پیشگامانه مقابله با پیشرو ناشر باز می شود دسترسی به تحقیقات علمی

اخبار دانشگاه چهار سال توافق نیز فراهم می کند دانش آموزان و استادان و محققان با خواندن دسترسی به بیش از 100

توسط NEWSSALAM در 28 خرداد 1399
اخبار دانشگاه

چهار سال توافق نیز فراهم می کند دانش آموزان و استادان و محققان با خواندن دسترسی به بیش از 1000 مجلات جدید

باز جدید-دسترسی به انتشار قرارداد بین دانشگاه کالیفرنیا و جهان, دومین دانشگاهی ناشر Springer طبیعت را بیشتر تحقیقات علمی توسط UCLA نویسندگان آزادانه و فورا در دسترس است به افراد در سراسر جهان است. تحت توافق, همه مقالات با UC نویسنده منتشر شده در بیش از 2,700 جهانی ناشر مجلات باز خواهد شد دسترسی به طور پیش فرض.

چهار سال معامله نیز فراهم می کند دانش آموزان و استادان و محققان با خواندن دسترسی و دائمی حقوق به بیش از 1000 مجلات که دانشگاه را قبلا مشترک. تحت توافق UC کاربران را حفظ حق دسترسی به مقالات علمی-پژوهشی منتشر شده در طول مدت قرارداد.

"این توافق یک گام در UCLA کتابخانه تلاش برای توسعه عادلانه مدل برای باز کردن دسترسی" گفت: ویرجینیا جراحی دانشگاه کتابدار. "با گسترش دسترسی به تحقیقات کتابخانه ها را ممکن اکتشافات جدید است که کمک به تسریع تحقیقات علمی در سراسر جهان است."

این نوع از موافقت نامه های بین موسسات و ناشران باید تبدیل به مدل کسب و کار اساسی در مجله علمی, چاپ و نشر, در حال حرکت از یکی مبتنی بر تلفن دسترسی (اشتراک) به یکی که در آن ناشران توانید یک قیمت عادلانه برای باز کردن دسترسی به خدمات چاپ و نشر.

تحت توافق UC کتابخانه ها را پرداخت بخشی از باز هزینه دسترسی به نمایندگی از تمام نویسندگان. نویسندگان بدون در دسترس تحقیقات وجوه باقی مانده از انتشار هزینه می توانید درخواست کنید که این کتابخانه مبلغ کل را پوشش. نویسندگان همچنین ممکن است را انتخاب کنید به انتخاب کردن از دسترسی آزاد چاپ و نشر.

در حالی که گسترده مبتنی بر open-access publishing در شناخته شده ترین طبیعت مجلات است در ابتدا شامل معامله مرتکب اسپرینگر طبیعت و UC به همکاری در یک باز علم خلبان در سال 2021 و توسعه برنامه برای یک توافق برای همه از طبیعت مجلات به اجرا در سومین سال از توافق.

در طول دوره از 2019-20 سال UC نیز اجرا چهار باز دیگر-دسترسی به توافق با طیف متنوعی از ناشران — Cambridge University Press, جامعه ناشر ACM و بومی دسترسی باز ناشران JMIR و مجله PLoS و گفتگو با ناشران دیگر در حال جریان است.

باز دسترسی به انتشار مقررات برای اسپرینگر معامله را به اثر هنگامی که قرارداد رسمی امضا شده است. جزئیات بیشتر در دسترس هستند در UC دفتر ارتباطات علمی سایت.

برای اطلاعات کلی در UCLA هیات علمی و پژوهشگران باید رسیدن به آلیسون اسکات دانشیار دانشگاه کتابدار.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن