پیگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری

شرکت پستی خدمات مختلف ارتباطی را برای دسترسی عمومی به خدمات پستی و رهگیری پستی به شرح زیر ارائه می دهد: رهگیر

توسط NEWSSALAM در 30 تیر 1400

شرکت پستی خدمات مختلف ارتباطی را برای دسترسی عمومی به خدمات پستی و رهگیری پستی به شرح زیر ارائه می دهد:

رهگیری پستی مرسوله ها چیست؟

وقتی بسته ای را با استفاده از پست ، نوار پست و ... ارسال می کنیم ، می توانیم آن را از طریق اداره پست نیز ردیابی کنیم. این کار با استفاده از یک عدد 20 رقمی به نام بارکد انجام می شود.

به گزارش مجله ایرانیان ، طبق پیام ارسالی می توانید با مراجعه به اداره پست ، با استفاده از کد رهگیری یا بدون کد رهگیری و آدرس پستی برای ردیابی اقلام پستی از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوید و این شماره سفارش را وارد کنید.

پیگیری مرسولات پستی چطور انجام می شود؟

یکی از مهمترین خدماتی که دفاتر پست ، شرکت های پستی به کاربران خود ارائه می دهند پیگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری یا با کد رهگیری است. ردیابی نامه به معنای اختصاص دادن کد به این محموله برای پیگیری نحوه ارسال آن است. با استفاده از این کد رهگیری ردیابی ، مشتریان می توانند اطلاعاتی در مورد بسته نامه خود مانند تاریخ ، زمان دریافت نامه و دریافت نامه مشخص شده ، نام فرستنده و گیرنده بسته نامه ، وزن بسته و هزینه حمل و نقل دریافت کنند.

یکی از مهمترین و بهترین اجزای بسته های ردیابی با کد رهگیری این است که در هر زمان می توانید مکان بسته نامه خود را ببینید و مشتریان می توانند محل آن را ردیابی کنند تا زمانی که محموله به مقصد برسد.

ردیابی

چگونه می توان ارسال نامه را پیگیری کرد؟

برای پیگیری نامه پست شده دو راه وجود دارد:

سریعترین و آسانترین راه رفتن به صفحه ویژه ردیابی سیستم آنلاین خدمات پستی اداره ی پست است.

کافیست وارد صفحه سامانه رهگیری مرسولات پستی در اداره ی پست شوید و کد رهگیری (بارکد ، شماره سفارش و ...) مرتبط با هر سیستم را وارد کنید و از تمام جزئیات سفارش خود مطلع شوید.

ردیابی بارکد: هنگام تحویل بار ، شما بارکدی 20 رقمی دریافت خواهید کرد و فقط به بسته های ارسالی از طریق پست پیشرفته تعلق می گیرد.

سپس می توانید با مراجعه به سایت tracking.post.ir که برای این موضوع برای محموله ها تعبیه شده است ، می توانید بارکد مربوط به محموله خود را وارد کنید. پس از کلیک بر روی ذره بین ، تمام اطلاعات مربوط به بسته نامه شما برای شما نمایش داده می شود.

ردیابی پیامکی: اگر در دسته افرادی هستید که دسترسی به اینترنت ندارند و یا به مکانی بدون اینترنت رفته اید ، می توانید با ارسال پیام متنی با محتوای متن R به همراه بارکد حمل و نقل به شماره 2000441 ، وضعیت ارسال خود را دنبال کنید آی تی.

از سایت tracking.post.ir همچنین می توان برای ردیابی بسته های پستی شرکت ها مانند گواهینامه ها ، کارت های سوخت و موارد دیگر استفاده کرد. علاوه بر این ، وضعیت محموله را با استفاده از کد * 110 # پیگیری کرده و گزینه پلیس +10 را انتخاب کنید.

چگونه می توان محموله های تیپاکس را ردیابی کرد؟

برای ردیابی محموله های تیپاکس دو روش وجود دارد. این دو روش عبارتند از:

1. ردیابی آنلاین بسته های نامه تیپاکس: برای این روش می توانید از وب سایت تیپاکس استفاده کنید.

سپس دو گزینه جستجو به شما داده می شود ، یکی بر اساس شماره بارکد و دیگری بر اساس کد رهگیری یا شماره قرارداد. سپس یکی از این دو روش را انتخاب کرده و کد مناسب را وارد کرده و دکمه تیک را فشار دهید. سپس اطلاعاتی مانند اطلاعات قرارداد ، اطلاعات فرستنده ، اطلاعات گیرنده و اطلاعات تغییر وضعیت به ما نشان داده می شود.

۲. رهگیری تلفنی بسته های پستی تیپاکس: برای این کار می توانید با شماره تلفن 4 رقمی 0218457 تماس گرفته و از وضعیت کالای پستی خود س askال کنید.

انواع روش ارسال بسته پستی در اداره ی پست

شما با استفاده از سیستم رهگیری پست میتوانید مرسوله خود را با هر یک از روش های ارسال زیر پیگیری و رصد نمایید

ارسال مجدد و رهگیری پست

کسانی که به دلایلی آدرس پستی دقیق ندارند ممکن است از فرستنده کالا بخواهند بسته های خود را در آدرس دفتر تحویل گرفته و کارت شناسایی معتبر ارائه دهند. چنین محموله هایی پس از راه اندازی مجدد فراخوانی می شوند.

در آدرس این موارد Restant ، نام گیرنده ، نام شهر یا دفتری که قرار است مورد در آن ذخیره شود ، و عبارت Restant باید در کنار آدرس بزرگ باشد. این سرویس می تواند انتخاب خوبی برای گردشگران ، مسافران و افراد غیرمقیم باشد.

رهگیری پست پیشتاز

پست پیشتاز سریعترین سرویس پستی است که کلیه عملیات پستی مرتبط از لحظه دریافت تا توزیع اقلام در کشور یا خارج از کشور در کمترین زمان ممکن انجام می شود. سرویس Vanguard حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت نامه های سراسری را تحویل و توزیع می کند.

هر پاکت پیشتاز دارای یک بارکد 10 یا 20 رقمی است که از طریق وب سایت www.post.ir و شماره پیامک 2000441 قابل پیگیری است تا همه از سرنوشت پاکت مطلع شوند.

رهگیری پست جعبه شخصی

هرکسی می تواند با مراجعه به اداره پست درخواست ثبت صندوق شخصی کند. کلیه محموله هایی که به شخص تحویل داده می شود در این جعبه قرار گرفته و به مشتری تحویل داده می شود. این سرویس در اکثر دفاتر پست موجود است. مزیت این سرویس این است که به جای اعلام آدرس کامل ، شماره ها به عنوان آدرس اعلام می شوند.

رهگیری پست ارسال اکسپرس

در پاسخ به نیاز مشتری ، شرکت پست از 1 نوامبر 2008 خدمات پستی سریع را ساماندهی و راه اندازی کرد. این سرویس قابلیت توزیع اقلام خاص را دارد. سرویس Post Express سرویس ویژه ای است که در آن اقلام پستی به درخواست فرستنده و در مقابل پرداخت هزینه مربوطه ، با اولویت و حق تقدم بالاتر نسبت به سایر موارد توزیع می شود.

رهگیری پست نشریه تبلیغات

در این سرویس ، شرکت پستی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از امکانات موجود و فضاهای تبلیغاتی در داخل و خارج از سازمان شبکه پستی ، تبلیغات گسترده و موثری را برای اشخاص حقوقی انجام می دهد.

این تبلیغات شامل خدماتی مانند قرار دادن تبلیغات در سقف ، کف ، میزهای پیشخوان ، دیوارهای داخلی و خارجی دفاتر پستی ، تلویزیون ها ، دفاتر پست ، غرفه ها ، بیلبوردها ، جعبه های شخصی ، غرفه های اینترنتی و بروشورهای توزیع ویژه ، بیلبوردهای پستی ، سقف واحدهای اجرایی ، دامنه توزیع کنندگان و ناوگان حمل و نقل پستی ، پاکت ها و کارتن ها ، برچسب ها ، تمبرهای لغو ، وب سایت شرکت ، نشریات پستی مانند بروشورها ، بروشورها و نشریات داخلی ، بروشورها و تمبرهای پستی ، رسیدهای پستی ، توزیع بروشورها و انتشارات تبلیغاتی شرکت ها در فرم بدون آدرس در صندوق های نقدی شخصی و دفاتر پستی و همچنین در خانه ، با آدرس با نشان دادن مخاطب و رهگیری پست استفاده از پایگاه داده غنی پست مستقیم و کد پستی ده رقمی.

رهگیری پست مستقیم

پست مستقیم یکی از خدمات جدیدی است که در شرکت پست راه اندازی شده و ارتباط بین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان کالاها و خدمات و مصرف کنندگان و مشتریان است. پست مستقیم تنها روش تبلیغاتی است که به نمایندگان تجاری امکان ارتباط مستقیم رهگیری پست با مخاطبان هدف خود را از طریق پایگاه های ویژه این سرویس می دهد.

جعبه رهگیری پست صوتی

در این سرویس رهگیری پست صوتی، تماس گیرنده می تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی برای مشترکان این سرویس پیام ارسال کند. مدیران ارشد بخشهای روابط عمومی و بازاریابی سازمانها ، وزارتخانه ها ، شرکتها ، ارتش ، نیروهای انتظامی و امنیتی ، تجار و بازرگانان ، رسانه ها و موارد دیگر. آنها می توانند از این سرویس برای برقراری ارتباط با بخشهای مختلف مردم ، مشتریان و کاربران استفاده کنند. و آنها روابط عمومی خود را سازماندهی می کنند.

مشتریان در تهران می توانند پس از دریافت اشتراک و دریافت شماره پست صوتی ، رمز ورود خود را وارد کرده و پیام های مورد نظر را گوش دهند و یا با وارد کردن شماره صندوق پستی مورد نظر برای مشترکان خود پیام بگذارند.

متقاضیان این سرویس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88749308 و 88749249 مرکز فناوری اطلاعات تماس بگیرند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن