قیمت تلویزیون شهری

تلویزیون شهری  یا نمایشگرهای شهری led  به تلویزیون‌های غول‌پیکر ال ای دی گفته می‌شود

توسط مدیر سایت در 3 تیر 1402

تلویزیون شهری  یا نمایشگرهای شهری led  به تلویزیون‌های غول‌پیکر ال ای دی گفته می‌شود که در ابعاد مختلف در سطح شهر قابل رویت هستند. این نمایشگرها، به‌صورت آنلاین و کنترل توسط یک سیستم و اپراتور، یا آفلاین به‌صورت اتوماتیک قابل استفاده است. ساختار صفحه این تلویزیون‌ها از کنار هم قرار گرفتن چندین بلوک با ابعاد کوچک ساخته می‌شوند که به هر یک از بلوک‌ها، ماژول ال ای دی گفته می‌شود. خود ماژول ها نیز ابعاد و اندازه مختلفی دارند و متشکل از led  هایی هستند که به صورت منظم کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
قیمت تلویزیون های شهری به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.
1- برند قطعات استفاده شده :
تلویزیون های شهری از قطعات مختلفی تشکیل شده است . ماژول ، پاور،  کارت کنترلر ویدئو پروسسور و ...
هر یک از این قطعات در بازار انواع مختلفی دارند به عنوان مثال ماژول که یکی از مهمترین اجزا تلویزیون های شهری می باشد کیفیت های متنوع از برند های مختلفی موجود می باشد . برخی از وارد کننده های سودجو نیز از برندهای تقلبی و به اصطلاح no name استفاده می کنند که این قطعات قیمت کمتری دارند ولی از نظر کیفیت نمی توانند خریدار را رضی کنند.
2- دات پیچ تلویزیون شهری :
منظور از دات پیچ فاصله بین ال ای دی های ماژول تابلو روان می باشد . هرچه فاصله بین ال ای دی ها کمتر باشد کیفیت و رزولوشن تصویر بالاتر می شود. بدیهی است که ماژول هایی که تراکم بالاتری دارند قیمت بالاتری هم دارا می باشند.
3- ابعاد تلویزیون شهری :
یکی از عوامل مهم در قیمت تلویزیون شهری ابعاد آن است .مشخصا هر چه ابعاد تلویزیون شهری بزرگتر باشد قیمت نهایی بالاتر خواهد بود.
4- خنک کننده : 
برخی تلویزیون های شهری نیاز به سیستم خنک کننده دارند. برای گرمایی که پاورهای تلویزیون شهری ایجاد میکنند برای مناطق گرمسیری مثل جنوب کشور باید از فن و یا کولر گازی استفاده کرد.
5- نصب تلویزیون شهری :
قیمت سازه تلویزیون شهری  و نصب آن بستگی به شرایط نصب ، میزان آهن استفاده شده و ... دارد.
6- سندر ، رسیور و ویدئو پروسسور : 
بستگی به آنلاین بودن و یا آفلاین بودن تلویزیون شهری برد هایی که در آن استفاده می شود متفاوت است و هرکدام قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند.
برای خواندن ادامه مقاله و سایر مقالات در مورد تلویزیون شهری و ویدئو وال به سایت asilight  مراجعه نمایید.


 



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن