کار کلید حرارتی طرز کار کلید حرارتی اساس کار کلیدهای حرارتی

برای مشاهده دسته بندی با به کار گیری از فیلتر های موجود در هر صفحه می توانید به جنس آیتم نیاز به راحتی دسترسی

توسط NEWSSALAM در 11 دی 1401
برای مشاهده دسته بندی با به کار گیری از فیلتر های موجود در هر صفحه می توانید به جنس آیتم نیاز به راحتی دسترسی داشته باشید. مهم به کارگیری از این آپشن می اقتدار زمانی که کلید حرارتی در موقعیت جدا قرار دارد، دکمه حرارتی بصورت ایزوله از شبکه الکتریسیته قرار گیرد. نکته ای که بایستی دقت کرد همین می باشد که آپشن Signaling switches در کلید حرارتی می بایست بدون شک در سمت چپ سوییچ حرارتی کارگزاشتن گردد و همچنین همین آپشن را نمی قدرت در سوییچ حرارتی نوع 3RV27 و 3RV28 استفاده کرد. در چنین مواردی می توان از رله شنت کلید حرارتی SIEMENS به کارگیری کرد و اساسی اعمال یک مرحله ولتاژ به بوبین رله شنت تنها مبادرت به جدا دکمه حرارتی کرد. در در میان همین تجهیزات حفاظتی، می‌توان به تیتر مثال به کفش‌های ایمنی غیر مغناطیسی (بدون فلز) اشاره کرد، کلیدی دقت به این که برقکار مهم برق فعالیت نمی‌کند، به شتاب متوجه می‌شویم که چرا به کفش‌های عایق نیاز دارد.
  • کلید محافظ جان که گاهی زمان ها RCCB هم نامیده می‌شود، یک دسته سوییچ میباشد که جریان سیم‌های رفت و بازگشت را باهم مقایسه می‌کند و در صورتی که این دو جریان اهمیت یکدیگر اختلاف داشته باشند مدار را انقطاع می‌کند.
  • این کلید‌ها از نظر شتاب عملکردی که دارا‌هستند به دو دسته نماید عمل و تند کار تقسیم‌بندی می‌شوند، به این رخ که فیوز‌های تند عمل جریان برق را در زمان کمتری قطع می‌کنند، البته فیوز‌های نماید کار کمی اصلی تأخیر فعالیت جدا مدار را انجام می‌دهند.
  • در حالی که آیتم دوم، به طور خاص به جهت حفاظت موتور (موتورهای ناهمزمان / القایی) طراحی شده است، کلید کامپکت یک دستگاه حفاظتی چندمنظوره است.
  • دقت کنید تمام دستگاه های شوفاژ دیواری می بایست اساسی صافی برگشت باشند درصورتیکه شما ذیل دستگاه خویش همین قطعه را ندارید حتما و مطلقا سریعا نسبت به تهیه و کارگزاری این قطعه در نصیب شیلنگ برگشت (دقیقا شیلنگ تحت پمپ) اقدام نمایید .
به علاوه نمونه‌ های خودکار تولیدی واجد حافظ موتور، ژنراتور ( به واسطه رله های میکرولوجیک) و همچنین توان حفظ اتصال به زمین هستند. _ شامل سه فاز قدرت که محل ورود آن‌ها به برق و خروجی به موتور اتصال می یابد. همین دکمه ها علاوه بر ایفای نقش خود به تیتر سوئیچ های محافظتی، به جهت پر‌نور و خاموش کردن موتور ها در زمان آغاز و شروع کار هم کاربرد دارند. همین ابزار الکتریکی همچنین همین خصوصیت را دارا هستند که به شکل دستی عمل نمایند. در ویدئوی زیر که برگرفته از زمان جامع راه و روش اندازی و حفاظت موتورهای سه فاز است سوییچ حرارتی هیوندای را باز‌نگری می کنیم. سوییچ حرارتی یا این که Motor Protection Circuit Breaker برای حفاظت در برابر جریان بیش تر بار در تجهیزات برقی مثل الکتروموتورها، موتورهای آسنکرون و موتورهای القایی آیتم به کار گیری قرار می گیرد. همین در حالی میباشد که بی متال فقط امکان قطع کردن مدار را دارا می باشد. همانطور که اشاره کردیم سوییچ حرارتی یا به عبارتی سوییچ حافظ موتور یکی از کلیدهایی می باشد که می تواند از موتور در برابر اتصال کوتاه و بیش تر توشه محافظت کند. یک عدد از مواقعی که موجب شده تا کلید حرارتی به پرورش قابل توجهی برسند همین میباشد که دیگر نیازی به استفاده ترکیبی از فیوزهای مینیاتوری و بی متال نیست. موارد توضیح دیتا شده به صحت نشان دهنده کاربرد دوچندان بسیار برق برای بسیاری از اسباب و اثاث و وسایل است. همانگونه که می دانید هر یک از وسایل برقی خانگی و صنعتی به میزان مشخصی از جریان برق نیاز دارند و تحت و بالا شدن میزان جریان برق می تواند تأثیرات مخربی بر روی موتور وسیله برقی گزینه نظر داشته باشد. از طرفی این جدا و وصل شدن در مسیر گاز ورودی بر مبنا مقدار حرارت گزینش می شود. به این دلیل هم اسم این قطعه، متناسب اهمیت عملکردی که دارد، گزینش شده است. کمکی تریپ VHI بر روی دکمه حرارتی کارگزاری می گردد , و به طور معمول حیاتی بوبین آندر ولتاژU-PKZ0در مدارات قطع لازم استفاده می شود . در توضیح بگم که واتر پمپ سالمه و دینام وچار آب خوردگی نشده. برای تشخیص درست موارد ذکر شده مسلما اهمیت سرویسکاران دارای تجربه تماس بگیرید و خویش مبادرت به انجام همین عمل کلید حرارتی تکفاز نفرمایید. و برای برطرف نمودن آن نباید مداوم از آن استفاده کرد و سریعا می بایست توشه موتور اندک شود. همین گزینه زمانی رخ می دهد که از موتور توان بالاتری گرفته شود . رله بیشتر بار نظیر الکترونیک حالت جامد به سیستم‌های ریزپردازنده وارد شده است. مدت وقتی که ارتفاع می‌کشد رله‌ کنتاکتور را در هنگام بیشتر بار گشوده کند، در کلاس تریپ معین شده است. کلاس تریپ معمولاً در دسته‌های کلاس 10، کلاس 20، کلاس 30 و کلاس 5 طبقه‌بندی می‌شود. رله در این کلاس تریپ‌ها به ترتیب در 10 ثانیه، 20 ثانیه، 30 ثانیه و 5 ثانیه در 600٪ جریان بار تمام موتور تریپ می‌کند. در اینجا 1، 2، 3، 4، 5 و 6 ترمینال برق، 95 و 96 کنتاکت تریپ و 97 و 98 کنتاکت سیگنال هستند. همان‌طور که در شکل تحت نشان داده شده است، اهمیت تغییر‌و تحول دمای محیط، هر دو نوار دو فلزی به طور هم اندازه خم می‌شوند و رله بیش تر توشه موتور را انقطاع نمی‌کند.

انواع رله کدام است؟!

کلید حرارتی توان جدا و وصل مدار توان را داراست و ملازم دارای تجهیزات جانبی به جهت استفاده در مدار دستور به فعالیت می رود. به جای استعمال از ترکیب سوییچ مینیاتوری و بی متال می قدرت سوییچ حرارتی را جایگزین ساخت زیرا دکمه حرارتی حفاظت اتصال کوتاه دارد. دکمه حرارتی زیمنس (و یا این که کلید ترمیک زیمنس) یکی از محصولات زیمنس جهت حفاظت موتور می باشد. کلید حرارتی را حیاتی نام های دکمه ترمیک ،کلید های نگهدارنده موتور که در اصطلاح تخصصی به سوییچ های mpcb دارای اسمو رسم هستند هم شناخته می شوند. دسته‌بندی نشده اما برندهای اروپایی thermik، Tomic و آمریکایی Klixon شناخته شده هستند. نشان دهنده سطح دمای مجاز وقتی که موتور در معرض طولانی تر توشه حرارتی قرار می گیرد. درصورتیکه حفاظت خارجی موتور به جهت جریان انقطاع خیلی مضاعف تهیه و تنظیم شده باشد یا این که بصورت غلط کارگزاشتن شده باشد. مهم یک باز‌نگری و تهیه بی آلایش شیر یا این که میزان فشار آب، آن را مجددا راه و روش اندازی کنید.

کلید نگهدارنده جان اشنایدرA9R50225

قابلیت در اختیار گرفتن مداد یا این که از راه به دور اصلی ساتفاده از بیشتر کردن یک مکانیزم موتوری به کلید اتوماتیک می‌توان این امکان را به جهت آن به وجود آورد که از راه بدور یا به وسیله یک سامانه الکتریکی باز یا بسته شود. گرچه بهای بالای آن استفاده از آن را به شدت محدود کرده اما کلیدهای میناتوری به هیچ عنوان اهمیت چنین قابلیتی نمی باشند و برای قطع و وصل از منش به دور باید از کنتاکتور در مدار آن ها استفاده کرد. ولی می بایست توجه داشت که استعمال از دکمه میناتوری به تیتر حفاظت محل ورود تابلوهای ریز مجاز است. J.ا برای مصرفه کننده‌های تک پل صرفا می‌توان در برخی برندها (مانند ABB) مشاهده کرد و رنج جریانی و خصوصیات الکتریکی آن‌ها نیز به شدت محدود است. امیدواریم توانسته باشیم تا در این مقاله شما را کلیدی مزایای کارگزاشتن سوییچ حرارتی و خصوصیت های آن آشنا کنیم. در رخ وجود هر مدل سوال در مورد عملکرد و انواع سوییچ های حفظ کننده موتور می توانید با متخصصان و کارشناسان سیماران در رابطه باشید. چنانچه به یادگیری روش‌های متفاوت در دست گرفتن موتورهای صنعتی می باشید علاقه‌مند هستید، توصیه میکنیم به فیلم تدریس کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی ۱ مراجعه کنید. در همین فیلم آموزشی که مدت زمانه آن ۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه میباشد و در ۱۷ درس پایه گذاری کردن شده، نخست در درس اول مفاهیم عمومی در اختیار گرفتن موتورهای الکتریکی ابلاغ شده است. همچنین، نمادها و دیاگرام‌های شماتیکی مربوط به نقشه مدارهای توان و فرمان مدارهای در اختیار گرفتن و راه‌اندازی موتور در درس‌های دوم و سوم ارائه شده است.

مشخصات فنی دکمه حرارتی (محافظ موتور) اشنایدر نوع GV2ME22 رنج تنظیم: 25-20

به کلمه دیگر اینطور می توان گفت که نقش همین کلید همانند عملکرد یک سوییچ معمولی + فیوز می باشد. این ابزارها قادرند به عنوان کلیدی ترین محافظ برای موتور ایفای نقش کنند. البته مهم یک حصر هستند و این هست که صرفا تا رنج 125 آمپر ساخته می شوند.

چند استدلال در تعیین کلید های حرارتی

کلید های حرارتی به ملازم تجهیزات جانبی می توانند به جهت استفاده در مدار فرمان کارگزاشتن شوند. عملکرد دکمه حرارتی مغناطیسی مشابه بی متال میباشد البته تفاوت هایی در میان بی متال و کلید حرارتی وجود دارد که سبب ساز شده میباشد عملکرد سوییچ حرارتی خوبتر از بی متال باشد. بر روی کلید حرارتی دکمه یا شاسی انقطاع و وصل وجود دارد، در صورتی که این سوییچ بر بر روی بیمتال چشم نمی شود. دکمه حرارتی به تیتر یک دکمه اتوماتیک قبل از کنتاکتور و در نصیب مدار توان و شروع تغذیه قرار می گیرد، اما بی متال آن‌گاه از کنتاکتور قرار گرفته و بر بر روی مدار دستور کار می کند. مثلا در در اختیار گرفتن توشه شیوا امواج حیاتی فشار دادن همزمان کلید های + و – یا این که یکبار جدا و وصل نمودن الکتریسیته تغذیه، دستگاه ریست می شود. در کنترل بار برنا الکترونیک هم دارای فشردن سوییچ RST یا این که در صورتی‌که ترمینال‌های K1 و K2 به نیز متصل باشند، پس از بر طرف شدن اشتباه و گذشت زمان حدود ۵۰ ثانیه دستگاه به‌صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود. مثالی که از کاربرد و محل به کارگیری آن ها می‌توان ذکر کرد، اتصال تیغه‌های کنتاکت کمکی به چراغ‌های سیگنال به جهت آنالیز و کنترل واضح و خاموش بودن موتور و یا اتصال به ورودی‌های دیجیتال PLC برای مانیتورینگ کارایی موتور از طریق PLC است. در صورتی که سوییچ حرارتی مدار اقتدار را به طور مستقیم انقطاع می‌نماید.

علت گرم نشدن آب مصرفی در پکیج بوتان

چهار استراتژی حیاتی وجود داراست که شما می توانید دارای انجام آنان سیستم را بازیابی کرده یا از خرابی زودرس در موتورهای محرک و اجزائ گردان خودداری کنید. طولانی تر توشه موتور زمانی شکل می دهد که موتور ذیل باری بیش از مقدار توشه نامی خود باشد. اولی علامت ای که کلیدی اضافه توشه پیدایش می نماید کشیدن جریان بیش از حد موتور ، گشتاور ناکافی و داغ شدن فراوان آن است. در حالتی که موتور بیش تر قیمت سوییچ حرارتی تک فاز بار گذاری شده می باشد تک تک اجزای موتور شامل یاتاقانها، سیم پیچ های موتور و بقیه اجزا ممکن است به خوبی کار نمایند البته موتور به داغ شدن خود ادامه خواهد داد. به همین دلیل، فکر مهربانی می باشد که عیب یابی خود را از تحقیق در آیتم بیشتر توشه موتور شروع کنیم. چونکه 30 درصد از خرابی های موتور به دلیل اضافه بار آن است.از اینرو چگونگی تشخیص و اندازه گیری بیشتر توشه موتور اهمیت است. و باعث داغ شدن موتور و نیم‌سوز شدن آن میگردد برای برطرف کردن آن بایستی محل اتصال را عایق‌کاری شود . انجام این کار تا حدی نیاز به تجربه دارد که بتوانید میزان فشار شلی و سفتی آن را مطلوب تهیه و تنظیم کنید. مهم برداشتن پوشش جانبی به راحتی می شود به سیستم درونی آن دست یافت که اساسی گشوده کردن اسکرو و پیچ‌ها میتوان اجزای داخلی موتور بررسی کرد.

کلید حرارتی چه تفاوتی حساس رله‌های بی‌متال دارد؟

این ویدئو از عصر ی جامع منش اندازی و حفاظت موتورهای سه فاز است. دکمه حرارتی حیاتی شستی قطع و وصل 0 و 1 بر روی کلید جهت در دست گرفتن دستی است. جریانی که وارد دکمه می شود، قابل تهیه و تنظیم بوده می باشد و به وسیله سایت برنا ایرانی ی یک سوییچ پیچی می اقتدار آن را تهیه کرد. به طور معمول رتبه را بر بر روی 10 % عمده از جریان نامی تهیه و تنظیم می کنند.، که نیز مرسوم است. حساس یک عدد سوییچ تست جهت تست تندرست بودن دکمه حرارتی می باشند. عملکرد خطا کنتاکتور در جهت مثبت و معکوس و هم قفل شدن نامطمئن اتصالات به همدیگر سبب ساز می شود که در زمان کارایی معکوس، دو کنتاکتور به طور به طور همزمان کنار بروند. روشنایی کارگاه‌های صنعتی را از طرز کنتاکتور دو شستی آماده می‌سازد. ما به عنوان تخصصی ترین مرکز تعمیرات پکیج در تهران و طی سال ها همت و اهمیت به دست آوردن تجربه و دانش به جایگاهی رسیده ایم که هم حال گزینه اطمینان توده کسیری از همشهریان گرامی باشیم. پیکج بوتان جور CV424S وقتی دمای آب مصرفی بهداشتی روی 35 سکو یا این که هر دمای دیگری تنظیم می شود، دمای آب تا 60 مرتبه بالا رفته و آنگاه دستور خاموش شدن را برای شعله صادر می کند. حفاظت مغناطیسی وقتی استفاده می شود که درصورت پیدایش اتصال کوتاه، اتصال خط به خط، یا دیگر اشکالات باعث شود جریان بالایی از مدار کشیده شود. حفاظت مغناطیسی بر خلاف حفاظت حرارتی به جهت خودداری از خطرات احتمالی به رخ آنی عمل می کند. ممکن میباشد سوالی به جهت شما پیش بیاید که کاربرد نوار بیتال اشنایدر در زندگی روزمره ما چیست؟ بیمتال اشنایدر در زندگی روزمره برای تشخیص گرما استعمال می شود، مثل آلارم های آتش نشانی و ترموستات ها. ترموستات ابزار کوچکی میباشد که در لوازم خانگی متعدد آیتم استفاده قرار می گیرد تا در زمان گرم شدن بیش از حد دستگاه به طور اتومات خاموش شود به طور نمونه در زودپزها ، کتری برقی و … از بیمتال اشنایدر به کار گیری می کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن