'Avatar: The Last Airbender': نقد استعمار

به تازگی در دسترس ساخته شده در تمامیت خود را در Netflix بکشد, "آواتار: آخرین Airbender" به سرعت تبدیل به یکی ا

توسط NEWSSALAM در 28 خرداد 1399

به تازگی در دسترس ساخته شده در تمامیت خود را در Netflix بکشد, "آواتار: آخرین Airbender" به سرعت تبدیل به یکی از جریان پلت فرم محبوب ترین نشان می دهد. این است که شاید تعجب آور با توجه به سری هار fanbase و نشان می دهد مسلم کیفیت آن دارای 100% امتیاز در گوجه فرنگی فاسد است و غالبا به عنوان یکی از بزرگترین نشان می دهد در تمام دوران است. آنچه تعجب آور است این است چگونه استادانه نشان می دهد هایش با دنیای واقعی الهام گرفته از موضوع در یک راه است که قابل هضم برای کودکان و نوجوانان.

در حالی که انیمیشن های کودکان برنامه در اصل پخش در Nickelodeon در اواسط aughts ممکن است به نظر می رسد مانند آشکار محل به کشف پیچیدگی اخلاقی از استعمار و جنگ "آواتار: آخرین Airbender" می کند که دقیقا. بیش از آن سه فصل اجرا, "آواتار" به عنوان یک در عمق مورد مطالعه در سطح خرد تاثیر جنگ و چگونگی توسعه تلاش یک مهاجم ملت می خرد افراد زندگی و جوامع است. با استفاده از خشونت و ضربه آن به عنوان خط لوله "آواتار" وسیله انتقال کاملا ضد استعماری پیام که forewarns خطرات ناشی از امپریالیسم.

در دنیای "آواتار" وجود دارد چهار کشور هستند که هر یک از مشخصه های مختلف عنصر: آب و خاک و آتش و هوا. انتخاب افراد در درون هر ملت هستند قادر به دستکاری و یا "خم" خود کشور مربوطه عنصر اما فقط یک نفر می تواند خم تمام چهار و تعادل را به جهان: عنوانی آواتار.

نشان می دهد داستان تازه یافت آواتار Aang, a 12-year-old boy که منجمد شده در یک کوه یخ برای 100 سال گذشته. پس از بیداری Aang در می یابد که جهان فرود آمد به هرج و مرج به عنوان استبدادی ملت آتش گرفته استفاده از آواتار غیبت طولانی به گسترش قدرت خود در سراسر جهان است. مجموعه ای در برابر پس زمینه از یک خشونت دهه جنگ "آواتار" به شرح زیر Aang سفر به استاد تمام چهار عنصر و جلوگیری از آتش سوزی ملت از مصرف بیش از جهان است.

از شروع آتش ملت را به تصویر کشیده است به عنوان یک رژیم توتالیتر با جاه طلبی های امپریالیستی. این ساخته شده است روشن در نمایش افتتاحیه اعتبارات: "چندی پیش چهار کشور زندگی می کردند با هم در هماهنگی. سپس همه چیز را تغییر زمانی که آتش ملت حمله کردند." بلافاصله آتش ملت است که به عنوان یک ستمگر متجاوز و علت اصلی اختلاف بین چهار کشور. با ایجاد آتش ملت به عنوان اصلی دشمن نشان می دهد نویسندگان به وضوح محکوم استعمار و وحشتناک میراث آن در پشت برگ.

این انصراف از استعمار است گسترش در عمق در سراسر مجموعه در درجه اول در سطح خرد. بسیاری از نشان می دهد و در قسمت پیگیری Aang و دوستان او در سفر از روستا به روستا که در آن تعامل آنها با مردم محلی. این اجازه می دهد تا مخاطبان برای دیدن نزدیک چگونه جنگ و آتش در کشور توسعه تلاش کرده اند دچار آسیب های روانی افراد مختلف و آواره بی شماری جوامع است. وجود دارد بی شمار از صحنه های که در آن ما شاهد انبوه پناهندگان مهاجرت استخراجی صنعتی معنوی سرکوب و نابرابر مالیات. ما همچنین یک میزبان کامل از دیگر تاکتیک های سرکوبگرانه مانند بهره برداری از نیروی کار از طریق زندان و کار در اردوگاه و گسترده گسترش تبلیغات از طریق نظام آموزشی است. در اکثریت این قسمت Aang و دوستان خود را ملاقات قربانیان یکی از این بی عدالتی و در مورد رهایی آنها با شکست دادن ظالم در جنگ و یا با الهام از آزار و اذیت به مبارزه با عقب و روی پای خود بایستند. این در نتیجه فریم ظالمانه استعمار سیاست های تصویب شده توسط آتش ملت را از نظر اخلاقی اشتباه است و در نتیجه ارزش مبارزه در برابر.

صدمات ناشی از استعمار نیز کاوش از طریق تجارب شخصیت های اصلی ما. در حالی که Aang عضو هوایی کشور است منجمد در یخ های آتش ملت enacts جرم نسل کشی در هوا کشور مردم و erradicates آنها را به طور کامل. این علائم شروع آتش کشور خارجی فتح و در نهایت باعث می شود Aang نه تنها آواتار بلکه تاریخ و زمان آخرین airbender به عنوان اعلام کرد. که آخرین فرد از نوع Aang اغلب هایش با واقعیت جدی است که سایر نقاط جهان منتقل شده است و دیگر ارزش های هوایی کشور آداب و رسوم و میراث فرهنگی مانند او می کند. تنها Aang به نظر می رسد به سوگواری از دست دادن از قرن ها ارزش از دانش است. این سنگین وجود نشان می دهد که چگونه استعمار می تواند منجر به احساس انزوا. زیادی محصول جانبی از استعمار است که از دست دادن فرهنگ و تاریخ, که به نوبه خود به حاشیه رانده کسانی که پایبند به سنت های فراموش شده.

نسل کشی هوایی کشور نیز نشان می دهد که خشونت ذاتی در ارتباط با استعمار و چگونه آن را اغلب منجر به جرایم خشونت آمیز اعدام در سطح کلان. این درجه از خشونت بدون شک منجر به تروما که به نوبه خود نیروهای کودکان به رشد سریع تر از آنها باید. به عنوان شاهد این نمایش گفت: از طریق این دیدگاه بچه ها, "آواتار" نشان می دهد که چگونه کودکان را تحت تاثیر قرار جهان اطراف آنها — یک جهان پر از جنگ و درگیری و درد. برای مثال Aang نزدیک ترین اصحاب و خواهر و برادر و Sokka و Katara, از دست دادن مادر خود را در سن جوان از یک ملت آتش حمله. علاوه بر پدر خود را گرفته با مردان دیگر در روستای خود را به مبارزه در جنگ ترک Sokka و Katara 15 سال و 14 سال به ترتيب اساسا به دنبال پس از کل جامعه است. هر دو Sokka و Katara را مجبور به را در یک معامله بزرگ از مسئولیت از سنین پایین است. به منظور زنده ماندن آنها باید آمدن به شرایط با سرعت واقعی وحشت از جهان واقعی است. این نتیجه نشان می دهد که چگونه ترومای ناشی از استعمار یک نسل اثر — نسل های آینده به ارث می برند زخم از گذشته است. به عنوان یک نتیجه از تصمیم گیری آگاه است قبل از گناهان. برای مثال زمانی که Sokka و Katara اولین دیدار Aang یک doe چشم بچه ها بیشتر علاقه مند به پنگوئن سورتمه از جنگ Sokka بلافاصله تأملی او فکر می کند او یک ملت آتش جاسوسی. از شخصیت های اصلی اولیه روبرو می شوند و ما می بینیم که چگونه تروما استمرار یک جامعه است که بیشتر بدبینانه و کمتر اعتماد به سادگی به دلیل میراث استعمار در پشت برگ.

البته ما نمی توانیم به بحث در مورد استعمار و "آواتار" بدون اشاره به تاریخی فرهنگ کمک کرد که الهام بخش آن است. هر یک از چهار کشور بود که بر اساس دنیای واقعی فرهنگ آسیا: هوا کشور شد بر اساس راهبان بودایی تبتی; آب کشور شد و با الهام از قطب شمال Inuit قبایل; زمین ملت در درجه اول بر اساس فدرال سلطنت از چین; و ملت آتش کشید به شدت از امپراتوری ژاپن. مانند خود را در دنیای واقعی همتایان هوا و آب و زمین کشورهای در حال تمام موضوع را به استعمار فتح. به طور مشابه, ملت آتش مانند امپراتوری ژاپن به عنوان متجاوز و حمله آسیب پذیر تر کشورهای همسایه. با استفاده از این در دنیای واقعی موازی نویسندگان به وضوح نقد استعمار به عنوان امپراتوری ژاپن تاریخ سرند با تعداد بی شماری از جنایات و افراطی اند.

علاوه بر این با طراحی بر امپراتوری ژاپن, تاریخ نویسندگان از "آواتار" در حال محکوم متداول ترین توجیه برای استعمار: که آن را کمک می کند تا صادرات رونق غنی کشور به یک فقیر یک. در واقع امپراتوری ژاپن در تلاش برای توجیه آن فتح آسیا توسط این استدلال که ژاپن را گسترش خواهد منجر به بیشتر ثروت مادی برای فتح سرزمین های ژاپن خواهد کانال بزرگتر آن اقتصاد و تکنولوژی برتر به توسعه آنها. این به ظاهر نوع دوستانه انگیزه, با این حال, یک ادعای نادرست. امپراتوری ژاپن استخراج نیروی کار و منابع بیشتر به آن اقتصاد خود و برای حفظ آن وضعیت غالب در منطقه است. این است که به طور مشابه دیده می شود در "آواتار". در طول نشان می دهد ما می بینیم که ملت آتش بسیار پیشرفته تر از دیگر کشورها است. آنها سلاح و ماشین آلات و در حال توسعه صنایع سنگین در حالی که کشورهای دیگر هنوز هم عمدتا کشاورزی. این ملت آتش هنوز هم با استفاده از نیروی کار و منابع را از کشورهای دیگر به سوخت رشد خود را در نتیجه گسترش شکاف بین آنها و کشورهای دیگر. به عنوان یک نتیجه, "آواتار" deconstructs این باور غلط است که استعمار قابل دوام است مسیر برای کمک به بهتر از دیگر جوامع که در آن تنها منافع فاتحان نه فتح.

در نهایت ملت آتش در "آواتار" به عنوان یک پایه برای هر امپریالیستی قدرت در تاریخ است. توسط فریم از آنها به عنوان نشان می دهد اصلی آنتاگونیست نویسندگان هستند آشکارا انتقاد استعمار در تمام اشکال آن است. از طریق دیدگاه Aang و دیگر شخصیت های مخاطبان می شود به احساسی شاهد اثرات منفی در آورده با استعمار و چه کسانی که شخصا تحت تاثیر رنج می برند به طور قابل توجهی از ریشه دوانده خشونت و تروما است. شجاعانه تمثیلی در آن تم "آواتار: آخرین Airbender" به راستی سزاوار آن فرهنگی تجدید حیات.

تماس با پائولو ورا در jpvera 'در' stanford.edu.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن