فصل 2021 فرمول یک به همان اندازه نزدیک - و بحث برانگیز - بود که تبلیغ شد

[ad_1] آخرین تور گرندپری ابوظبی به طور خلاصه فصل 2021 بود: لوئیس همیلتون تمام دوران تلاش کرد - و شکست

توسط NEWSSALAM در 26 آذر 1400
[ad_1]

آخرین تور گرندپری ابوظبی به طور خلاصه فصل 2021 بود: لوئیس همیلتون تمام دوران تلاش کرد - و شکست خورد - جلوتر از مکس ورشتاپن، کودک در حال رشد روی پوستر نسل بعدی فرمول یک بماند، اما موفق نشد. فرار از سر و صدای پس زمینه اجرای مشکوک قوانین، که هم طرفداران و هم رانندگان را مطمئن نیستند که چه کاری باید انجام دهند. در 22 مسابقه، قهرمان هفت دوره قهرمان جهان و اعجوبه 24 ساله با چندین بار ملاقات، پوزیشن های قطبی، پیروزی ها، سریع ترین دورها و حتی اتهامات گناه را رد و بدل کردند.

روی کاغذ، فصل 2021 از بسیاری جهات سال 2005 را تکرار کرد، زیرا اعجوبه 24 ساله (اکنون ورشتاپن، فرناندو آلونسو در آن زمان) خط غالب قهرمان 36 ساله هفت دوره (همیلتون اکنون، مایکل شوماخر در آن زمان) را شکست. ). با این حال، از نظر احساسی، فصل بیشتر شبیه نبردهای بحث برانگیز سال 2008 یا دوران پروست-سن 30 سال پیش بود.

با کنار گذاشتن احساسات لحظه ای، وقایع ابوظبی و سوالاتی در مورد جهت گیری بیشتر این ورزش، چه چیزی می توانیم در مورد چگونگی این فصل یاد بگیریم؟ چگونه ورشتاپن قهرمانی رانندگان را به دست آورد در حالی که ردبول در مسابقات قهرمانی سازندگان مغلوب مرسدس شد؟ حرکات مختلف خلبانان از جمله بازگشت آلونسو قهرمان دو دوره جهان پس از غیبت دو فصل چقدر نتیجه داد؟ و این فصل در مقایسه با پیش‌بینی‌های ما در آوریل چقدر خوب بود؟

نتیجه اصلی تحلیل قبلی ما این بود که ورشتاپن در سال گذشته با سرعت خام از همیلتون پیشی گرفت، اما ترکیبی از پشتکار همیلتون و سرعت و قابلیت اطمینان مرسدس به همیلتون مزیت کافی داد تا عنوان 2020 خود را راحت نگه دارد. با این حال، ورشتاپن با ورود به سال 2021 احتمالاً در مسابقات مقدماتی برتری جزئی خواهد داشت و اگر ردبول بتواند در عملکرد یا قابلیت اطمینان به بهبودهایی دست یابد، مرسدس با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

ردبول در هر دو زمینه پیشرفت داشته است و شکاف نسبی Elo را از 59 امتیاز در سال 2020 به تنها 9 امتیاز در سال جاری کاهش داده است و احتمال آسیب مکانیکی در یک مسابقه متوسط ​​را از 9 درصد به تنها 3 درصد کاهش داده است. قرار دادن ورشتاپن در یک بسته تقریباً معادل در هر دو نشانگر باعث شد تا سرعت طبیعی او بدرخشد. این مرد جوان هلندی امسال نیز به پیشرفت خود ادامه داد و پسر عموی خود الو را 22 امتیاز از 67+ به 89+ افزایش داد. همیلتون نیز صعود کرد، اما فقط از +64 به +67. بهترین فصل او (2015) 79+ بود، که نشان می‌دهد به همان اندازه که همیلتون باورنکردنی بود، می‌توانست سقف کمتری نسبت به ورشتاپن داشته باشد. اگر مرسدس نتواند طبق قوانین به روز شده مسابقه را از دست بدهد، این می تواند برای شانس بریتانیایی برای قهرمانی در سال آینده مشکل ساز باشد.

ما پیش بینی کردیم که راننده کمکی برای هر یک از مدعیان این عنوان دقیقاً برابر باشد. سرخیو پرز فصل کمی ضعیف برای ردبول داشت اما همه اینها مدیون کهنه سرباز مکزیکی نیست. در بیش از یک جلسه مقدماتی، از پرز برای تضمین تساوی مستقیم ورشتاپن برای مقابله با مزیت سرعت خط مستقیم مرسدس استفاده شد. این به رکورد ورشتاپن در مقدماتی کمک کرد که به قیمت موقعیت اولیه پرز تمام شد. پرز 17- خالص اثر الو را در این سال داشت، با -6 در مقدماتی و -9 در روز یکشنبه. با این حال، با توجه به ضریب K بالاتر مسابقات، این بدان معنی است که او در روز شنبه کمتر از یکشنبه عمل کرد. برعکس در مورد مرسدس شماره صدق کرد. 2، والتری بوتاس؛ اگرچه او امسال نیز کمی منفی بود (2- Elo موثر)، اما در مسابقات مقدماتی (3+) عملکرد بهتری داشت و در روز یکشنبه (5-) ضعیف تر بود، که نشان دهنده تمایل او به رتبه خوب است، اما در نهایت در طول بازی به خط میانی منحرف شد. نژاد، قادر به حرکت قابل توجهی به سمت بالا نیست (نگاه کنید به: آذربایجان، ایالات متحده، روسیه و ابوظبی).

آلونسو پس از سه سال دوری از فرمول یک به آلپاین (رنو سابق) بازگشت و ثابت کرد که هنوز به آن تعلق دارد. اگرچه این بازیکن اسپانیایی مانند 10 سال پیش بهترین نبود، اما با 7 امتیاز بیشتر از هم تیمی جوانتر خود استبان اوکون، در رده دهم قابل احترام در رده بندی رانندگان قرار گرفت. این بازیکن 40 ساله هم در پیست - یک سکو در قطر و یک دفاع قوی در برابر همیلتون در مجارستان برای دفاع از پیروزی اوکان - و هم در قلم مصاحبه، لحظات بسیار خوبی را ارائه داد. خبر خوب این است که او در روز یکشنبه با صفر تغییر در الوی موثر خود بر اساس نتایج مسابقه، حتی یک قدمی را از دست نداد. خبر بد این است که نتایج مقدماتی او در مقایسه با افزایش 5 امتیازی کلی برای Ocon، رتبه او را 5 امتیاز کاهش داد. اگرچه ما منحنی های پیری رانندگان فرمول 1 را محاسبه نکرده ایم، اما مسلم است که بعید است افراد 40 ساله در حالی که 25 ساله ها در راه صعود هستند، پیشرفت کنند.

بنابراین، ابوظبی و آینده این ورزش چطور؟ این مناقشه پیچیده است و شامل تجزیه و تحلیل نکات دقیق دستورالعمل های ایمنی خودرو در قوانین F1 می شود. اما نکته اصلی بحث این است که مایکل ماسی، مدیر مسابقه، چگونه در چند دور آخر مدیریت کرد. در پنج دور باقی مانده، نیکلاس لطیفی راننده ویلیامز با یک مانع برخورد کرد و ماشین خود را رها کرد تا بخشی از باند فرودگاه را مسدود کند. طبق قوانین، ماسی چندین گزینه برای مدیریت شرایط داشت: فراخوانی یک ماشین ایمنی مجازی یا یک ماشین ایمنی کامل، یا به اهتزاز درآوردن پرچم قرمز و توقف مسابقه. ماسی تصمیم گرفت خودروی ایمنی را به کار ببندد که سرعت میدان را کاهش می دهد و ماشین ها را مجبور می کند از یک خط مشخص پیروی کنند، همچنان به این امکان پایلوت می ماند که قبل از پایان دورها مسابقه را ادامه دهند. در آن لحظه همیلتون در جایگاه اول، ورشتاپن دوم و کارلوس ساینز از فراری در رتبه سوم قرار گرفتند. اما هشت ماشین یک دور پایین تر بودند و با رهبران ترکیب شدند، پنج ماشین بین همیلتون و ورشتاپن و دو ماشین دیگر بین ورشتاپن و ساینز.

درک رایج در میان تیم‌ها، رانندگان و هواداران این بود که قوانین به مدیر مسابقه اجازه می‌دهد از کنار رهبران دست تکان دهد و مستقر شود، اما این یک وضعیت همه یا هیچ بود:

یا باید هر هشت خودرو رانده و رها شوند، یا هیچ یک از خودروها از دست نخواهند رفت. این تفسیر توسط خود ماسی یک سال قبل در جایزه بزرگ ایفل 2020 بیان شد:

قوانین ورزشی ایجاب می کند که تمام خودروهای عبوری حذف شوند. از آن لحظه به بعد جایگاه ششم به کار خود ادامه داد [on the lead lap]بنابراین بین 10 یا 11 ماشین باید مستقر می شد. بنابراین، دوره Safety Car کمی طولانی‌تر از آن چیزی بود که معمولاً انتظار داشتیم.

هنگامی که آخرین ماشین جلوی ماشین ایمنی قرار گرفت، ماشین ایمنی را می توان در پایان دور بعدی فراخوانی کرد. این بدان معناست که برای برنده شدن در یک مسابقه تحت پرچم سبز (دور 58)، ماشین ایمنی باید در پایان دور 57 وارد شود، به این معنی که تمام دورها باید ماشین ایمنی را در دور 56 پاک کنند. اما اگر ماسی همه ماشین ها را تکان داد، اما برای نبرد واضح بین همیلتون و ورشتاپن، عبور هر هشت ماشین برای عبور از ماشین ایمنی در دور 56 تقریبا غیرممکن است.

سپس ماسی دو تصمیم گرفت که متناقض بود. اول، او فقط به پنج اتومبیل اطراف همیلتون و ورشتاپن اجازه استراحت داد، در حالی که دو اتومبیل بین ورشتاپن و ساینز در جای خود باقی ماندند. دوم، او ماشین ایمنی را در همان دامان به یاد آورد که آن پنج ماشین در آن آرام بودند. به نظر می رسد این تصمیمات هم رویه ثابت شده ایمنی خودرو و هم تفسیر قبلی خود ماسی از قوانین را نقض می کند.

در شروع دور آخر، ورشتاپن کمتر از نیم ثانیه از همیلتون عقب بود، اما یک بالشتک دو دور ماشین و تقریباً سه ثانیه از ساینز سوم فاصله داشت. با لاستیک های بسیار تازه تر، راننده ردبول به راحتی از مرسدس سبقت گرفت و در عرض دو ثانیه قهرمان شد. اگر پنج خودروی اطراف بین دو مدعی قهرمانی باقی بمانند، تقریباً مسلم است که همیلتون دور آخر را با یک بالشتک سه تا پنج ثانیه ای آغاز می کند و به راحتی برتری را حفظ می کند تا هشتمین عنوان خود را کسب کند.

پس از مسابقه، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA)، نهاد حاکم بر ورزش، گفت این کتاب قوانین به مدیر مسابقه کنترل کامل بر موقعیت کلی و یدک‌کشی خودروی ایمنی را می‌دهد، به گونه‌ای که می‌تواند بخش‌های خاصی از قوانین ایمنی را لغو کند. . خود ماسی گفت که این تصمیم "برای حذف خودروهایی که در مسابقه بین رهبران دخالت می کنند" گرفته شده است. هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا رتبه سوم ساینز و سایر رانندگانی که برای این موقعیت رقابت می کنند، در اتومبیل ها رها شده اند تا در مسابقات خود "تداخل" کنند، وجود ندارد.

این منجر به یک بحث شدید در جامعه فرمول 1 شده است. آیا فرمول 1 قبل از هر چیز یک ورزش است؟ یا این یک نمایش واقعی است که در آن کارگردانان مسابقه می توانند به عنوان مجری برنامه، اتومبیل ها را جابجا کنند، و به طور انتخابی از قضاوت خود برای لغو بخش هایی از کتاب قوانین برای ایجاد تلویزیونی برای دیده شدن استفاده کنند؟

در حال حاضر، حقیقت ممکن است جایی در وسط باشد، مانند داوری که در لحظات پایانی یک بازی بزرگ، سوت خود را در حین یک پنالتی آشکار قورت می‌دهد تا «بازیکنان در مورد نتیجه تصمیم بگیرند». NBA و NFL مرتباً با این تعادل دست و پنجه نرم می کنند، اما سناریوها به ندرت به وضوح، قابل مشاهده یا بالا مانند آنچه در ابوظبی رخ داد، هستند. روشی که FIA در خارج از فصل با این موضوع برخورد می کند، مسیر ورزشی را تعیین می کند که به تازگی در آمریکا در حال افزایش است.

در پایان، دو مدعی شایسته برای قهرمانی خلبانی جهان وجود داشت که هر کدام تیم های ویژه ای متشکل از صدها مهندس، استراتژیست و کادر پشتیبانی داشتند که خلبانان خود را در بهترین موقعیت ممکن برای موفقیت قرار دادند. امسال ممکن است تغییر محافظه‌کاری بوده باشد، زیرا سرعت خشن ورشتاپن همچنان بالا می‌رود، زیرا همیلتون تمام تلاش خود را برای مقابله با آب و هوا با سرعتی هنوز باورنکردنی همراه با کنترل دقیق و ثبات انجام می‌دهد. امیدواریم سال آینده یک مبارزه نزدیک دیگر به ما ارائه دهد، اما مبارزه ای که به هواداران اجازه می دهد روی افراد داخل ماشین و در پیت ها تمرکز کنند، نه روی کسانی که در کابین مهماندار هستند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب