مراقب باشید: 10 صفحه اصلی خطاها

این قسمت بر روی پیشانی کشاب سوار میشود و به وسیله دو پیچ در شیارT شکل پیشانی کشاب، تحت زاویه دلخواه از هر طرف

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

این قسمت بر روی پیشانی کشاب سوار میشود و به وسیله دو پیچ در شیارT شکل پیشانی کشاب، تحت زاویه دلخواه از هر طرف به اندازه ۶۰ درجه محکم میگردد. در عین حال جهت کاربران دائمی رایانه نیز استفاده از صفحه کلیدهای NATURAL KEYBOARD توصیه میگردد که کلیدهایی نرم داشته و به دلیل وضعیت خاص قرارگیری کلیدها در شیب، اصول ارگونومیک ۳ گانه به خوبی رعایت میگردد. با نامهای دیگری همچون صفحه کلیدهای تصویر نوری، صفحه کلید حساس به نور، صفحه کلید تصویری الکتریکی و فناوری تشخیص بهکارگیری کلید نوری شناخته میشود. فناوری صفحه کلید نوری با استفاده از ابزار انتشار نور و حسگرهای نوری برای شناسایی کلیدها استفاده میکند. ↑ «استاندارد ملی ایران ۲۱۰۹ فناوری اطلاعات - چیدمان حروف و علائم فارسی بر صفحه کلید رایانه» (PDF). بایگانیشده از اصلی (PDF) در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳. ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. کلیدهای کلید جهش(تب)، کلید قفل تبدیل، شیفت، کلید فاصله، پسبر (بک اسپیس) و کلید ورود نیز در این دسته قرار دارند. مانند جانمائی آلمانی QWERTZ این جانمائی برای انگلیسی کورتی (رایانه) طراحی شدهاست.

نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شدهاست، که از چپ به راست خوانده میشود: Q-W-E-R-T-Y در واقع در ابتدا کریستوفر شولز ماشین تحریر مدرن را به صورت عملی در سال ۱۸۶۶ میلادی با همکاری مالی و فنی همکاران خود اختراع کرد ولی کلیدهای ماشین او تراکم نامرتبی داشتند بنابراین دستیار شولز - جیمز دنسمور - پیشنهاد تقسیمبندی کلیدها را به دسته حروفی که بیشتر با هم به کار میروند داد با این راه حل سرعت تایپ بیشتر میشد، این دستهبندی استاندارد کیبورد QWERTY (کورتی) نام گرفت. چون استاندارد کردن تعداد و شکل حروف و اعداد و علامات در ماشینهای تحریر فارسی ضروری بود در سال ۱۳۵۲ کمیسیونی از نمایندگان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و برخی اشخاص علاقهمند و خبره تشکیل شد و پس از بررسیهای جامعی که دربارهٔ این موضوع به عمل آورد تصمیم گرفت که اولاً حداقل تغییرات ممکن را در ترتیب حروف و اعداد و علامات به عمل آورد تا تایپیستهایی که به حروف سابق عادت کردهاند دچار سردرگمی نشوند و تعویض سنگین ماشین تحریرهای موجود به مردم و دولت وارد نشود و همچنین حروف، علامات و اعداد در ماشینهای تحریر فارسی از نظر تعداد، شکل و ترتیب استاندارد شوند تا کلیه ماشینهای تحریر که به صورت تجاری وارد کشور میشوند از جهات مذکور یکنواخت گردند و در نهایت استاندارد صفحه کلید ایزیری ۸۲۰ شکل گرفت. Th is ᠎data h as  be᠎en w ritten ​with the ​help of G SA Content Generat​or D​emov᠎er᠎si​on!

چینش کلیدهای صفحه کلید در سال ۱۸۷۴ توسط شرکت رمینگتون برای ماشینتحریر ارائه شد. این صفحه بخشی از ابرقاره قدیمی گوندوآنا بوده که حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش از آن جدا شده و بهسوی شمال حرکت کردهاست. در نسخههای جدید این سیستمعامل، که ویندوز ۸ و ۸٫۱ (ویندوز آبی) نامگذاری شدهاند، صفحهکلید فارسی دیگری با نام فارسی (استاندارد) (به انگلیسی: Persian (Standard)) اضافه شده و قابل فعالسازی است؛ این صفحهکلید شباهت بیشتری به صفحهکلید استاندارد ملی ایران (۹۱۴۷) دارد. س. پ. آببازسانان آغازین بهطور کامل با زندگی در آب خو گرفته بودند و فرزندان خود را در آن به دنیا آورده و شیر میدادند. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. برای نمایش گرافیکی یک صفحه وب، یک مرورگر وب نیاز است؛ که این نرمافزار باید بتواند اطلاعات را از داخل اینترنت دریافت کند. صفحه کلید رایانه، به دلیل سختی تمیزکاری آن؛ محل بیشترین باکتریها است که متخصیصن بیماریهای عفونی بر این باورند که مسریترین شیء برای انتقال امراض خصوصاً در محلهای کار، صفحه کلید رایانه است.

برای تصویرسازی صفحه کلید به سطحی صاف و بدون بازتاب نیاز است. نور از سمتی به سمت دیگر درون صفحه کلید حرکت میکند و تنها بوسیلهٔ کلیدها متوقف میشوند. این اختلال بر بخشی از یک عصب خاص در مچ دست اثر گذاشته و غلاف احاطهکننده زردپی مچ دست را ملتهب مینماید. هرچه اندازه صفحه کوچکتر در نظر گرفته شود، سیستم از صفحات بیشتری استفاده میکند که در این حالت به جدول صفحهای با اندازه بزرگتر نیاز است. برای تمیز کردن یا خشک کردن آب ریخته شده بر روی صفحه کلید میبایست کلیدهای آن از بدنه جدا شوند. تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ ها کمی دشوار است بخصوص زمانی که یک مایع مانند نوشیدنی بر روی آن ریخته شود. یک جانمائی صفحهکلید است که به صورت گسترده در رایانه و ماشینتحریر در اروپای مرکزی کاربرد دارد. صفحهکلید فارسی مایکروسافت به صورت پیشفرض روی ویندوز وجود دارد. لاجیتک و مایکروسافت را میتوان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان کیبورد استاندارد در جهان نام برد. بعد از وارد کردن دادهها عملیاتی نظیر محاسبات، مرتبسازی و فیلتر نمودن را روی آنها انجام داده، همچنین میتوان این دادهها را چاپ کرد و نمودارهایی نیز براساس آنها ایجاد لیست قیمت محصولات اینتکس نمود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن