ساده‌ترین راهنمای نصب آمپلی فایر و بررسی نقش کاربردی آن در سیستم صوتی بی‌اف کالا

فقط کافی است یک آداپتور ۱۲ ولت ۲ آمپر نیز همپا با موفقیت نشانه گر خور ( از هر گونه ) تهیه نمایید و همگی مراحل

توسط NEWSSALAM در 1 دی 1401
فقط کافی است یک آداپتور ۱۲ ولت ۲ آمپر نیز همپا با موفقیت نشانه گر خور ( از هر گونه ) تهیه نمایید و همگی مراحل نصب را همانند بالا و مثل ضبط ماشین پیش بروید. تنها به جای برق ماشین الکتریسیته آداپتور را به سیم ورودی الکتریسیته کیت پنل پیکان خور وصل کنید. کانکتور ۴ سیم ( ۳ سیم صدا استریو + آنتن رادیو اف ام ) را به سوکت محل ورود روی کیت وارد کنید. بعد سه سیم خروجی صدا را بوسیله کارشناس و تعمیرکار صوتی چهره ای به پایه‌های IN آی‌سی آمپلی‌فایر درون ضبط لحیم کنید. ( خویش شما نیز درصورتیکه اصلی توجه عمل نمایید می‌توانید ضبط را باز نمایید شماره IC آمپلی به این معنی که بزرگ‌ترین IC را پیدا نمایید و از اینترنتی دیتاشیت آن را بیابید و… اما چنانچه آشنایی ندارید حساس یک هزینه ناچیز کار را به متخصص بسپارید. یکی از عامل ها مهمی که بایستی قبل از انتخاب نوع پاور میکسر در حیث گرفت، یافتن تعداد سازها و خوانندگانی است که بر روی صحنه خواهند بود. خدا قوت دستتون درد نکنه عجب آمپلی فایر ی خیلی آمپلی فایر ساختم البته مثل این نبود چندتا سوال داشتم در این مدار از حد بخش اعظم اقتدار این ترانزیستور به کارگیری میشه . میگردد ترانزیستورهای قدرت را دوبل کرد نظیر 2n3055 که همین فعالیت رو میکنن تا اهم مدار 4 بشه من یک اکو را باز کردم ترانزیستور های خروجیش 2SA1943 و 2SC5200بود و پیش تقویتش ماسفت بود آیا قدرتش و کیفیتش اصلی همین مدار فرق میکنه. توجه داشته باشید که جهت تغذیه این آمپلی فایر صوتی می بایست خروجی منبع تغذیه شما دوبل باشد به این مفهوم که اهمیت خروجیهای مثبت و منفی 46 ولت نسبت به زمین باشد.
  • سپس سه سیم خروجی صدا را بوسیله متخصص و تعمیرکار صوتی چهره ای به پایه‌های IN آی‌سی آمپلی‌فایر داخل ضبط لحیم کنید.
  • یک طرف همین سیم ها به ساب ووفر و طرف دیگر به درگاه output روی ضبط متصل می شود.
  • در حالی که کارایی کلاس AB کماکان از دو ترانزیستور مکمل در سطح خروجی خود استفاده می‌کند، ولتاژ بایاس مضاعف کوچکی به بیس هر ترانزیستور اعمال میگردد تا در شکل عدم وجود سیگنال ورودی، آن ها را نزدیک به حوزه‌ انقطاع خود قرار دهد.
تعمیر آمپلی فایر تلویزیون برندهای مختلف به طرز های متمایز انجام می شود. پیش از تعمیر آمپلی فایر نخست می بایست دلیلی که باعث به از عمل افتادن آن شده است، باز‌نگری شود. عیب یابی آمپلی فایر تلویزیون نیاز به علم و مهارت پیشرفته ای دارد. بنابراین در صورتی که می خواهید به هنگام از کار افتادن آمپلی فایر تلویزیون عیب یابی و تعمیر آن را انجام دهید، بایستی از یک تکنسین متخصص در این زمینه بخواهید تا آمپلی فایر تلویزیون را عیب یابی کرده و آنگاه از تشخیص علت فساد به جهت تعمیر آن مبادرت کند. قریه ها کلاس آمپلی فایر وجود دارااست که برای کاربردهای مختلف گزینه استعمال قرار می گیرند.

انواع بلندگو

چه لوازمهایی برای تعمیر آمپلی فایر حتمی است؟ و در اخیر روشهای معمولی به جهت این‌که بتوانیم قطعات آمپلی فایر را تشخیص دهیم و طرز ی تعمیر نمودن آنرا تفسیر خواهیم داد. همچنین در مورد مشکلات خاص گونه های آمپلی فایر حرف خوا هیم کرد. یک آمپلی فایر کلاس B به جهت هر سیگنال از دو ترانزیستور به کار گیری می کند. به راحتی آن را گشوده کنید و باز‌نگری نمایید که آیا چیزی وجود دارد که باد کرده باشد ، به خصوص مرجع تغذیه. MOSFETS های باد کرده، یک مورد قضیه مرسوم در آیتم آمپلی فایرها است. درصورتیکه متوجه قطعه متورم شده اید ، در شکل داشتن اطلاعات کافی ،خودتان آن را تعمیر نمایید ، در غیر اینصورت، آن را به یک مرکز محلی تعمیرات الکترونیک ببرید. سیم برق را می بایست از آمپلی فایر به سمت باطری ببرید و وصل کنید. دسته‌بندی نشده همین باعث شده برخی از کمپانی ها در تولیدات خویش از ماهیت اهمیت فرآورده به دور بشن و به تولیدات شبه تجاری رو بیارند. برخلاف آمپلی فایرهای کلاس A ، آمپلی فایر های کلاس B سوئیچ می شوند. همین بدان معناست که آنان از مدارهای داخلی به کارگیری می نمایند که به آنان قابلیت می دهد در صورت عدم وجود سیگنال صوتی برای تقویت ، ترانزیستورهای خروجی خویش را “خاموش” کنند. تقویت کننده های کلاس B رغبت به ایجاد تحریف و اعوجاج متعددی دارند البته دوچندان کارآمدتر از تقویت کننده های کلاس A هستند. همانطور که متوجه شدید اساس فعالیت هر دو تقویت صدای محل ورود است. در آمپلی فایر های آنالوگ ، ورودی شما از طریق میکروفون کابلی، USB ، بلوتوث ، محل ورود های AUX و سی دی یا ماژول رادیوی دشوار افزاری به ورودی مدار آمپلی فایر متصل خواهد اما در آمپلی فایر های ذیل نتورک ورودی شما از نحوه کابل کانال است. امروزه بیش از ۳۰۰ نفر در شعبه‌ های همین کمپانی در آمریکا، هند و سنگاپور درگیر به کارند. هر یک سری هنوز نیز بسیاری از محصولات بیرداینامیک در شهر هایلبرن آلمان ساخته می‌شود. این موضوع، یکی از از عوارض گرایش بسیاری از کاربران به محصولات همین شرکت است. که برای اخذ صدای محیط استعمال می شوند اکثر زمان ها از همین گونه کپسول بهره می برند. در آخر اطمینان حاصل کنید که سیم‌های بلندگو به طور کامل کارگزاری شده باشند و هیچ جور شکافی در سیم وجود نداشته باشد. کابل‌های PCA متصل به اجزای صوتی اتومبیل، می‌توانند ادله دیگر بروز نویز باشند. به جهت تشخیص این مورد، باید آنها را از آمپلی فایر قطع کنید. پس از جدا نمودن کابل‌ها، هر دو طرف کابل پچ را به جک محل ورود چپ و راست آپلی فایر خود وصل کنید. در صورتی که صدای نویز از دربین رفت، کابل‌ها را دوباره به آپلی فایر متصل نمایید و آن ها را از رسیور انقطاع کنید. آمپلی فایرهای کلاس A یا B اهمیت قابلیت و امکان اجرای همه فرکانس ها هستند و عموما کاربرد آنان برای اسپیکر می باشد اما به علت مصرف بسیار بالای این کلاس از آمپلی فایرها امکان داغ شدن آنها نیز دوچندان خواهد بود.

خرید بهترین آمپلی فایر خانگی و ماشین

دقت نمایید که فقط به مقدار توان درج شده بر روی بلنگو بسنده نکنید چرا که در اکثری از موردها قدرت درج شده بر روی بلنگو ممکن می باشد صرفا جهت جلب حیث مشتری پاره ای بالاتر از اقتدار واقعی بلندگو باشد. چنانچه ضبط به ساب ووفر وصل نمیباشد تنظیم را بر روی REAR/REAR بگذارید. همین گزینه به همین مضمون‌ می باشد که خروجی های دارای شما باندهای عقب خودرو هستند. این انتخاب پاره ای طاقت فرسا است اما باتوجه به شرایط ما پیشنهادهایی برای شما داریم که می‌توانید باز‌نگری نمایید و گزینه‌ای که آیتم تایید شما میباشد را خریداری کنید.باید همگی امکانات را در حیث بگیرید. در صورتی که ضبط خانگی دارید خوب تر است از پلیر ۲۲۰ ولت نشانه گر خور و بلوتوثی چیستا به کار گیری کنید. آمپلی فایرها دامنه سیگنال صوتی را تعدیل کرده و آن ها را از دامنه کم به فراوان تبدیل می‌کنند.

نحوه فعالیت آمپلی فایر به چه صورت است

تقویت کننده های خارجی به طور یگانه برای اشخاصی ساخته شده اند که واقعاً به سیستم صوتی خودرو خود اهمیت می دهند. آنان صدای واقعی را به بلندگوها و پایین ووفرهای شما می رسانند از همین رو این وضوح و هیجان را تولید می کنند. دنن در یک عدد دو سال آخر تقریباً میشه گفت در تولیدات سینمایی هیچ متاع های اند یا این که حتی نزدیک به های اند هم نداشته است! تولیدات نصفه اولیه و دوم 2014 دنن برای بخش اعظم عشق مندان به سیستم های سینمایی تا حدودی ناامید کننده بوده است, از تولیدات بلوری پلیرهای دنن تا نسل نو آمپلی فایرهای سینمایی این شرکت نمیشه هیچ نشانه ای از پیشین همین مارک پیدا کرد! از بلوری پلیر مدل DBT-1713UD که فقط یک خروجی HDMI دارد!

آماده بیرون شدن از پخش به به عبارتی وضعیت اول خود

روی وب سایت تهران کیت تا کنون آمپلی فایری که در ساختار آن از ماسفت استعمال شده باشد قرار نگرفته است. اعلام نظر در خصوص هر مدار آمپلی فایر صوتی مستلزم تحلیل کامل آن مدار است و این مساله هم می بایست کلیدی صرف وقت به اندازه انجام شود. توجه داشته باشید که لزوما آمپلی فایر هایی که حیاتی ماسفت طراحی و ساخته می شوند ، کیفیت بیشتری از آمپلی فایر های صوتی طراحی شده اهمیت ترانزیستورهای دوقطبی ندارند. مقدار اعوجاج در خروجی آمپلی فایر های خطی مضاعف مطلوب خیس از آمپلی فایر های سوئیچینگ می باشد و در عاقبت میزان مرغوب بودن صدای خروجی عمدتا در آمپلی فایر های خطی خوب تر است. در واقع در یک سیستم در در آغاز دیتا از روی پوشه صوتی (CD، DVD، حافظه فلش، بلوتوث و…) خوانده می‌شود؛ آنگاه همین داده از موقعیت دیجیتال به آنالوگ تبدیل شده و به یاری فیلترهای مختلف مانند اکولایزرها، بهبود پیدا کرده و آماده پخش می‌شود. اما مورد قضیه این می باشد که این داده هنوز ضعیف است و به جهت پخش مطلوب نیست. پس به گویش معمولی وظیفه آمپلی فایرها تقویت سیگنال‌های صوتی برای پخش از شیوه بلندگوهای سیستم صوتی اتومبیل است. در عمل فارغ از آمپلی فایرها امکان پخش فایل‌های صوتی ممکن نخواهد بود. چرا که در بخش اعظمی از موردها آمپلی فایرها در محل هایی قرار می گیرند که تهویه مطلوب ندارند و همین امر باعث سوختن ترانزیستورهای آمپلی فایر می شود. اصلی دقت به اینکه در بخش اعظم موردها از آمپلی فایرها، بیش از حد اقتدار آنان استفاده می شود، و آی سی ها داغ می شوند، و انتقال حرارت بخوبی انجام نمی شود، آی سی داغ کرده و براحتی می سوزد. در صورتیکه می خواهید پیجینگ برنا پردازش در آیتم تعمیرات آمپلی فایر مطالبی را تماشا بکنید می توانید به لینک و پیوند تحت مراجعه کنید. پس شما احتمالاً نیاز به امپی خواهید داشت که حتی تا 2 برابر توان بلندگوها را تأمین نماید تا مطمئن باشید که توان مناسبی به آن‌ها خواهد رسید. مهم شرایطی که فرمودید شما بایستی به هر کانال یک بلندگو وصل نمایید و دوتا از بلندگوها بی‌استفاده می‌مونن.

آمپلی فایر چیست(Amplifier)؟

اگر قرار هست مراسمات شما در فضای باز باشند می بایست از بلندگو های بیشتر و آمپلی فایر هیئت توانمند تر امداد بگیرید. چرا که سیستم باز نیاز به پخش صدای بیشتری دارد اما در گوشه و کنار بسته نظیر مسجد شما نیاز به تعداد بلندگوی زیادی نخواهید داشت. برند های شناخته شده و مطرحی در راستا طراحی و ایجاد آمپلی فایر ها کار می کنند. کیفیت، عملکرد و ارائه امکان های متنوع و کاربردی از جمله مواردی میباشند که تا کنون از مارک هایی همچون یاماها، الکترو ویس و کرون چشم ایم. بعضی آمپ ها تا حدی مولتی رنج هستن، یعنی مثلا خروجی 2 تا 6 اهم رو ساپورت می‌کنه. میشه به صورت معمولی وصل کرد اما خودتون می بایست حواستون باشه که خروجی آمپلی‌فایر رو بالا نبرید. اگه دستگاه سالمه خروجی کارت صدای کامپیوتر رو به ورودی صدای پخش وصل نمایید و به کارگیری کنید. یعنی یک سیستم پیجینگ مناسب و مختصر که از هر جایی از سازمانتان که بخواهید و حتی از هر جایی که بتوانید به آی پی بر روی آمپلی فایر IP متصل گردید می توانید پیج کنید و موزیک پخش کنید. اینها سیگنال سطح بلندگوی ولتاژ فراتر را مستقیماً از سیم کشی بلندگو می گیرند و آن را به تراز کوچکتری کاهش می دهند که تقویت کننده بتواند از آن استفاده کند. گزینه دیگر استعمال از آداپتور مرحله بلندگو به جهت انجام همین عمل است. خروجی‌های بلندگو از یک استریو کارخانه‌ای را می‌توان به سیم‌کشی وصل کرد و بعد به یک آمپر وصل کرد تا در شکل در دسترس نبودن جک‌های RCA، سیگنال ارائه کند. نتورک ها مسیرهای صوتی مستقلی میباشند که برای تولید خروجی صدا از یک تقویت کننده به کار گیری می شوند. در ضبط‌های استریو، منابع صوتی چپ و راست متفاوت هستند و صدای صوتی چپ در مقابل راست را ارائه می‌دهند. میکروفن ها به تعدادی صورت کلی صدا را اخذ می نمایند که الگوی هندسی آن شبیه به گونه های گوناگون و تغییر و تحول یافته صورت دلوار یا این که کاردیوئید می باشند، به همین دلیل حیاتی این اسم شناخته می شوند. تک تک میکروفون‌هایی که امروزه ساخته میشوند کلیدی الگوی قطبی هستند،اما دقیقا الگوی قطبی چیست؟ اگر‌چه ممکن میباشد در نام آن یه خرده پیچیده به حیث برسد البته در یک توصیف بی آلایش می اقتدار گفت که الگوی قطبی میکروفن به جهت گیری ذاتی میکروفونرا نشان می دهد. مقدار خازن خروجی و تمهیدات ضروری جهت ارتقا جریاندهی بخش تغذیه را می بایست مدنظر قرار دهید. از همین دسته بلندگو ها در رستوران ها، مراکز خرید، مدرسه، استخر، لابی هتل، بیمارستان، اداره، بوتیک، ترمینال و … استعمال می کنند. بلندگو سقفی معمولا به رخ توکار نصب شده و از شیوه یک کابل به آمپلی فایر وصل می شود. همین نوع بلندگو ها به دو شکل ولتی یا این که اهمی در سقف نصب می شوند. تفاوت بلندگو سقفی اهمی حساس ولتی در همین است که، مدل ولتی آن یک ترانس بیشتر دارد.

بهترین اسپیکرهای جی بی ال

اما از حیث من فقط مارانتز و اونکیو هستن که توانستن از پتانسیل واقعی این چیپ با ارزش به صدق استعمال کنند, دنن و یاماها تنها در بخش صدای سینمایی سرانجام ی مهربانی از همین چیپ گرفتن و پایونیر فقط یه خرده صدای موزیک بهبود دیتا است. البته مارانتز و اونکیو اساسی مهندسی حساب شده تر توانستن هم در بخش موزیک و هم در اجرای افکت های سینمایی از بالاترین پتانسیل واقعی همین چیپ استفاده کنند. اونکیو 555 به جهت هر 8 نتورک فول باند اکولایزر جداازهم داره, و میشه حساس 3 حافظه برای موزیک, فیلم و غیره... کلیه کانالهارو اکولایز کرد, توجه کارایی اکولایزرهای اونکیو نمیشه گفت عالیه, اما قابل قبوله. دوست داشتم یه خرده آلرژی و پاسخ فرکانسی بهتری داشت و حیاتی تغییرات کوچیک نیز تعثیراتشو در صدا میشنیدم, به هیچ وجه نمی تونم مشکل بزرگی به عملکرد اکولایزرهای اونکیو بگیرم و الان عمده دارم دشوار گیری می کنم, چرا که انتظار متعددی از همین آمپلی فایر دارم.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن