بیادگار: Roberto Peccei, 78 بین المللی مشهور فیزیکدان ذرات

روبرتو Peccei درخشان نظری فیزیکدان ذرات که در خدمت به عنوان دانشگاه UCLA معاونت پژوهشی از سال 2000 تا 2010 درگ

توسط NEWSSALAM در 21 خرداد 1399

روبرتو Peccei درخشان نظری فیزیکدان ذرات که در خدمت به عنوان دانشگاه UCLA معاونت پژوهشی از سال 2000 تا 2010 درگذشت ژوئن 1 پس از شکستگی لگن. او 78 بود و بیماری پارکینسون.

Peccei تدریس در مقطع کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در UCLA از جمله در دوره های محبوب خود را در فیزیک انرژی. او به عنوان رئیس بخش علوم فیزیکی در UCLA کالج از سال 1993 تا 2001.

دیوید Saltzberg صندلی از دانشگاه UCLA گروه فیزیک و نجوم او را به نام "غول نظری فیزیک ذرات" ساخته شده که "به یاد ماندنی دستاوردها و کمک به هر دو علم و دانشگاه و ارائه شده است که حکیم تجربه و عقل در فیزیک در رهبری و در زندگی است."

Peccei همراه با دانشگاه استنفورد همکار هلن کوین ساخته شده سهم عمده فیزیک از جمله Peccei-کوین تقارن — ظریف نظریه که با هم روابط چند شاخه از فیزیک و معانی مهمی برای جهان ما. این Peccei-کوین تقارن پیش بینی وجود بسیار ذرات نور به نام axions که ممکن است با این حال منبع غالب توده در جهان است. Axions موضوع شدید تجربی و نظری بررسی برای چهار دهه ممکن است اسرار "ماده تاریک" است که حساب برای بسیاری از این موضوع در جهان است.

متولد در تورینو ایتالیا در سال 1942 و مطرح در بوینس آیرس, آرژانتین, Peccei به ایالات متحده آمد برای حضور در دانشگاه MIT به عنوان یک فیزیک کارشناسی, جایی که او به دست آورده مدرک لیسانس خود را در سال 1962. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه نیویورک در سال 1964 و بازگشت به MIT جایی که او مدرک دکترای خود را در رشته فیزیک در سال 1969. پس از یک دوره کوتاه از تحقیقات فوق دکتری در دانشگاه واشنگتن او پیوست فیزیک دانشکده علوم دانشگاه استنفورد در سال 1971. در سال 1978 او پیوست کارکنان موسسه ماکس پلانک برای فیزیک و اختر فیزیک در شهر مونیخ آلمان و از سال 1987 تا 1989 رئیس نظریه گروه در یکی از بزرگ ترین و بسیار مورد احترام اروپایی آزمایشگاه DESY در هامبورگ.

Peccei پیوست دانشگاه UCLA فیزیک دانشکده در سال 1989 که در آن او انجام تحقیقات در فیزیک نظری و خدمت در بسیاری از ارشد موقعیت های اداری.

او یک پسر Aurelio Peccei یک ایتالیایی صنعتگر و نیکوکار بود که یک عضو جنبش ضد فاشیستی و مقاومت در طول جنگ جهانی دوم و سپس نقل مکان کرد و به آرژانتین به منظور نظارت فیات عملیات در آمریکای لاتین و بعد از تاسیس باشگاه رم با هدف مقابله با بحران های متعدد روبرو بشریت و سیاره.

"روبرتو Peccei شد یک دانشمند درخشان یک رهبر متفکر همکار و یک دوست خاص گفت:" او همکار الکساندر Kusenko یک UCLA استاد فیزیک و نجوم است. "حافظه از روبرتو Peccei ادامه خواهد داد برای الهام بخشیدن به خود و همکاران و دانشجویان مقطع فوق دکترا و دانش آموزان برای سال های بسیاری است."

Kusenko اضافه شده است که به عنوان یک مدیر Peccei نظارت گسترش قابل توجهی از UCLA تلاش های تحقیقاتی و ایجاد موسسات تحقیقاتی عمده در محوطه دانشگاه.

صحبت از معروف Peccei-کوین تقارن Kusenko گفت: "فعل و انفعالات ذرات بنیادی و همچنین وجود ماده در جهان بستگی دارد که چگونه مختلف جهان خواهد بود تحت فرضی اقدام از کوه در می رم همه ذرات اتهامات و, بازتاب جهانی در یک آینه است. این ریاضی تحول است که از نزدیک مربوط به کوه در می رم فلش از زمان. آن است که یک مدت طولانی پازل چرا قوی فعل و انفعالات است که به نگه داشتن هسته در کنار هم هستند بدون این تحول است. Peccei و کوین پیشنهاد درخشان توضیح بر اساس یک تقارن جدید از طبیعت است. این تقارن به معنی خاص از وجود یک ذره جدید است که هنوز کشف شده است اما, که به طور بالقوه به حساب برای ماده تاریک در جهان است. Peccei-کوین تقارن ظهور در مناطق دیگر از فیزیک به عنوان به خوبی بررسی شده است توسط بسیاری از دانشمندان است."

Peccei دریافت جوایز متعدد و جوایز از جمله J. J. Sakurai جایزه نظری فیزیک ذرات اعطا شده توسط انجمن فیزیک آمریکا; انتخابات به عنوان یک شخص از انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم, انگلستان, موسسه فیزیک و عضو آکادمی آمریکایی علوم و هنر.

او همچنین خدمت در بسیاری از ملی و بین المللی کمیته های علمی و همچنین کمیته اجرایی باشگاه و یا رم. او خدمت در متعدد سرمقاله و تخته مشاوره در ایالات متحده و اروپا است.

Peccei جان سالم به در با همسر خود Jocelyn و فرزندان خود Alessandra و Aurelio. به جای گل و خانواده را تشویق می کند کمک های مالی به افتخار او به UCLA گروه فیزیک و نجوم و همچنین به بیماری پارکینسون تحقیق در UCLA.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن