رمز و راز مبل بادی.

در ساختار بنا در ایاصوفیه تدبیر هوشمندانهای برای هماهنگی طاقها و ستونها به کار رفتهاست. اجتناب نمایید که سبب

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در ساختار بنا در ایاصوفیه تدبیر هوشمندانهای برای هماهنگی طاقها و ستونها به کار رفتهاست. اجتناب نمایید که سبب آسیب دیدن به ساختار محصول می شود. زلزلههای مهلکی در ماه اوت ۵۵۳ و دیگری در دسامبر ۵۵۷ باعث بروز ترکهای بزرگی در سقف گنبد اصلی و نیمه گنبد بخش شرقی ساختمان گردیده و بالاخره گنبد اصلی در زمین لرزه ۷ می ۵۵۸ کاملاً فرو ریخت که ریزش آن همچنین باعث نابودی محراب گردید. فرضیه دیگر باور بر این دارد که این موزائیکها برای سلطان و ملکه اولیه دیگری ساخته شده بودند و بعداً سرهای آنها تراشیده شد و تصاویر سرهای کنستانتین نهم و ملکه زو به جای آنها ترسیم گردیده بودند. موزاییکهای متعدد دیگری که در فضاهای سنگفرش شمال کلیسا قرار گرفتهاند احتمالاً به خاطر وقوع زمین لرزههای متعدد در طول قرنها تخریب گردیدهاند و همچنین به خاطر تخریب عمدی توسط جنگجویان عثمانی رو به نابودی گذاشتهاند. ایا صوفیا از آن به بعد محل پرستش ارتدوکسهای قسطنطنیه و همچنین محل برگزاری مراسم امپراتوری منجمله تاجگذاریها شد. در تزئینات بنای آن، از فلزات گرانبهای منتسب به هنر بیزانسی استفاده شدهاست. مبل های بادی یک نفره و دو نفره و سه نفره مدل های راحتی و کاناپه ای تخت شو برای استفاده در منازل و محیط کار و نیز عکاسی ها مناسب هستند و نصب و باد کردن آنها زمان بسیار کمی نیاز دارد .

نمایندگی اینتکس ایران و فروشگاه مرکزی تهران اینتکس عامل پخش عمده و فروش جزئی محصولات بادی اصلی intex در سراسر کشور میباشد که با فروش انواع محصولات بادی اصلی مانند : تشک بادی ، استخر بادی ، قایق بادی، تخت بادی، استخر پیش ساخته، چادر مسافرتی، کاناپه بادی، مبل بادی، لوازم استخر پیش ساخته و استخر متحرک، مبل هپی چیر یونولیتی، بین بگ یک نفره و دو نفره، قلعه بادی، پمپ های باد برقی و فندکی، پمپ باد دستی و پدالی پرتوان، پمپ باد فندکی قوی، به قیمت نمایندگی خرید و فروش میشود. در طول تصرف قسطنطنیه توسط لاتینها بین سالهای ۱۲۰۴ تا ۱۲۶۱ ایا صوفیا تبدیل به کلیسای کاتولیکهای رم شد. برای تعمیرات بدنه اولین کاری که باید انجام شود این است که قسمت آسیب دیده قایق را پیدا کرده و آن را علامت گذاری کنید و سپس بر روی یک قسمت صاف و سیقلی بدنه را پهن کنید طوری که کاملا زیر قسمت سوراخ شده صاف باشد ، چسب تعمیرات در بسته خود یک وصله 20 سانتیمتری دارد که باید به اندازه نیاز از آن برش دهید و به چسب اینتکس آغشته کنید و بر روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و بلا فاصله یک تیکه چوب ام دی اف و یا کتاب و هر وسیله ای که صاف و سیقلی است را بر روی وصله بگذارید در این مرحله شما به یک وزنه سنگین حدود 5 یا 6 کیلو گرم نیاز دارید ، وزنه را بر روی چوب یا کتاب قرار دهید و حدود 6 ساعت در همان حالت بگذارید تا به صورت کامل پنچر گیری شود و چسب نیز کاملا خشک شود.

᠎Post was g en er at​ed by GSA C on᠎te nt Gen᠎er​ator Demoversion!

در حالیکه دیگر ۳ منار موجود از سنگ مرمر سفید ساخته شدهاند. بلندترین ستونها بین ۱۹ تا ۲۰ متر ارتفاع و حداقل ۵/۱ متر قطر دارند، از سنگ گرانیت ساخته شده و بزرگترین آنها وزنی در حدود ۷۰ تن دارد. این مبلمان همچون مدل مبل راحتی به دلیل طرح، رنگ های مختلف، قیمت مناسب و ارزان این کالای زیبا و سبک با ابعاد متنوع توجه بسیاری ار افراد از کودکان گرفته تا میان سال ها به خود جلب کرده است. این روش ساخت گنبد با استفاده از طاسچهها هرگز قبل از ساخت ایا صوفیا مورد استفاده قرار نگرفته بود. برای پنچرگیری و ترمیم قسمت های مختلف بدنه قایق حتما از چسب پنچری اینتکس با وصله مخصوص تعمیرات قایق استفاده کنید و توجه داشته باشید که به روش صحیح پنچری را انجام دهید . انتخاب رنگ برای هر دیزاین و فضایی از جمله نکته بسیار مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. از ویژگی های دیگر این تشک شیبدار بادی شرکت اینتکس قابلیت استفاده بر روی آب ، کنار استخر و همچنین به عنوان مبل راحتی در داخل منزل را نیز دارد و به دلیل مشبک بودن سطح نشیمن آن باعث ایجاد جریان هوا شده و ضد تعریق می باشد که ساعاتی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم می نماید.

برخی از این قایق ها در رودخانه و دریاچه و دریا مورد استفاده قرار میگیرند و برخی دیگر در تالاب و سد قابلیت استفاده را دارند. در دوره هخامشی از پارچه زری استفاده میشده که به علت علاقه فراوان به رنگ آبی، این رنگ در تولید پارچهها بسیار استفاده شدهاست. در سال ۱۲۶۱، پس از بازپسگیری مجدد قسطنطنیه توسط بیزانسیها، ایا صوفیا در شرایط بسیار اسفناکی بود. پس از آن تا سال ۱۳۵۴ کلیسا بسته باقیماند تا این که معماران اهل آستراس (Astras) و پرالتا (Peralta) بازسازی آن را شروع نمودند. در وقف نامههای فاتح که نسخههای مختلف آن تا امروز باقیمانده، نام ایا صوفیا «الجامع الکبیر العتیق» آمدهاست. موزائیکها و تزئینات داخلی ایا صوفیا نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ۲۳ فوریه سال ۵۳۲ میلادی، تنها چند روز پس از نابودی کلیسای دوم، ژوستینین یکم تصمیم به ساخت کلیسای سوم که بزرگتر و با عظمت تر بود گرفت. کلیسای ارتدکس روسیه این تصمیم برای تغییر کاربری ایاصوفیه را «تأسفبار» خواند. علی رقم تغییر جنس در سری جدید می توان تغییرات در سایز و اندازه این مبل بادی چشم گیر باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن