هر آنچه که در مورد پمپ باد کوچک و کاربردهای آن نمی‌دانید!

پمپ باد یکی از ابزارآلاتی است که در انواع و سایزهای مختلف وجود دارد. از این ابزار برای متراکم کردن گازها و انت

توسط NEWSSALAM در 6 مهر 1400

پمپ باد یکی از ابزارآلاتی است که در انواع و سایزهای مختلف وجود دارد. از این ابزار برای متراکم کردن گازها و انتقال پرفشار آن‌ به محیط استفاده می‌شود. این باد پرفشار باعث ایجاد نیروی جنبشی در ابزارآلات بادی شده و آنها را به‌کار می‌اندازد. 

در واقع پمپ باد یا کمپرسور باد ، یک ابزار پرکاربرد بوده و در صنایع مختلف کاربرد دارد؛ مثلا از پمپ باد‌های بزرگ در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این پمپ‌ها حتی در استخراج نفت نیز نقش بسیار مهمی دارند؛ اما عملکرد دستگاه‌های باد در صنعت خلاصه نمی‌شود و ما در مصارف خانگی نیز با پمپ باد در سایزهای کوچک سروکار داریم.

پمپ باد خانگی یا پمپ باد کوچک ابزاری است که بیشتر مصارف خانگی یا نیمه صنعتی داشته و در منازل یا کارگاه‌های کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کمپرسور با وجود حجم کم و وزن سبک خود، بسیار پرکاربرد است. 

نحوه کاربرد پمپ باد کوچک

اگر به اطراف نگاه کنید، ابزارآلات بادی زیادی وجود دارند که در خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین ابزارآلات بادی می‌توان به منگنه بادی، بکس بادی، پرچ کن، فرز انگشتی، پانچ و... اشاره کرد. برای کار با این ابزار، بهتر است از یک کمپرسور باد استفاده کرد؛ بدین ترتیب کار با قدرت، سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد. 

از دیگر کاربردهای این دستگاه باد کوچک می‌توان به تنظیم باد لاستیک‌های خودرو، بادکردن توپ، تشک‌های بادی و... اشاره کرد. حتی ما برای باد کردن بادکنک نیز به پمپ باد کوچک نیاز داریم. البته امروزه این پمپ‌های باد کوچک نیز با فشارهای مکش و دمش مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در داخل این پمپ‌ها سیلندرهایی با ظرفیت‌های مختلف قرار گرفته است. علاوه بر سیلندر، این پمپ‌ها دارای شیلنگ و نازل هستند که باد پرفشار از طریق نازل به محل مورد نظر منتقل شده و باعث انجام کار مورد نظر می‌شود. 

انواع دستگاه باد کوچک کدامند؟

دستگاه‌های باد کوچک در سه نوع تولید می‌شوند. 

1- پمپ باد فندکی

این نوع پمپ باد با اتصال به درگاه فندکی خودرو کار می‌کنند. هوا در این دستگاه با استفاده از موتور الکتریکی در درون سیلندر فشرده می‌شود. از این دستگاه باد برای تنظیم باد قایق‌ها، چرخ دوچرخه و لاستیک خودرو استفاده می‌شود. 

این دستگاه باد کوچک با پورت USB، قابلیت اتصال به برق شهری را دارد. بر روی این پمپ یک صفحه نمایش وجود دارد که میزان هوای خروجی و فشار را نشان می‌دهد. همچنین این کمپرسور باد دارای چراغ می‌باشد.

2- پمپ باد برقی

کمپرسور برقی یا تلمبه برقی یک دستگاه با وزن سبک بوده و بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. همچنین این دستگاه صدای کمی دارد و برای مصارف خانگی و یا استفاده در فضاهای مسقف بسیار مناسب است. برخی از این دستگاه‌های باد شارژی هستند و برخی دیگر مستقیما با برق کار می‌کنند. 

3- پمپ باد دستی یا پدالی 

پمپ باد دستی یا خانگی یک پمپ با قابلیت حمل آسان است. یکی از ساده‌ترین پمپ‌های دستی، تلمبه‌ای است که در تنظیم باد تایر دوچرخه بسیار مشاهده کرده‌ایم. 

مهم‌ترین ویژگی‌های انواع پمپ باد خانگی کدامند؟

هر پمپ باد خانگی (چه فندکی، چه برقی و چه دستی) دارای ویژگی‌هایی است که باعث رضایت خاطر مشتری می‌شود. این ویژگی‌ها عبارتند از: 

تنوع حجم و ابعاد

این پمپ‌ها در ابعاد و حجم‌های مختلف ساخته می‌شوند. حجم سیلندر این پمپ‌ها از 3 تا 5 لیتر است و ابعاد مختلفی دارند. بنابراین افراد می‌توانند باتوجه به نیازشان آنها را انتخاب کنند. 

تنوع در مدل و رنگ‌بندی

خریدار دستگاه باد کوچک حتی در انتخاب مدل و رنگ دستگاه نیز با گزینه‌های متنوعی روبروست. 

کیفیت و دوام 

پمپ بادهای کوچک دارای محفظه فلزی هستند و قطعات داخلی آنها با معیارها و استانداردهای جهانی ساخته شده است؛ بنابراین دوام و کارایی بالایی دارند. 

استفاده آسان

از پمپ‌های باد کوچک می‌توان به آسانی و در هر موقعیتی استفاده کرد. کار با انواع پمپ باد کوچک ساده است. 

دسترسی سریع 

تقریبا در هر شهر کشور که باشید، یک مرکز فروش وجود دارد که کمپرسور باد کوچک عرضه کند. البته امروزه خرید پمپ باد خانگی به‌صورت اینترنتی نیز وجود دارد و این کار را برای همه آسان کرده است. 

قابلیت حمل آسان

این پمپ‌ها وزن کمی داشته و به‌راحتی قابل جابجایی به نقاط مختلف هستند. 

سروصدای کم 

یکی از ویژگی‌های مهم پمپ‌های باد کوچک این است که صدای بسیار کمی دارند و در ساخت آنها سعی شده است که از آلودگی صوتی و سروصدای آزاردهنده جلوگیری شود. 

امکانات جانبی

برخی از این دستگاه‌های باد کوچک دارای چراغ و کیف مخصوص هستند. 

خدمات پس از فروش

امروزه تولیدکنندگان این محصولات برای پشتیبانی از محصول و حفظ توان رقابتی خود در بازار، خدمات پس از فروش مناسبی در زمینه تعویض قطعات و خدمات فنی و تخصصی دارند. 

نکاتی درباره‌ی استفاده از کمپرسور باد خانگی

در هنگام استفاده از ابزارآلات باید به نکات زیر توجه کرد. 

در صورتی که پمپ باد دارای فیلتر هوا باشد، باید هر 300 ساعت یک‌بار تعویض شود. 

قبل از شروع کار با کمپرسور، باید مطمئن شوید که شیر خروجی باز است. 

این دستگاه باد کوچک را در محیط‌های خیس و مرطوب روشن نکنید. 

از دکمه EMG تنها در مواقعی استفاده شود که شرایط اضطراری است. 

سلامت شیلنگ و لوله‌ها همواره باید بررسی شود. 

پمپ‌های باد را باید در دمای 25 درجه نگه‌داری کرد. این پمپ‌ها نباید در محیط‌های گرم قرار بگیرند. 

کمپرسورها باید در فواصل زمانی معین سرویس شده و روغن آنها تعویض شود. 

برای استفاده از هر پمپ بادی باید به دفترچه راهنمای آن توجه کرد. 

در هنگام خرید پمپ باد خانگی، به چه مواردی باید توجه کرد؟

اگر تصمیم دارید تا یک پمپ باد خانگی داشته باشید، باید در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید. 

پمپ باد را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. 

در هنگام خرید به صدای دستگاه توجه داشته باشید. بهتر است کمپرسوری را انتخاب کنید که صدا نداشته باشد. امروزه بهترین پمپ‌های باد صدای کمی دارند یا کلا بی‌صدا هستند. در هنگام خرید به صدای دستگاه توجه کنید. 

به حمل دستگاه توجه داشته باشید. دستگاهی را انتخاب کنید که به‌راحتی حمل شده و ابعاد مناسبی داشته باشد. 

اگر قرار است که مدت زیادی از این دستگاه استفاده کنید، حتما کمپرسوری را انتخاب کنید که کیفیت و توانایی بالایی داشته باشد؛ همچنین ظرفیت سیلندر نیز مناسب باشد. 

به منبع تغذیه پمپ توجه داشته باشید. پمپ باد برقی را نمی‌توانید در جاهایی که به برق دسترسی ندارید، استفاده کنید. 

هزینه‌ای را که قرار است برای پمپ بپردازید، همواره در نظر بگیرید. این هزینه تنها قیمت پمپ نیست، شما باید به هزینه برق مصرفی دستگاه، هزینه تعمیرات و قطعات دستگاه نیز توجه داشته باشید. 

خدمات پس از فروش یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد. همواره پمپی را خریداری کنید که خدمات پس از فروش بسیار خوبی داشته باشد. 

قیمت کمپرسور باد خانگی و نحوه خرید آن

همان‌طور که گفته شد، دستگاه‌های باد کوچک انواع مختلفی دارند و باتوجه به نوع دستگاه، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. البته باتوجه به کارایی این دستگاه‌ها، ارزش خرید آنها بسیار بالا است. 

برای خرید این محصولات نمایندگی‌های معتبر در شهرهای مختلف وجود دارد. از طرفی امروزه با خرید اینترنتی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در مراکز فروش نخواهید داشت. بنابراین در هر جایی که باشید، به‌راحتی می‌توانید پمپ باد کوچک موردنیازتان را خریداری کنید. جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید پمپ باد کوچک اینجا کلیک کنید. 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن