دانشمندان با یافتن شواهدی از ارتباط بین اگزوز دیزل خطر ابتلا به پارکینسون

جدید UCLA تحصیل در zebrafish است identified فرایند توسط , که آلودگی هوا می تواند سلول های مغز آسیب بالقوه برای

توسط NEWSSALAM در 30 اردیبهشت 1399

جدید UCLA تحصیل در zebrafish است identified فرایند توسط , که آلودگی هوا می تواند سلول های مغز آسیب بالقوه برای کمک به بیماری پارکینسون.

منتشر شده در کارشناسی, مجله سم شناسی دانشگاه علوم, این یافته ها نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در دود اگزوز موتور دیزلی می تواند باعث سمی تجمع پروتئین در مغز به نام آلفا-synuclein است که معمولا دیده می شود در افراد مبتلا به این بیماری است.

مطالعات قبلی نشان داده است که مردم ساکن در مناطق با افزایش سطح ترافیک مربوط به آلودگی هوا دارند نرخ بالاتر از پارکینسون. برای درک آنچه آلاینده ها را به مغز دکتر جف برونشتاین, استاد مغز و اعصاب و مدیر UCLA اختلالات حرکتی برنامهآزمایش اثر از اگزوز دیزل در zebrafish در آزمایشگاه است.

"این واقعا مهم است که قادر به نشان می دهد که آیا آلودگی هوا است که در واقع چیزی که باعث اثر و یا اینکه آیا آن چیزی دیگری در محیط های شهری" برونشتاین گفت.

تست مواد شیمیایی در zebrafish, او گفت:, اجازه می دهد محققان, اذیت کردن, آیا آلودگی هوا قطعات بر سلول های مغز در راه است که می تواند به افزایش خطر ابتلا به پارکینسون است. این ماهی آب شیرین با این نسخهها کار خوبی برای مطالعه تغییرات مولکولی در brain زیرا آن سلول های عصبی ارتباط برقرار کردن در راه شبیه به انسان است. علاوه بر این ماهی شفاف اجازه می دهد دانشمندان به easily مشاهده و اندازه گیری فرآیندهای بیولوژیکی بدون کشتن حیوانات.

"با استفاده از zebrafish به ما اجازه دیدن آنچه که در داخل مغز خود را در زمان های مختلف-امتیاز در طول این مطالعه گفت:" لیزا Barnhill, یک UCLA همکار فوق دکترا و پژوهش نویسنده اول.

Barnhill اضافه شده برخی از مواد شیمیایی موجود در دود اگزوز موتور دیزلی به آب است که در آن zebrafish نگه داشته شدند. این مواد شیمیایی باعث تغییر در رفتار حیوانات و محققان تایید کرد که نورون در حال مرگ بودند در معرض ماهی.

بعد آنها بررسی فعالیت در چندین مسیر در مغز شناخته شده مرتبط با بیماری پارکینسون برای دیدن دقیقا چگونه آلاينده ذرات شد کمک به مرگ سلولی.

در انسان, بیماری پارکینسون مرتبط است با سمی تجمع آلفا-synuclein پروتئین در مغز است. یکی از راه های این پروتئین ها می تواند ساخت تا از طریق اختلال در autophagy — فرآیند شکستن و یا آسیب دیده پروتئین است. یک مغز سالم به طور مداوم باعث می شود و disposes از پروتئین به آن نیاز دارد برای ارتباط بین سلول های عصبی اما زمانی که این اختیار روند کار متوقف می شود سلول در ادامه به پروتئین جدید و آنهایی که هرگز پاک به دور است.

در پارکینسون آلفا-synuclein پروتئین است که به طور معمول خواهد بود دفع شمع تا در سمی توده در داخل و اطراف سلول های عصبی و در نهایت کشتن آنها و تداخل با عملکرد مناسب مغز است. این می تواند منجر به نشانه های مختلف مانند لرزش و سفتی عضلانی.

قبل از افشای zebrafish به دیزل ذرات محققان مورد بررسی قرار ماهی' سلول های عصبی برای داستان بوکس است که حمل کردن, پیر پروتئیناز جمله آلفا-synuclein, به عنوان بخشی از autophagy اختیار عمل و متوجه شد که این روند به درستی به کار شد.

"ما در واقع می توانید آنها را حرکت در امتداد و به نظر می رسد و ناپدید می شوند" برونشتاین گفت: از کیسه.

پس از دیزل مواجهه با این حالآنها را دیدم به مراتب کمتر از زباله-toting کیسه از حد نرمال است. به تایید می کنند که این دلیل سلول های مغز در حال مرگ بودند, آنها, درمان ماهی با مواد مخدر است که باعث افزایش دفع زباله روند و متوجه شد که آن را نجات از سلول های در حال مرگ پس از دیزل قرار گرفتن در معرض.

برای تایید است که دیزل می تواند همان اثر را بر روی سلول های عصبی انسان, محققان تکرار این آزمایش با استفاده از کشت سلول های انسان است. قرار گرفتن در معرض دود اگزوز موتور دیزلی تا به حال یک اثر مشابه در آن سلول است.

"به طور کلی این گزارش نشان می دهد که محتمل ساز و به همین دلیل آلودگی هوا ممکن است افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون" برونشتاین گفت.

مطالعه دیگر نویسندگان Sataree Khuansuwan دانیل خوارز Hiroma Murata و عیسی Araujo همه گروه مغز و اعصاب در, دیوید گفن دانشکده پزشکی در دانشگاه UCLA.

این پژوهش با حمایت موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست, موسسه ملی بهداشت Levine بنیاد و پارکینسون داد.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن