کابل لاله زار

معرفی سیم تلفن ( کابل تلفن ) تلفن ها یک اختراع مهم هستند که توانایی اتصال مردم در سراسر جهان را دارند. آنها ش

توسط NEWSSALAM در 2 اسفند 1400

معرفی سیم تلفن ( کابل تلفن )

تلفن ها یک اختراع مهم هستند که توانایی اتصال مردم در سراسر جهان را دارند. آنها شامل جفت های متعدد سیم های عایق مس هستند که دارای قطر هستند که از 0.3 تا 0.9 متغیر هستند و به دو یا چهار جفت متصل می شوند. این جفت سیم ها سپس به هر جک تلفن در خانه شما متصل می شوند. کابل های مختلفی وجود دارد که به اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و در پیکربندی، اندازه و عملکرد متفاوت هستند. 

تعداد هسته های سیم تلفن 

اصطلاح هسته به هادی های منفرد درون یک کابل اشاره دارد که هر کدام اشکال مختلفی از داده ها را منتقل می کنند. در کابل‌های تلفن، آنها معمولاً از سیم مسی با قطر 0.3 تا 0.9 میلی‌متر و یک روکش PVC یا PE عایق تقریباً نصف عرض دوباره ساخته می‌شوند. با این حال، آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم در حال حاضر محبوبیت پیدا کرده اند. اینها معمولاً دو برابر بزرگتر هستند. کابل های تلفن ممکن است حاوی چندین هسته باشند که هر کدام به صورت جفت پیچیده شده اند.

 

اندازه های رایج سیم تلفن عبارتند از:

 

دو هسته، یک زوج

 

چهار هسته، دو زوج

 

شش هسته، سه زوج

 

هشت هسته، چهار زوج

 

ده هسته، پنج زوج

 

معرفی انواع سیم تلفن  

ما در این قیمت قصد داریم انواع سیم تلفن را با ویژگی های آن ها معرفی کنیم.

1. کابل کواکسیال

 

یکی از رایج ترین سیم تلفن، کابل کواکسیال نامیده می شود. زیرا دارای یک کانال فیزیکی است که یک لایه عایق شده است که یک محافظ بافته مس است. این لایه درونی سیگنال را حمل می کند و توسط یک کانال فیزیکی دیگری که از یک غلاف پلاستیکی ساخته شده است احاطه شده است. کانال بیرونی "زمین" محسوب می شود که در آن بسیاری از جفت لوله های کواکسیال قرار می گیرند و اطلاعات را در یک فاصله بزرگ انتقال می دهند. ضروری است که شما اقدامات احتیاطی مناسب برای حفظ سیم برق خود را حفظ کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها در شرایط کار کامل هستند. کابل های کواکسیال در بسیاری از اندازه های مختلف قرار می گیرند و دارای قابلیت های مختلف و قابلیت های مدیریت قدرت هستند. علاوه بر خدمت به عنوان یک اتصال مخابراتی، آنها همچنین می توانند برای اتصال تجهیزات صوتی و تصویری، شبکه های شبکه و تلویزیون استفاده شوند. چند کابل کواکسیال شامل کابل دوقلوی، دو محوری و RG / 6 می باشد..

2. کابل جفت پیچ خورده

 

نوع دیگری از سیم تلفن، کابل جفت پیچ خورده است که حاوی یک جفت سیم مسی است که معمولا رنگ کد شده - که در اطراف یکدیگر پیچیده می شوند. این کابل ها در محدوده 0.4 تا 0.8 میلی متر، یک قطر دارند. در هر کابل جفت پیچ خورده، تعداد جفت های پیچ خورده می تواند متفاوت باشد. در بیشتر موارد، تعداد جفت های سیم بالاتر، بهتر است، زیرا خطر مذاکرات متقابل و هر سر و صدای خارجی را کاهش می دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اگر چه کابل های جفت پیچ خورده در مقایسه با سایر سیم های تلفن فوق العاده مقرون به صرفه هستند، آنها دارای ضعف بالا و پهنای باند کم هستند. اساسا دو نوع کابل پیچ خورده وجود دارد:

الف. کابل فیبر نوری تک حالت

 

این کابل دارای یک هسته کوچک است و تنها به یک حالت نور اجازه می دهد تا هر زمان خاصی وارد شود. این باعث کاهش تعداد بازتاب های نور می شود، زیرا آنها از طریق هسته کابل عبور می کنند. این اجازه می دهد تا داده ها سریع تر سفر و نرخ کاهش کم هزینه. این نوع کابل فیبر نوری معمولا در ارتباطات مخابراتی استفاده می شود.

 

ب : کابل فیبر چند منظوره

 

یکی دیگر از موراد سیم تلفن کابل فیبر چند منظوره است این کابل دارای قطر بزرگتر است و به حالت های بیشتری از نور و داده ها اجازه می دهد تا از طریق هسته خود وارد شوند. از آنجا که نور در یک کابل چند حالته پراکنده تر است، نرخ کاهش پایین تر و کاهش پهنای باند وجود دارد. اتصال با کابل فیبر فیبر چند منظوره تنها می تواند برای ارتباطات در فاصله کوتاهی مانند ارتباطات راه دور، شبکه های LAN و سیستم های امنیتی استفاده شود.

3. کابل Telecom پر شده ژله

 

کابل که با ژله نفت پر شده است که مقاوم در برابر آب است یک کابل پر از ژله است. این کابل یک کابل زیرزمینی است که از پلی اتیلن مواد به عنوان عایق بر روی هادی ها استفاده می کند. فضاهای بین هادی ها با ژله نفت پر شده است. این ژله دارای مزایای متعدد است، زیرا یکی از آن از ورود رطوبت یا آب جلوگیری می کند از ورود به هسته کابل در صورتی که کابل آسیب دیده است. آنها برای آب و هوای گرم و سرد مناسب هستند.

 

5. کابل ریبون

 

این کابل نیز به عنوان یک کابل تخت دوقلو یا یک کابل مسطح چند سیم شناخته شده است و از سیم های عایق متعدد ساخته شده است که موازی با یکدیگر هستند. این کابل های موازی مفید هستند زیرا آنها اجازه می دهند انتقال داده ها به طور همزمان رخ دهد. این نوع کابل ها در دستگاه های شبکه متصل شده استفاده می شود. خطوط تلفن توسط کابل های متعدد متصل شده اند که در بسیاری از انواع مختلف قرار می گیرند و هر کدام هدف و عملکرد خود را دارند. کابل های تلفن مانند کابل های برق، عملکرد سیگنال های صوتی را انجام می دهند. هر یک از کابل های مورد بحث در بالا دارای پهنای باند و پیکربندی خود است، بنابراین هر فرد تصمیم می گیرد که کدام سیم تلفن بهترین نیازهای خود را برآورده کند. همچنین مهم است که لوازم ایمنی ضروری را قبل از اینکه خانه خود را بسازید، مهم است.

 

 

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن