درسهایی از زندان استنفورد آزمایش: پنجاه سال بعد

در ماه اوت صبح در سال 1971 افسران پلیس سوار در اطراف پالو آلتو به دستگیری نه پسران کالج برای نقض کیفری کدهای 2

توسط NEWSSALAM در 28 خرداد 1399

در ماه اوت صبح در سال 1971 افسران پلیس سوار در اطراف پالو آلتو به دستگیری نه پسران کالج برای نقض کیفری کدهای 211, سرقت مسلحانه و سرقت یک 459 PC نقض. افسران خواندن آنها میراندا حقوق و انجام یک جستجو در داشتن مظنون گسترش-eagled در برابر ماشین پلیس. آنها دست به دستبند و رانده شده به ایستگاه. این علامت شروع مشهور زندان استنفورد آزمایش انجام شده توسط پروفسور Zimbardo تلاش برای بررسی اثرات روانی درک قدرت.

به تازگی من شده فکر کردن در مورد چگونه ما بدست به یک وضعیت که در آن ما پلیس به راحتی کشتن مردم سیاه و سفید و من گمان می کنم پاسخ این سوال در قسمت مربوط به قدرت از موسسات برای نفوذ در رفتار فردی—سوال بسیار Zimbardo مطرح پنجاه سال پیش. من اینجا هستم تشبیه دانشجو نگهبانان زندان به افسران پلیس و دانشجو زندانیان به سیاه و سفید واقعی مردم است. در حالی که این مقایسه ممکن است به نظر می رسد شدید انجام آمار خشونت پلیس مانند آن است که یک علت مرگ و میر برای مردان جوان در ایالات متحده است. بیش از یک زندگی دوره در حدود یک در هر 1000 مرد سیاه و سفید می توانید انتظار به کشته شدن توسط پلیس. این آمار منحصر به فرد آمریکایی جدا کردن ما نیروی پلیس را به استفاده از خشونت و دهها از این که از هر کشور دیگری است. تقاضا پال خواستار قطع بودجه دولت پلیس ممکن است به نظر می رسد رادیکال داده شده بین المللی خود در همه جا ظاهر می شود به عنوان یک بخش ضروری از هر قانونی جامعه است. در عین حال از آن است که موقعیت این سازمان در امریکا است که باعث می شود ما پلیس منحصر به فرد باطل به همین دلیل است که فعالان در سراسر آمریکا خواستار آن defunding.

در زندان استنفورد آزمایش 18 شرکت کنندگان به طور تصادفی به سه گروه تقسیم نه نگهبانان زندان و نه زندانی. با وجود این مجموعه استادانه درست شده-up از جمله واقعی دستگیری, فولاد, میله, شماره همراه و لباس در این آزمایش تنها چیزی که متفاوت زندانیان از نگهبانان بود درک از قدرت است. وقوع بیش از یک هفته از لحاظ تئوری از شرکت کنندگان می تواند وجود داشته دوستانه: زندانیان معاشرت در دفتر خود-تبدیل سلول های سپاه پاسداران در راهرو. هنوز در شوک از Zimbardo و تیم او نگهبانان به سرعت در حال سکس, قدرت خود را, با استفاده از یک کپسول آتش نشانی به ساقه یک جریان "پوست-خنک کننده دی اکسید کربن" برای مجبور کردن زندانیان به اجابت مزاج در یک سطل که ناشی از زندان به بوی ادرار و مدفوع و استفاده از حالت های مختلف روانی ، در یک معنا آزمايش در مورد فوق العاده بد است که نتایج حاصل از بزرگنمایی قدرت تعادل.

در حالی که این عدم تعادل ذاتا وجود دارد بین هر کشور و پلیس و شهروندان آن است که به خصوص بران در امریکا با توجه به سابقه سیاه و تخلف. در حالی که تاسیس کشور ما می توان گفت: از طریق روایت از آزادی و دموکراسی در آن ساخته شده بود شدید بهره برداری از مردم ابتدا از اموال برده داری به lynchings و Jim Crow تمام راه را به ما زمان سیستم جرم حبس زندانهای خصوصی و نژادپرستانه و غیر قابل توصیف شیوه های پلیس. سابقه نژادی و نسل کشی منحصر به فرد است به امریکا—چه منحصر به فرد است که چگونه تاریخ است undealt با.

در آلمان آن است که غیر ممکن است برای راه رفتن از دو صد فوت بدون دیدن یک یادآوری هولوکاست; صلیب های شکسته شده اند ممنوع; کشور است و همچنان به پرداخت غرامت. در حالی که گفتگو در مورد برده داری در ایران مطرح شده است بارها و بارها ترین انتخاب مقامات آمریکایی هرگز به طور جدی در نظر گرفته است. به جای سیاه و سفید آمریکایی ها انداخته عباراتی مانند "نژادپرستی معکوس" و "تمام زندگی ماده" در یک فرهنگ است که extols مشاهیر سرقت از, و بهره مندی کردن فرهنگ سیاه و سفید. تا زمانی که کشور ما حاضر به صورت و آدرس آن تاریخچه نژادی تروما همیشه وجود خواهد داشت یک نامتناسب قدرت تعادل بین پلیس و مردم است که در میان بسیاری از دلایل آن تبدیل شده است لازم به پال خواستار قطع بودجه دولت ،

این زندان استنفورد آزمایش شده است و بخشی از باطل ترین برجسته در این زمینه است که نگهبانان دستور به بی رحمانه است. هنوز تصمیم خود را به واقع انجام این خشونت ها حتی ممکن است بیشتر دقت منعکس کننده واقعیت خشونت پلیس. یک دلیل بزرگ چرا جورج فلوید قتل باعث شده است که چنین داد و بیداد است به خاطر آن بود که یک حادثه جدا شده اما بخشی از یک الگوی. در رعایت قبل از پلیس قتل دختر سیاه, Floyd, افسران بودند که در ابتدا—در عین حال که هنوز تصمیم خود را نه تنها قبول اما برای اجرا که همان رفتار است. به این ترتیب آزمایش این یافته ها ممکن است بیشتر دقت شود که یک بار مجاز, چهره های اقتدار در حال حاضر برای انجام خشونت که هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد به استناد بسیاری از مشکلات ذاتی با نیروی پلیس است.

سپاه در لباس شامل آینه عینک آفتابی که با پنهان کردن خود از چشم شخصیت گمنامی اجازه می دهد آنها را به تلفیق خود را با سرمایه اقتدار در نتیجه deindividuating شخصی خود جنایات توسط منابع آن را به بزرگتر تیم است. در واقعی ما نیروی پلیس این گله ایمنی است pillared توسط انتفاعی سیاست گذاری شرکت های مانند Lexipol که طراحی شده است برای کمک به افسران پلیس حرکت قوانین در راه است که آنها را کمتر در قبال اتهام از هر گونه جرم و جنایت است.

یکی دیگر از گفتن جنبه ای از آزمایش های خاص مجازات نگهبانان تصمیم به استفاده از این زندانیان است. در علاوه بر این به نمونه در حال حاضر ذکر شده, نگهبانان اعمال انفرادی مجبور نوکر کار مانند تمیز کردن کاسه توالت با دست برهنه خود را, و کار فیزیکی مانند حفظ فشار یو پی اس و یا عروسک خیمه شب بازی برای ساعت. شرکت کنندگان کالج پسران و کسانی که به دلخواه انتخاب شده به سپاه پاسداران داده شد بدون آموزش خاص. طبیعی است که مجازات آنها تصویب می تواند تنها شده اند استخراج شده از آنچه که آنها تا به حال مصرف شده در رسانه ها در طول زندگی خود چه باشد که از تلویزیون, گزارش های خبری و غیره آورند که آنها را به این باور توجیه شده بودند. انسانی رفتار با زندانیان موضوعی ذهنی است و واقعیت این است که این پسران معتقد بودند این اقدامات به انسانی صحبت می کند و به ارزش های فرهنگ آنها مطرح شد که همان فرهنگ است که کشت ما افسران پلیس. قتل جورج فلوید Breonna تیلور Ahmaud Arbery تونی McDade و دیگران بی شماری می تواند تنها متعهد شده است اگر افسران پلیس معتقد بودند اقدامات خود را به لحاظ اجتماعی قابل قبول است. این افسران بر این باور خود را نژادپرستانه و خشونت آمیز اعمال می شود قابل قبول در درون ما جاری پلیس سیستم.

زمانی که جامعه به جلو حرکت می کند ما به طور غریزی نگاه به بیرون به جهان ما نمی دانیم که به منظور اطلاع رسانی به خودمان. در عین حال اغلب درست است که ما انجام این کار حتی بدون به اندازه کافی بررسی قطعات را از خودمان و از ما موسسات که در حال حاضر شامل دانش نیاز داریم. مقدار ذاتی گسل از پلیس و سیستم عدالت کیفری شد که پنجاه سال پیش روی ما بسیار پردیس در نتیجه نشان دادن و در عین حال یکی دیگر از دلایل چرا تاریخ نمی تواند تنزل به آثار بلکه این است که آن را باید به شناور ماندن در روان ما.

استنفورد است که در طول تاریخ عملی موسسه اولویت بندی فن آوری و نوآوری نشان داد و امروز نزدیک به نیمی از دانش آموزان دریافت مدرک از دانشکده فنی و مهندسی. در حالی که این مطالعات مهم آن زمان مانند این در امریکا زمانی که ما در مواجهه با نسل کشی از مردم توسط خود ما "حافظ صلح" است که ما باید در نظر بگیرید اگر نوآوری چیزی که ملت ما در حال حاضر نیاز به. آن است که در پرسیدن سوال حق و اصرار بر بودن متفکر در مورد آموزش و پرورش ما که ما را استنفورد حتی از دور.

— چوپان Cay کیم '21

تماس با چوپان Cay کیم در جزیره 'در' stanford.edu

روزانه متعهد به انتشار یک تنوع از op-eds و نامه به سردبیر. ما دوست دارم به گوش افکار خود را. ایمیل و نامه به سردبیر به eic 'در' stanforddaily.com و op-ed ارسالی به نظرات 'در' stanforddaily.com.

به دنبال روزانه در Facebook, Twitter و Instagram.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن