آیا می توانید باجگیر را پیشی بگیرید؟

[ad_1] به ریدلر خوش آمدید. من هر هفته مسائل مربوط به چیزهایی را که در اینجا به آنها اهمیت می دهیم ار

توسط NEWSSALAM در 2 دی 1400
[ad_1]

به ریدلر خوش آمدید. من هر هفته مسائل مربوط به چیزهایی را که در اینجا به آنها اهمیت می دهیم ارائه می کنم: ریاضی، منطق و احتمال. هر هفته دو پازل ارائه می شود: Riddler Express برای کسانی از شما که چیزی به اندازه یک لقمه می خواهید، و Riddler Classic برای کسانی که در حرکت پازل آهسته هستند. یک پاسخ صحیح برای یکی از این دو ارسال کنید و ممکن است در ستون بعدی فریاد دریافت کنید. لطفا تا دوشنبه صبر کنید تا پاسخ های خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید! اگر به یک اشاره نیاز دارید یا یک پازل مورد علاقه دارید که گرد و غبار روی سقف را جمع می کند، من را در توییتر پیدا کنید.

با توجه به تعطیلات، ستون بعدی در 7 ژانویه 2022 ظاهر می شود. شما را در سال جدید می بینیم!

Ridler Express

خواننده بیتس اسلینگلاف از آهنگ‌های رمزنگاری جشن با خانواده لذت می‌برد و پیشنهاد کرد که اکنون زمان خوبی برای چنین پازلی در The Riddler است. اکسپرس این هفته یک چرخش ارز دیجیتال است که در اصل توسط فرانک مرازیک ساخته شده است:

کریپتاریتم.  تبریک + تعطیلات = HOHOHOHO

مانند هر ریتم رمزی، هر حرف نشان دهنده یکی از ارقام 0 تا 9 است و حروف مختلف نشان دهنده ارقام مختلف هستند.

حقه؟ این پازل وجود دارد دو راه حل های ممکن - یعنی دو مجموعه متفاوت از تکالیف حرف به عدد. آیا می توانید هر دو راه حل را پیدا کنید؟

پاسخ خود را ارسال کنید

Riddler Classic

کلاسیک این هفته دنباله ای بر این پازل است که در اصل از آن ساخته شده است دن فینکل (و آن را به من داد از فاون نگوین):

در بازی "باجگیر" چک حقوق برای اهداف مختلف به دلار وجود دارد، از 1 تا n. حقوق را یکی یکی انتخاب می کنید. برای هر چکی که انتخاب می‌کنید، وصول مالیات بلافاصله تمام چک‌های دیگر را می‌گیرد (یعنی آن‌هایی که دیگر از شما یا مالیات گرفته نمی‌شوند) که ارزش دلاری آن‌ها فاکتورهایی است که شما انتخاب کرده‌اید. به عنوان مثال، اگر چک 10 دلاری را انتخاب کنید، مالیات بلافاصله چک های 1 دلاری، 2 دلاری و 5 دلاری را دریافت می کند - در صورت موجود بودن. مهم این است که مامور مالیات باید چیزی به دست بیاوری برای هر حقوقی که انتخاب می کنید بنابراین اگر چک 10 دلاری موجود باشد، اما چک های 1، 2 و 5 دلاری موجود نباشد، نمی توانید چک 10 دلاری را دریافت کنید. وقتی دیگر چکی برای گرفتن وجود نداشته باشد، بازی به پایان می رسد و تمام چک های دیگر به باجگیر می رود.

در نسخه اصلی این پازل، هدف شما کسب درآمد بیشتر از زمانی بود که مامور مالیات بود n 12 (یا 24 یا 48) بود. چه زمانی n 12 بود، شما می توانید 50 دلار در مقابل 28 دلار باجگیر کسب کنید، که به این معنی است که شما حدود 64 درصد از کل درآمد را کسب کرده اید. چه زمانی n 24 بود، شما می توانید حدود 61 درصد از کل و زمانی که n 48 بود، شما می توانید حدود 62 درصد درآمد داشته باشید.

برای این پازل، نه تنها می خواهید پول بیشتری از باجگیر دریافت کنید، بلکه می خواهید تا جایی که ممکن است پول نقد به دست آورید. کدام ارزش از n (بیشتر از 1) آیا انتخاب می کنید که بتوانید بیشترین پول نقد را به دست آورید؟

پاسخ خود را ارسال کنید

تصمیم هفته گذشته Riddler Express

تبریک به 👏 Rick Kneedler 👏 از پورتلند، اورگان، برنده Riddler Express در هفته گذشته.

هفته گذشته شما وظیفه ترسیم ساختمانی را داشتید که به شکل یک چهار وجهی منظم بود. هنگامی که ساختمان از بالا مشاهده شد، معمار می خواست آن را مانند چهار مثلث متساوی الاضلاع مساوی به نظر برسد - یک مثلث آبی مرکزی که توسط سه مثلث سفید احاطه شده است.

این بدان معنی است که سه وجه از چهار وجهی حاوی یک بادبادک آبی است، همانطور که در انیمیشن زیر نشان داده شده است:

چهار وجهی چرخان.  از بالا مانند مثلث متساوی الاضلاع به نظر می رسد که ربع وسط آن آبی است.  از پهلو می بینیم که هر یک از سه صورت کناری یک بادبادک آبی دارد.

اندازه کوچکترین زاویه در این بادبادک چقدر بود؟

این به من کمک کرد ابتدا بفهمم که بخشی از کل مساحت که آبی است برای هر فرد یکسان است، چه از بالا به آن نگاه کنید چه مستقیم. (برای توضیح عالی در مورد علت، به ویدیوی اخیر 3Blue1Brown مراجعه کنید.) به عبارت دیگر، یک چهارم از هر سه صورت آبی رنگ شده بود، و بادبادک ها در سه چهارم مسیر بالا به لبه های جانبی چهار وجهی برخورد کردند.

پاسخ به مقیاس کلی چهار وجهی بستگی ندارد، بنابراین فرض کنید طول ضلع آن 4 است، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است. این به این معنی بود که دو لبه بالایی بادبادک طولی برابر با 1 داشتند، در حالی که نیمی از عرض بادبادک 0.5 بود. ارتفاع بادبادک به اندازه ارتفاع مثلث متساوی الاضلاع یا 2√3 بود. باز هم، سه چهارم این ارتفاع کمتر از نصف عرض بادبادک بود، برای کل طول 1.5√3.

یکی از اضلاع چهار وجهی، با طول های مشخص شده اضلاع.

در نهایت همین برای تعیین کافی بود نیم از گوشه پایین بادبادک. یک مثلث قائم الزاویه را تشکیل می دهد که ضلع مقابل آن 0.5 و ضلع مجاور آن 1.5√3 است. این بدان معنی است که مماس این زاویه 1 / (3√3) است و بنابراین زاویه مایل به زرد است.-1(1 / (3√3))، یا حدود 10.89 درجه. باز هم چون اینطور بود نیم از گوشه پایین، گوشه پایین تقریباً بود 21.79 درجه.

بر خلاف پسرعموهای دوبعدی خود، چهار وجهی معمولی انواع و اقسام زاویه هایی دارند که 30 درجه یا 60 درجه نیستند، درست است؟

راه حل هفته گذشته Riddler Classic

تبریک به 👏 دیوید کوهن 👏 از سیلور اسپرینگ، مریلند، برنده هفته گذشته Riddler Classic.

هفته پیش سعی کردی به خال ضربه بزنی. هر ثانیه خال سرش را از یکی از 100 سوراخ ردیف شده بیرون می کشید. نمی دانستی خال از کجا شروع شد، اما فهمیدی من کردم بدانید که همیشه در هر ثانیه از یک سوراخ به یک سوراخ مجاور حرکت می کند. به عنوان مثال، اگر او از سوراخ 47 می پرد، سپس یک ثانیه بعد از سوراخ 46 یا 48 بیرون می پرد. اگر از سوراخ اول بیرون بیاید، پس تضمین می شود که سوراخ دوم بیرون بیاید. به همین ترتیب، اگر از سوراخ 100 بیرون بپرد، مطمئناً از سوراخ 99 بعدی می پرد.

البته، یک شکار وجود داشت - خال استتار شده بود و شما تا زمانی که واقعاً به آن ضربه نزدید، هیچ ایده ای نداشتید که کجاست. در هر ثانیه می توانید به سوراخی که انتخاب می کنید ضربه بزنید. بسیاری از ضربه‌ها تضمین نمی‌کنند که در نهایت خال را به دست خواهید آورد (مثلاً همیشه اولین سوراخ را می‌زنید)، اما برخی از آنها این کار را کردند.

کوتاه ترین سکانسی که تضمین می کرد می توانید به خال ضربه بزنید، مهم نیست که از کجا شروع شده یا چگونه حرکت می کند، چه بود؟

قبل از اینکه به 100 سوراخ بپردازیم، اجازه دهید به یک مورد ساده تر نگاه کنیم: چهار سوراخ با برچسب 1، 2، 3، و 4. فرض کنید ابتدا سوراخ 1 را زده اید و آن را از دست داده اید. سپس خال باید در سوراخ های 2، 3 یا 4 قرار می گرفت. در پیچ بعدی، پس از حرکت یک سوراخ به چپ یا راست، خال می تواند در سوراخ های 1، 2، 3 یا 4 باشد. به عبارت دیگر، ضربه زدن به سوراخ اول انجام می شود. مطلقا هیچ چیز برای کاهش تعداد مکان های ممکن نیست و شما به نقطه اول بازگشته اید!

در عوض فرض کنید از سوراخ 2 شروع کرده اید و از دست داده اید، در این مورد خال می تواند در سوراخ های 1، 3 یا 4 باشد. این بار، در نوبت بعدی، خال می تواند در سوراخ 2، 3 یا 4 باشد - اما نه سوراخ 1، همانطور که باید از سوراخ 2 حرکت کرده باشد، که شما فقط به آن ضربه زدید. سپس، اگر به سوراخ 3 برخورد کردید و از دست دادید، می توانید مطمئن شوید که خال در سوراخ 2 یا 4 بوده است. ضربه زدن به سوراخ 3 برای بار دوم و از دست دادن به این معنی است که خال باید در سوراخ 1 باشد. آخرین ضربه به سوراخ 2 است. تضمین می کند که خال را دریافت می کنید.

در پایان روز، بهترین کاری که می‌توانستید با چهار سوراخ انجام دهید، چهار ضربه بود. سکانس های 2-3-3-2 و 3-2-2-3 تضمین می کند که کار با حداقل تلاش انجام می شود.

اما 100 سوراخ چطور؟ قبل از اینکه به آن بازگردیم، بیایید نگاهی دیگر به مورد چهار سوراخ بیندازیم، این بار با در نظر گرفتن برابری اولیه موقعیت خال - همانطور که توسط افراد مهمی مانند مایکل کافی و مادلین آرجنت ذکر شده است، و همانطور که در ویدئویی که الهام‌بخش این موضوع است، اشاره شده است. کلاسیک با هر حرکت، خال یا از یک سوراخ زوج به سوراخ فرد یا برعکس حرکت می کرد. بنابراین با هر حرکت، برابری او معکوس می شد.

فرض کنید خال از یکی از سوراخ های زوج (یعنی 2 یا 4) شروع شده است. بررسی سوراخ 2 و سپس سوراخ 3 اطمینان حاصل کرد که به خال برخورد کرده اید. اما اگر خال از یک سوراخ عجیب شروع شده باشد (یعنی 1 یا 3)، پس از بررسی سوراخ های 2 و 3، هنوز بودن در یکی از سوراخ های عجیب در این صورت، معکوس کردن سفارش از این پس - سوراخ 3 و سپس 2 را بررسی کنید - اطمینان حاصل می کند که به خال ضربه زده اید.

این خط استدلال دقیق به هر تعداد سوراخ گسترش می یابد، n. ابتدا، می توانید با بالا رفتن از 2 به، تمام نقاط شروع مساوی را خاموش کنید n-1. سپس می توانید با بازگشت از آن، تمام نقاط شروع عجیب و غریب را خاموش کنید n−1 به 2. (این استراتژی حتی زمانی که کار می کرد n عجیب بود.) بنابراین برای n سوراخ، شما به 2 نیاز داشتید · (n−2) می‌چرخد تا مطمئن شود که به خال ضربه می‌زنید. چه زمانی n 100 بود، جواب این بود 196.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، در اینجا یک انیمیشن 100 خال را نشان می دهد که در ابتدا همه 100 سوراخ را اشغال می کنند. هر خال با تقسیم به دو مول در سوراخ های مجاور "تکثیر" می شود، مگر اینکه در یکی از نقاط انتهایی باشد، در این صورت به سادگی به چپ یا راست حرکت می کند. سوراخ های اشغال شده قرمز هستند، در حالی که سوراخ های خالی سفید هستند. در همین حال، سوراخی که در حال حفاری هستید آبی است.

انیمیشنی که 100 سوراخ را نشان می‌دهد که همه در ابتدا اشغال شده بودند.  شما از سوراخ 2 تا 99 ضربه می زنید، در این نقطه سوراخ های متناوب اشغال می شوند.  همانطور که از 99 به 2 بر می گردید، فقط سوراخ های سمت چپ اشغال می شوند تا زمانی که همه در پایان خالی شوند.

البته، اگر مسیر خود را به ترتیب بالا و پایین طی کرده باشید، هر موقعیت شروع احتمالی خال و هر دنباله ممکنی از حرکات آن را در نظر می گیرید.

حالا کاش می شد با این کارایی با قبایل برخورد کرد.

معماهای بیشتری می خواهید؟

خوب، آیا شما خوش شانس نیستید؟ یک کتاب کامل پر از بهترین معماها در این ستون و سردردهایی که قبلاً دیده نشده است وجود دارد. اسمش The Riddler است و در حال حاضر در فروشگاه ها موجود است!

آیا می خواهید یک معما بفرستید؟

به Zach Wissner-Gross به آدرس riddlercolumn@gmail.com ایمیل بزنید.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن