مراقبت از فیشورسیلانت در مجله هروی دنتال

کمد در سمت دستیار نیازهای ذخیره سازی کافی برای بازدهی بیشتر و پشتیبانی لوازم مصرفی که ممکن است در طی عمل مورد

توسط NEWSSALAM در 16 شهریور 1401

کمد در سمت دستیار نیازهای ذخیره سازی کافی برای بازدهی بیشتر و پشتیبانی لوازم مصرفی که ممکن است در طی عمل مورد نیاز باشد فراهم می کند. اگر ترجیح می دهید که کمد در هر دو طرف اتاق درمان باشد، باید توجه داشته باشید که عرض اتاق تا حداقل 3 متر افزایش یابد. سقف را به عنوان یک دیوار پنجم و عنصر تزئینی در نظر بگیرید که بیمار حین دراز کشیدن روی یونیت می تواند به آن نگاه کند. ارتفاع ایده آل سقف برای یک اتاق 3.5 در 2.7 متری، باید حدود 3 متر باشد. انواع دندان مصنوعی در آمریکا اغلب اتاق ها ارتفاع 8 فوتی معادل 2.4 متر دارند که برای اغلب پزشکان تعجب آور بود که با یک تغییر جزئیِ یک فوتی! چه میزان فضا مثبت تر و بهره وری و بازخورد بهتر شده بود. این ارتفاع بلندتر سقف، حس باز بودن فضا، حمایت و حس استقبالی گرم را در اتاق درمان ایجاد می کند. با توجه به قرار دادن وسایل روشنایی عمومی، بهتر است که محل قرارگیری آن ها در سقف، روی سر بیمار تنظیم شود، نه لزوما به طور مستقیم در وسط اتاق.

سفید کردن دندان را می توان در مطب یا در خانه انجام داد. اما عاقلانه است که سفید کننده را از دندانپزشک خود تهیه کنید. محصولات سفید کننده بدون نسخه همیشه آن چیزی را که اکثر مردم می خواهند روشن نمی کنند. سفید کردن با لیزر یک روش سفید کردن دندان است که در آن لثه ها با یک سد لاستیکی پوشانده می شود و یک ماده شیمیایی سفید کننده روی دندان ها اعمال می شود. سپس پرتوی از لیزر آرگون که برای تسریع فرآیند بلیچینگ در نظر گرفته شده است بر روی دندان ها پخش می شود. این لیزر ماده شیمیایی سفید کننده را فعال می کند و رنگ دندان را روشن می کند. گفته می شود که سفید کردن با لیزر در مقایسه با سایر روش ها در سفید کردن دندان شش برابر موثرتر است. باندینگ دندان یک روش عالی برای افرادی است که دندان هایشان عمیقاً لکه دار شده است.ماده باندینگ کامپوزیت معمولاً همان است که برای پرکردن دندان سفید استفاده می شود.

این ابزار شبیه ابزار قرون وسطایی است اما یک وسیلهی پیشگیرانه دندانپزشکی است. در حالی که انبرک دندانپزشکی برای برداشتن جرمها و پلاکهای مختصر دندانی به کار برده میشود، اسکالر برای برداشتن جرمها و پلاکهای انباشته شدهی بزرگتر به کاربرد دارد. بیشتر بیماران که به جرمگیری نیاز دارند، مشکلات شدیدتری در لثه دارند اما همه افراد درجاتی از انباشتگی جرمها و پلاکها را روی دندان خود دارند. زمانی که شما غذا میخورید و میآشامید، ذرات ریز مانند شکرها و اسیدها به دندانهای شما میچسبند و باکتریها ایجاد میشوند. این باکتریهای برای دندان مضر بوده و باعث پوسیدگی دندان میشوند. با این که با مسواک کردن و کشیدن نخ دندان میتوان برخی از این پلاکها را تمیز کرد اما در برخی موارد برای پاک کردن جرمهای روی دندان باید از این ابزار کمک گرفت. با کمک اسکالر میتوان پلاکها را تراشید و در حالی که این کار لزوماً راحت نیست اما از افتادن و از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی جلوگیری میکند.

هر چند به سبب تکنولوژی مدرن مورد استفاده در روش ایمپلنت دیجیتال، هزینه آن نسبت به ایمپلنت دندان سنتی کمی بیشتر است؛ اما مزیت هایی دارد که این افزایش قیمت را توجیه می کند. در ادامه ایمپلنت دیجیتال را با روش های سنتی آن به طور کامل مقایسه خواهیم کرد. تکنیک جایگذاری ایمپلنت دیجیتال جهت حفظ ساختار لثه، استخوان فک و جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و استخوان به کار میرود. در این روش بعد از بی حسی موضعی ، لثه به قطر ایمپلنت پانچ میشود و از همان محل پانچ لثه، ایمپلنت جای گذاری میشود. همانطور که گفته شد، ایمپلنت دیجیتال به روش جدید کاشت دندان گفته میشود، که در آن از تکنولوژی و فناوری جدید استفاده میشود. با انتخاب این نوع ایمپلنت به عنوان روش درمان خود، از مزایای بسیار آن بهره مند خواهید شد، که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. قابل ذکر است که تمامی کلینیکها دستگاههای مورد نیاز این نوع ایمپلنت را ندارند.

تاج به عنوان کلاه دندان می باشد. هنگامی که دندان ضعیف و یا به مقدار زیاد تخریب شود، برای بهبود شکل، اندازه و ظاهر دندان از تاج استفاده می کنند. بیشتر تاج ها، 5 تا 15 سال باقی می مانند. یکی از درمان های دندانپزشک زیبایی بلیچینگ می باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ که دارای دو درمان خانگی و مطب می باشد باعث سفیدی دندان ها می شود این روش یکی از ارزان ترین تکنیک های سفید کردن دندان است. میناکاری، یک روش سریع و بدون درد می باشد. این روش برای تصحیح عیوب کوچک مانند دندان های ناهموار و یا دندان های روی هم گرفته، استفاده می شود. نتیجه فورا بدست می آید و نیازی به بیهوشی نیست. اغلب به همراه مینا کاری، سفید کردن، روکش کردن (ونیر) و باندینگ نیز انجام می شود. باندینگ دندان عملی است که در آن مواد رزین رنگ دندان ( مواد پلاستیکی با دوام)، به دندان استعمال شده و با تاباندن نور خاصی سخت می شود و در نهایت به دندان میچسبد تا لبخند را زیبا سازد.

درمان ریشه یک درمان رایج در این رشته است. ایر ابریژن / میکرو ابریژن (air abrasion/micro abrasion): در این روش بدون استفاده از دریل سطح دندان را با هوا و مواد ساینده مورد سایش قرار میدهند. ارتودنتیست (orthodontist): ارایهدهنده خدمات بهداشت دهان که در تشخیص، پیشگیری و درمان مال اکلوژن دهان و دندان و ساختارهای اطراف آن تخصص دارد. این متخصص باید موقعیت دندان را با حرکت دندان داخل استخوان با استفاده از نوارها ، سیم، براکت ، و دیگر وسایل اصلاحی و یا ریتینر متحرک یا ثابت ، اصلاح کند. ارتودنسی (orthodontics): تخصصی در حوزه ی دندانپزشکی که با استفاده از براکت ، ریتینر ها و سایر وسایل دندانپزشکی فانکشن و موقعیت نامطلوب دندان ها را اصلاح میکند . استخوان آلوئول (alveolar bone): استخوان اطراف ریشه که دندان را در محلش محکم میکند. از دست رفتن این استخوان نشانه ی بیماری پریودنتال میباشد. استخوان فک (jawbone) : یکی از استخوان های صورت که شامل استخوان آلوئول است که از دندان ها حمایت میکند.

کشور کانادا ۹ گرایش تخصصی دندانپزشکی دارد که همه این رشته ها توسط CDAC (سازمان ملی ارزیابی دندانپزشکی در کانادا) تائید شده است. این گرایش از دندانپزشکی در کانادا، مربوط به کنترل و تشخیص بیماری های دندانی است. این گرایش تخصصی رشته دندانپزشکی در کانادا، به تشخیص، پیشگیری و کنترل بیماری های دهان و دندانی می پردازد. هدف از تحصیل در این رشته، تلاش برای ارتقاء دهان و دندان است. دندانپزشک بهداشت عمومی شخصی است که با موفقیت برنامه آموزشی بهداشت عمومی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و در سازمان ها و بخش های دندانپزشکی مختلف می تواند مشغول به کار شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمان بهداشت عمومی دندانپزشکی در کانادا به این سایت مراجعه فرمایید. ریشه شناسی دندان یا اندودنتیست به مشکلات مربوط به ریشه دندان، پر کردن کانال ریشه، حفاظت پالپ، سفید کردن دندان و ضد عفونی کردن کانال دندان می پردازد. روکش دندان شیری کودکان  این رشته با آسیب شناسی و فیزیولوژی سر و کار دارد.

شرکتهای مراقبتهای پزشکی سوئد عمدتا از طریق مالیات تأمین میشود و کیفیت کلی آنها بالا است. در این مقاله قصد داریم تا با این شرکتها و عملکرد آنها آشنا شویم. به عنوان مثال یک نمونه خاص از برتری این شرکتها در سوئد را میتوان بیمارستان دانشگاه کارولینسکا دانست که در مارس 2021 در بین بیمارستانهای 25 کشور، به عنوان هفتمین بیمارستان برتر جهان رتبه قابل توجهی را به دست آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به سوئد روی لینک کلیک نمایید. توجه داشته باشید این دوره های در واقع در قالب دو دوره هر کدام یک ترم حدودا 6 ماهه برگزار می شوند و در نهایت سطح زبان آموز را تا سطح C1 ارتقا می دهند . در صورتی که دارای مدرک کاردانی یا کارشناسی زبان انگلیسی هستید، شرایط شما متفاوت خواهد بود. در صورتی که فاقد مدرک زبان هستید اما از سطح خوبی از مهارت در زبان انگلیسی بهره مند هستید نیز شرایط برای شما متفاوت خواهد بود .

  • بدون نیاز به لولهکشی
  • پرهیز از باز کردن در بسته ها با دندان
  • کسانی سیگاری و افرادی که تنباکو مصرف میکنند
  • مدیریت مناسب تیم درمان
  • پالس اکسیمتر
  • هندپیس های پرسرعت
  • قدرت چسبندگی و استحکام اتصالی عالی

این موارد در دسترس دانشجویان بومی و بینالمللی قرار دارند اما تفاوتی بر اساس نوع ملیت و اقامت میان آنها وجود دارد. افراد بومی میتوانند با داشتن شرایط بیان شده 3000 دلار کانادا را به عنوان کمک هزینه دریافت کنند؛ این در حالی است مبلغ بیان شده برای دانشجویان بینالمللی به 20000 دلار کانادا میرسد. بورسیههایی که برای دانشجویان بینالمللی در نظر گرفته شدهاند و بر طبق پیشرفت تحصیلی به آنها اعطا میشوند، به عنوان جوایز بینالمللی دانشجویی شناخته میشوند. برای بهرهمندی از موارد بیان شده افراد ملزم خواهند بود تا در ددلاینی مشخص درخواست خود را به صورت کامل آماده سازی و ارائه کنند. مراقبت از فیشورسیلانت در ادامه فهرستی از این موارد را مشاهده خواهید کرد. دانشجویانی که در کلاسهای USask در یکی از مراکز خارج از دانشگاه ساسکاچوان به تحصیل مشغول هستند واجد شرایط برای دریافت جوایزی از طریق این مرکز هستند. این افراد میتوانند برای جوایز آکادمیک ارائه شده توسط کالج منطقهای خود دست به اقدام بزند. شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از کالجهای این مرکز سالانه بیش از 50000 دلار بورسیه به دانشجویان خود اعطا میکنند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن