لپ تاپ های استوک کدام کشور بهتر هستند ؟

خرید لپ تاپ حال که نیاز خود را سنجیدید برای خرید بهترین لپ تاپ باید به نکاتی abidarstock توجه کنید. صفحه نمای

توسط NEWSSALAM در 17 بهمن 1401

خرید لپ تاپ

laptopحال که نیاز خود را سنجیدید برای خرید بهترین لپ تاپ باید به نکاتی abidarstock توجه کنید. صفحه نمایش: اولین نکته برای خرید لپ تاپ صفحه نمایش و اندازه آن است. اگر می خواهید با لپ تاپتان خیلی کار کنید لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۵، ۱۶ اینچ برای شما مناسب است تا چشمانتان خسته نشود. اگر همیشه می خواهید لپ تاپتان را با خود حمل کنید و نمی خواهید سنگین باشد، نوت بوک و لپتاپ های ۱۳ و ۱۴ اینچی و یا کوچکتر مناسب شما هستند. لپ تاپ های با نمایشگر بزرگ مثل ۲۰ اینچی هم هست که بالطبع سنگین تر هستند و خیلی متداول نیستند. کیفیت صفحه نمایش در کنار اندازه، از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید خواهد بود. قدرت پردازنده (CPU): در حال حاضر محصولات دو شرکت اینتل (intel) و ای ام دی (AMD) بر روی لپ تاپ ها اعلب مورد استفاده قرار میگیرند. اینتل رایج تر از ای ام دی است و در آن پردازنده core i7 نسبت به core i5 و core i5 نسبت به core i3 قوی تر است.

  1. لپ تاپ های شما ، استوک کدام کشورهستند ؟
  2. لپ تاپ صنعتی چیست ؟
  3. آموزش تصویری غیر فعال سازی آپدیت خودکار در ویندوز 10
  4. Nvidia GeForce 1000 Series - (مثلا: Intel Nvidia GeForce GTX 1650)
  5. نحوه ارسال به چه صورت است ؟
  6. چگونه از هک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟

laptopدر مقابل نمایشگرهای براق در محیطهای کم نور عملکرد بهتر و در محیطهای پرنور عملکرد ضعیفتری دارند. نرخ نوسازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً لپتاپهایی که اصطلاحاً میان رده نامیده میشوند دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز هستند و این نرخ در لپتاپهای بالارده به ۳۶۰ هرتز میرسد. اگر تصویر چشمنوازتری میخواهید باید دنبال نمایشگری با نرخ نوسازی بالا بگردید. اگر لپتاپ شما فاقد درگاه USB 3.1 باشد، امکان افزودن آن در آینده برای شما وجود ندارد. وجود این درگاه باعث میشود تا شما با سرعت بیشتری اطلاعات خود را انتقال دهید. وجود درگاههای HDMI و VGA نیز برای اینکه شما بتوانید لپتاپ خود را به نمایشگر بزرگتری متصل کنید الزامی است. لپتاپهای جدیدتر نیز دارای درگاه Type-C هستند، که یک مزیت به حساب میآید هرچند، وجود هر دو درگاه C و A یک گزینه کامل و بهتر برای شما خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی امروزه باتریهایی با توان نگهداری شارژ تا ۱۵ ساعت نیز تولید شدهاند اما ممکن است این ویژگیها برای هرکسی مهم نباشد.

عالی لپ تاپ است...

laptopواحد پردازش مرکزی یا همان CPU های لپتاپ عموما توسط دو شرکت اینتل و AMD ساخته میشوند. رده بندی پردازنده های لپتاپ با PC متفاوت است. امروزه سایت هایی هستند که این رده بندی ها را انجام میدهند و آنها را اصلاحا تحت عنوان بنچمارک CPU به کاربرانشان ارائه میدهند. فرضا پیوند بعدی یک بنچمارک CPU لپتاپ است که از نسل 8 تا نسل 12 پردازنده های اینتل و AMD را رده بندی کرده و منتشر کرده است. قدرت هر لپتاپ یا PC با نوع، تعداد هسته، سرعت فرکانس و نسل پردازنده پردازنده ارتباط مستقیم لپ تاپ استوک دارد. همچنین معیار های دیگری همانند قابلیت آورکلاک یا لیتوگرافی پردازنده نیز میتوانند در سرعت و قدرت پردازنده تاثیر گذار باشند. باتری بیشتر لپتاپها از نوع لیتیم-یون یا باتری لیتیم پلیمر بود. این باتریها هوشمند و قابلشارژ هستند. باتری لپتاپ ها بسته به تعداد سلول و میزان ظرفیت و از آن طرف بسته به مقدار توان مصرفی پردازنده و کارت گرافیک شارژدهی دارند.

laptopمخاطبین اولیه آنها مسافران تجاری و دانشجویانی هستند که به laptop سبک نیاز دارند. آنها اغلب هزینه خرید بالایی دارند. البته دارای عمر طولانی باتری میباشند و از Cpu با توان خانگی نیز استفاده میکنند. از نوع نوری و باریک دارای وزن ۶-۴ پوند است و اندازه صفحه نمایش بین ۱۲ و۱۴ اینچ میباشد. قاب بزرگ وزن ۷-۵ پوند دارد و اندازه صفحه نمایش ۱/۱۴ اینچ و ۴/۱۵ میباشد. ایننوع از لپتاپها عمدتاً در محل ثابت استفاده میشوند و به علت وزن و اندازه غیرطبیعی نسبت به سایر لپتاپها مطلوب نمیباشند. البته فضای بیشتری را برای مؤلفهها عرضه میکنند و بهاندازه ۱۷ - ۲۰ اینچ هستند. اینها دارای عمر باتری نسبتاً کوتاه میباشند که تقریباً ۳ساعت دوام میآورد زیرا سختافزار قرار داده شده در این نوع لپتاپها جهت استفاده مؤثر باتری بهینه نشدهاند. گاهی اوقات آنها را luggable گویند. این مثال از آنها شامل نوت بوک بازی است که میتواند پردازش گرافیکی سه بعدی انجام دهد.

laptopویژگی MP3، ویدئو، مرورگر اینترنت، chat و تصویر در آنها بارز است. PDAها نیز رایانه کوچک و جیبی هستند که عملکرد محدود دارند. آنها حامی محاسبه متحرک هستند هرگز هر نرمافزار را راهاندازی نمیکنند. رایانههای دستی کوچکتر هستند و تلفن هوشمند یا PDA دارای یک تلفن سلولی مکمل میباشد. مرزهای این مقولهها مشخص نمیباشد. OQOUPC یک PC با اندازه PDA میباشد. Apple emate کوچکتر از laptop است ولی نرمافزار PDA را راهاندازی میکند. خط Hpomnibook نیز دارای ابزار رایانهی دستی است. سختافزار نوکیا ۷۷۰ مانند PDA است و ۶۰۰۰ Zaurus در آن کاربرد داشتهاست. تنها دلیل که آن را PDA نمیخوانند آن است که نرمافزار PIM ندارد. از سوی دیگر ۷۷۰ و Zerus میتوانند یک نرمافزار linux را اجرا کنند. لپتاپ دو در یک، لپتاپهایی هستند که هم میتوان از آنها به عنوان لپتاپ و هم تبلت استفاده کرد. اجزای پایه لپتاپ همانند دسکتاپها عمل میکنند. واحد پردازش مرکزی در لپتاپها قادر است در انرژی صرفهجویی کند و در مقایسه با سی پی یوی دسکتاپها گرمای کمتری تولید میکند.

 

laptopاما سوال این است که کدام یک از این روش ها برای شما مناسب تر هستند؟ با قابلیت های جدید ویندوز 11 آشنا شوید. ویندوز 11 دارای یک طراحی جدیدی با منوی شروع و تک بار جذاب است. ویندوز 11 یک رابط کاربری جدید و شبیه Mac را به سیستم عامل ارائه می دهد. دارای طراحی تمیز با گوشه های گرد و سایه های پاستلی است. حدود یک سالی هست که از آمدن ویروس کرونا گذشته و تقریبا تمامی اصناف و مشاغل به فعالیت در فضای مجازی روی آورده اند . یکی از مشاغلی که از همان ابتدا به صورت غیر حضوری فعالیت کردند ، مشاغل آموزشی بودند . می باشد . اگر مانیتور خود را بتوانید به خوبی کالیبره کنید تصویری ک هبه شما نمایش می دهد طبیعی تر و نوشته ها و متن ها خوانا تر می شوند . است و در این جا به جایی ها باتری یکی از مهم ترین موارد می باشد .

laptopیا لپتاپ (به انگلیسی: Laptop) به معنی "روی دامان" (در مقابل رایانه رومیزی)، به رایانه شخصی کوچک، سبک و قابل حمل گفته میشود. را به جای "لپتاپ" پیشنهاد داده است. وزن لپتاپ معمولاً بین ۱ تا ۷ کیلو است که به اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچکتر از رایانههای رومیزی است و میتواند با یک باتری کار کند یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آنها چند سلول ۳ ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرایندها در هنگام قطع برق مفید است. لپتاپها بهطور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد، با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شدهاست. لپتاپها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه در آنها برای RAM در نظر گرفته شدهاست. لپتاپها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین ولی میتوان صفحهکلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد.

پنج شگفت‌انگیزترین رایانه تغییر نحوه دیدن جهان

پردازنده برای بهدستآوردن داده، ابتدا حافظه نهان خود را چک میکند و درصورتیکه در آن حافظه، داده موردنظر وجود نداشته باشد به سراغ حافظه اصلی میرود. به این صورت حافظه نهان بر روی سرعت پردازنده تأثیر زیادی دارد. هستههای پردازنده در تعیین قیمت لپتاپ جدید مؤثر بوده و پردازندههای مستقلی هستند که هر یک بهصورت جداگانه دستورات را پردازش میکند. امروزه پردازندهها معمولاً دارای بیش از یک هسته هستند که برای کاربران این امکان را فراهم میکنند که مجموعه دستورات یا برنامههای خود را با استفاده از پردازش موازی (Parallel Computing) سریعتر از قبل اجرا کنند. البته داشتن هستههای بیشتر به معنای افزایش کارایی کلی پردازنده نیست. چون بسیاری از برنامهها هنوز از پردازش موازی استفاده نمیکنند. یعنی عملاً سایر هستهها کار بهمراتب کمتری نسبت به یک هسته انجام میدهند. البته با تکنولوژیهایی مثل هایپر تریدینگ (Hyper Threading) یک هسته، خود به چندین ریسمان یا به زبان ساده، هسته مجازی تقسیم میشود. برای مثال پردازندههای i5 دو هستهای اینتل، با استفاده از این تکنولوژی به چهار ریسمان یا هسته مجازی تقسیم میشوند.

  • کالیبره کردن رنگ مانیتور | روش ها و مزایای آن
  • انواع CPU | انتخاب بهترین CPU
  • Nvidia GeForce 3000 Series - (مثلا: Intel Nvidia GeForce RTX 3060)
  • تفاوت MBR و GPT در هنگام پارتیشن بندی هارد

laptopشرکت AMD نیز صاحب واحد­های گرافیکی Vega می­باشد. نمایشگر لپ­تاپ از مهم­ترین قطعات و بخش­های مربوط به دستگاه می­ باشد. بهتر است بسته به نیاز خودتون اندازه و نوع مانیتور لپ­تاپ خود را انتخاب نمایید. لپ­تاپ­ها بر اساس سایز صفحه نمایش نیز تقسیم­بندی می­شوند که بازه اندازه آن­ها از 11 تا 18 اینچ می­باشد. لپ­تاپ­های 11 تا 13 اینچی از سری لپ­تاپ­های بسیار سبک، کوچک و قابل حمل هستند. لپ­تاپ­های گیمینگ و بالا رده نیز از 14 اینچ به بالا تولید می­شوند. فناوریهایی مانند TN، VA، TFT،IPS و OLED است. این پنلها نسبت به یکدیگر دارای نکات منفی و مثبت هستند که دانستن آن­ها باعث انتخاب راحت­تر می­شود. پنل مناسب ما کدام است؟ در میان پنل­های LCD رقابت میان VA و IPS می­باشد که باید گفت دقت رنگ هر کدام بسیار بالا است اما زاویه دید بی­نظیر پنل IPS را نمیتوان نادیده گرفت. نمایشگرهای OLED کاملاً در نقطه مقابل LCDها قرار دارند. پنلهای OLED نسبت به موارد دیگر سبکتر هستند. سبب شدهاند تا نمایشگرهای OLED گران قیمتتر بوده و گزینه بهتری برای استفاده در لپتاپهای بالا رده باشند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت خرید لپتاپ استوک.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن