موسسه ریاضیات محض و کاربردی جایزه تجدید 25M دلار از NSF

UCLA's Institute for Pure and Applied Mathematics , which through which mathematicianswork collaboratively wit

توسط NEWSSALAM در 22 مرداد 1399

UCLA's Institute for Pure and Applied Mathematics , which through which mathematicianswork collaboratively with a broad range of science and technology to transform the world through math , has received afive-year, $25 million funding renewal from the National Science Foundation, effective Sept. 1. math has

جایزه جدید نشان دهنده آخرین سرمایه گذاری توسط NSF، که کمک کرده است برای حمایت از برنامه های چند رشته ای ابتکاری IPAM، کارگاه ها و دیگر فعالیت های پژوهشی از زمان تاسیس این موسسه در سال 2000.

دیمیتری شلیاختنکو، مدیر آی پی ام و استاد دانشگاه UCLA در ریاضیات گفت: "بودجه های ادامه دار NSF IPAM را قادر خواهد ساخت تا ماموریت خود را برای ایجاد جوامع علمی جدید فراگیر و به ارمغان آوردن طیف کاملی از تکنیک های ریاضی به تحمل چالش های بزرگ علمی زمان ما، "دیمیتری شلیاختنکو، مدیر IPAM و استاد دانشگاه UCLA ریاضیات است. "ما قادر خواهيم بود به حمايت از برنامه هايي ادامه دهيم که محققان رشته هاي مختلف علمي يا از حوزه هاي مختلف رياضي را با هدف جريمه کردن همکاري هاي بين رشته اي که مدت ها پس از پايان برنامه IPAM ادامه دارد، گرد هم مي آورد."

ریاضیات به طور فزاینده ای مرکزی برای علم with applications in areas as diverse as و فناوری تبدیل شده است، با برنامه های کاربردی در مناطق به عنوان متنوع به عنوان موتورهای جستجو، رمزنگاری، تصویربرداری پزشکی، علم داده ها و هوش مصنوعی، به نام چند، Shlyakhtenko گفت. تحولات آینده، از تولید انرژی پایدار تا خودروهای خودمختار و رایانه های کوانتومی، نیاز به نوآوری بیشتر ریاضی و همچنین کاربرد ریاضیات موجود خواهد داشت.

هدف IPAM این است که تعامل بین ریاضیدانان و پزشکان، مهندسان، دانشمندان فیزیکی، that دانشمندان اجتماعی و انسان گرایان را که چنین پیشرفت تکنولوژیکی و اجتماعی را قادر می سازد پرورش دهد. در آینده ای نزدیک، برای مثال، IPAM partnering خواهد شد همکاری با جدید NSFکوانتومی جهش چالش موسسه برای حال و آینده محاسبات کوانتومی ، که در ماه ژوئیه با پنج سال ، 25 میلیون دلار جایزه به UC برکلی ، UCLA و دانشگاه های دیگر راه اندازی شد.

در طول دو دهه از وجود خود، IPAM به تحریک تحولات ریاضی که پیشرفت سلامت ملی، رفاه و رفاه از طریق انواع برنامه ها و مشارکت های که به چالش های علمی و اجتماعی می پرداخت کمک کرده است. کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها و برنامه های بلند مدت آن - که تا سه ماه طول می کشه، سالانه هزاران بازدید کننده از آکادمی، دولت و صنعت را به ارمغان می آورد.

IPAM همچنین به آموزش نسل های جدید ریاضیدانان و دانشمندان میان رشته ای کمک می کند و تأکید خاصی بر ورود زنان و اقلیت های کم نشان داده شده در جامعه ریاضیات دارد.

در کنار بودجه IPAM، آژانس امنیت ملی اخیراً جوایز پنج ساله را به پنج مؤسسه تحقیقاتی علوم ریاضی دیگر اعلام کرد.

خوان مزا، مدیر بخش علوم ریاضی NSFمی گوید: «تأثیر علوم ریاضی بر زندگی روزمره ما همه در اطراف ما و دور از دسترس است» سرمایه گذاری در این موسسات ارتباطات بین رشته ای را در سراسر رشته های علوم، با اثرات ی در بخش های محاسبات، مهندسی و بهداشت امکان می دهد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن