درگ پژو 405 SLX تقویت ریو تقویت شده 2

صنعت خودروسازی داخلی در چند سال گذشته با توجه به اعمال تحریم کمپانی های خودروسازی خارجی با مشکل روبه رو بوده

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

صنعت خودروسازی داخلی در چند سال گذشته با توجه به اعمال تحریم کمپانی های خودروسازی خارجی با مشکل روبه رو بوده و در تولید بسیاری از محصولات تامین نشدن قطعات اصلی خودروها عاملی برای کاهش تولیدات و یا از خط خارج شدن ان محصول شده است. بعد از اعمال تحریم ها علیه صنعت خودروسازی داخلی شرکت های خارجی چون پژو و فرانسه که از شرکای اصلی ایران خودرو بشمار می رفتند فعالیت های خود را کاملا قطع کرده و از ارسال قطعات یدکی برای محصولات خودداری کردند. بخش داخلی پژو 207 SD از لحاظ طراحی و متریال کاملا مشابه نسخه هاچ بک است و در بدو ورود به کابین شاهد قطعات مشترک میان این دو خودرو هستیم. ایران خودرو نیز که در کنار سایپا دو خودروساز بزرگ کشور محسوب می شوند تولیدات خود را تا مقدار قابل توجهی کاهش داد و در مقطعی تحویل خودروهای مشتریان را تا یک الی دو سال به تعویق می انداخت. این کمپانی با تلاش و پشت کار توانست بعد از مدتی دو محصول داخلی یعنی سمند در سال ( 2002 ) و دنا در سال ( 2015 ) را تحت عنوان خودروهای ملی به بازار عرضه کند. TU3 205 Peugeot: در ابتدا این موتور با دونوع کاربراتور تک و دو دهانه عرضه میشد که قدرتی برابر با ۶۴ و ۷۳ اسب بخار داشت.

نمونه مسابقهای 205 موتور وسط با پیشرانه توربو 1.8 لیتری با قدرتی بیش از 400 اسب بخار که به تمامی چرخها منتقل میشد از همان ورودش به عرصه رالی یعنی پایان فصل 1984 توانست خوش بدرخشد. که در موتور در دورهای پایین برای 1.9 خالی است ، بیشتر از آنچه انتظار داشتم ، اما هنگامی که بیش از 4.000 دور در دقیقه ، 160 اسب بخار حرکت می کنید. همچنین گشتاور این خودرو در دور موتور ۴۷۵۰ دور در دقیقه، ۲۰۲ نیوتون متر است. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا پلاس ( با سرعت 190 کیلومتر ) یک اختلاف 15 کیلومتری دارد. شتاب اولیه این 206 خیره کننده است ولی اصل ماجرا شتاب ثانویه است و دیدن عقربه سرعت سنج که به سرعت بالا رفتن عقربه دور موتور تیپ 5 شما به عدد 170 نزدیک میشه و ترس ما از دما و شرایط لاستیک ها جلوی افزایش سرعت رو میگیره! صندلی های عقب خودرو طراحی مناسبی داشته ولی به دلیل حجم نسبتا زیادی که دارند یکی از اصلی ترین مشکلات دنا پلاس را که فضای خیلی کم سرنشینان عقب در قسمت فاصله با صندلی جلویی دارند را ایجاد می کند. پیشرانه استفاده شده در دنا پلاس توربو از نوع EF7 TC می باشد که موتور مجهز به سیستم توربوشارژ شده است و هوای بیشتری به داخل موتور تزریق می کند و و به همین علت میتواند ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

نسخه اتومات دنا پلاس مجهز به یک گیربکس 6 سرعته دو حالته است که بهبود یافته گیربکس دستی 5 سرعته می باشد و برای تبدیل شدن به نسخه اتومات به دستور ایران خودرو در حدود 30 قطعه از این گیربکس دوباره طراحی شده اند و از نسخه جدیدی در این خودرو استفاده نشده است. گیربکس اتومات این خودرو مجهز به حالت های اسپرت و برفی است و همچنین قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار راننده قرار می دهد. 207 صندوق دار که هم خانواده محصولات پژو 206 می باشد از پیشرانه TU5 این کمپانی که بر روی محصولات 405 و پژو پارس قرار گرفته است استفاده می کند. محصولات جدیدتر این کمپانی با نام های دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوق دار نتیجه تلاش همین کمپانی برای تولید محصولات داخلی است که امروزه جزو خودروهای پر فروس بازار بشمار می روند. بخش بررسی پیشرانه های اتومبیل ها معمولا برای هر خواننده ای جزو جذاب ترین قسمت های یک مقاله می باشد و اکنون قصد داریم تا پیشرانه قرار گرفته در زیر کاپوت دنا پلاس توربو که یکی از بهترین خودروهای ایران خودرو بشمارمی رود را بررسی کنیم. پیشرانه TU5 در سال 1383 و با قرار گرفتن بر روی خودروهای پژو 206 تیپ 5 و 6 معرفی شد و تا امروز جزو یکی از اصلی ترین پیشرانه های شرکت ایران خودرو در کنار موتور EF7 به حساب می اید.

با توجه به این تحریم ها مهندسان این کمپانی با تکیه بر دانش و تلاش فراوان به بهبود و طراحی نسل جدید خودروها پرداختند و بعد از مدتی نسخه های فیس لیفت محصولات قبلی به بازار عرضه شدند که دنا و پژو 207 جزو این لیست می باشند. این شرکت در نخست با نام ایران ناسیونال شناخته میشد که نخستین سری از تولیدات این کمپانی نیز گونه ای اتوبوس که با نام های ( ال پی ) عرضه می شدند بود. کمپانی خودروسازی ایران خودرو یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروساز داخلی محسوب می شود که در سال 1341 و توسط برادران خیامی تاسیس شد. در سال 1345 قراردادي با شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان، منعقد گردید که یک سال بعد در 24 اردیبهشت 1346 کارخانه خودروسازي به نام «ایران ناسیونال» با سرمایه حدود 400 میلیون ریال تاسیس گردید. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامینکننده در سراسر دیدن صفحه اصلی ایران تأسیس شد. با این حال ، 106 از دقت کمتر ، خسته کننده تر و در نهایت بسیار کندتر از 205 برخوردار است. با این حال رویاهای خودروساز فرانسوی تمامی نداشت، چرا که آنها قابلیتهای بیشتری را در پژو 205 میدیدند. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و تندر90 از محصولات ارزانقیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اینجا دارید، می توانید با ما در صفحه این سایت وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402