بسیار دشواری در پیش خواهیم داشت.»

دانیل ناس در این گزارش مشارکت داشت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن