روشویی کابینتی یا روشویی سنگی؟

روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب آنها روشویی یکی از آن اکسسوری هایی است که در هنگ

توسط مدیر سایت در 22 خرداد 1402

روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب آنها

روشویی یکی از آن اکسسوری هایی است که در هنگام خرید باید از جنبه های مختلف بررسی شود. زیبایی و دکوراسیون، فضا، متریال و همه موارد دیگر از جمله فاکتورهایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. خرید روشویی کابینتی و روشویی سنگی از جمله محصولات پرطرفداری است که با توجه به سلیقه افراد انتخاب می شود; اما ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که در انتخاب خود تردید دارید و ندانید کدام محصول را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنند. پس در این مطلب به معرفی و بررسی کامل این دو محصول می پردازیم تا در نهایت بتوانید یک روشویی مناسب برای منزل خود خریداری کنید پس با ما همراه باشید.

روشویی سنگی چیست؟

روشویی سنگی یکی از پرطرفدارترین انواع آن است که از یک نوع سنگ طبیعی یا ترکیبی از چند نوع سنگ ساخته می شود. برای ساخت این محصول علاوه بر سنگ های طبیعی می توان از چوب، رزین یا چسب نیز استفاده کرد. این محصول هم به صورت روشویی کابینتی و هم با پایه و بدون پایه در بازار موجود است. نقوش و طرح های طبیعی که بر روی این روشویی چاپ می شود، زیبایی و جذابیت بصری آن را دو چندان کرده است و به همین دلیل این محصول به عنوان یک کالای لوکس شناخته شده و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. تنوع طرح و رنگ این نوع سینک دست مشتری را برای انتخاب باز می گذارد و سرویس بهداشتی شما هر سبکی که داشته باشد می توانید سینک سنگی متناسب با آن انتخاب کنید.

معمولاً از گرانیت، مرمر و کوارتز برای ساخت سنگ روشویی استفاده می شود. اینها در بازار به صورت سنتی (عمودی)، لاستیکی، جامی، لبه گلدان، رودخانه ای و غیره موجود است. در بین انواع سنگ روشویی قیمت سنگ مرمر نسبت به نمونه های دیگر بالاتر است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

مزایای روشویی سنگی

روشئیی سنگی علاوه بر زیبایی و جذابیت دارای مزایای زیر نیز می باشد:

به دلیل تراکم بالای سنگ طبیعی به کار رفته در ساخت آن، استحکام بیشتری نسبت به نمونه های مشابه دارد.

در برابر خراش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

در برابر تغییرات دما و رطوبت بسیار مقاوم است.

می تواند وزن زیادی را تحمل کند.

از آنجایی که سطح این محصول صاف و صیقلی است به راحتی تمیز می شود و لکه ها و کثیفی ها را کمتر به خود جذب می کند و به راحتی قابل شستشو است.

آلودگی را جذب نمی کند.

تنوع طرح و رنگ سنگ طبیعی به حدی است که ارجحیت بالایی به مشتریان می دهد و دست مشتری برای انتخاب باز است.

معایب سینک های سنگی

معایب خرید روشویی سنگی عبارتند از:

سنگ گدازه به صابون حساس است و نمی توانید از هیچ صابونی برای شستن آن استفاده کنید. زیرا بعد از مدتی درخشش و شفافیت خود را از دست می دهد.

سنگ های الکتریکی به خصوص از نظر ماهیت بسیار سنگین هستند و به همین دلیل جابجایی آنها دشوار است. بنابراین، شما باید در انتخاب عدم تغییر آن دقت کنید.

سینک های با مدل های ناهموار و سطوح متخلخل تمیز کردن آنها دشوارتر است. بنابراین در هنگام انتخاب به این نکات توجه کنید.

روشویی کابینتی چیست؟

روشویی کابینتی یکی از بهترین انواع روشویی است که برای نظم بخشیدن به سرویس بهداشتی استفاده می شود. در این محصول سینک در کابینت قرار گرفته و قسمت پایینی آن برای نگهداری لوازم داخل سرویس بهداشتی استفاده می شود. این محصول در انواع توالت و حمام استفاده می شود. این نوع روشویی در مدل های مختلف پایه دار و دیواری تولید می شود و معمولاً برای ساخت آن از چوب، پی وی سی یا ام دی اف استفاده می شود. کابینت روشویی دیواری یا ایستاده هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است و به دنبال یک محصول کوچک هستید، می توانید یک کمد دیواری زیبا انتخاب کنید.

پایه زیر سینک برای خانه هایی که مردم تمایل دارند وسایل و شیرهای آب حمام را بپوشانند نیز مناسب است. تنوع طرح ها و مدل های این محصول گزینه های زیادی را در اختیار مشتری قرار می داد. سینک ظرفشویی و جعبه آینه در دسته محصولات مدرن و شیک قرار می گیرند و اگر دکوراسیون سرویس بهداشتی شما مدرن است این محصول می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

مزایای روشویی کابینتی

مزایای کابینت در طراحی دکوراسیون حمام عبارتند از:

این محصول پوشش مناسبی برای لوله ها و تاسیسات بهداشتی ایجاد می کند.

برای حمام های کوچک مناسب است و می توانید تمام لوازم بهداشتی را در آن نگه دارید

چیدمان منطقه فضای بیشتری می دهد.

می توانید به راحتی و بدون جابجایی توالت فرنگی را شستشو دهید.

با هر نوع دکوری مطابقت دارند.

مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

فضایی مدرن در حمام ایجاد می کند.

با تنوع زیاد الگوها و رنگ ها مشخص می شود که انتخاب را آسان تر می کند.

قیمت روشویی کابینتی نسبت به روشویی سنگی ارزانتر است و شما می توانید با بودجه ای که در اختیار دارید یک کمد مناسب برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید.

معایب روشویی کابینتی

در کنار تمام مزایای کابینه وزیران، معایبی نیز وجود دارد:

درست است که از مواد مقاوم در برابر رطوبت بالا ساخته شده است. اما اگر مدام با آب در تماس باشد پس از مدتی استحکام و کیفیت خود را از دست می دهد. جنس کابینت پی وی سی نسبت به چوب و ام دی اف در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.

به نور خورشید حساس است و کیفیت خود را از دست می دهد.

پیشخوان روشویی جایی برای قرار دادن وسایل ندارد. زیرا بیشتر فضای آن را سینک اشغال کرده است. مگر اینکه یک کابینت روشویی بزرگ بخرید که هم برای کاسه و هم برای لوازم دیگر فضای کافی داشته باشد.

روشویی سنگی بهتر است یا کابینتی؟

برای انتخاب روشویی مناسب به نکات زیر توجه کنید تا بهترین محصول را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید:

1. ابعاد روشویی را با توجه به فضای سرویس بهداشتی و نیاز خود انتخاب کنید.

2. اگر روشویی سنگی را انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که باید از شیر آب بلند استفاده کنید.

3. روشویی سنگی به دلیل وزن زیاد نیاز به دقت بیشتری در نصب دارد.

4. انتخاب جنس روشویی بر اساس سلیقه شما است. اما باید با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود، مناسب را انتخاب کنید تا در مدت زمان کوتاهی مجبور به تغییر آن نشوید.

5. قیمت یکی از عواملی است که برای اکثر افراد بسیار مهم است. هزینه روشویی سنگی نسبت به سایر انواع روشویی گرانتر است.

فروشگاه اینترنتی دکومکور به آدرس decomecor.com عرضه کننده و تولید کننده انواع روشویی کابینتی و سنگی در طرح ها و مدل های مختلف می باشد. صرف نظر از بودجه ای که در نظر دارید و برای هر نوع دکوراسیونی می توانید یک محصول شیک برای سرویس بهداشتی خود با قیمت مناسب سفارش دهید. برای خرید آنلاین روشویی می توانید روی هر محصولی کلیک کنید و مشخصات آن را به همراه قیمت مشاهده کنید و در نهایت سفارش خود را ثبت کنید. در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید انواع روشویی کابینت و سنگی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا انتخاب کنید روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن