هشت راه‌هایی که لوازم عکاسی به شما کمک می‌کند تجارت بیشتری داشته باشید.

نقره در ساخت برخی سازهای بادی باکیفیت به ویژه فلوتها، تولید آلیاژهای لحیمکاری و همچنین در راکتورهای هستهای ای

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

نقره در ساخت برخی سازهای بادی باکیفیت به ویژه فلوتها، تولید آلیاژهای لحیمکاری و همچنین در راکتورهای هستهای این صفحه نیز کاربرد دارد. در سالهای اخیر بیشترین مصرف نقره به ترتیب در بخش صنعت (به ویژه صنایع الکترونیک)، ساخت جواهرات و لوازم تزئینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف و لوازم غذاخوری بودهاست. در سال ۲۰۱۰ مصرف نقره در بخش صنعت ۴۸۷ میلیون اونس، در جواهرسازی ۱۶۷ میلیون اونس، در سکه و مدال ۱۰۱ میلیون اونس، در عکاسی ۷۳ میلیون اونس، و در ظروف و لوازم غذاخوری ۵۰ میلیون اونس بودهاست. تولید جهانی نقره در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۲ هزار تن (۷۳۵٫۹ میلیون اونس تروا) بوده که بیشتر از ۵ برابر تولید طلاست و افزایش ۲٫۵ درصدی را نسبت به سال قبل نشان میدهد. هنری تی آنتونی، برادرش، در سال ۱۸۵۲ به او پیوست، آنها شرکت «یی اند اچ آنتونی» را تشکیل دادند. ادوارد آنتونی برادر هنری تی آنتونی بود و با متیو بریدی رابطه تجاری بسیار نزدیک داشت. عکاسی را می توان در سه شاخه علمی، صنعتی و هنری تقسیم بندی کرد. کیف و یا کوله را در جنس ها و انواع مختلفی می توان یافت. لنزها انواع مختلفی دارند که برای عکاسی در زمینه های مختلف با توجه به سبک عکاسی و علاقه مندی می توان از آنها استفاده کرد. در بازار سرمایهگذاری هم با توجه به روند رو به رشد قیمت این فلز میزان نقره خریداری شده توسط سرمایهگذاران ۱۷۸ میلیون اونس بیشتر از نقرههای فروخته شده آنها بودهاست و تولیدکنندگان نقره برای پاسخ به این تقاضا حدود ۶۱ میلیون اونس از تولیدات انبار شده سالهای گذشته خود را هم به فروش رساندهاند. مصرف این فلز برای ضرب سکه و مدال هم رو به افزایش است و به ۱۰۱ میلیون اونس در سال ۲۰۱۰ رسیدهاست. نقره یکی از فلزات گرانبها بهشمار میرود و بیشتر کاربردهای آن نیز ناشی از قابلیتهای آن به عنوان یک فلز گرانبها و همچنین قابلیت رسانایی بالای آن است. صنعت عکاسی بر روی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹ میلادی به وجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاکهای شیشه برای عکاسی اختراع گردید و از نمونه موجود این اختراعات و همه ی انواع وسایل عکسبرداری دو تا سه سال پس از اینکه به بازار میآمد بهطور هدیه بدست پادشاه ایران میرسید.

از شاگردان عبداله میرزا دو نفر دیگر به نام «ماشااله خان» و «خادم» در اوایل سال ۱۳۰۰ شمسی، عکاسخانههای دیگری برپا کردند که هر دو در خیابان ناصریه بود، که عکسهای ارزانتری میانداختند. برجستهترین و پرکارترین عکاس حرفهای ایران در پایان قرن نوزدهم، آنتوان سوریوگین بود که سراسر ایران را زیر پا نهاد و از مردم، مناظر، معماری و اشیاء عکسهای زیادی گرفت. هر یک از ابزارها مطابق با هدف عکاس و شیوه ی برخورد وی با فضای معماری انتخاب می شوند. بیشتر تصاویر این آلبوم نشاندهندهٔ معماری آن مکس شاپ روزگار است. او برای مدتی خود را با آزمایشهایی در هنر جدید ساخت تصاویر با کمک نور خورشید، که تازه توسط لوئی داگر معرفی شده بود، سرگرم کرد. من از کیت رفلکتور Westcott 5-in-1 برای کنترل نور در عکاسی از چهره در سفرهای خود استفاده میکنم. واحد پژوهش نیکون همواره پیشتاز جدیدترین فناوریها در طراحی و تولید ملزومات عکاسی از جمله موتورهای اولتراسونیک، نورسنجی سهبعدی، مدارهای پرسرعت و پردازندههای قدرتمند موتور اتوفوکوس و واپسین فناوری در زمینه اضافه نمودن ویدیوپروژکتور در تولیدات دوربین این لینک دیجیتال بودهاست. لازم به ذکر است که در کنار تولید لوازم و تجهیزات عکاسی، شرکت نیکون خط تولید جداگانهای برای تولیدات لیتوگرافی نوری دارد. ملغمههایی (آمالگام) که در دندانپزشکی برای پر کردن دندان از آنها استفاده میشود هم معمولاً ترکیبی از نقره و فلزهای دیگری همچون قلع و طلا با جیوه هستند. سه پرتره از ناصرالدینشاه در جوانی و یک عکس گروهی در این مجموعه وجود دارد. اولین مجموعهٔ عکس از آثار تاریخی ایران توسط لوئیجی پشه (Luigi Pesce) سرهنگی از اهالی ناپل در سفر به ایران تهیه شد. اگر ازآن دسته از افرادی هستید کـه کلیدهای میانبر فوتوشاپ یا دیگر نرمافزارهای ویرایش عکس را فراموش میکنید، بهتر اسـت از این روکشها استفاده کنید تا بازدهیتان افزایش یابد. افرادی کـه دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی یا بـه اختصار دوربین DSLR دارند می دانند کـه برای گرفتن عکسهاي حرفهاي با دوربین خود، حتماً باید تجهیزات کاربردی آنرا بیشتر بدانید برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید نیز خریداری کنند. انواع تک پایه این تجهیزات برای عکاسانی مناسب است که میخواهند با جابهجایی عکسهای مورد نظر خود را ثبت کنند. برخی از رفلکتورها هم دارای سطوح رنگی خالص، مانند سفید، مشکی، سبز و آبی کروماکی هستند و میتوانید آنها را پشت سر سوژه قرار دهید و به عنوان زمینه تک رنگ از آنها استفاده کنید. در صورت شستشوی ناقض یا گذشتن از این مرحله٬ عکسهای ظاهر شده دارای کنتراست بیشتر٬ اشباع رنگ کمتر و فیلم دانههای بزرگتر خواهد بود. این فقدان نقره در فیلم ظاهر شده اجازه میدهد که فناوریهای دیجیتال پاکسازی ذرات خاک و خراشهای روی فیلم (مانند ICE) بتوانند با استفاده از نور مادون قرمز عکسهای اسکن شده را پاکسازی کنند.

فراموش نکنید، همانند کارتهای حافظه، استفاده کردن از کارت ریدرهای درجه پایین، میتواند اطلاعات یا حتی خود کارت حافظه شما را در معرض خطر قرار دهد. نقره نیز همانند دیگر فلزات گرانبها به دلیل عرضه و تقاضاهای مربوط به سرمایهگذاری نوسانات شدید را تجربه کردهاست. اما کل عرضه نقره در دنیا ۱۰۵۶ میلیون اونس بوده که بقیه آن به بازیافت نقره (حدود ۲۱۵ میلیون اونس) و فروش نقره توسط دولتها و افراد مربوط میشود. شیلی، بولیوی، آمریکا، لهستان، روسیه و آرژانتین هم در رتبههای پنجم تا دهم تولید قرار دارند و ایران با ۳٫۴ میلیون اونس تولید در رتبه نوزدهم دنیا قرار دارد. شرکت نیکون در ۲۵ ژوئیه ۱۹۱۷ میلادی با ترکیب سه شرکت پیشرو در زمینه اپتیک پایهگذاری شد و در سالهای نخست با نام نیکور محصولات اپتیک خودرا ارائه میداد (هم اکنون نیز روی لنزهای حرفهای نام Nikkor کلیک کنید درج شدهاست). این عکسها هنوز در آرشیو در واشینگتن حفظ شدهاست. اصرار نیکون بر حفظ یکپارچگی لنزهای جدید با دوربینهای قدیمی و تولید لنزهای فوکوس اتوماتیک بر پایه لنزهای قدیمیتر و همچنین نوآوری کنون در سال ۱۹۸۷در معرفی سامانه کاملاً جدید لنزهای فوکوس اتوماتیک (سری ای-او-اس) باعث شد بسیاری از عکاسان حرفهای بهویژه در حوزه عکاسی ورزشی به دوربینهای کنون روی بیاورند. در سال ۱۸۷۷، این شرکت با آنتونی مدیر، برادرش به عنوان معاون، و سرهنگ ویلکوکس به عنوان منشی دوباره سازمان یافت. شما به عنوان یک عکاس حرفه ای از کدام یک از این تجهیزات استفاده میکنید؟ هر چند پیروکالول در قرن ۱۹ میلادی الی اوایل قرن بیستم یکی از عوامل محبوب ظهور فیلم در عکاسی بود، اما از سال ۱۹۲۰ به این طرف بخاطر ایجاد لکه رنگی بر روی نگاتیو محبوبیت خود را از دست داد؟ نیکون نخستین دوربینهای تکلنزی بازتابی دیجیتال (DSLR) بکار رفته در ناسا و شاتلهای فضایی در سال ۱۹۹۱ را ارائه کرد. پس از آن قابلیت فیلمبرداری به دوربینهای دوربین دیجیتال تکلنزی بازتابی اضافه شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۱:۴۳ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ ساعت ۰۷:۲۷ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۵ مارس ۲۰۲۳ ساعت ۰۷:۲۳ ویرایش شدهاست. از سال ۲۰۱۲ قیمت نقره دوباره کاهش یافت و میانگین قیمت آن در سال ۲۰۱۳ به ۲۳٫۷۹ دلار رسیده و در مارس ۲۰۱۴ بیش از ۲۱ دلار برای هر اونس معامله میشود. فروش نیکون رو به کاهش گذاشت و از لحاظ فروش لنز و دوربین در جایگاه دوم قرار گرفت. پس برای ایجاد نور کافی باید از تجهیزات نورپردازی استفاده کرد. یکی از مهم ترین لوازم های جانبی دوربین که برای عکاسی و فیلمبرداری طولانی مدت توصیه شده و مانع از ایجاد خستگی و لرزش دست کاربر می شود.

باید اشاره داشت که از سهپایه برای دوربینهای فیلمبرداری نیز استفاده میشود. نکته مهمی که باید بدانید این است که بسیاری از این پکها گران قیمت بوده و خرید این دسته از پکیجها میتواند هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه راهنما داشته باشد. شما می توانید با سرچ کردن جمله خرید تجهیزات ارزان قیمت آتلیه در اینترنت انواع سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را پیدا کنید که محصولات خود را با نازل ترین قیمت ممکن به فروش می رسانند. شما میتوانید انواع لوازم جانبی دوربین و لنز آن را از سایت فلاشیران با قیمتی استثنایی خریداری برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید کنید. انواع سهپایه، هد و تکپایه در سایت فلاشیران برای خرید موجود هستند و شما میتوانید این تجهیزات عکاسی را با ضمانت اصالت کالا از فلاشیران خریداری کنید و در سریعترین زمان ممکن در درب منزل خود تحویل بگیرید. شما میتوانید نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک گذاشته و به سایر افراد علاقه مند به عکاسی کمک کنید تا به سراغ تجهیزات مناسبی بروند. هوش مصنوعی اگرچه بسیاری از ما را به یاد فیلمهای تخیلی گذشته که در آنها رباتها بهدنبال نابودی بشر بودند، میاندازد، اما در واقعیت اینچنین نیست. علاوه بر این، برخی فناوریها مانند هوش مصنوعی و رباتیک بهسرعت در حال پیشرفت هستند و در آینده میتوانند به بخش بزرگی از زندگی ما لینک تبدیل شوند. هوش مصنوعی میتواند بسیار کارآمد باشد و در بسیاری از صنایع از سرگرمی گرفته تا داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. در آن زمان ها برای ثبت تصویر از اتاقک هایی تاریکی استفاده می کردند. با بالا رفتن سطح تقاضای مردم برای خرید تجهیزات عکاسی، شرکت های تولید این تجهیزات در رقابت با یک دیگر به دنبال بالا بردن سطح کیفیت و کاربرد لوازم و تجهیزات خود می باشند. شاید همین موضوع، بعدها شیفتگی بیش از حد او به عکاسی و حمایتهای گسترده او از این فن و هنر را در سالهای طولانی سلطنت را به دنبال آورد و زمینهساز رواج گسترده عکاسی در ایران و کاربردهای گوناگون آن شد. نام لاتین این فلز argentum است که از ریشه هندواروپایی arg- به معنی خاکستری یا درخشان میآید. بهای این فلز هم در ماه مارس ۲۰۲۰ بیش از ۱۹ دلار برای هر اونس معادل بیش از ۲ میلیون تومان برای هر کیلوگرم بودهاست که تقریباً یک هفتادم بهای کلیک طلاست. بیشتر کاربردهای نقره به قابلیتهای آن به عنوان یک فلز گرانبها و همچنین توانایی رسانایی الکتریکی و گرمایی فوقالعادهٔ آن مربوط میشود. آینههای معمولی با پوشاندن شیشه با لایهای از آلومینیوم یا جیوه تولید میشوند اما آینههایی که قدرت انعکاس بالایی دارند معمولاً با لایهای از نقره در پشت دیدن صفحه اصلی آنها ساخته میشوند. وی از دانشآموختگان دارالفنون بود و عکاسی را در فرانسه فرا گرفت. لپتاپها در سالهای اخیر تغییرات زیادی را تجربه کردهاند و دستههای جدیدی مانند اولترابوکها به آنها اضافه شده است. فرایند ظهور E-6 نسبت به تغییرات دما بسیار حساس است و برای ثابت نگهداشتن دما نیاز به یک سیستم اتوماتیک دارد. دریافت و ارسال کالاهای تعمیری برای مشتریان کاملاً رایگان است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک کنید.

آخرین مطالب