PBS سری در آمریکایی های آسیایی تبار امکانات کار از UCLA فیلمسازان و محققان

در سال 1982 یک جوان چینی مرد آمریکایی به نام وینسنت چانه بود مورد ضرب و شتم و مرگ او به عنوان جشن کارشناسی خود

توسط NEWSSALAM در 22 اردیبهشت 1399

در سال 1982 یک جوان چینی مرد آمریکایی به نام وینسنت چانه بود مورد ضرب و شتم و مرگ او به عنوان جشن کارشناسی خود را در کوهستانی پارک در نزدیکی دیترویت. امریکا مملو از تنش در وسط یک رکود اقتصادی است که تا به حال آمار خودروسازان به خصوص با توجه به افزایش از لحاظ اقتصادی مطلوب اتومبیل های ژاپنی. نژادی و دشمنی نسبت به آمریکایی های آسیایی تبار در حال اجرا بود ،

چانه مرگ و نسبتا ملایم جمله گذاشته و پس از دو رنگ سفید حمله — یک به تازگی گذاشته شده autoworker در شهر بودند یک شوک به جوامع آمریکایی و برانگیخته موج از حقوق مدنی فعالیت.

"وجود دارد بسیاری از مردم در آن زمان که فکر می کردم" من من آن را ساخته ام همه چیز خوب است " و سپس آنها واقعا بیدار این مورد گفت:" رنه Tajima-پنا یک UCLA استاد دانشگاه و مدیر مرکز EthnoCommunications در UCLA آسیایی آمریکایی مطالعات مرکز.

چانه داستان است تنها یکی از بسیاری از گفت: "آمریکایی های آسیایی تبار" سری پنج بخشی که ايران در PBS بیش از دو شب, مارس 11 و 12. این یک داستان است که Tajima-پنا به خوبی می داند. او co-کارگردانی جایزه اسکار–نامزد دریافت جایزه فیلم مستند در مورد چانه را قتل است.

Vincent Chin

Wikimedia Commons

وینسنت چانه که کشته شد در میشیگان در سال 1982.

Tajima-پنا نیز در خدمت به عنوان سری تهیه کننده برای "آمریکایی های آسیایی تبار." و در حالی که او در حال کار بر روی این پروژه برای نزدیک به دو سال از زمان انتشار آن احساس می کند به خصوص قوی و متاسفانه آشنا, با توجه به سخنان تنفرآمیز و حتی حملات فیزیکی شده اند که وضع در افرادی که ممکن است در نگاه چینی در پی فلج کننده اقتصادی و بهداشت بحران آورده گسترش COVID-19.

"ما دیده ایم همه این کار را قبل از, اما سوال این است که چه ما غذای آماده از این تاریخ ؟" او گفت:. گفت: "برای من غذای آماده است برای مردم برای پیدا کردن یک راه برای حمایت از هر یک از دیگر. این سری واقعا آینده گرا حتی اگر آن را در مورد تاریخ است. ایالات متحده تبدیل شده است متنوع تر و در عین حال بیشتر تقسیم شده است. وقتی اتفاق می افتد که شما رو به شکل همه چیز آنجا که ما نمی تواند حرکت رو به جلو تقسیم شده در این کشور است."

این هم یک تاریخ شخصی برای Tajima-Peña که اجداد آمد به ایالات متحده از ژاپن در اوایل 1900s زمانی که قانون ملی مانع از مهاجرت برخی آسیایی قرار گرفتند. "خانواده من وارد دوران محرومیت آنها در skid row در طول افسردگی آنها زندانی در طول جنگ جهانی دوم" او گفت:.

خانواده او داستان وجوش با داستان بعدی نسل از آمریکایی های آسیایی تبار که به آمریکا به عنوان مهاجران و پناهندگان از کره و جنگ ویتنام. "مردم را در بر داشت یک راه برای رشد," او گفت:. "و آسیایی و آمریکایی ها شده اند و بخشی از حرکت این دموکراسی رو به جلو در سراسر تاریخ آن است."

نمایشگاه این واقعیت است که یکی از فراگیر اهداف این مجموعه است. این قسمت شامل تعداد زیادی از مصاحبه با هنرمندان و فعالان و محققان است.

آن را نیز به سرعت تبدیل به یک بسیار UCLA-محور پروژه. گریس لی یک alumna از دانشگاه UCLA School of Theater, Film and Television, کارگردانی دو قسمت است. دیگر فارغ التحصیلان به عنوان خدمه در چند قسمت. و دیوید Yoo, استاد, آسیایی, آمریکایی مطالعات و تاریخچه و معاون شهردار از UCLA موسسه آمریکایی فرهنگ خدمت به عنوان رهبری محقق در این پروژه است.

"به عنوان یک مرکز آمریکایی آسیایی و جزایر اقیانوس آرام جوامع و مسلما متنوع ترین شهرستان در جهان بیشتر منطقه لس آنجلس توسط یک مولد فضا" Yoo گفت. "این است که جدید نیست برای AAPIs و جوامع دیگر و بسیاری از میراث های منعکس شده در این مجموعه از جمله سهم قابل توجهی از UCLA آسیایی آمریکایی مطالعات از نظر ما دانشجویان و فارغ التحصیلان و کارکنان دانشکده و برنامه هایی مانند EthnoCommunications است که تولید بسیاری از فیلمسازان با استعداد."

همبستگی تم در حال اجرا در این مجموعه است. آسیایی آمریکایی جامعه خود است متنوع ترین از هر گروه نژادی و مواجه داخلی نژادی, درگیری Tajima-پنا اشاره کرد. اما او گفت: حقوق مدنی رهبران گذشته و حال می دانیم که مبارزه باید همیشه شامل دیگر گروه های به حاشیه رانده شده در غالب تنش های نژادی در آمریکا.

"Asian تاریخ آمریکا سابقه همبستگی" او گفت:. "مردم ممکن است ما را به عنوان مدل اقلیت اما آمریکایی های آسیایی تبار مبارزه شده است از همان ابتدا. بزرگترین اعتصاب کارگری در 1860s شد با کارگران راه آهن."

Tajima-پنا خوشحال بود برای پیدا کردن فیلم از هاوایی متولد پتسی سمور یا راسو اولین زن ایالات متحده congressperson رنگ زبان به کنوانسیون ملی دموکرات ها در 1960s. سمور یا راسو خواست نمایندگان برای اقامت شرکت در حقوق مدنی پلت فرم.

"آنچه ما می خواستیم منجر به در سری واقعا سوال از امروز هنگامی که ما یک جمعیت بزرگتر با حضور بیشتر در جامعه — به نقل قول از Richard Pryor, آیا عدالت معنی" فقط ما؟'" Tajima-پنا گفت. "این چیزی است که ما نیاز به تمرکز بر روی چرا که مردم واقعا می خواهید برای رسیدن به محل کار."

Yoo گفت که او امیدوار است بینندگان خواهد بود با الهام از داستان های حقوق مدنی تلاش از 1960s و 1970s. "فعالیت مبارزه و خلاقیت از آن دوران به حرکت مجموعه قابل توجه تلاش برای عدالت اجتماعی است که ارائه یک پایه است که ما می توانیم پس از قرعه کشی به شرکت نگرانی های امروز," او گفت:.

مجموعه ای است سازمان یافته در سراسر داستان های شخصی, آنهایی که امیدوارم برای ایجاد همدلی و ارتباط.

"این داستان ما گفتن هستند و داستان های شخصی در سراسر نقاط اوج در تاریخ و در این نقاط آسیایی آمریکایی ها را در بر داشت یک راه برای کار در میان خود و یا کار در سراسر اقوام" Tajima-پنا گفت. "شما لازم نیست که به آسیایی خود را به خودتان را در این داستان است."

زمانی که Tajima-پنا فکر می کند امیدوارم که او فکر می کند جوان, آسیایی, آمریکایی, برخی از آنها ممکن است دچار عوارض نژادپرستی برای اولین بار. او فکر می کند از توانایی های بالقوه خود. او فکر می کند از این داستان جوان دیگر آمریکایی های آسیایی تبار که قبل از آورده و امیدواریم که با آنها.

سری bookended توسط دو تا از داستان های خود را.

Wong Kim Ark

دامنه های عمومی

ونگ کیم ارک که ایالات متحده به دیوان عالی کشور مورد منجر به تغییر در تابعیت قوانین.

ونگ کیم کشتی بود پسر چینی کارگران راه آهن. او متولد شد و در سن فرانسیسکو که در آن پدر و مادر خود را از نظر قانونی اقامت در زمان تولد او. در سال 1880 پس از سفر به چین او را تکذیب کرد ورود دوباره به کشور بر این اساس است که او یک شهروند است. فقط 21 سال او تصمیم به مبارزه با — و در زمان مبارزه خود را تمام راه را به دیوان عالی کشور. نقطه عطفی در 1898 حکم به نفع او تاسیس حق شهروندی برای کودکان متولد شده در ایالات متحده به پدر و مادر که نمی شد شهروندان است.

"آمریکایی های آسیایی تبار" نیز می گوید داستان از Tereza لی که مهاجرت از کره جنوبی با پدر و مادر خود را. شناخته شده به عنوان اولین "خیال باف" در اواخر 1990s او جنگیدند برای خودش و دیگر کودکان ثبت نشده از طریق قانون رویایی که در نهایت موفق به تصویب کنگره پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 تغییر تفکر سیاسی در اطراف مهاجرت.

"او نگه داشته در مبارزه پیوست و یک حرکت دیگر مستند نشده افراد جوان" Tajima-پنا گفت. "و پدر و مادر خود من در حال شهروندان به دلیل ونگ کیم ارک. الهام از این دو به پایان می رسد آسیایی آمریکایی داستان چیزی است که ما را به آینده."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن