آنچه وارن بافت می تواند در مورد صفحه اصلی به شما بیاموزد

در این روش سعی میشود تا صفحات مورد نیاز قبل از درخواست پیشبینی شوند و به حافظه اصلی بارگذاشته شوند. استفاده ک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در این روش سعی میشود تا صفحات مورد نیاز قبل از درخواست پیشبینی شوند و به حافظه اصلی بارگذاشته شوند. استفاده کند. در این روش سیستم عامل دادهها را از حافظه ثانویه گرفته و داخل صفحههایی با اندازه یکسان میریزد. استفاده از افراز مبادله را پیشنهاد میکند. زمانی که تمامی قاب صفحهها اشغال شدهاند، سیستم عامل مجبور است تا یک قاب صفحه را مجدد استفاده کند. در این روش صفحات فقط زمانی بارگذاری میشوند که عیب صفحه رخ دهد. زمانی که یک برنامه سعی میکند تا به صفحهای دسترسی پیدا کند که در حافظه اصلی موجود نیست پردازنده این ارجاع نامعتبر به حافظه را یک عیب صفحه میشمارد و کنترل از دست برنامه خارج شده و به پردازنده داده میشود. کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. را دور میزند که باعث جلوگیری از ایجاد سربار فایل سیستم میشود. ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. اندازه صفحات معمولاً وابسته به سختافزار است اما سیستمعامل هم میتوان این پارامتر را به صورت نرمافزاری مشخص کند. Th​is artic le has be en wri᠎tten wi​th GSA  C᠎onte nt​ Gener at or DEMO.

تیو با فرض بر اینکه این تهدید یک شوخی بیش نیست، اخطار را نادیده گرفت؛ ولی یک هفته بعد رایانامهٔ تهدیدآمیز دیگری دریافت کرد که حاوی پیغامی با غلطهای املایی و دستوری با مضمون «سلام وب گاه شما تحت حمله ما شد برای توقف حمله ۵۰۰۰۰ دلار فرستاد» بود. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت آیبیام، از پورت دیآیان استفاده میکردند. تیو به این تهدید نیز محلی نگذاشت؛ در نتیجه وبگاه با ترافیک سنگینی مواجه شد و از کار افتاد. در نسخههای 2.6.x به بعد لینوکس از دید کاربر نهایی مبادله فایلی به سرعت مبادله با افراز مبادله میباشد؛ تنها محدودیت این است که فایلهای مبادله باید به شکل همجوار و در داخل یک فایل سیستمی باشند. از اشکالات این برنامه، مانند سایر برنامههای آفیس، علاوه بر قیمت زیاد و برخی مشکلات امنیتی، غیرقابل دسترس بودن کد اصلی برنامه است که در مواردی، کاربران حرفهای نیاز به تغییر آن دارند.

 This w as created  with the  he​lp of G SA Content Generator DEMO᠎!

این عمل تعداد آزادسازی را برای آزاد کردن قاب صفحاتی که پس از شروع یک برنامه نیاز داریم تا آزاد کنیم، کم میکند. یک سری از سیستم عاملها به شکل دورهای دنبال صفحاتی هستند که اخیراً مورد ارجاع قرار نگرفتهاند و این صفحات را آزاد کرده و به لیست صفحات آزاد اضافه میکنند این عمل اصطلاحاً دزدی صفحه نام دارد. این دستگاه شبیه به ماشین تحریر است که با استفاده از یک آرایش از دکمهها به حالت اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل میکنند. سیستمهای یونیکس و شبه یونیکس عبارت «مبادله کردن» را برای حرکت صفحات بین حافظه اصلی و دیسک و ناحیهای از دیسک که صفحات در آن ذخیره میشوند استفاده میکنند. در این برد نقاطی قرار دارد که اگر ارتباط آنها به وسیلهٔ یک مادهٔ رسانا برقرار شود، سیگنال مربوطه را ارسال میکنند. اگر برنامهای با رجوع به یک صفحه دزدیده شده عیب صفحه بدهد سیستم عامل میتواند بدون خواندن از حافظه اصلی محتوای آن قاب صفحه را برگرداند این عمل اصطلاحاً بازپسگیری نام دارد. اگر جلوی خالی شدن این صف را بگیریم سربار محاسباتی سرویس یک عیب صفحه کم میشود.

اگر یک برنامه اجرایش پایان پیدا کند سیستم عامل صفحاتش را بلافاصله آزاد نمیکند زیرا ممکن است کمی بعد دوباره اجرا شود. در این نقطه، رخ داد عیبهای صفحه آنقدر زیاد میشود که زمان صرف رفع عیبها میشود به جای انجام کاری که برنامه باید انجام میداد، این وضعیت اصطلاحاً کوبیدگی نام دارد. صفحات فایل اجرایی که هرگز درخواست نمیشوند به حافظه اصلی بارگذاری نمیشوند. برای کاهش استفاده از حافظه اصلی تمامی کاربران یک نسخه از برنامه را استفاده میکنند. این عمل برای کاهش رخ دادن عیب صفحه انجام میشود. درنتیجهٔ این رویداد، بخشی بزرگ بهنام صفحهٔ عربستان جدا شد و شروع به حرکت به سمت شمال-شرق نمود، صفحهٔ ایران را بهشدت فشرد و باعث شد تا کوههای زاگرس ارتفاع یابند. کنترل را به برنامهای که قبلاً از آن کنترل را گرفته بود برگرداند و دستوری را که باعث ایجاد عیب صفحه شده بود را مجدد اجرا کند. افرازهای مبادله انعطافپذیر نیستند نمیتوان آنها با افراز و به راحتی را افزایش داد که باعث ایجاد پیچیدگی میشود. جایگذاشتها روش صفحهبندی حافظه اصلی به دیسک نیستند و فقط برای کم کردن استفاده از حافظه اصلی هستند. C onte nt was g enerat ed by GSA Conte​nt​ Gen erat or D᠎emoversion.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه اینتکس در ایران لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن